XDream 06.08.2004 01:39:30 (muokattu 06.08.2004 01:39:55) | |
---|
Pongasin täältä m-netin torilta tuollaisen Bc richin assasinin, löytyykö keneltäkään kokemuksia kyseisestä kitarasta? Eikös nuo Bc richit ole yleensä aika radikaaleja hevikeppejä, tuo kyseinen assasin näyttää kuitenkin ihan hillityn näköiseltä soloist stratocasterilta. Ulkonäöllisesti kitara siis miellyttää, en kuitenkaan tiedä käytännössä yhtään mitään bc richien laadusta. Minkämoiset nuo vakiomikit mahtaa olla?En edes tiedä onko kyseinen vehje valmistettu japanissa vai koreassa. Hinta(200€) vaikutti kuitenkin melko edulliseslta, myyjän mukaan tuo on kustantanut yli 500€ uutena! Tuota en voi varmistaa koska en noita ole missään nähnyt myytävän. Eli kokemuksia kyseisestä kepistä/ sekä valmistajasta! http://muusikoiden.net/tori/index.p … ?id=1&location=all&type=all http://muusikoiden.net/tori/kuva.ph … d%3D1%26location%3Dall%26type%3Dall Nykyään siis omistan Charvelin model 3 kasarikepin, laadukas keppihän tämä on mutta ei välttämättä sovi aloittelijalle (olen soitellut nyt n. 3 kuukautta). Intonaation säätö on vielä hiukan liian haastavaa, kielien vaihto ja floikan säätö sujuu kuitenkin hyvin. En muutenkaan tarvitse tuota floyd rosea juuri yhtään joten ajattelin siirtyä kiinteätallaiseen. Mitäköhän priimakuntoisesta -86 Charvelista muuten kehtaa pyytää? Käsittääkseni n. 250-300€, alkuperäisen kammen ja kovan laukun kanssa. Täysin omaani vastaava: http://www.ostol.osakk.fi/~mapaanan/charvel/tiedot.htm Eli kommentteja kaivataan, onko kannattava vaihdos? Bc Richiä tietysti testaisin ennen ostoa mutta en viitsisi turhaan lähteä 100km ajelemaan. |
Super-Jari 06.08.2004 01:47:29 | |
---|
395e on Oulussa nuo bodyart bc richit. Sen mitä olen testannut niin aika huonoja kitaroita. En tietenkään ole testannut kaikkia mutta tiedätpä ainakin hinnan. Onnea. Peppis on jeppis. |
outo_O 06.08.2004 02:04:38 | |
---|
Kyllä toi sun Charvel pitäs olla rutkasti parempi kitara, ku toi richi.. Ymmärtääkseni toi charvel on japski tuotantoa? Hyvä se on todennäkösesti, kumminki tosta richistä ei varmaan ole kilpailijaa.. mut eihän näin voi sanoa bc richin omistaja.. Omasta assasta lähtee kyllä mukavat äänet, tosin aivan eri sarjaa ku noi bodyart mallit.. Kumma ettei kukaa ole ostanut sitä vaikka se on ollut myynnissä moneen otteeseen, tosin aina on tullut toisiin ajatuksiin, kun on käynyt gasittelemassa kaupoissa, ei vaan löydy vertaista, ellei kasaa dollareita pinoon.. Kaipa ne ennakkoluulot on kovat bc richiä vastaan, semmosia hirmukitaroita. Interviewer: "ok, how long is band been together as Metallica?"
James: "All since we started" |
mathias 06.08.2004 02:05:47 | |
---|
Tuskinpa tuolta mitään huippulaatua kannattaa odottaa, mutta toisaalta eipä tuo hintakaan päätä huimaa. Jotain body art-Warlockia joskus huvikseen testailin, eikä se kyllä mitenkään suuremmissamäärin vakuuttanut. Ja sitten hieman ohi aiheen: Aika häijyn näköinen tuo body art 2004-malliston "Umethar" Suorastaan tyylikäs. http://www.bcrich.com/images/bodyart/umethar.jpgUh, Homer Sexual? Aw, come on, come on, one of you guys has gotta be Homer Sexual! |
Eli kommentteja kaivataan, onko kannattava vaihdos? Bc Richiä tietysti testaisin ennen ostoa mutta en viitsisi turhaan lähteä 100km ajelemaan. Se, mitä olen kokeillut ja laitellu noita body-art BC Richejä, ei ole oikeen vakuuttanut. H.Salminen kauppas mulle suosikkityttöihini kuuluvaa Vampirellaa, mutta en oikein ollu tykästynyt. Myöskään se stringipylly ei tehnyt vaikutusta, oli turhan arvokas seinäkoriste, julisteena saa halvemmalla.. Eihän nuo ole muuta kuin Korean sarjan BC Richejä joihin on laminoitu tuo vinyyli pintaan. Itse en oikeen lähtis Charvelia vaihtamaan, mutta päätös on sinun, samoin kitara. ;) Mielipiteeni lausuin... |
trih 06.08.2004 07:14:10 | |
---|
BodyArt2003-malliston rungot on chesswood nimistä puuta. Mitähän puuta on kun ei netistä löytynyt yhtään sen nimistä kasvia. Niin ja noita BA-keppejä saa hintaan 299€+pk. "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
p130 06.08.2004 10:10:35 | |
---|
Älä hyvä ihminen sitä Charvelia tuollaiseen vaihda. On se kuitenkin niin monta kertaluokkaa parempi kitara kuin halppis B.C. Rich (ne kalliimmat ovatkin sitten asia erikseen... Necthru Mockingbird... mmm...). Tosiasiassa ei Charvel pahemmin häpeä jenkkijacksoneidenkaan rinnalla. Jos säädöt ovat ongelma, niin ammattilainen tekee ne kyllä kohtuullisen edullisesti ja kun vain vähän uskallusta löytyy niin niiden opettelu kyllä onnistuu. Netti on täynnä säätöohjeita. Täältäkin löytyy FAQ. Ja kerran kunnolla säädettyä nyt ei periaatteessa enää tarvitse säätää jos ei kielisetin paksuutta muuta. Jos tuo kelluva talla häiritsee, niin sen voi blokata parilla puunpalalla. Jos tuo tuntuisi vaihtoehdolta niin täältä kyllä ohjeet löytyy jos kysyy. Siis vielä kerran ÄLÄ VAIHDA! Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Explorer 06.08.2004 10:19:16 | |
---|
Siis vielä kerran ÄLÄ VAIHDA! Samaa mieltä. Olisi kyllä totaalisen sekopäinen veto vaihtaa 80-luvun Charvel johonkin halpisrimpulaan. Ride the lightning. |
Super-Jari 06.08.2004 10:49:37 (muokattu 06.08.2004 10:49:54) | |
---|
BodyArt2003-malliston rungot on chesswood nimistä puuta. Mitähän puuta on kun ei netistä löytynyt yhtään sen nimistä kasvia. Niin ja noita BA-keppejä saa hintaan 299?+pk. Ai niitä saa jo noinkin halvalla. Minä luulin että Oulun soitin ja tarvike liike pitää pohjaa tuolla 395e hinnalla. edit. perhanan euromerkki Peppis on jeppis. |
XDream 06.08.2004 12:05:53 (muokattu 06.08.2004 12:10:55) | |
---|
Taitaa jäädä Keuruun reissu tekemättä :) Käytännössä kyllä tiedän miten tuo intonaatiokin säädetään, luulempa vaan että jos alan sitä räpeltämään niin lopputulos on huonompi kuin ennen! Ei vaan ole oikeen lähistöllä mitään ammattilaisia johonka viedä säädettäväksi. Porin soundcityssä vaihdettiin juuri vähän aikaa sitten tuohon kielet, sanoin että jos he voisivat säätää samalla intonaation. Olin kuitenkin itse paikalla kun tätä operaatiota tehtiin, intonaatioon ei koskettukkaan! Kaikenlisäksi ylä e oli laitettu tuohon floikkaan kiinni ohi tuosta "tallapalan urasta" lopputuloksena sain laittaa itse tuon kielen ja säätää floikan. Operaatio onnistui kuitenkin hyvin, tuntuu vaan että tuo intonaatio on aika pahasti pielessä. Vielä tuon Charvelin arvosta, paljonko tuosta kehtaisi pyytää? Tuohan käytännössä sama kuin model 4, ainoastaan yhteinen tone ja volume säätö mikeille ja tuo mikkien aktiivi boosteri puuttuu! Taitaa olla samat mikitkin, tästä löysin jacksonin parhaimmistoa olevat j-90c:t! Nuo mikitkin hyvä puoli tässä Charvelissa. |
Super-Jari 06.08.2004 12:10:11 | |
---|
Varmaan semmonen 350e on aika sopiva. Siinä on jo vähän tinkivaraakin mukana. Peppis on jeppis. |
p130 06.08.2004 13:30:40 | |
---|
Tuo 350 on aika maksimi mitä siitä voi saada... Joskus niitä liikkuu alle kahdenkin sadan. Noiden hintataso on todella alhainen laatuun suhteutettuna. Lähellekään vastaavanlaatuista hevikeppiä ei noilla summilla saa. Minä suosittelisin edelleenkin sitä tallan blokkausta jos kelluva talla on se mahdollisen vaihdon syy. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
XDream 06.08.2004 14:05:51 (muokattu 06.08.2004 14:06:39) | |
---|
Millä se olisi hyvä blokata, puupalat molemmille puolille? |
Niq 06.08.2004 14:19:10 | |
---|
Millä se olisi hyvä blokata, puupalat molemmille puolille? Kas näin: http://personal.inet.fi/private/niq/kitaraa002.jpgKuvassaolevan jacksonin soundit paranivat huomattavasti ko. toimenpiteen jälkeen, puhumattakaan säädön helppoudesta. Entiset ohuet ja hengettömät soundit muuttuivat heleän kuulaiksi, blokkauksen jälkeen siinä on jopa akustistakin sointia. I have a cunning plan |