Aihe: Kumpi Tele?
1
Fortune
17.12.2002 12:59:28
Jos tuo Squier on Anniversary-malli niin minä ottaisin noista sen. Ei tuo Falconkaan huonompi peli ollut, mutta nuo Anniversary-Squierit ovat tosi hyviä.
En tiennyt tätäkään.
Kläp.
Dumb
17.12.2002 13:26:35

Tsekkaapas vielä ne Tokain Tele-mallit.
Yksi-kätinen blues kitaristi
17.12.2002 13:34:51
Sonera.....
Albert Järvinen
17.12.2002 15:53:15
Thomannilla (ei, en sorra kotimaisia musaliikkeitä :P) maksaa mexico tele jotain 430e.
Osmo Komppi
17.12.2002 18:51:59
Itse hommasin todella vähän käytetyn (=käytännössä uuden veroisen) Squier Standard Fat Telen (Fat tahtoo sanoa, jotta kaulahumbuckerilla) tuossa syksyllä. Kyselin ensin aikani typeriä tältä kyseiseltä keskustelualueelta (nimim. ent. Tahtoo Telen nyk. rek. Osmo Komppi, kosk. satt. syyst. ent. nimim. ei en. aj.koht.) ja katselin liikkeissä tarjontaa.

Hommahan on hinnasta kiinni. Varmastikaan Thomannilta TexMexTele tuohon hintaan (reilu 400e) ei ole ensinkään heikko valinta. Itsellä kuitenkin hinta painoi sen verran paljon (ja rahat taskussa sen verta vähän), että päädyin Squieriin.

Sitten vain lainattiin kaikki mahdollinen aiheeseen liittyvä kirjastosta ja pantiin kohtalaisen kauheassa trimmissä ollut peli (kielten ja mikkien korkeus, intonaatio, kaularaudan säätö, uudet kielet) taidolla ja tuurilla suunnilleen kohdalleen. Hintaansa nähden (250 erkkiä, uuden saa n. 299, Affinityjä vieläkin edukkaammin) aivan asiallinen kepukka. Tosin jospa olisin ammattilainen hommaisin toki koreamman (huom! ei Koreamman) kapistuksen, vaan satunnaiseen soitoon ja pienimuotoiseen bänditoimintaan riittää tuokin.

Saahan siihen sitten osasia lisää, jos "runko" on kunnossa. Kannattaa vaan tsekata kunnolla ennen hankintaa. Yksilöissä on eroja.

Malttia peliin ja katsele sekä kiertele rauhassa (jotain tällaista taisi herra Fortunekin minulle tolkuttaa, kiitosta vain neuvoista), niin hyvä tulee. Tokaita ovat kehuneet. Squier toimii (tosin naista ei sillä varmasti saa niin useasti kuin Fenderillä). Falconeita saa halvalla.

T: akat. res. alil. harr. kitar. tositark.
Osmo Komppi
17.12.2002 18:59:58
Niin unohtui sanoa, että jos Yamahalla jo soittelet, en uskalla luvata välttämäät suurtakaan laadun nousua Squierilla. Ovat yleisesti hinta-laatu-suhteesta jammuja kehuneet ja sen mitä niitä olen näpelöinyt, tuntuvat asiallisilta (toki varmasti riippuu mallistakin).

Eli jos haluat ikäänkuin nostaa samalla tavaran tasoa, kerää vielä pari kuukautta (ravintolaillat vähemmälle / viikkorahat sivuun) pääomaa ja siirrä katseesi Fender/Tokai -osastolle.
Vilhelmus
17.12.2002 19:46:32

Itse panostaisin kerralla parempaan, eli toisinsanoen Tokaihin tai Fenkkuun. Käytettyyn vaikka.
Juon tai en - SO NOT! - Matti Nykänen
KMT
17.12.2002 20:27:13

Mulla on Squier ja hyvin soi. Taitaapa olla ainut tele malli jossa kielet ei mee rungon läpi, se pilaa kitaran jos
menee rungon läpi
_Petri_
17.12.2002 20:34:16

Mulla on Squier ja hyvin soi. Taitaapa olla ainut tele malli jossa kielet ei mee rungon läpi, se pilaa kitaran jos
menee rungon läpi

Heh, mistäs tuon kuulit? Isot pojat kertoi?

Kielet rungon läpi -systeemihän juuri luo sen oikean Tele-soundin. Twang, tiedättehän.

Alkuperäiseen kysymykseen:

Itse olen jo liki puolitoista vuotta soitellut Squierin ProTone-sarjan (fat) Telellä. Kitara on hintaansa (aikoinaan n. 300e, ei enää valmistuksessa) nähden aivan loistava. Jos jostain löydät, suosittelen ainakin testaamaan.
KMT
17.12.2002 23:34:21

Heh, mistäs tuon kuulit? Isot pojat kertoi?

Kielet rungon läpi -systeemihän juuri luo sen oikean Tele-soundin. Twang, tiedättehän.

Kyllä mun telestä lähtee vaikka mikä saundi ja saa vibrankin hyvin kun ei tartte miettiä kuinka kielet menee.
Juuri sen takia haluan sen mallin enkä mitään Fenderiä.
fenderhippi
18.12.2002 09:43:52
Itselläni on kakkoskitarana tuollainen Falconin Telecaster mutta soundien puolesta se ei todellakaan ole mikään kakkoskitara. Soi paremmin kuin Mexico telet ja tästä on usemamman kokeilijan mielipide. Toki kannattaa tsekata jokainen versio henkohtaisesti, ennenkuin tekee ostopäätöksen, noissa itämaan malleissa voi olla paljonkin laatueroja.

Itämaista sen verran että Koreassa tehdyt kitarat eivät ole läheskään niin lepsujua kuin esim. Kiinassa tai Indonesiassa. Monet vertaavatkin nykyään Korean tuotantoa Japanilaisiin. Mutta jokainen tehköön päätöksensä omien korvien, silmien ja käsien kautta, eli ei muuta kuin testaamaan. Se on sitä paitti kivaa.
Lonesome Pave
18.12.2002 10:55:11
Mistäs noita Falcon telejä sitten saa hintaan 238e (Helsingin seudulla mielellään!)? Kiinnostaisi verrata, kun tuli juuri testattua F-musiikissa Squier 299e. Ihan asiallinen ainakin Putki-Fenkun kautta soitettuna. Vaikuttais tosiaan siltä, että yksilöeroja on paljon, ainakin kaulan viimeistelyssä. Vaalea yksilö esim. F:llä oli kaulan taustan osalta aika röpelöinen (k-raudan upotus). Ongelmaa korostaa se, että näissä Squiereissa ei kaulaa ole lakattu ainakaan kovin paksulti, jos ollenkaan! Myyjän kommentti vertailussa Mehikaano-teleen muuten oli, että jos haluaa esim. mikkien osalta tasoa paremmaksi ei sitten pidä tyytyä standardi Mexikoon, vaan pitää maksaa vielä lisää! Saavatkohan Squierista kuitenkin paremman katteen, kun sitä suosittavat?!
PIM
18.12.2002 12:01:40
DLX:n muuttomyynnissä oli muistaakseni ainakin yksi Falcon tele vielä eilen. En tosin katsellut telejä joten en ole aivan varma asiasta.
Fortune
19.12.2002 02:27:23
Itse panostaisin kerralla parempaan, eli toisinsanoen Tokaihin tai Fenkkuun. Käytettyyn vaikka.

Mutta kun ne Anniversary-Squierit on hyviä. Ihan peijoonin hyviä. Haluan semmoisen.
Puuro ei ole fysikaalinen totuus.
Kläp.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)