Aihe: Hughes & Kettner Tube 50
1
acmilan
26.07.2004 12:27:37
Olisko kenelläkään kokemuksia Hughes & Kettnerin Tube 50:stä. Kyseistä vahvaria ei taida paljon olla markkinoilla, mutta Saksan Ebaystä niitä löytyy. Näitä vahvistimia löytyy myös 100 wattisina. Harmony Centralissa niitä on ainakin kehuttu, muuta en tiedä.
jukkajk
05.08.2004 15:38:56
Joo huippuvehje on! Harmony Centralissahan Bomberikin saa viis tähtee. Tsiguu...
JuSu
06.08.2004 08:55:43
Olisko kenelläkään kokemuksia Hughes & Kettnerin Tube 50:stä.

Jonnin verran on. Hankin tuollaisen eBaysta, mutta ei se ollutkaan mun kaveri. Monipuolinen peli kylläkin, mm. neljä perussoundia jalkakytkimellä + kytkettävä kaiku ja efektilenkki. Hyvät liitännät. Ihan hyvä cleani ja crunch, mutta se lead -osasto ei ollut mun makuun. Gainia kyllä riitti. Plussana myös tuhti alapään toisto, vaikka kyseessä oli takaa avoin 1x12" combo.

Laitteen ostanut kaveri kylläkin löysi vehkeestä alavireisellä lespaulilla hyvät murinat, itse en oikein saanut sitä säröosastoa taittumaan mieleisekseni (pääasiallinen työkalu on strato tallahumpparilla).

JuSu
JuSu
06.08.2004 10:26:05 (muokattu 06.08.2004 10:26:40)
Kehuppa vielä vähän noita Tube50:sen säröjä. Saako siitä säröjä metalliin asti ilman pedaaleja (alaviremättömetalli :) ? Verrattuna esim. johonkin ENGL:iin millaiset ne säröt olivat?

Mitäs noita kehumaan, kun juuri niistä en itse kovasti välittänyt... =)

No juu. Kyllä sitä löytyi gainia ihan ahtomättömetalliin asti, sen puolesta ei pedaaleja tarvita. Testailin tuota rinnan Engl Screamer -combon kanssa, ja siihen verrattuna Tube 50:n säröosasto on aika raaka ja vähän steriili, jopa hiukan trankkumainen. Jotenkin tuli mieleen, että Rammsteinin ukkelit voisi tykätä tuosta Tube 50:stä, mutta tämä on tietty ihan 'musta tuntuu'-osastoa.

Eli ei ne säröt huonot olleet, varmasti jonkun käytössä oivat. Mun korvaan tuo Screamer vaan kuulosti paremmalta.

JuSu
Deranged
06.08.2004 12:18:05 (muokattu 06.08.2004 12:18:38)
Olisko kenelläkään kokemuksia Hughes & Kettnerin Tube 50:stä.

Hyvät puhtaat, hyvä efektiluuppi ja paskat säröt. En minä siitä kunnollista hevisoundia saanut irti (voi olla että nuppi oli viallinen tms) edes tuplahumpparikitaralla.

Särö oli munaton ja ankea, ja siinä ei ollut tarpeeksi jyrää. VHT Pittbull oli parempi valinta (julma soundi)
Billsner
06.08.2004 21:51:09
Särö oli munaton ja ankea, ja siinä ei ollut tarpeeksi jyrää.

Ihan kivahan tuo särö oli. Pienellä buustilla varmaan vielä parempi. Testasin siis tuota tube50:stä tänään. Puhtaasta kanavasta kuului puhdasta ääntä (en tarvi :)

VHT Pittbull oli parempi valinta (julma soundi)

Ja luultavasti hieman kalliimpikin..?
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
acmilan
09.08.2004 12:48:37
Kehuppa vielä vähän noita Tube50:sen säröjä. Saako siitä säröjä metalliin asti ilman pedaaleja (alaviremättömetalli :) ? Verrattuna esim. johonkin ENGL:iin millaiset ne säröt olivat?

Voiko tuota Tube 50:stä verrata soundiltaan TriAmpiin? Onko ne ns. samaa maata?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)