pyro 06.08.2004 15:18:01 | |
---|
eli minkäikäisenä aloitte soittamaan ja mitä? miksi juuri näin? "sepäs loppui lyhyeen" sanoi muumipeikko kun jalkoihinsa kurotti |
AdVisory 06.08.2004 15:23:03 | |
---|
oisinko ollu 8 vuotias ku aloin soittaan rumpuja...koulussa tuli hakattua aina välitunnit ja tulihan ne sitte itellekki hommattua... jotain 9 vuotta soittelin ja vaihdoin ne sitte sähkikseen ja vaffiin...nykyään kitaraan oon soitellu reilun vuoden.. |
Makuupussimies 06.08.2004 15:31:33 | |
---|
12-vuotiaana aloin kitaraa soittelemaan. Äitini miesystävän luona rämpyttelin klassista ja totesin että tämähän on kivaa. 7. luokalla sitten alettiin opettamaan kitaran alkeita. Olen tyytyväinen siitä että aloin soittamaan. Harr |
Locrian 06.08.2004 15:35:17 | |
---|
Oisinkohan ollut 10 tai 11.Vaikea sanoa kun kaikki tapahtu niin huomaamattomasti. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
Feggy 06.08.2004 15:41:32 | |
---|
16 v., pikkubroidi sai akustisen kitaran joululahjaksi ja kyllästyi. Minä innostuin. Less is more. |
musa 06.08.2004 15:43:17 (muokattu 06.08.2004 16:49:16) | |
---|
Olin varmaankin seitsemänvuotias, kun vanhemmat veivät musaopiston pääsykokeisiin. Selloahan sitä sitten päädyttiin soittamaan. Joskus kymmenen vanhana mukaan tuli sähköbasso ja akustinen kitara siinä sivussa kans. |
pyro 06.08.2004 16:08:40 | |
---|
kiitos kiitos... itse tartuin kitaraan joskus 11 vuotiaana kun niitä kerran talostani löytyi... "sepäs loppui lyhyeen" sanoi muumipeikko kun jalkoihinsa kurotti |
GuitarMonster 06.08.2004 16:17:38 | |
---|
Aloin soittaa selloa joskus 7- vuotiaana mutta kun mun ope oli joku v***n mulkku, niin alko vähitellen kyllästyttää. Kitaraan tartuin vissiin 10- vuotiaana. |
guitargirl89 06.08.2004 16:20:48 | |
---|
10-vuotiaana aloin soittaa pianoo opistos ja 7. luokalla alkasin soittaa bassoo koulun bändis ja joskus samoihin aikoihin alotin kitaran soiton. |
gandar 06.08.2004 16:44:22 | |
---|
Olisinko ollut siinä yhdentoista tienoilla kun ensimmäisen kerran saksofoni käsiini eksyi. "The saxophone is not just something to blow into; it's something to sing through." -Paul Brodie |
juuso a 06.08.2004 16:50:13 | |
---|
15 tai 16 olin kun aloin aktiivisesti opettelemaan kitaran soittoa. Elämä on kivaa, jippii!!! |
krushing 06.08.2004 17:02:26 | |
---|
piano joskus 7v, huilu muutamaa vuotta myöhemmin, kitarasankariks joskus 14-15v...muut kilistimet ja hässäkät parikymppisenä. |
Ola_90 06.08.2004 17:20:28 | |
---|
Kitaraa aloin rämpyttää joskus yhdentoista vanhana. En osaa vieläkään mitään. Tai ehkä pitäisi harjoitella joskus. Yleensä soitan ehkä kerran viikossa puoli tuntia. Way to go Ola. "Kyl räkä on vielä ihan hyvää, mut korvavaikku on jo ihan saatanan pahaa." -Kaverini |
Defrayer 06.08.2004 18:24:03 | |
---|
Joskus natiaisena pianoa koska... no jaa, paha sanoa mitään kun en omasta tahdosta mennyt. Sitten 12 vuotiaana rumpuja, koska rummut kiehtoivat. Rumpuopettaja muutti, ja vanhemmat lykkäsivät kitaratunneille. 13 vuotiaana siis aloitin nykyisen harrastukseni. "This is gonna suck for sure, so don't stress over it" -kuultu eräällä foorumilla. IMIK #15, IHKK #16 |
Ala-asteella soitin nokkahuilua kolmisen vuotta. Sitten kasiluokalla tuli rummut kehiin kahdeksi vuodeksi. Lukion toisella ollessani aloin soittaa kitaraa. Oon täysin itseoppinut, seitsemän vuotta olen nyt soitellut. "Kun sä olet tornissa, sä olet siellä ylhäällä ihan up yours", Matti Nykänen |
Xiauoko 06.08.2004 18:29:06 | |
---|
Katkelma muistoistani: Synnyin vuonna 1985.....Se taisi olla joskus vuonna 95, alkuvuodesta kun olimme Helsingissä käymässä veljeni -joka on minua 11-vuotta vanhempi , luona, sillä hän opiskeli siellä. Käytiin ostamassa ensimmäinen kitara vanhempien kanssa pienestä soitinliikkestä. Käytettynä ostettiin joku stratokopio, valkoinen väriltään ja mukana tuli joku pieni vahvistin, joka taisi olla uusi. Yhteishintaa taisi ja saattoi olla noin. 1000 markkaa. Mutta mistä lähti innostus kitaran soittoon? - en tarkkaan muista ajankohtaa mutta todennäköisesti jollakin aikaisemmalla kerralla kun olimme Hesassa, todennäköisesti syksyllä 94, kuuntelin veljeni cd-levyjä. Yksi compact disc sisälsi Nirvanan - Nevermind kokonaisuuden. Se herätti mielenkiintoni ja pyysin veljeäni nauhoittamaan taas jonkilaisen kasettikokoelman, jossa olisi kappaleita eri bändeiltä. Olin saanut häneltä sellaisen joskus aikaisemmin. Taidettiin käydä vielä lähimmässä kaupassa ostamassa oikein kasetitkin valmiiksi. Aloin odottamaan kokoelmaa ja lähdimme kotiin. Yhtenä päivänä olin äidin kanssa kaupungilla ja kävimme ostamassa Wiklundilta Nirvanan In Utero kasetin, se oli muistaakseni todella kallis, ainakin sata markkaa. Kun veli sai tietää asiasta, hän sanoi että ei mitään kasetteja kannata enää ostaa. Pian meille hankittiinkin cd-soitin. Odottelin yhä sitä veljeni lupaamaa kasettikokoelmaa. Sain odottaa sitä joulukuuhun asti ja olinkin melkein menettänyt toivoni mutta jouluaattona sain paketin jossa oli ainakin kolme kappaletta Scotch -merkkisiin kasetteihin nauhoitettua kokoelmaa, joihin veli oli nauhoittanut ainakin seuraavia yhtyeitä: Nirvana, New York Dolls, Patti Smith, Blondie, L7, Guns 'n Roses, The Doors ja taisi siinä jotain Velvet Undergoundiakin olla. Olin myös toivonut joululahjaksi cd:tä, jotain Nirvanaa. Veli tuli tietysti jouluksi kotiin ja taidettiin käydä aatonaattona ostamassa Kane Records – levykaupasta Nirvanan Incestiside. Muistan jouluaattona, kun lahjat oli avattu että istuin lattialla korva kiinni kaijuttimessa ja kuuntelin. En saanut laittaa musiikkia hirveän kovalle etten pilaisi muiden rauhallista joulutunnelmaa. Pian väsättiin rummut kurkkupurkeista ja isän vanhasta kameralaukusta. Musiikki-innostukseni oli vauhdissa. Ja nyttemmin, Nirvanan In Utero kasetti on korvattu cd-levyllä. Mutta kyllähän se kasetti on hyvässä tallessa, ihan vaikka pelkästään tunne syistä. Musiikin avulla pääsee paikkoihin joihin ei muuten voi mennä |
MrFunk 06.08.2004 19:12:15 | |
---|
Ylä-asteella soitin pari päivää kitaraa..ja sitten lukion 2. vuonna aloitin tosissaan...nyt abivuosi menossa. Kielet hauiksen mukaan... |
Sammakko 06.08.2004 19:31:13 (muokattu 06.08.2004 19:31:33) | |
---|
Oisko 4.nellä luokalla kitaraa nyt olen lukion 2.lla luokalla. "Hay que ser muy limpio, es la sangre de Nuestro Senor Padre Eterno." |
MrQ 06.08.2004 19:38:49 | |
---|
Koskettimia yhdeksänvuotiaana ja bassoa kymmenenvuotiaan. Tidän, hiukka myöhään aloittanut, mutta kuitenkin. Koskettimet aloitin koska syrralle ostettu Casio ei sen haluja herätellyt niinkään, joten jotain käyttöä piti sille olla. Basson koska pihan jätkillä oli bändi, ja kitarat varattu, hyvä niin. Eipä olisi tätä meidänkään bändiä ilman tätä perhosefektiä. |
Lord of the strings 06.08.2004 19:42:24 | |
---|
12 vuotiaana sähköitaraa. Sille tielle jäin. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
"Eihän tässä lasissa oo pohjaa" -Mutsi Slide-putkesta. |