Minulla on mikrofoni (SM57), josta menee piuha suoraan äänikorttiin (SB Live). Ongelma on se, että mikki ei ole tarpeeksi herkkä. Äänet eivät siis tallennu koneelle tarpeeksi voimakkaina, vaikka kaikki volumenapit ovat täysillä. Olettaen, että mikissä ei ole vikaa, niin mitähän asialle voisi tehdä. Onko uuden äänikortin ostaminen väistämättä edessä, vai pitäisikö tuohon mikin ja kortin väliin hommata jonkilainen härveli. Jos joku nauhoittelee tuolla SB livellä, niin voisi kertoa, onko ollut samanlaisia ongelmia. |
Mohla 04.08.2004 19:10:03 | |
---|
Eikös tossa SB:ssä ole jonkin näköinen mikkisisääntulon vahvistin itsessään? Tarkistappa. Aikoinani mulla ainakin onnistui 57:lla nauhoittaminen ihan ok, kun SB:n omistin. Toinen vaihtoehto, että hommaat jostain jonkun pikkumikserin (lainaat?), niin voit sitä kautta ajaa signaalia vaikka säröllä sinne Soundblasteriin. Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
rokkirami 05.08.2004 01:19:57 (muokattu 05.08.2004 01:21:07) | |
---|
Eikös tossa SB:ssä ole jonkin näköinen mikkisisääntulon vahvistin itsessään? Tarkistappa. En nyt ole ihan varma, mitä tarkoitat, mutta ei siinä taida mitään sellaista olla. Kävin Shuren kotisivuilla ja ymmärsin, että tuo sound blaster ei yksinkertaisesti pysty vastaanottamaan niin heikkoa signaalia, jonka kyseinen mikki lähettä. Paljonkohan maksaisi halvin mahdollinen mikseri jolla sitä signaalia saisi vahvistettua? Entä jos ostaa jonkun paremman nauhoitukseen tarkoitetun äänikortin, niin tarvitseeko silloin välttämättä ostaa mikseriä. Ja vielä, paljonkohan tuohon äänikorttiin pitäisi pistää rahaa? (tätä on varmaan kysytty monesti, mutta kun ei haulla löytynyt selvää vastausta) |
d-iivil 05.08.2004 01:27:36 | |
---|
Kyllä siinä livessä on oma mikkietunen, joskin melko heikkotasoinen, mutta toimii silti. Eli creativen mikseristä vaan nostamaan sitä mikin nauhoitusvolaa ja jos ei muu auta, niin sieltä löytyy myös semmoinen "boost" nappula, joka antaa siihen +20db (tosin kohina nousee samalla). Kyllä silti erillisen mikkietusen hankkiminen olis ihan järkevä juttu, tällöin voisit etusesta vetäistä piuhan suoraan äänikortin line-inniin, eikä äänikortin omaa heikkotasoista etusta tarvitsisi käyttää ollenkaan. |
rokkirami 05.08.2004 17:16:57 | |
---|
Eli creativen mikseristä vaan nostamaan sitä mikin nauhoitusvolaa ja jos ei muu auta, niin sieltä löytyy myös semmoinen "boost" nappula, joka antaa siihen +20db (tosin kohina nousee samalla). Joo ton volumen mä olin laittanut jo aikasemmin täysille ja boostikin on käytössä, mutta ei auta. |
jorma_r 06.08.2004 08:14:27 | |
---|
|
rokkirami 07.08.2004 16:26:06 | |
---|
Jep, kiitti neuvoista. Töytyy kai noita etusia sitten rueta kattelemaan. |
Eddie 10.08.2004 13:33:36 (muokattu 10.08.2004 13:34:19) | |
---|
Kuinka paljon noilla miksereillä ja etusilla (esim. yllämainituilla) saa sitä "äänenottokykyä" vahvistettua? "If you like metal, you´re my friend." |
MattiAuer 10.08.2004 13:45:29 | |
---|
Kuinka paljon noilla miksereillä ja etusilla (esim. yllämainituilla) saa sitä "äänenottokykyä" vahvistettua? Tarpeeksi. "Uniikki unikorni olikin korni koni!" (myykää mulle ENGL powerball. tai joku hyvä vahvistin.) |