Geoff 05.08.2004 22:19:10 (muokattu 05.08.2004 22:21:04) | |
---|
Nyt oon tuota rahaa saanut kasaan taas jonkin verran, joten osalla niistä olen ajatellut kustantaa itselleni uuden sähkökitaran. Rahaa olisi siis käytettävissä n. 750 euroa. Musiikkimakuni on aika laaja, suunnilleen jotakin Queen, Van Halen, Eric Clapton, KISS, Steve Vai ja C.O.B. -pohjaista. Kitaran pitäisi olla siis aika monipuolinen. Laadukas Floyd Rose -talla alkaa olla mulle jo aika pakollinen, sitä ilman en oikein pärjää. Mikit saavat olla yksikelaisia tai humbukkereita, lopullisen saundin kumminkin ruuvaan vaikka väkisin vahvistimesta. Kaulaliitos voisi olla neck thru tai strato-tyyppinen pulttiliitos, Les Paul -tyyppinen liimakaulaliitos ei sovi omaan käteeni yhtään. Kaula ohut, kuten esim. Ibanez RG:issä. Otelaudan materiaalilla ei ole väliä. Muilla puumateriaaleilla ei myöskään ole muuten kauheasti väliä nyt, kun kaupassa kumminkin kokeilen, mikä kuulostaa parhaimmalta. Jos runko olisi muodoiltaan esim. superstrato tai rhoads, se olisi plussaa. Olen itse suunnitellut jotakin ESP LTD, Ibanez, Jackson, Hamer tai Yamaha merkkistä kitaraa. Tuohon 750 euroon pitäisi vielä saada mahtumaan mukaan joku kova kotelo tai Rockbag ja uusi hihna. Minkälaista kitaraa suosittelette? Kitaraa lähtisin ostamaan lähipäivinä Helsingistä. Kiitos nyt etukäteen jo mahdollisilta vinkeiltä. Myytävänä Washburn Idol WI-64DL 420 e |
Olli S. 05.08.2004 22:27:47 | |
---|
Jos ohutta kaulaa haluat, niin RG. Itse ottaisin mieluiten tuohon tarkoitukseen Floikallisen Straton (mahdollinen tuohon hintaluokkaan?). Tai no... Omaan kitaraan en ottaisi Floikkaa, mutta se oli mainittu tuossa. Jos ei normi Stratoa, niin sitten LTD:n MH/M-sarjaa. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. |
Geoff 05.08.2004 22:40:20 | |
---|
Jos ohutta kaulaa haluat, niin RG. Itse ottaisin mieluiten tuohon tarkoitukseen Floikallisen Straton (mahdollinen tuohon hintaluokkaan?). Tai no... Omaan kitaraan en ottaisi Floikkaa, mutta se oli mainittu tuossa. Jos ei normi Stratoa, niin sitten LTD:n MH/M-sarjaa. Herkullisen näköinen Musari sulla muuten, tuommoisen itekin haluaisin, jos vaan floikalla löytyisi ja rahaa olisi riittävästi. Mitäs tuommoinen kustansi? Tosiaan, tuommoinen floikkastrato olisi varmasti mukava peli, mutta nauhojen määrä (21) ja rahatilanne ei luultavasti antaisi minun ostaa tommoista, kun en ole missään nähnyt halvalla noita myytävän. ESP LTD MH-400 olisi varmaankin ihan hyvä vaihtoehto, sitä voisi mennä tuonne Musamaailmaan kokeilemaan. Myös LTD MMV SN ja KH-202 olisivat luultavasti kokeilemisen arvoisia kitaroita. Ibanez RG 550:n kokeilen myös ehdottomasti, siinä alkaa olla jo lähes kaikki mitä kitaralta vaadin. Myytävänä Washburn Idol WI-64DL 420 e |
saturnzreturn 05.08.2004 22:41:46 | |
---|
strato floikalla olisi minunkin ehdotus.mahtuu tuohon hintaan. my wallet's fat and so is my head |
strato floikalla olisi minunkin ehdotus.mahtuu tuohon hintaan. Mikä malli ja mistä löytyy? Alkoi kiinnostaa ja paljon, jos kyseessä on 22-nauhainen, jollaista olen nähnyt ainakin Fenderin katalogissa, taisi olla joku American Special tai joku vastaava. Mutta norm. strato floikalla tyssää siihen 21 nauhaan. Myytävänä Washburn Idol WI-64DL 420 e |
J-PPP 05.08.2004 22:51:12 | |
---|
FOR SALE/TRADE: HAMER USA SUNBURST, ks. tori! WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa! |
Olli S. 05.08.2004 23:07:16 | |
---|
Herkullisen näköinen Musari sulla muuten, tuommoisen itekin haluaisin, jos vaan floikalla löytyisi ja rahaa olisi riittävästi. Mitäs tuommoinen kustansi? Kyllä tyytyväinen olen. Paras kitara, mitä olen soittanut. Floikallisena löytyy EVH-, eli Axis-mallia. Hintahan noissa on aika suolainen. Tuo Silhouette OVH. uutena 1900 ja Axis muistaakseni reilun satasen kalliimpi. Itse ostin käytettynä tuon (vm.-92). Maksoin kovan laukun kanssa 940. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. |
Geoff 05.08.2004 23:25:25 | |
---|
Tuota Fender Highway Showmasteria floikalla en löytänyt mistään myynnissä, Thomannillakaan ei näyttänyt olevan. Tosin löysin Thomannilta Mexicossa valmistetun normaalin Stratocasterin humbukkerilla ja ilmeisesti original Floyd Rosella sopivaan hintaan, mutta juuri mun tuurilla siitä löytyy se 21 nauhaa, joten ei luultavasti siirry minun omistukseeni. Kyllähän siihen voisi vielä yhden nauhan askarrella kiinni, mutta mielummin käyn ensin kokeilemassa nuo valmiit 22-ja 24-nauhaiset kitarat. Myytävänä Washburn Idol WI-64DL 420 e |
blöö 06.08.2004 00:34:13 (muokattu 06.08.2004 00:38:46) | |
---|
strato floikalla olisi minunkin ehdotus.mahtuu tuohon hintaan. Tuossa vielä muutama viikko sitten mulla oli Mex sunburst strato tallahumpparilla ja floikalla. Aattelin että joko myyn tai teen pieniä muutoksia ja pidän itselläni, kallistuin muutoksiin. Noh tossakin on tietyst vaan 21 nauhaa joten sun osalta se ois kallistun siihen. Ja nyt on jo ainakin liian myöhäistä koska floikka on hyvää vauhtia vaihtumassa hard tailiin :) Kaula on muotoiltu jo uudelleen (Läski D:stä läski V:hen) ja otelaudassakin on nauholla 15-21 "puoli"kaiverrus eli G,H,E kielien alta. Bursti saa kyytiä tallan vaihtumisen takia ja kaikki metalliosat (kulta, alkuperäiset=kromi) pitää vaihtaa uuteen väriin (matta musta) sopivaks :) Hyvä siitä tulee ja ainakin työläämpää kun se että oisit ostan sen multa pois. Metalristi. |
JuSu 06.08.2004 08:47:05 | |
---|
Mulla on myös ollut tuollainen Mexico Standard -floikkastrato, ja se oli ihan hyvä kitara - tosin jos se 22 nauhaa on pakko olla, niin se siitä sitten. Entäpä korealainen Peavey Wolfgang? Riffin testissä hyväksi totesivat. Plussana mainittiin mm. hyvät tehdasmikit, ei tarvitse niitä heti vaihtaa... Mahtuu budjettiinkin kivasti. http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-153001.html JuSu |
JLM 06.08.2004 09:28:47 | |
---|
Noita korealaisia Wolfgangeja kannattaa oman kokemukseni perusteella kokeilla ennen ostamista (muitakin kitaroita kyllä). Hypistelin kaupassa yhtä tuollaista ja nauhojen päät oli niin terävät että pistin sen heti pois ettei sormet mene verille. |
saturnzreturn 06.08.2004 09:50:47 | |
---|
kyseleppä tuon floikkahighwayn hintoja musiikkiliikkeestä, kyllä ne sulle sellasen tilaa jos semmosen haluat. voisi tuohon hintaan ehkä saadakin, ainakin käytettynä. tai sitten niitä japsistratoja, joissa on floikka. pirun hyviä pelejä nuo japsikitarat, floikasta en tiedä mitään (noin yleisestikään). en muista sarjan nimeä mutta voin tsekata kunhan olen kotona. my wallet's fat and so is my head |
fox 06.08.2004 10:56:23 | |
---|
Hypistelin kaupassa yhtä tuollaista ja nauhojen päät oli niin terävät että pistin sen heti pois ettei sormet mene verille. Jos keppi muuten on hyvä ja käypänen, nuo on ihan fiksattavissa. Johtuu vaan puun kuivumisesta, ja on nykyään valitettavan yleistä merkillä kuin merkillä.. Syitä on monia, joita on jo moneen kertaan käyty läpi tälläkin palstalla.. Puiden kuivatus tehtailla on nykyään huonompaa johtuen raaka-ainevaraston nopeutuneesta kierrosta ja tehtaiden lisääntyneistä valmistusmääristä, soitinliikkeillä ei enää oo aikaa/semmosta kaveria joka fiksailis myyntikitarat.. :) Ostotilanteessa jos vaatis että nauhanpäät tasataan, niin mitähän liike tekis??? Varmaan hoitais asian tavalla tai toisella, tai sitte... ;) |
Hotlicks 06.08.2004 11:43:28 | |
---|
Entäpä korealainen Peavey Wolfgang? Riffin testissä hyväksi totesivat. Plussana mainittiin mm. hyvät tehdasmikit, ei tarvitse niitä heti vaihtaa... Löytyy ainakin Helsingin F-Musiikista. Omasta mielestäni ihan asiallinen yksilö. Hintaa muistaakeni juuri tuo 750,- Pienellä tinkaamisella luulis saavan pussia ja muuta sälpettä mukaan. |
madu 06.08.2004 11:58:30 (muokattu 06.08.2004 11:58:49) | |
---|
kyseleppä tuon floikkahighwayn hintoja musiikkiliikkeestä, kyllä ne sulle sellasen tilaa jos semmosen haluat. voisi tuohon hintaan ehkä saadakin, ainakin käytettynä. tai sitten niitä japsistratoja, joissa on floikka. pirun hyviä pelejä nuo japsikitarat, floikasta en tiedä mitään (noin yleisestikään). en muista sarjan nimeä mutta voin tsekata kunhan olen kotona. Highwayn normaalipainos näytti olevan musafasulla 750€ tarjouksessa. |
JuSu 06.08.2004 12:58:44 | |
---|
Löytyy ainakin Helsingin F-Musiikista. Omasta mielestäni ihan asiallinen yksilö. Hintaa muistaakeni juuri tuo 750,- Pienellä tinkaamisella luulis saavan pussia ja muuta sälpettä mukaan. Luulisi saavan juu. T-kaupan hinta on kuitenkin alle 500 euroa, eBayssa näyttäisi muutaman kymmenen minuutin kuluttua menevän yksi, nyt hinta 351 euroa. Eli tingata kannattaa. JuSu |
Vemmy 06.08.2004 13:21:28 | |
---|
Ostotilanteessa jos vaatis että nauhanpäät tasataan, niin mitähän liike tekis??? Varmaan hoitais asian tavalla tai toisella, tai sitte... ;) Luulisi saavan nauhanpäät tasattua, kun minäkin sain tuon työn kaupan päälle tuohon halpisbassoon, enkä ole koskaan aiemmin samasta liikkeestä edes mitään ostanut... Tietysti jos puuttuu työkalut tai tekijä niin asia voi olla ongelmallinen, mutta kyllä luulisi sen verran asiakaspalveluhenkisyyttä löytyvän jopa Helsingistä... ;) Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |
Geoff 06.08.2004 22:36:50 | |
---|
Joo, kiitos tähän mennessä tulleista vastauksista. Tuon korealaisen Peavey Wolfgangin olemassaoloa en edes muistanut, kun tämän ketjun aloitin. Tuolta jostakin luin, että olisi johonkin aikaan maksanut Suomessa 1100 euroa, pitääkö paikkansa? Kuulostaa vain ihmeelliseltä, että kitara, joka on Thomannilla 499 euron hintainen maksaa suomessa yli puolet enemmän. Tällä hetkellä kokeilulistalla olisivat ainakin ESP LTD MMV SN, ESP LTD KHV MMV-04, Peavey Wolfgang ja Jackson RR-3. Onko kenelläkään kokemuksia noista? Ja missä liikkeessä Helsingissä olisi myytävänä noita Jacksoneita? F-Musiikissa olen nähnyt vain muutaman kappaleen. Myytävänä Washburn Idol WI-64DL 420 e |
Crossroad 07.08.2004 18:44:12 | |
---|
ei ne wolfganit enää suomessa niin kalliita ole.noretronin hinnat on laskeneet aika lailla.muistaakseni korean malli on noin 750e ja halvempi jenkki eli special alkaen noin 1300e.mulla oli tuo jenkki special ja hyvä kitara se oli ja paljon parempi kuin korea-mallit.. |
Lord of the strings 07.08.2004 18:49:30 | |
---|
Saako olla käytetty? "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
"Eihän tässä lasissa oo pohjaa" -Mutsi Slide-putkesta. |