Billsner 29.07.2004 19:35:34 | |
---|
Nyt toimii kaappi. Vika oli kolvauksessa. Kivasti tulee alapäätä lisää soundiin kun on suljettu kaappi combon kaverina. Elementti ei ollut huono vaikka oliki Jenseni. Pitää jossain vaiheessa vielä tehdä kehikko etulevylle ja kangas siihen kiinni. Maalaus on vielä vähän auki. Saatan jättää sen maalaamatta. Kuvan kaapista otan huomenna. You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
Puavali 30.07.2004 00:25:01 | |
---|
Nyt toimii kaappi. Vika oli kolvauksessa. Kivasti tulee alapäätä lisää soundiin kun on suljettu kaappi combon kaverina. Elementti ei ollut huono vaikka oliki Jenseni. Pitää jossain vaiheessa vielä tehdä kehikko etulevylle ja kangas siihen kiinni. Maalaus on vielä vähän auki. Saatan jättää sen maalaamatta. Kuvan kaapista otan huomenna. Bilsner, the Man. :-) Onnea uudelle kaapille ja kaapin omistajalle! "I'm a farting fat ass, I have gas gas gas!" |
PoLFus 30.07.2004 05:33:53 | |
---|
Kokeilemisen arvoinen vinkki tulee kevin O´connorilta: Rakennetaan suljettu 2*12" kaappi ja jätetään toinen kaiutinelementti pois. Siis toisen elementin paikalla vain reikä. Tuloksena yhtä kova ääninen kaappi kuin 2*12" mutta vähemmän suuntaava. Tulee paljon halvemmaksi ja painaa vähemmän. Ocku:lta voitte kysyä pitääkö Kevin:n väitteet paikkaansa. Toimisikohan, jos tuo on keskellä boxia? Ei siis reunassa. Miten noi ohmit määräytyy? kun mä tykkään, et klassikissa voi valita lisäkaappiin 8 tai 16, niin miten saan siihen sitten sen 8`? Sorge kaikille, huono viesti, mutta niin olen minäkin. "polfus, eipä tuolla väittämällä sun sanomana ole pohjaa eikä merkitystä" - Tianzi |
päänahka 30.07.2004 07:42:05 | |
---|
Toimisikohan, jos tuo on keskellä boxia? Ei siis reunassa. Miten noi ohmit määräytyy? kun mä tykkään, et klassikissa voi valita lisäkaappiin 8 tai 16, niin miten saan siihen sitten sen 8`? Sorge kaikille, huono viesti, mutta niin olen minäkin. No tossahan on vain yksi elementti, eli impedanssi on se mikä sen yhden elementin impedanssi on. Vai mitä tarkoitat että miten se määräytyy? Eli ostat 8 ohmin elementin vaan siihen. Siinä se lukee elementin takana. Soolot on perseestä.
Myy ENGL Thunder/Screamer. |
Billsner 31.07.2004 00:04:19 | |
---|
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
Mä tilasin puut 1x12 kaappiin eilen ja hinnaks tulee sahauksen kanssa vähän vajaa 53 euroa. Siis 18 millistä koivuvaneria. Kaapin mitat: Leveys 60 cm, korkeus 48 cm ja syvyys 30 cm. Nyt rupes vähän mietityttämään onko toi syvyys riittävä. No ei auta itkee kun just oon puita lähössä hakemaan. |
Billsner 05.08.2004 13:38:10 | |
---|
Nyt rupes vähän mietityttämään onko toi syvyys riittävä. No ei auta itkee kun just oon puita lähössä hakemaan. Itelläkin on kaapissa 30cm syvyyttä. Eli kyllä riittää. You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
skebajaba 07.08.2004 11:42:38 | |
---|
itse sain tossa "nerokkaan" idean, en tiedä toimiiko mutta kokeilenpahan kuitenkin. eli oli lähdössä ihan normaaleita säilytys kaappeja roskiin, ajattelin sitten niitä vähän sahailla matalammiksi ja tiivistää esim silikoonilla tai vastaavalla tökötillä ne kulmat yms. jotta ei ääni karkaile kuin halutuista paikoista ulos. voisikohan tuommoinen toimia? -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
gator 07.08.2004 13:27:28 | |
---|
Mä mietin samaa vähän aikaa sit. Sais ainaski nopeeta tehtyä skoben. |
Puavali 07.08.2004 17:18:05 | |
---|
eli oli lähdössä ihan normaaleita säilytys kaappeja roskiin, ajattelin sitten niitä vähän sahailla matalammiksi ja tiivistää esim silikoonilla tai vastaavalla tökötillä ne kulmat yms. jotta ei ääni karkaile kuin halutuista paikoista ulos. voisikohan tuommoinen toimia? Riippuu jossain määrin materiaaleista ja paksuuksista. Oikeasta puusta tai vanerista tehdyt kaapit voisi olla erinomaisia, mutta lastulevykaappeja en viitsisi modata. "I'm a farting fat ass, I have gas gas gas!" |
skebajaba 09.08.2004 17:07:14 | |
---|
Riippuu jossain määrin materiaaleista ja paksuuksista. Oikeasta puusta tai vanerista tehdyt kaapit voisi olla erinomaisia, mutta lastulevykaappeja en viitsisi modata. tosiaan oli ihan vaneria kyseinen kaappi, ja oli noin vajaa 2 senttiä paksua, ainakin suhteellisen saman paksuselta näytti kuin peaveyn 2x12 kaappi minkä omistan. -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
kimmokel 31.08.2004 17:40:49 (muokattu 31.08.2004 17:41:49) | |
---|
Kannattaako 1*12 kaapista tehdä sellasta että elementti on noin 70 sentin korkeudella? Onko tästä mitään haittaa missään tilanteessa sillä yleensähän elementin olisi hyvä olla mahdollisimman lähellä kuuntelukorkeutta? Itse boksi siis säilyy normi kokosena, mutta alla olisi tila combolle ja jos elementin pitää olla alhaalla niin täytyy sitten rakentaa se toisin päin. Mitä 12" elementtejä muuten suosittelette hintaluokkaan alle 80euroa. Mieluiten kuitenkin noin 50. Myöhemmin vois sitten kuitenkin ostaa jonkin laadukkaamman. |
Billsner 31.08.2004 18:09:01 | |
---|
Onko tästä mitään haittaa missään tilanteessa sillä yleensähän elementin olisi hyvä olla mahdollisimman lähellä kuuntelukorkeutta? Itse tein pienen kallistuksen levyyn johon elementti tulee kiinni. Eli elementti ei osoita ihan suoraan eteenpäin. Mitä 12" elementtejä muuten suosittelette hintaluokkaan alle 80euroa. Mieluiten kuitenkin noin 50. Myöhemmin vois sitten kuitenkin ostaa jonkin laadukkaamman. Tuohon hintaan ei paljoa muita saa kuin Jenseneitä. Ei ne huonoja ole, itelläkin on omassa kaapissa chicago sarjan jenseni ja kyllä se mulle kelpaa. Vilkaise täältä www.uraltone.com ja täältä www.custom-sounds.com . You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
85423321 01.09.2004 14:46:47 (muokattu 01.09.2004 14:49:53) | |
---|
Rakennetaan suljettu 2*12" kaappi ja jätetään toinen kaiutinelementti pois. Siis toisen elementin paikalla vain reikä. Tuloksena yhtä kova ääninen kaappi kuin 2*12" mutta vähemmän suuntaava. Kai se toinen kaiutinelementti on muistakin syistä haluttu kuin vain äänenvoimakkuuden takia? George W Bush: "I know the human being and the fish can coexist peacefully." |
sir.henry 01.09.2004 20:53:00 | |
---|
And she said losing love is like a window in your heart. |