Aihe: Millainen bändi, ettei haukuta?
1 2 3 4 5 6
Notefix
04.08.2004 08:12:41

Rokkia ja mitä tahansa muutakin musiikkia saa ja pitääkin tehd´ä lukuisilla eri tavoilla, jo ihan diversiteetin takia, kunhan se vain tehdään itse.

Tehdään itse? Hmm, mulla voi olla vähän kumma näkemys siinä, että en ole oikeastaan palvonut mitään artisteja, joten itse biisi ratkaisee, ei se kuka sen on tehnyt. On monia artisteja, jotka eivät vaan tee hyviä biisejä, vaikka ovat esittäjinä huippuluokkaa ja mun mielestä siinä ei ole mitään pahaa. Musa on usein yhteistyön tulosta ja se artisti on vain se, joka esitellään tavalliselle yleisölle ja mun mielestä siinä ei ole mitään pahaa, jos homma toimii.

Samoin mun mielestä musassa ei välttämättä tarvitse olla mitään "uutta", riittää että biisi on hyvä. Rehellisesti sanottuna, todella uusi juttu todennäköisesti karkoittaisi 95% tänkin palstan lukijoista.

Olen kyllä itse puhunut hittituottajien puolesta, mutta vain avartaakseni selkeästi suppeakatseisten ihmisten näkemyksiä,

Joskus ne hittituottajat saattavat olla lahjakkaimpia ja luovimpia yksilöitä koko ketjussa.

tekemällä tehtyjä, TV:n kautta suoraan viihdeartisteiksi lobattuja Idols/Popstars- Bändejä.

No, toi Idols jutska on nyt vaan osa isompaa reality-tv systeemiä, joka sinänsä on mun mielestä kokonaisuudessaan aika rasittava ilmiö. Mutta ihmiset tuntuvat tykkäävän...ja mediayhtiöt olisivat hulluja, jos sitä eivät hyödyntäisi.

Musiikki, ja sen tekeminen on mielestäni oleva kutsumusammatti, johon osana kuuluu hitonmoinen duuni;

Täsmälleen samaa mieltä! helvetisti duunia ja ei vaihtoehtoja.

Ehkä mun idea on siinä, että sen energian minkä joku käyttää tuulimyllyjen kanssa taistelemiseen, voi käyttää siihen että itse tekee jotain...iskee sivulta. Sitähän se on, joku kulkee edellä tai tulee perässä.
My name is Baron, Notefix Baron "
KädetönRumpali
04.08.2004 09:44:54
Menestyviä bändejä haukutaan.

Siis: Jos bändi on tarpeeksi huono, eikä sitä tunneta, silloin sitä ei haukutakaan. Näin?
"All I got is time until the end of time"
Bonham
04.08.2004 10:28:59
Menestyviä bändejä haukutaan.

Siis: Jos bändi on tarpeeksi huono, eikä sitä tunneta, silloin sitä ei haukutakaan. Näin?

Mutta miksi?
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Feggy
04.08.2004 10:44:02

Tulipa mieleen, että millaiset kriteerit "uuden" bändin tulee täyttää, ettei sitä heti haukuta maan rakoon?

Gimmel
Negative
Uniklubi

Nämä nyt tuli ekana mieleen bändeistä, joita lähes pelkästään haukutaan.. kaikilla kait aika erilaiset juuret..

Kuten allekirjoituksesi asian hyvin sanoo, ei ole sellaista bändiä, jota ei haukuttaisi. Aina löytyy joku. Toisaalta, jos jostakin ei pidä, sen voi ohittaa haukkumattakin. Se on tosin vaikeaa meitsillekin.
Less is more.
gunner
04.08.2004 11:27:07
En edes muista oliko se uniklubi, negative vai mikä vittu olikaan, joku näistä kuitenkin, josta ekan kerran kuulin haastattelussa jossa he sanoivat "rock on myös hyvä tekosyy pitää tiukkoja housuja ja meikata"... hoho.

Rock on myös hyvä tekosyy aikuiselle pitää koulupukua julkisella paikalla. HOHO.

Kaikkia uusia bändejähän tässä on haukuttu kun kaikki on tehty jo aiemmin. Voiko joku luetella niitä bändejä jotka ovat esim. vaikka negativen ja uniklubin matskut jo tehny? Tekis mieli löytää lisää hyviä bändejä.
Angus
04.08.2004 12:06:49

Rock on myös hyvä tekosyy aikuiselle pitää koulupukua julkisella paikalla. HOHO.

Auts, suoraan vyön alle :-)
"AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
kerpse
04.08.2004 12:25:04

Kriitikoiden viime vuosina ylistämistä bändeistä tulee mieleen Strokes. Toisaalta osassa kirjoittelua oli sellainen kaiku, että Strokes toimii liian hyvin ja näyttää liian hyvältä ollakseen laskelmoimaton. Särmähakuisten bändien kirous on todennäköisesti yksipuolinen yilstäminen, paljon parempi olisi, jos osa ei voisi sietää ja osa diggailisi kybällä. Tuote tai ei, Strokesin soitto on tiukkaa ja biisit hyviä mun mielestäni.
Feggy
04.08.2004 12:30:56

Kriitikoiden viime vuosina ylistämistä bändeistä tulee mieleen Strokes. Toisaalta osassa kirjoittelua oli sellainen kaiku, että Strokes toimii liian hyvin ja näyttää liian hyvältä ollakseen laskelmoimaton. Särmähakuisten bändien kirous on todennäköisesti yksipuolinen yilstäminen, paljon parempi olisi, jos osa ei voisi sietää ja osa diggailisi kybällä. Tuote tai ei, Strokesin soitto on tiukkaa ja biisit hyviä mun mielestäni.

No näinhän Strokes tuntuu oleva tällä foorumilla. Suurin osa inhoaa ja jotkut tykkää.
Less is more.
Unworthy Knight
04.08.2004 12:58:53
Minua itteä häirittee kovasti tällainen että isketaan heti ekalla levyllä ittensä listan kärkeen ja ollaan niin maailman herraa ja tähteä.
Eron huomaa kun listalle pärähtää joku bändi jolla on jo pino noita levyjä takana ja vankka kuuliakunta, sitten vaan sattuu tulemaan sopiva aalto joka nostaa bändin ylös. Pojat on ihan normaali kavereita silti, keikkaa on enemmän ja levyt myy mutta ei silti ruveta vetää hirveetä näytöstä "että vittu kun menee hyvin, kyllä , mä tiedän miten tää homma tehää, kyllä mä voi tuon Tv:n viskata ulos jos musta tuntuu siltä, kaikki isot starat tekee nii" .
Tällaset kokenemmat bändit käy aikansa listalla pyörimäss ja sitten ne jatkaa puuhiaan vanhaan tapaan, jokoon on jäänyt tukku uusia kuulijoita vanhojen seuraksi, mutta ei se hommaa muuta.

Tämä nyt ei tarkoita sitä etteikö ekan levyn sopis olla todella upea ja muutenkin hyvä, mutta sellainen listan kärkeen tähtääminen on vähän kökköä.
Tulee bändistä vähän enemmän sallasta jalat maassa menoa, eikä pilvissä liitelyä ja sitten romahtamista ikuiseen unhoon ,kun ei enään tytöt ja pojat tykänneetkään.

Ja Kyllä tuo mainostaminen alkaa jo ärsyttää kovastikkin.
"Vuoden hitti BLözöö, on mukan radio hitit MGlööz ja Makamaka" Levy on julkastu ehkä vikkoo sitten ja heti on varaa mainostaa noin.
Vaikka kyllä minä itekkin tekisin tollasen mainoksen jos olis tarkoitus myydä :)
"Hail to eternal Troo Haapawater Frost-Metallism!! Total Musicism and lighting fast drummings. Mythical lyricalism!" -leka K100#3
kerpse
04.08.2004 13:07:13

Minua itteä häirittee kovasti tällainen että isketaan heti ekalla levyllä ittensä listan kärkeen ja ollaan niin maailman herraa ja tähteä.

Sama juttu - niin häiritsee muakin. Paljon kivempaa olla ns. aito fani, joka on kuunnellut jo yhtyettä silloin, kun ne eivät vielä olleet kuuluisia - toisaalta jotkut ovat rasittavia tässä hokemassaan. Itse vierastan jokun verran itsessäni sitä, että pidän Strokesista. Sitä paitsi sellaisesta on vaikea digata, joka on yleisesti hyväksyttyä ja hyväksi todettua, koska silloin ei kuulu mihinkään tiettyyn joukkoon vaan on samaa mieltä kaikkien kanssa.
zorro
04.08.2004 13:22:45
Käsittääkseni se on aika vaikea tykätä samasta mistä kaikki muutkin vaikka se olisi loistavaa materiaalia. siitä se johtuu.

Esimerkiksi jos olis vaikka joku pändi josta minä tykkäisin, ja se sitten tekis taas jonku mahtavan levyn ja minun kaveri piirikin alkaisi siitä tykkäämään, niin hyvin todennäkösesti minä lopettaisin tykkäämästä.

En tiä onko tuo totta, koska noin ei minulle ole ikinä käynyt.
OSTETAAN: Digitech WH1, lace sensor Red
leka
04.08.2004 13:26:01
Mutta miksi?

kateellisuus
I want to be your sledgehammer, why don't you call my name
KTR
04.08.2004 13:28:41 (muokattu 04.08.2004 13:29:29)
Käsittääkseni se on aika vaikea tykätä samasta mistä kaikki muutkin vaikka se olisi loistavaa materiaalia. siitä se johtuu.

Näinhän se on. Kyllä sitä itsellenikin on tärkeätä, että se kuuntelemani musa on jollain tapaa "oma juttu."
Tuli mieleen vähän aikaa sitten, kun Ozzy ja Black sabbath yhtäkkiä hyppäsivät uudelleen julkisuuteen. Siinä sitten oli Sabbathin levyt yhtäkkiä vähemmällä kuuntelulla. Tosin nyt olen päässyt yli noista "vaikeista ajoista."

EDIT: Lisäsin kirijaimen.
Bonham
04.08.2004 13:31:01
kateellisuus

No tää mullakin mielessä... ihmisillä on ilmeisesti nykyään jumalaton kateus julkisuuden henkilöitä kohtaa...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
KTR
04.08.2004 13:35:17
No tää mullakin mielessä... ihmisillä on ilmeisesti nykyään jumalaton kateus julkisuuden henkilöitä kohtaa...

Voidaanko tästä sitten päätellä hienosti, että nykyään on kauhea painostus ihmisillä olla jotain erikoista? Kyllähän se vähän näin voisi ollakin. Tyttöjen pitää olla langanlaihoja megabeibejä ja miesten menestyviä ja rikkaita...vissiin.

Ehkä.
MrQ
04.08.2004 13:48:50
Jotain tälläistä... julkisuus on itseisarvo, ei se, miten sinne on päästy...

Juurikin toi iisi tie suihkuseurapiireihin itseisarvona etoo...
Jos minä olisin julkisuuden henkilö, tekisin varmaan aika paljon duunia sen eteen ettei media tahtoisi olla kanssani missään tekemisisssä jotta saisin olla niiltä rauhassa.

Ei sillä etten tekisi sitä itse täällä, mutta tuntuu silti uskomattomalta, että jengi tahtoo vakavissaan tilittää niinkin tärkeille lehdille kuin seiska tai iltapäivälehdet tekemisiään...
Ja tämä anteeksipyytelyn määrä!

Voin kuvitella lööpin: "Egoreactorin hunnit riehuivat laivalla - TAYDELLINEN KAAOS!"

Helvetti, jos noin jostain syystä kävisi, niin ainakaan itse en pahoittelisi tuuman vertaa, kunhan varsinaista kiinteistö- tai henkilövahinkoja minun takiani olisi tapahtunut.

"No se titanicin leikkiminen siimalla ja viisivuotiaalla oli vähän överiä mutta muutenhan se oli oikein rattoisaa illanviettoa"

-Myös booliin virtsaaminen?

"No sehän oli illan kohokohta, Sillanpäähän vielä joi sitä. Joskin se lie tottunut."
Angus
04.08.2004 13:49:30

kateellisuus

Enpä usko. Eiköhän kyse ole kuitenkin ihan vain siitä, että jos joku uusi bändi tekee jonkun hittibiisin ja kun kuulet sen ja se on niin huono että rupeaa oikein vituttamaan. Sitten kun tätä samaa biisiä tulee joka paikassa, niin eiköhän siinä sitten ala ko. bändiä inhoamaan.
"AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Exhausted
04.08.2004 13:50:33 (muokattu 04.08.2004 13:51:01)

Gimmelistä, Uniklubista ja Negativesta paistaa jotenkin läpi se ettei se ole täysin rehellistä musiikkia. Gimmelistä tietysti siksi että se on popstars-kokoonpano eikä mikään oikea porukka joka ei ees tee itse biisejään. Negativella ja Uniklubilla taas vähän liian pitkälle mietitty imago, meikkaaminen ja rokkikukkoilu hämäävät. Lisäksi kaikki kolme ovat lähinnä sellaisen kohderyhmän suosiossa jolle levyjä voi myydä ulkomusiikillisilla seikoilla (lue: teinitytöt).

Kyllä rehellisiäkin bändejä nousee koko ajan, en muista kuulleeni pahaa sanottavaa esimerkiksi Disco Ensemblestä tai vaikkapa Liekistä, niissä jotenkin kuuluu se soittamisen ilo ja se että tehdään sitä mistä itse pidetään, eikä sitä mistä joku suuri levy-yhtiöherra arvelee tuhansien teinien pitävän
MrQ
04.08.2004 13:50:55
Enpä usko. Eiköhän kyse ole kuitenkin ihan vain siitä, että jos joku uusi bändi tekee jonkun hittibiisin ja kun kuulet sen ja se on niin huono että rupeaa oikein vituttamaan. Sitten kun tätä samaa biisiä tulee joka paikassa, niin eiköhän siinä sitten ala ko. bändiä inhoamaan.

Nimenomaan. Ja oikeastaan voisi kysyä asiaa näinpäin: Kuinka monella on rehellisesti kanttia myöntää olevansa kateellinen?

Jos minä olisin, myöntäisin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)