Aihe: digipiano
1
duane
17.12.2002 10:47:14
Nyt olisi melko lailla sopiva aika hankkia tuollainen lähinnä koti/studiokäyttöön tuleva digipiano. Suosituksia otetaan lämpimästi vastaan. hintaluokka alle 1500€.
I got debts no honest man can pay...
Chemo
17.12.2002 12:42:31

Tilasin Thomannilta alkukesästä (Yamahan) Clavinovan. Hinta oli merkittävästi alle suomalaisen hintatason. Ilmoittaessamme, että tiedämme tuotteelle paremman hinnan Saksasta, täkäläisissä liikkeissä sanoivat suoraan, että tilatkaa Thomannilta. Että myyvät samaa tavaraa, mutta eivät samaan hintaluokkaan. Ilmeisesti tyypillinen suomalainen pianonostaja ei tiedä, että musasälää tilataan ulkomailtakin.

Toimitus pelasi hyvin. Tuli sillä samalla maksulla olohuoneeseen saakka juuri sovittuna aikana. Moni suomalainen putiikki veloittaisi enemmän toimitusmaksuja kuin mitä nuo. Soitin on tietääkseni juuri sitä mitä pitikin, ja sitä mitä tarvittiin.

Tuommoinenhan ei sitten ole mikään keikkapiano, vaan paremminkin perinteisen akustisen pianon digivastine.
BaariMikko
17.12.2002 16:36:29

Mitenkäs on, olisiko järkevämpää ostaa tuommoinen keikkapiano ja sitten rahojen lisääntyessä siihen jokin hauska synamoduli lisäksi vai säästääkö rahat kerralla syntikkaan (kuten Yamaha S80)?

No, meikäläiseltä löytyy tuo S80 ja olen ollut tyytyväinen. Kuitenkin se riippuu vähän siitä, mihin tarkoitukseen tarvitset synaa. Jos meinaat ensisijaisesti pianoa soittaa, niin osta P80 ensin. On halvempi ja pianosoundit on aavistuksen parempia. Tosin painottaisin, että kokemuksieni mukaan P80 pesee S80:n ainoastaan akustisen pianon osalta, eli ne muut siitä saatavat soundit on kaikki toteutettu S80:ssä paremmin.
Lisäksi S80:een voit sitten hankkia halutessasi pianokortilla aavistuksen laadukkaampia lisäpianoja, ja kuulopuheiden mukaan tämän laajennuksen kanssa S80:stä lähtee yhtä hyvät pianosoundit kuin P200:sta, Yamahan keikkapianomalliston lippulaivasta.
Listen to the music, not the song
djhenry
17.12.2002 23:53:55
Itse kiertelin tuossa kesällä Helsingin kaupat läpi ja näpelsin kaikkia vastaantulleita keikkapianoja. Toi mainittu Technics oli muistaakseni jotenkin löperön ja kumimaisen tuntuinen, samoin Rolandin FP-3. Mut mieltymykset on toki erilaisia. Ihan hyvät soundit noissa oli molemmissa kyllä.

Yammun P-80 tuntui ihan hyvältä, mutta itse päädyin lopulta ostamaan uudemman P-120 -mallin, kun siinä oli vielä aidompi kosketus, half-pedaling -tuki, sisäänrakennetut kaiuttimet (ei kovin hyvät, mut soitteleehan noilla vaikka kesämökillä) sekä pieni sekvensseri ideoiden nopeaan nauhoitteluun. Soundit on aika kirkkaat, ei kuulosta kovin hyvältä noiden sisäänrakennettujen purkkien läpi, mut kunnon äänentoistossa ovat ok.

Toi P-120 kyllä painaa kuin synti, ei kannata ostaa jos tarvii yhtään sen kanssa kävellen/julkisilla kulkea :)
1+1=10?
Fortune
18.12.2002 13:57:18 (muokattu 18.12.2002 13:57:31)

No, meikäläiseltä löytyy tuo S80 ja olen ollut tyytyväinen. Kuitenkin se riippuu vähän siitä, mihin tarkoitukseen tarvitset synaa. Jos meinaat ensisijaisesti pianoa soittaa, niin osta P80 ensin.

Tässä päästäänkin homman ytimeen. Tarkoitus on elvyttää pianonsoittotaito, mutta toisaalta olen semmoinen ihminen, jolle ei mikään riitä :)

Eli pian pitäisi saada kaikkea kivaa vipatustakin siitä soittimesta ulos.

Ehkä säästän siihen S80:seen.
En tiennyt tätäkään.
Kläp.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)