Aihe: Sähkökitaran kielten vaihtaminen
1
fatshow
06.08.2004 21:21:54
Eikö aiheesta todellakaan ole mitään Mnetissä?!? Ei pitäisi olla vaikeaa, mutta kuitenkin on.

Vibratallainen stratokopio on kitarani, siis tarvitsen kielet missä on tallapäässä ne mötit pitämässä ne paikallaan, eikö? Saakohan vääränlaiset (mötittömät, sidottavat) kielet vaihdettua avatussa paketissa musiikkiliikkeessä, sellaiset kun myyjä minulle lykkäsi..?
linko...
06.08.2004 22:57:24
Uskon että saat vaihdettua kielet toisiin, oikeanlaisiin.
Sano myyjälle jatkossa kitarasi merkki niin varmasti saat oikeanlaiset kielet, kun joskus niitä taas joudut vaihtamaan.
poppamies
06.08.2004 22:57:25

Eikö aiheesta todellakaan ole mitään Mnetissä?!? Ei pitäisi olla vaikeaa, mutta kuitenkin on.

Vibratallainen stratokopio on kitarani, siis tarvitsen kielet missä on tallapäässä ne mötit pitämässä ne paikallaan, eikö? Saakohan vääränlaiset (mötittömät, sidottavat) kielet vaihdettua avatussa paketissa musiikkiliikkeessä, sellaiset kun myyjä minulle lykkäsi..?

Mötittömiä sähkökitarankieliä en ole nähnyt missään. Ettei sinulle vain oltaisi annettu klassisen kitaran nailonkieliä? Niissä ei ole mötiköitä. Ne sidotaa. Nailonkielet EI toimi sähkiksessä. Vie takaisin kauppaan.
"G-strings are for strippers"
hessurf
07.08.2004 00:03:08
Siis sulla on akustisen kielet nyt, jos oikein ymmärsin. Takas vaan vaihtamaan
Kitaravirtuaali
07.08.2004 15:41:43

Mötittömiä sähkökitarankieliä en ole nähnyt missään. Ettei sinulle vain oltaisi annettu klassisen kitaran nailonkieliä? Niissä ei ole mötiköitä. Ne sidotaa. Nailonkielet EI toimi sähkiksessä. Vie takaisin kauppaan.

"Mötittömiä" kieliä on olemassa. Floikalle tarkoitettu, joten jos on pyytänyt kieliä tremolotallalle, niin myyjä on saattanut epähuomiossa lykätä tämmöiset kielet kouraan.
"Why do they call it tourist season if we can't shoot them?"
Wolffie
07.08.2004 19:46:13
"Mötittömiä" kieliä on olemassa. Floikalle tarkoitettu, joten jos on pyytänyt kieliä tremolotallalle, niin myyjä on saattanut epähuomiossa lykätä tämmöiset kielet kouraan.

Millasia kieliä nuo sit muuten ovat? Hinta normaali kuitenkin?

Itse ainakin tottunut leikkaamaan vaan "mötikät" pois floikkaan laittaessa, kuten uskoakseni suurin osa :)
Iban Artstar myynnissä jos jotain kiinnostaa
Safaweb
07.08.2004 22:20:43
Millasia kieliä nuo sit muuten ovat? Hinta normaali kuitenkin?

Semmoisia, ettei tarvitse itse leikata mötikkää pois. Turha niiden on tehtaassa pistää sellasiin kieliin mötiköitä, kun ne tietää, että ne kuitenkin leikataan vaan pois.
Kamakaavio (inspired by Fortune & Askomiko)
fatshow
07.08.2004 22:48:45
Selitin myyjälle että Squierin stratokopio ja se lykkäsi noi käteen. 8,80€ maksoivat. Näin siis Turun Soitinlaineella.

Päällä sanotaan "electic guitar strings", eli akustisen kieliä eivät ole.
hessurf
08.08.2004 12:37:47
Kavero oli ite tehny semmosia möttejä niidne kielien päähän, mutta sitte ku ne kielet/kieli pitää vaihtaa nii sitä ei saanu sieltä milään oikein pois
PlasmaDemon
08.08.2004 13:29:35
Semmoisia, ettei tarvitse itse leikata mötikkää pois. Turha niiden on tehtaassa pistää sellasiin kieliin mötiköitä, kun ne tietää, että ne kuitenkin leikataan vaan pois.

Minkä helvetin tähden ne mötikät pitää pois ottaa??
Everybody assholes are assholes. I die then, when is its time...
Safaweb
08.08.2004 15:11:00
Minkä helvetin tähden ne mötikät pitää pois ottaa??

Amerikkalaisten floyd-asiantuntijoiden mukaan se mötikkä ja siinä kielen juuressa olevat sidonnat vaikuttaa intonaation. Jotkuthan tekee niin, että laittaa sen mötikän sinne virityskoneiston puolelle.
Kitaravirtuaali
09.08.2004 12:30:41

Jotkuthan tekee niin, että laittaa sen mötikän sinne virityskoneiston puolelle.

Ja käsi pystyyn tässä. Kätevä temppu, ei ainakaan luista sieltä päästä eikä tarvitse leikellä sitä mollukkaa irti. Plussana vielä värikkäitä mokkuloita kitaran lavassa.
"Why do they call it tourist season if we can't shoot them?"
Ei sinulla sattuisi olemaan Randallia kaupan? Tarjoappa.
Safaweb
09.08.2004 15:58:13 (muokattu 09.08.2004 15:58:22)
Mää oon muuten ruvennu keräilemään niitä mötiköitä. Niistä vois tehdä jonkun kaulakorunkin :)
hessurf
09.08.2004 18:38:10
Amerikkalaisten floyd-asiantuntijoiden mukaan se mötikkä ja siinä kielen juuressa olevat sidonnat vaikuttaa intonaation. Jotkuthan tekee niin, että laittaa sen mötikän sinne virityskoneiston puolelle.

Hei, kiitti vinkistä, pitää kokeilla!
Pettersson
09.08.2004 21:22:45
Mää oon muuten ruvennu keräilemään niitä mötiköitä. Niistä vois tehdä jonkun kaulakorunkin :)

Mä keräsin niitä mötiköitä 3 vuotta ja totesin, et ne vie vaan turhaa tilaa. Eikä se kaulakorukaan niin hieno olis...Mutta...
makuasia...´sano kissa ku persettään nuoli.
Alko on kaiken A ja O välissä vain L ja K!
Keppis
10.08.2004 09:32:04

Mää oon keräänny siittä asti, kun sain ekan sähkiksen(kevät2001). Oliskohan kolme mötikkää yhteensä, jotka on jossain muualla, kun tallessa.
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)