Aihe: Palautteen saanti
1 2 3
pekkajau
02.08.2004 13:50:01
Toihan on hyvä idis. Ei tarvitse olla kummoinenkaan taikuri, että vaihtaa laatikon toiseen samannäköiseen, missä on bändin osaamat kappaleet.

Mahtava kikka jota voi käyttää ihan hyvin vaikka missä tahansa arpajaisissa kuten esim. kunnallisvaaleissa. Ei muuta kun omat laput "vaihtolatikkoon" ja jälleen taas kerran kesäloma toimii!
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
Irti Humpasta
02.08.2004 14:26:30

Henkilökohtaisesti mua ei ole kiinnostanut keikalla yleisön palaute pätkän vertaa. Eihän ne ymmärrä musiikista mitään tai no 5% ehkä ymmärtää jotain. Aina, kun saa palautetta jonkun muusikon suusta, niin se lämmittää ja seon arvokasta. Turakaisten palaute on suurta hupia aina :) ja niinpä se kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Max komppaa ja mää soitan hanuril...Sininen uni
baron
02.08.2004 14:42:39

Henkilökohtaisesti mua ei ole kiinnostanut keikalla yleisön palaute pätkän vertaa. Eihän ne ymmärrä musiikista mitään tai no 5% ehkä ymmärtää jotain. Aina, kun saa palautetta jonkun muusikon suusta, niin se lämmittää ja seon arvokasta. Turakaisten palaute on suurta hupia aina :) ja niinpä se kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Eiks' se kuitenkin oo niin, että ymmärsi ne tai ei, ne joko tykkää ja tulee sun keikoille tai ei tykkää ja ei tule ja sit sulla joko on tai ei oo keikkoja.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
jenkkamies
04.08.2004 19:24:33

Itse näin "osa-aika-turakaisena" olen kyllä eri mieltä. En toki ole ammattimuusikko mutta meidän bändissä pyritään kuuntelemaan ja ottamaan oppia palautteesta. Pienet asiat vaikuttavat yleisölle. Meillä on esimerkiksi samanlaiset esiintymispuvut ja se tuo heti ammattimaisen kuvan ja viestii yleisölle, että soittaminen ei ole yhdentekevää..
Irti Humpasta
04.08.2004 21:39:34

Itse näin "osa-aika-turakaisena" olen kyllä eri mieltä. En toki ole ammattimuusikko mutta meidän bändissä pyritään kuuntelemaan ja ottamaan oppia palautteesta. Pienet asiat vaikuttavat yleisölle. Meillä on esimerkiksi samanlaiset esiintymispuvut ja se tuo heti ammattimaisen kuvan ja viestii yleisölle, että soittaminen ei ole yhdentekevää..

Minä taas keskityn enemmän soittamiseen ja irvistelemiseen lavalla kuin vaatteiden visuaaliseen puoleen. On niitä bändejä nähty, joilla on kaikilla samanlaiset plyyssitakit... ja ei se kyllä aina vakuuta yleisöäkään.
Jos paljon kuuntelee yleisön palautetta selkä ojossa, niin saattaa kuitenkin mennä homma hakuteille. Jokaisella turakaisella on myös oma henkilökohtainen mielipide.
baron
04.08.2004 21:55:03

Minä taas keskityn enemmän soittamiseen ja irvistelemiseen lavalla kuin vaatteiden visuaaliseen puoleen. On niitä bändejä nähty, joilla on kaikilla samanlaiset plyyssitakit... ja ei se kyllä aina vakuuta yleisöäkään.
Jos paljon kuuntelee yleisön palautetta selkä ojossa, niin saattaa kuitenkin mennä homma hakuteille. Jokaisella turakaisella on myös oma henkilökohtainen mielipide.

En mä hirveästi halua kinata sun kanssa, mutta kun mun markkinointi on lähinnä sitä, että keikka poikii keikkoja ja mulla on aika monta vakkaria eli mua kutsutaan samaan paikkaan kerta toisensa jälkeen ja tilaajat eivät ole muusikoita vaan "turakaisia"
(Mä osaan tän, jos sä viihdytät toimitusjohtajan sihteeriä, niin seuraavana vuonna kun firma pitää uudet bileet niin jos sihteeri kuiskaa tj:n korvaan, että viime vuonna oli kiva bändi niin ollaan seuraavanakin vuonna.

Kieltämättä kolleegoiden arvostus on kivaa, mutta ei sillä saa keikan keikkaa. Katso vähän meidän keskustelualuetta, Suomen suosituimmat humppabändit saavat meiltä pelkkää raakaa kritiikkiä.

Mun keikoilla kovin harvoin käy kolleegoita ja erittäin harvoin ammattilaiskolleegoita, mutta joskus kuitenkin.
Mä aikoinaan menin kipsiin tällaisessa tilanteessa, mutta kun muusikko tulee viettämään vapaa-aikaansa ja ottaa vähän hapanta, muuttuu turakaiseksi eli ihan samanlaiseksi kuin muutkin asiakkaat.

Mun keikoille ei kolleegat tule kuuntelemaan vaan pitämään hauskaa (kuulostaa niinkuin se olisi eri asia ja niin varmaan onkin)

Itse asiassa mä en tiedä kuin itseni, joka käyn kolleegoiden keikoilla vain kuuntelemassa, istun tarkkana ja pidän jokaista tanssiinhakijaa häirikkönä. En kuitenkaan ole kritisoimassa, katson mitä tästä bändistä omalla bändilläni on opittavaa ja mikä taas ei meille sovi.

Jos käyn keskustelemassa, vain kertomassa, mikä heillä mun mielestäni oli hienoa.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
Irti Humpasta
04.08.2004 22:08:47

Kieltämättä kolleegoiden arvostus on kivaa, mutta ei sillä saa keikan keikkaa.

Minä olen sitä mieltä, että ei yleisön palautteella ole tekemistä paljonko sulla on keikkaa...
Jos teet keikkasi niin hyvin kuin osaat, niin sen on kelvattava. Tuo tanssimusiikki ei hirveän monimutkaista musiikkia ole. Sitä voi soittaa hyvin tai huonosti ja jos sen tekee tyylikkäästi, niin kyllä sitä keikkaa riittää.

Kannatan enemmänkin sellaisten bändien seuraamista, joilla sitä keikkaa riittää. Menee sinne paikanpäälle analysoimaan, miksi juuri nämä eräät bändit vetävät porukkaa ja sitten voi miettiä pystyisikö "apinoimaan" heitä... jos sitä keikkaa haluaa enemmän....
Timi
04.08.2004 23:01:27
Voiha nenä! Tottakai piti käydä tsiigaamassa ollaanko mekin siellä,mutta ei löytynyt,joten saamme onneksi jatkaa vanhalla hyväksi todetulla staililla.
isojussi
05.08.2004 11:33:30
Kyllähän nyt hyvänen aika sentään tanssiorkesterin pitää pukeutua! Haittaa siitä ei ainakaan ole, mutta aina siitä saa edes pikkusen plussaa.

Yleisön palaute pitää toki huomioida, mutta oma linja tulee säilyttää.

Miks tilaaja ottaa tanssibändin? Jotta asiakkaat viihtyvät ja kun asiakas viihtyy, se pysyy.

Tosin ihan kaikista yleisön suosikeista ei pidä ottaa joka asiassa mallia, mutta kyllä nyt aika puupää saa olla, jos ei ymmärrä yleisön kanssa seurustelua tyyliin Hoikka/Lammela.

Pojat tietää, kuka loppupelissä niiden palkan maksaa.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Swing
06.08.2004 02:11:55
Näin ulkopuolisena (musiikin harrastajana joka ei ole juuri julkisesti esiintynyt) ihmetyttää väen yliolkaisuus "asiakaspalautteen" suhteen. Edes lääkärit, papit ja virkamiehet eivät enää voi suhtautua välinpitämättömästi asiakaspalautteeseen, mutta tanssimuusikot näemmä voivat.

Joka hommaa voi tehdä paremmin ja huonommin ja kunnon ammattilaisen pitäisi kai pyrkiä tekemään kunnolla ja paremmin. Luulisi asiakaspalautteella nyt olevan muusikollekin jotain tekemistä tuon paremmin tekemisen kanssa.
Ja luulisi myös olevan kurja tehdä duunia jos suhtautuu asiakkaisiinsa melkeinpä halveksivasti. Turha on ammatilleen arvostusta hakea jos ei sitä itse arvosta.

Ymmärrän kyllä että asiakaspalaute noin ylipäätään on sattumanvaraista ja kapakkaympäristössä itse kenenkin arviointikyky - no, helposti horjuu. Mutta voi kai siitä jotain saada irti. Aina yleisössä joku on joka seuraa pelimannien puuhia ja kykenee sitä realistisesti arvioimaan.

Uhh, tulipa paatoksellista tekstiä. Voisin lopettaa vuodatukseni siihen, että tällä foorumilla kai puhutaan ikään kuin "omien kesken" ja näiden sinänsä hauskojen turakaisjuttujen kanssa ei nyt olla ihan loppuun saakka tosissaan?
isojussi
06.08.2004 02:49:12
....Joka hommaa voi tehdä paremmin ja huonommin ja kunnon ammattilaisen pitäisi kai pyrkiä tekemään kunnolla ja paremmin...Ja luulisi myös olevan kurja tehdä duunia jos suhtautuu asiakkaisiinsa melkeinpä halveksivasti. Turha on ammatilleen arvostusta hakea jos ei sitä itse arvosta...Aina yleisössä joku on joka seuraa pelimannien puuhia ja kykenee sitä realistisesti arvioimaan...

Kun tarkemmin tutkit tätä foorumia, huomaat, että lopunperin onneksi kuvaamasilaiset kypsähteneet kyynikot rajoittuvat muutamaan vanhaan vetäjään, joille työskentely tanssimuusikkona on ikävää, alipalkattua raatamista kuvaamattoman surkeiden musiikkikappaleiden parissa verratuna heidän poikkeuksellisen merkittäviin musiikillisiin kykyihinsä ja lahjakkuuteensa.

Toki he ovat häviävän pieni vähemmistö verrattuna laiskoihin, koneitten kanssa räplääviin pelleihin, joita vielä kiinnostaa nuoleskella mistään mitään ymmärtämätöntä, umpihumalaista yleisöä.

...ja näiden sinänsä hauskojen turakaisjuttujen kanssa ei nyt olla ihan loppuun saakka tosissaan?

Eikö?
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
buntta
10.08.2004 04:52:00
Näin ulkopuolisena (musiikin harrastajana joka ei ole juuri julkisesti esiintynyt) ihmetyttää väen yliolkaisuus "asiakaspalautteen" suhteen. Edes lääkärit, papit ja virkamiehet eivät enää voi suhtautua välinpitämättömästi asiakaspalautteeseen, mutta tanssimuusikot näemmä voivat.

Joka hommaa voi tehdä paremmin ja huonommin ja kunnon ammattilaisen pitäisi kai pyrkiä tekemään kunnolla ja paremmin. Luulisi asiakaspalautteella nyt olevan muusikollekin jotain tekemistä tuon paremmin tekemisen kanssa.
Ja luulisi myös olevan kurja tehdä duunia jos suhtautuu asiakkaisiinsa melkeinpä halveksivasti. Turha on ammatilleen arvostusta hakea jos ei sitä itse arvosta.

Ymmärrän kyllä että asiakaspalaute noin ylipäätään on sattumanvaraista ja kapakkaympäristössä itse kenenkin arviointikyky - no, helposti horjuu. Mutta voi kai siitä jotain saada irti. Aina yleisössä joku on joka seuraa pelimannien puuhia ja kykenee sitä realistisesti arvioimaan.

Uhh, tulipa paatoksellista tekstiä. Voisin lopettaa vuodatukseni siihen, että tällä foorumilla kai puhutaan ikään kuin "omien kesken" ja näiden sinänsä hauskojen turakaisjuttujen kanssa ei nyt olla ihan loppuun saakka tosissaan?

Tjaa...no lääkäreistä ja papeista en tiedä mutta virkamiehet KYLLÄ!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)