Aihe: mistä johtuu goottien haukkuminen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Billsner
31.07.2004 20:52:51
Voisiko johtua siitä että näyttää vitun urpolta, kun on mustat vaatteet kesällä päällä...

Olet väärässä. Mustia shortseja on olemassa. Eikä sitä nahkatakkia ole pakko +30 asteen auringonpaisteessa laittaa päälle.

Ylipäätään vaatteet on mun aatteet- meininki tuppaa vituttamaan väkeä.

Totta, mutta joillakin sen lempiväri on musta ja bändipaidat ovat joittenkin mielestä hienoja (kuten minun mielestä).

Sanotaan asia näin päin; kun leikkasin tukkani, ja ostin H&M:ltä ekat vaatteeni, kuusi vuotta sitten tuli itselleenkin parempi olo.

Mitä väliä hiuksien pituudella on? Shampoota kuluu enemmän? Onko sillä väliä mistä ne vaatteet ostaa? Kirpparilta saa ainakin halvimmalla.

"Ei susta uskoiisi, sähän pukeudut ihan normaalisti"!

On mullakin puku päällä juhlatilaisuuksissa.
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
Kassu
02.08.2004 04:08:23
Hah.

(En nyt ole lukenu koko ketjua perkele)

Jos joku aivan true-gootti tulee mua vastaan, ei se huvita mua. Otan sen aivan yhtä vakavasti ku jonkun rokkarinkin. Se on vain vähän raskaampaa.

Mutta threadin aloittajasta tuli mieleen tapaus 2:

- Teinityttö
- Lihava tai muuten hiukan epäsuosittu
- Murrosikä
- Paras kaveri osti nahkatakin
- Viikko sitten kuunteli räppiä
- Nyt on sitten kauhea gootti ja juo sianverta

Tuollainen hiukan huvittaa. Käytämme tässä etuliitettä tr00 tai wannabe. Siihen perään sitten gootti tai "punkrockhop".

Ni.
Kassu
02.08.2004 04:09:45 (muokattu 02.08.2004 04:10:13)
Niin olihan tää sitten joku turbo tai mahe?

E: "Kuvaus: oon kitaristi ja soitan raskasta ja rankkaa heviä!"
Henko
02.08.2004 20:42:27

Niin olihan tää sitten joku turbo tai mahe?

E: "Kuvaus: oon kitaristi ja soitan raskasta ja rankkaa heviä!"

Tämä mahdollisuus on olemassa, kun puhutaan goottikulttuurin "valitsemisesta" ja kuvauksessa lukee "raskasta ja rankkaa heviä".
Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä.
Cup
03.08.2004 17:13:28
Multa tursuaa sana gootti joka reiästä ulos. Ootellaan nyt joku vuosi, kunnes goottityyli on pois muodista ja ihan out, ni katotaan sitten ketkä on oikeita gootteja. Näinhän kävi tässä hiphop hommelissa.
MrQ
03.08.2004 23:53:39
Olet väärässä. Mustia shortseja on olemassa. Eikä sitä nahkatakkia ole pakko +30 asteen auringonpaisteessa laittaa päälle.

Saivartelu on sitten jatkossa kiellettyä. Mustat shortsit saattanee olla hiukka hemmetin eri asia kuin täys goottiunivormu uimahousukeleillä.

Totta, mutta joillakin sen lempiväri on musta ja bändipaidat ovat joittenkin mielestä hienoja (kuten minun mielestä).

Diggään mäkin mustasta. Turha kuitenkaan väittää ettei moisessa porukassa passiivinenkin tyhmäpainostus aja jo alitajuisestikin vaikuttamaan "itsenäiseen ajatteluun" mitä skeneporukoissa yleensä tosin jätetään harrastamatta.

Mitä väliä hiuksien pituudella on? Shampoota kuluu enemmän? Onko sillä väliä mistä ne vaatteet ostaa? Kirpparilta saa ainakin halvimmalla.

Miehellä pitkä tukka näyttää mielestäni vitun urpolta.

On mullakin puku päällä juhlatilaisuuksissa.

Hmmm. Mulla ei.
-memmu-
04.08.2004 00:17:44
Mustat shortsit saattanee olla hiukka hemmetin eri asia kuin täys goottiunivormu uimahousukeleillä.

Mahtaa joku pvc olla todella mukava +30 helteellä.
elämä on sukupuoliteitse tarttuva ja sataprosenttisesti kuolemaan johtava tauti...
MrQ
04.08.2004 02:18:55 (muokattu 04.08.2004 02:20:09)
Mahtaa joku pvc olla todella mukava +30 helteellä.

On varmasti joo, ja se mitä en mitenkään tajua, on se, että minkä helvetin takia ne pahimmat suomutantit eivät tajua esim. että kireähkö samettihame ei nyt kertakaikkian näytä hyvältä 200-kiloisen läskin norsun päällä?

Ja toinen: Minkä vitun takia alakulttuurin edustajat linkittyvät?

Kiljupunkkarit hengaa räkäbläkkisten jotka hengaa goottien jotka hengaa sci-fi-hörhöjen jotka hengaa elokuvafriikkien jotka hengaa roolipelaajien jotka hengaa live-roolipelaajien jotka hengaa hevareiden jotka hengaa bläkkisten jotka eivät enää edes polta kirkkoja kanssa....

Ja jotenkin tohon saadaan vielä hipit, anarkistit ja muut vitun urpot, kuten S/M-piirit, radikaalilesbot sun muut...

Toisaalta... about kaikki kaverini menevät enemmän tai vähemmän yllämainittuihin kasteihin. Tai siis menisivät jos minulla sellaisia olisi, nyt saan vaan haaveilla ystävistä ja yhteenkuuluvuuden tunteesta... Nyyh...

Ja sitten sellaista: Minulla ei ole sitten mitään ym. kulttuurien edustajia vastaan, mutta en nyt vaan satu pitämään Heavy/Gothic-skenen vaatetuksesta enkä yleisön pyynnöstä aio lopettaa moisten pilkkaamista.
Billsner
04.08.2004 12:57:55
Saivartelu on sitten jatkossa kiellettyä.

No höh. Sittenhän kaikki kiva loppuu.

Mustat shortsit saattanee olla hiukka hemmetin eri asia kuin täys goottiunivormu uimahousukeleillä.

Totta, mutta ilmaisit asian vähän epäselvästi edellisessä viestissä.

Turha kuitenkaan väittää ettei moisessa porukassa passiivinenkin tyhmäpainostus aja jo alitajuisestikin vaikuttamaan "itsenäiseen ajatteluun" mitä skeneporukoissa yleensä tosin jätetään harrastamatta.

Tyhmyys alkaa jo siitä kun joku ajattelee haluavansa kuulua johonkin ryhmään/jengiin/johonkin.

Miehellä pitkä tukka näyttää mielestäni vitun urpolta.

Ja Kerry King moshaa hienosti...
MrQ
04.08.2004 13:02:53
No höh. Sittenhän kaikki kiva loppuu.

No se on kyl totta.

Tyhmyys alkaa jo siitä kun joku ajattelee haluavansa kuulua johonkin ryhmään/jengiin/johonkin.

Toi on muuten ihan täysin totta. Yhteenkuuluvuudentunteen kaipuu on tarpeeton inhimillinen heikkous, jonka kitkemisestä seuraa suuria asioita.

Ja Kerry King moshaa hienosti...

No, klanitkin näyttää aika typeriltä...
Billsner
04.08.2004 13:36:26 (muokattu 04.08.2004 13:36:44)
No se on kyl totta...

Meinaa vähän taas ajautua pois alkuperäisestä kysymyksestä, mutta sattuuhan sitä...

EDIT: Typ-O
Unworthy Knight
04.08.2004 15:35:58
Ja toinen: Minkä vitun takia alakulttuurin edustajat linkittyvät?

Kiljupunkkarit hengaa räkäbläkkisten jotka hengaa goottien jotka hengaa sci-fi-hörhöjen jotka hengaa elokuvafriikkien jotka hengaa roolipelaajien jotka hengaa live-roolipelaajien jotka hengaa hevareiden jotka hengaa bläkkisten jotka eivät enää edes polta kirkkoja kanssa....

Ja jotenkin tohon saadaan vielä hipit, anarkistit ja muut vitun urpot, kuten S/M-piirit, radikaalilesbot sun muut...

Tätä minä en olekkaan ennen tajunnut, mutta noinhan se Perkele vieköön menee.
En kyllä sitten tajua että mitä iloa tai surua tästä valaistumisesta oikeen on.

Friikit tykkää friikeistä ?
Yhteinen trauma yhdistää, tai jotakin ?
"Hail to eternal Troo Haapawater Frost-Metallism!! Total Musicism and lighting fast drummings. Mythical lyricalism!" -leka K100#3
MrQ
04.08.2004 15:51:15
Tätä minä en olekkaan ennen tajunnut, mutta noinhan se Perkele vieköön menee.
En kyllä sitten tajua että mitä iloa tai surua tästä valaistumisesta oikeen on.

Friikit tykkää friikeistä ?
Yhteinen trauma yhdistää, tai jotakin ?

Tai tietoinen eriarvoistuminen yhteiskunnasta.
Koetaan että tää on paska maailma ja haetaan ryhmästä/ryhmistä voimaa kantaa se. Aika onnetonta, sanoisin.

Nimim. Ex-roolipelaaja/Liveroolipelaaja/Deathmetallisti/Sci-fittäjä/Leffahörhö
Unworthy Knight
04.08.2004 16:08:14 (muokattu 04.08.2004 16:08:45)
Tai tietoinen eriarvoistuminen yhteiskunnasta.
Koetaan että tää on paska maailma ja haetaan ryhmästä/ryhmistä voimaa kantaa se. Aika onnetonta, sanoisin.

Ehkä myös sillä on vaikutusta että eikä haarukka kaikissa noissa ryhmissä keskittyy sinne 13-21 paikoille ?
Ja nuo mainitsemasi tuntemukset on melkoisen normaalina pidetty seikka tässä ikäryhmässä.
Vai eikö juu ?
Eikä se sen kummepaa puuhaa lopulta ole, toiset hakee voimaa itsestään ja teoistaan sitten vastaavasti. Mikä vaan nyt sattuu toimii millonkin.
Taplaapa miten vaan niin kuolla sitä silti pitää.
Tai ainakin näin uskottelen kunnes toisin näen.

Paska paikkahan tämä on, nyh.

Nimim. Ex-roolipelaaja/Liveroolipelaaja/Deathmetallisti/Sci-fittäjä/Leffahörhö

Nimim.
Roolipelaaja/Frost Metallisti/Leffafriikki

Kerta.
"Hail to eternal Troo Haapawater Frost-Metallism!! Total Musicism and lighting fast drummings. Mythical lyricalism!" -leka K100#3
MrQ
04.08.2004 16:15:52
Ehkä myös sillä on vaikutusta että eikä haarukka kaikissa noissa ryhmissä keskittyy sinne 13-21 paikoille ?
Ja nuo mainitsemasi tuntemukset on melkoisen normaalina pidetty seikka tässä ikäryhmässä.
Vai eikö juu ?
Eikä se sen kummepaa puuhaa lopulta ole, toiset hakee voimaa itsestään ja teoistaan sitten vastaavasti. Mikä vaan nyt sattuu toimii millonkin.
Taplaapa miten vaan niin kuolla sitä silti pitää.
Tai ainakin näin uskottelen kunnes toisin näen.

Juujuu, mutta mua nimenomaan risoo tuollaisten porukoiden homogeenisyys. Se että, ainakin meidän aikana, uskoteltiin vakavasti olevamme parempia kuin noi muut, kun ne ei kerta tajua mistään mitään ja tätä siis toden teolla tapahtui juurikin ikäjakaumalla 14-24, niin minullepa riitti, sanoi shamaani ja "ostin elämän". Senhän takia menin armeijaankin, että pääsisi irti niistä stereotypioista mitä noi vuodet muita ihmisiä kohtaan oli muodostaneet.
Siksi leikkasin tukkani ja ostin remelit henkkamaukalta, että tulisi selkeäksi että nyt teen pesäeron tähän mentaliteettiin ja meininkiin, siksi päätin vakavissani hankkia kaikkien aikaisempien piirieni ympäriltä "normaaleja" ystäviä jotta toi helvetin elitistileikki lakkaisi pikkuhiljaa.

Ja ennenkaikkea se ryhmähenki... Mulla ei ollut minkäänlaista tarvetta samaistumiseen lapsena, eikä koulussa, mutta noissa piireissä juuri sen egoilun ja elitismin seurauksena sellaistahan alkoi interpersonaalisista syistä muodostumaan... Tarvittiin kolme vuotta raskasta huumeidenkäyttöä ennenkuin pääsin mokomasta eroon ja olo koheni huomattavasti.

Toki olisin kai voinut mennä psykanpolille valittamaan, että samaistun ihmisiin, auttakaa, mutta tokkopa olisivat niistä syistä minua sisään ottaneet.
Unworthy Knight
04.08.2004 16:50:33 (muokattu 04.08.2004 17:01:06)
Juujuu, mutta mua nimenomaan risoo tuollaisten porukoiden homogeenisyys. Se että, ainakin meidän aikana, uskoteltiin vakavasti olevamme parempia kuin noi muut, kun ne ei kerta tajua mistään mitään ja tätä siis toden teolla tapahtui juurikin ikäjakaumalla 14-24, niin minullepa riitti, sanoi shamaani ja "ostin elämän". Senhän takia menin armeijaankin, että pääsisi irti niistä stereotypioista mitä noi vuodet muita ihmisiä kohtaan oli muodostaneet.

Enpä voi valehtelematta sanoa ettenkö omaisi ihmisryhmittymiä kohtaan joitakin ennakkoluuloja, mutta yksilötasolla ne eivät vaikuta päätöksiini, jokaisesta henkilöstä tehdään oma alustava tai syvempi kartoitus.
Ennen minullakin on ollut todella paljon jyrkemmät mielipiteet tietynlaisista ihmisistä, mutta kun joutui aloittamaan osittain opiskelun vuoksi homman puhtaalta pöydältä ilman mitään tuttuja niin on pakostakin joutunut oppimaan vähän avoimemman ajattelutavan.
Tuleva työn kuvakin sitä vaatii, mutta se yksistään ei olisi varmasti riittänyt murtamaan asenteitani.

Siksi leikkasin tukkani ja ostin remelit henkkamaukalta, että tulisi selkeäksi että nyt teen pesäeron tähän mentaliteettiin ja meininkiin, siksi päätin vakavissani hankkia kaikkien aikaisempien piirieni ympäriltä "normaaleja" ystäviä jotta toi helvetin elitistileikki lakkaisi pikkuhiljaa.

Itsellä ei ole tarvetta sanoutua irti "klaanistani" ulkoisella olemus muutoksella. Minulle riittää että se tapahtui sisäisesti ja teoilla.
Paljolti sen vuoksi että minä koen nykyisen ulkoisenolemuksen minua miellyttäväksi.
Jos joku päättää luokittaa minut johonkin ryhmään niin en ota sitä pahalla.
Mutta minulle ei kerennyt muodostua tuollaista rasitetta siitä.

Ja ennenkaikkea se ryhmähenki... Mulla ei ollut minkäänlaista tarvetta samaistumiseen lapsena, eikä koulussa, mutta noissa piireissä juuri sen egoilun ja elitismin seurauksena sellaistahan alkoi interpersonaalisista syistä muodostumaan... Tarvittiin kolme vuotta raskasta huumeidenkäyttöä ennenkuin pääsin mokomasta eroon ja olo koheni huomattavasti.

Hmm, en voi sanoa että minun porukoissa olisi vallinnut voimakas ryhmähenki, mutta tuota egoilua ja elitismiä sitten siitäkin edestä.
Ja sen perusteella mitä olen tyyppejä nähnyt niin on edelleen.

Joskin minulle Roolipeleistä ei muodostunut mitään ongelmaa,
tai en ainakaan myönnä, eh.
Puhtaasti kiinnostuksesta peliin porukka kasaantui ja kasaantuu eri porukalla edelleenkin.
Tokihan osasta porukkaa tulee hyvä kamuja ja osa on sitä valmiiksikin, mutta mitään suurta ryhmää meistä ei voi väittää olevan. Osa porukasta on minusta mulkkuja ja osa hyviä tyyppejä, mutta ainut mikä vaikuttaa puuhaan on että peli sujuu ja se on mielenkiintoista.

Toki olisin kai voinut mennä psykanpolille valittamaan, että samaistun ihmisiin, auttakaa, mutta tokkopa olisivat niistä syistä minua sisään ottaneet.

Niin samaistuminenhan on melkoisen yleistä tässä iässä.
Ei sitä äkkiseltään mene ajattelemaan mieltä romuttaviksi ongelmaksi.

Taas päästiin aika kivasti aiheesta ohi, tai ehkä ei.
Noh hälläväliä

EDiT:
Siis en koe nykyisellään että minun tarvisi kuulua johonkin ryhmään, ryhmättömyydellä saavuttaa todellakin huomattavia etuja. Pystyy uimaan kuin kala rymien välillä. Jokasesta löytyy kamuja ja tuttuja joista on paljon iloa ja hyötyä, vaikka heitä ei voisi keskenään samaan huoneeseen laittaa.
battery
04.08.2004 19:40:29
iso hoho koko topicille :O
Just a little junkie
Cup
05.08.2004 11:22:32
iso hoho koko topicille :O

Yhdyn tähän.
JS
05.08.2004 13:25:54
Kuten myös. Tosin täytyy sanoa että naispuolisilla kuolemanenkeli-tyyli kyllä miellyttää minun silmiäni, vaikka toisaalta on kyllä melko huvittavaakin.
Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)