Aihe: Mikä siinä kiehtoo?
1 2 3 4 5 6
Mimi
01.08.2004 19:45:52
Rehellisesti sanottuna, en tiedä. Mikä nyt yleensä musiikissa kiehtoo? Vaikea sanoa mitään yksittäistä asiaa, joka on saanut mut kuuntelemaan raskaampaa musiikkia, se on ehkä monen yhteensattuman summa... Tai en minä tiedä...
"Siis kuinka vitun kännissä pitää olla, että katsoo livenä Slayeriä, mutta luulee näkevänsä Scorpionsin!!??" (Rokatessa Roiskuu II)
Lyptica
01.08.2004 20:14:49
Mikä teitä kiehtoo raskaammassa musiikissa?Itse olen täysverinen groove,- ja funk-mies enkä kertakaikkiaan tajua mitä kiksejä voi heavyystä tai metallista saada.

Metallimusiikki on hyvin syvällistä, jos siihen todella perehtyy. Ja useimmiten sanotukset ovat mahtavia, kun ilmastaan omaa mielipidettä avoimesti. Mutta tarkoitit siis musiikkia: Metalli on useimmiten taidokasta musiikkia eri soittimien soveltamisen ja sävellyksen kannalta. Sehän on täysin makuasia minkälaisesta metallimusiikista pitää, jokaiselle ihmiselle löytyy oma genrensä kun hakee vaan. Voihan noiden norjalaisten kirkonpolttobändien biisit olla liikaa, mutta metallimusiikki on todella laaja käsite. Esim vanha heavymetal on omasta mielestäni liian "pehmoa", kun parhaiten "kiksejä" mun mielestäni saa kunnon mätöstä tai loistavista melodioista. Sentenced, COB ja In Flames hyvinä esimerkkeinä. Olen kuunnellut hyvin monenlaista musiikkia ennen kun jäin kuuntelemaan lähes ainoastaan metallia. Rankempi musiikki vie mukaansa, joten joskus tekee mieli mossata pää irti :)
"Deadly silence No more fear Thank you for you made the world disappear"
Henko
01.08.2004 20:44:34

Metallimusiikin elementtejä on sekoitettu lähes jokaiseen muuhun genreen, joten on vaikea sanoa suoraan, että "mikä siinä on se juttu".
On folkkia, iskelmää, poppia, klasaria, jazzia, progea sotkettuna metalliin....

Vai oiskohan se kuitenkin toisinpäin, eli metallimusiikkiin ois otettu vaikutteita noista mainitsemistasi tyyleistä?
Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä.
Raipe
01.08.2004 21:10:06
Ynkkä.
"Ei muuta kuin lisää paskaa housuun!" -Klunssila
Schnowotski
01.08.2004 22:10:23
Vai oiskohan se kuitenkin toisinpäin, eli metallimusiikkiin ois otettu vaikutteita noista mainitsemistasi tyyleistä?

Oho. Kävipä ajatuskatkos. Juuri näin tarkoitin asian. Kiits' oikaisusta.
Post mortem: raamattua ei tule lukea kuin raamattua
Kuolema: kirkkautesi tuo kevään minuun
leather rebel
02.08.2004 09:08:18
Ynkkä.

Kyllä!
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
Milkop
02.08.2004 10:05:33 (muokattu 02.08.2004 10:08:29)

Kyllä löytyy K.C. & And The Sunshine Bandit ja Emperorit ihan rinnakkain levyhyllystä eikä siinä ole mitään ongelmaa. Hyvä biisi on hyvä biisi, ei sillä väliä mitä tyyliä se edustaa.

Viimeksi pään ovat sekoittaneet nämä:
Strapping Young Ladin SYL ja City
Devin Townsendin soololevyt
Cannibal Corpse - Wretched Spawn
Isaac Hayes- 2cd kokkari
70' s show jammin album
Camel - Moonmadness
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Heart Of Steel
02.08.2004 11:36:24

Voimakkaat kitarat, loistavat laulajat, jytäkät rumpukompit ja Rock'n'Roll. Yleensäkkin kaikenlainen hienostelun ja nynnyilyn puute.
"Nobody tells a Man how to play."
Vestu
02.08.2004 12:10:05
Metallimusiikissa on tiettyä syvällisyyttä ja tunnelmaa jota en ole toistaiseksi löytänyt muista genreistä. Esim. Opethia kuunnellessa pääsee helposti omien ajatustensa äärelle. Synkkä tunnelma ja syvällisen kauniit, kaunistelemattomat lyriikat toimii. Kai se on jonkinlainen rehellisyys mikä siinä parhaimmillaan on.
Like father like scum
Shemhamforash
02.08.2004 14:20:59 (muokattu 02.08.2004 14:22:35)

Energia. Se jumalaton energia mikä siinä parhaimmillaan on.

Komppaan tätä.

"ja onhan se kiva, kun ei itse tarvitse ärjyä ja mesota kun vituttaa, vaan joku tekee sen puolestani."

E: Niijjuu, ja se rehellisyys. Eikä se ole tekopyhää ja naiivia.
Lisääntyminen on ikivanha perinne; jo muinaiset esi-isämme harjoittivat sitä.
finntrolli
02.08.2004 18:04:52

mä en tiedä
ÖrG..
Steelgod
02.08.2004 23:39:41 (muokattu 02.08.2004 23:44:17)

Voiko rankempaa olla, kun mies kiljuu niin lujaa kuin palleista lähtee, kitarat repivät korvia, basso saa valahtamaan tavarat housuihin ja rummut järisyttävät maata mahtavalla poljennallaan. Enpä tiedä, mutta kyllä se heavyn energia ja tunnelataus saa aina melkein hyvälle tuulelle kun siitä kuunteloopi.

Varsinkin rankat perinteiset äijähevit (Priest, Manowar, Running Wild, Maiden...) saavat minut aina liikkeelle!
"80´s aint coming back, lets celebrate for what´s left from it!"
mikko1
03.08.2004 16:54:21
Kyllä metallimusiikissa on omat koukkunsa niin kuin muissakin musiikkityyleissä, mutta esimerkiksi melodisuus on minulle usein todella tärkeä elementti. On tietysti niitäkin jotka pärjäävät pelkällä brutaaliudellaan(Deicide, Rotten Sound) mutta niitä ei kovin usein jaksa kuunnella.
Ruskea jäniscocktail.
leather rebel
04.08.2004 11:14:34
...mutta esimerkiksi melodisuus on minulle usein todella tärkeä elementti. On tietysti niitäkin jotka pärjäävät pelkällä brutaaliudellaan(Deicide, Rotten Sound) mutta niitä ei kovin usein jaksa kuunnella.

Mulla on vähän sama juttu. Örinä alkaa käydä puuduttavaksi isompina annoksina.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
Moratoria
07.08.2004 15:20:51
Se nyt vaan on paskimmillaankin parasta.
GuitarMonster
07.08.2004 20:37:50
Agressiivisuus ja voima.

Just se.
Leper
07.08.2004 20:48:15
Juuri se oikea nopeus,tarttuva riffi,hyvältä kuulostava laulu,sopivat soittajat ja laulaja,kunnon soolot jne.
Hevihän on parasta musiikkia koskaan.
Naama-amis
07.08.2004 21:50:48
No en juuri tietoisesti pyri kuuntelemaan hevitettä, mutta kylläpä vaan ne muutamat bändit joita raskaammalta puolelta kuuntelen ovat myös samalla parasta mitä tiedän. Loistavia kappaleita ja hyvää soittoa. Joskus harvoin jopa hyviä, erinomaisiakin lyriikoitakin. Siinä kai se juju oli musiikinlaji mikä tahansa.
Myydään Jackson JS30 hp. 350e. Laita pikaviestiä.
armadillo
07.08.2004 22:51:47
Itseäni ei melodiat, nopeus tai energisyys innosta metallissa. Paljon kiinnostavampaa on pohjamudissa ryömivä hiljainen ahdistus, joka lähes minimalististen äänimaailmojen lävitse huokuu omaa hiljaista olemassaoloaan. Kun kitaravalli soljuu hitaasti eteenpäin ja matala haudantakainen murina kantautuu korviin, voi saavuttaa korkeamman, hypnoottisen tilan.

Hevi on paskimmillaan helvetin huonoa, mutta parhaimmillaan ylitsepääsemättömän loistokasta.
Life is a vacuum cleaner, it sucks.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)