MattiAuer 04.08.2004 11:32:46 | |
---|
Tuolla syntyi off-topic -keskustelua aiheesta: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=16&t=67465&o=0&co=0joten eikun Behru testipenkkiin. Koe: tein koneella pätkän, jossa oli 150Hz siniaaltoa ja hiljaisuutta. Ajoin sen Behringerin läpi ja nauhoitin takas koneelle - korttina Terratec Phase 88. Esimerkkipätkässä on toisella puolella stereokuvaa puhdas ääni ja toisella Behringer UB1202 -pikkumikserin läpi ajettu tuhiseva signaali. Ei tarvinne kertoa, kumpi on kumpi. www.taivaanautio.net/UB1202.mp3 Tai no, jos uhkaa jäädä epäselväksi, pätkän lopussa on sitä "hiljaisuutta" nostettu kuuluvaksi. "Uniikki unikorni olikin korni koni!" (myykää mulle ENGL powerball. tai joku hyvä vahvistin.) |
kjh 04.08.2004 14:10:56 | |
---|
Mitä liitäntöjä käytit testiisi? Miten olivat gain asetukset? Onko muut kuin äänitettävä kanava vedetty nollille? Entä efektinupit? Sehän on toki selvää, että heikolla signaalilla ja vääntämällä gainia tarpeeksi saadaan paljonkin kohinaa esiin. Tämä ei koske ainoastaan pikkumiksereitä. Laitan tähän vielä linkin mainitsemiini RMAA mittauksiini http://kotisivu.mtv3.fi/khartone/headphoneamp.htm Karri |
MattiAuer 04.08.2004 18:40:26 | |
---|
Mitä liitäntöjä käytit testiisi? TerraTecin liitännät on RCA:ta ja Behringerin linja sisään ja ulos plugilla. Sellaisellapa piuhalla siis. Miten olivat gain asetukset? Kanavan vola nollakohdassa. Erillistä gainia siinä ei o. Samoin muut (bal ja FX-send) nollakohdassa. Mastervola nollan tienoilla. Onko muut kuin äänitettävä kanava vedetty nollille? Tokihan. Entä efektinupit? Jos tarkoitat tällä FX-sendejä (varmaankin, kun ei siinä muitakaan "efektinuppeja" ole), ne on kaikissa kanavissa klo 12. En ole koskenut niihin ikinä, kun en tarvitse. Sehän on toki selvää, että heikolla signaalilla ja vääntämällä gainia tarpeeksi saadaan paljonkin kohinaa esiin. No sehän toki on selvää. "Uniikki unikorni olikin korni koni!" (myykää mulle ENGL powerball. tai joku hyvä vahvistin.) |
kjh 05.08.2004 09:25:55 | |
---|
Ainakin tuon mikserin spekseistä katsottuna päätellen sen pitäisi pärjätä tasaveroisesti tuolle äänikortille 85 db:n kohinaetäisyydellä normaalissa käyttötilanteessa main fadereista. Minä en kyllä ole havainnut mitään syytä epäillä noita lukuja. Eikä minun mikrofoneistani tuon enempää häiriöetäisyyttä saakaan, naapureiden puuhailuja tulee jo nytkin mukaan ja kitaroissakin on riittävästi häiriöääniä. Kohina ei ole haitannut kunhan olen muistanut sulkea käyttämättömät kanavat ja efektit. Olisihan se kyllä kiva, jos noista mikkietusista saisi signaalin suoraan ulos. Karri |
kjh 05.08.2004 09:30:33 | |
---|
Hmm, kello kaksitoista? Kannattaa vääntää käyttämättömät kanavat ja efektit kello kahdeksaan, sinne infinity merkin kohdalle... Karri |
Ainaki mun UB2442FX:ssä nimenomaan noi Aux returnit kohisee aika sikana, eli niitä ei kannata turhaan pitää auki. Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita. |