Aihe: Soittajan elämä on yhtä juhlaa
1 2 3 4 5 6
isojussi
04.08.2004 01:42:15
...eikä tehdä tästä huttukeikkahommasta jotain elämää suurempaa kun se ei sitä ole...

Mutta varsinaisen Via Dolorosan siitä näyttää saavan, jos oikein yrittää...;-)

...pitäs saada soittaa itseään huomattavasti parempien soittajien kanssa kehittyyäkseen ja että homma pysyis mielekkäänä...

Se on taivahan tosi. Tai edes yhtä hyvien, jotka haluu kehittää hommaa.

...tanssikuvioissa se ei ole useinkaan mahdollista...

... jollei kissa itte...;o)
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
WanhaWetäjä
04.08.2004 02:06:02 (muokattu 04.08.2004 02:06:43)

Mutta varsinaisen Via Dolorosan siitä näyttää saavan, jos oikein yrittää...;-)

Vieläkö säkin valvot??

Mä sain muuten siitä viime viikosta liksan,5 keikkaa,520 € käteen...

Mä luulen että kyllä sullakin hymy hyytyis siinä perjantaina klo 23.30...kolme keikka takana,neljä settiä vielä jäljellä+lauantai,ja laulat lähes kaikki biisit...mä luulen että tää on niitä juttuja jotka pitää kokee ennenkuin niistä voi oikeen mitään sanoa,olen mäkin tehnyt seku/midifile keikkaa duolla/triolla,en kauheesti tykännyt...ehkä sullekkin joskus suodaan mahdollisuus samaistua tähän Trio Forrester- genreen,ota se vaikka sellasena MUST---once in a lifetime-elämänkokemuksena,avartaa kummasti,ja suositeltavat ravintolat tähän elämysmatkaan ovat Treen Seurahuone tai Porin PK ;-)
isojussi
04.08.2004 02:27:13
Vieläkö säkin valvot??

Hain oikein pienen mukillisen viskiä äsken koneen viereen.

Tosin huomenna on keikka, jotta täytyy jättää se siihen...

Mä sain muuten siitä viime viikosta liksan,5 keikkaa,520 € käteen...

En viitti levitellä täällä liksojani ja sitäpaitti yrittäjällä todellinen netto selviää vasta tilikauden jälkeen, mutta ei mun kyllä viittä vetoo tarvii tehdä tohon liksaan.

Mä luulen että kyllä sullakin hymy hyytyis siinä perjantaina klo 23.30...kolme keikka takana,neljä settiä vielä jäljellä+lauantai,ja laulat lähes kaikki biisit...

Edelleenkin väitä, että hakisin kumminkin vitutuksen syytä peilistä.

Ja ohjelmistosta...

Niinkuin sanoin oon sen verran kapakkakeikkoja tehny, että tiedän mitä se on. Ja senkin mitä se on semmosten soittajien kanssa, joitten kanssa on tuskaa soittaa ja semmosten, joitten kanssa on ilo vetää - vaikka Jätkän humppaa.

Samanlaisia eroja on sekkarikeikoissakin.

Suurin syy siihen, että oon free-lancer on se, että saan tehdä, mitä haluan - keiden kanssa haluan.

Itse asiassa se toisaalta teettää vitusti kotitöitä, mutta on sesitten mielenkiintoista ja monipuolistakin.

Hyvä triokin olis mielenkiintoinen juttu. Kuinka paljon mahdollisuuksia semmosessakin olis.

Ja vaihtoehtoja...
baron
04.08.2004 05:20:06

Täällä sekä Isojussi että Jami ovat vilauttaneet, että kehitykselle ja duunin hauskuudelle olisi eduksi soittaa itseään parempien soittajien kanssa.

Varmaan oman kehityksen kannalta, kun olisi se heikoin lenkki, joka joutuu pinnistelemään, mutta olisiko se oikeesti kivaa?

Realiteetti on, että aina joku bändissä on huonoin, ihanne olisi, että huonoimman ja parhaimman välinen tasoero olisi vähäinen.

Mä oon oikeesti miettinyt, olisinko mieluummin hyvän bändin huonoin vain huonon bändin paras ja tähän ei hyvää vastausta ole.

Ihanne olisi, että voisi tehdä saman kuin mä sulkiksessa, itseään parempia vastustajia, että kehittyy ja huonompia, että ei itseluottamus mene (ja voittaminen on kivaa!).
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
R.Syke
04.08.2004 10:35:21
Täällä sekä Isojussi että Jami ovat vilauttaneet, että kehitykselle ja duunin hauskuudelle olisi eduksi soittaa itseään parempien soittajien kanssa.

-Ja bändin nimeksi "Simply The Best". Tai ehkä "Simply because".
isojussi
04.08.2004 14:03:33
...Varmaan oman kehityksen kannalta, kun olisi se heikoin lenkki, joka joutuu pinnistelemään, mutta olisiko se oikeesti kivaa?

Itse asiassa mitä parempin tyyppien kanssa saa soittaa, sitä paremmin itsekin soittaa

Realiteetti on, että aina joku bändissä on huonoin, ihanne olisi, että huonoimman ja parhaimman välinen tasoero olisi vähäinen.

Riippuu tosi paljon siitää parhaasta ja sen asenteesta.
mr.muzak
04.08.2004 14:51:41
Itse asiassa mitä parempin tyyppien kanssa saa soittaa, sitä paremmin itsekin soittaa.

Mä uskon "pullonkaula" -efektiin tässäkin kohtaa; bändi kuulostaa juuri niin hyvältä kuin sen "huonoin" soittaja. Ja todellakin ne omasta mielestä itseään paremmat soittajat pistävät keskittymään omaan soittoon vielä tarkemmin.
Notefix
04.08.2004 17:05:13 (muokattu 04.08.2004 17:06:06)

Hyvä postaus Jamilta. Kaikelle on aikansa ja ainoa keino pysyä virkeänä on kehitys. Vaikka en ole vielä näiden vanhojen partojen ikäluokkaa, on jo mullakin ollut jo suunta pois varsinaisesta "hands on tekemisestä". Tuolta tulee innokasta hyvää jengiä, jonka aika on astua kehiin.

Toisaalta mulla on ollut tilaisuus keikkakikseihin bändikouluni nuorten kautta. Oon saanu heidän kanssaan tuntea niitä sydäntäpakahduttavia tunteita joita keikkoihin parhaimmillaan kuuluu.

Toi on kyllä tosi hienoa. Muutenkin nuorissa on tulevaisuus. Sitä voi vanhemmat käyttää kokemustaan sitten sellaisessa mihin sitä tarvitaan!
My name is Baron, Notefix Baron "
Rämppy
09.08.2004 09:28:38
Kyllä mä ainakin kuolisin, jos en välillä pääsisi soittamaan keikoille ja treenaamaan bändin kanssa. Tää homma on mulle elinehto, vaikkei olekaan elinkeino.
Kyllä soittajana olo on mulle kaikkine lieveilmiöineenkin vahvasti plus-merkkinen asia ja niin sen pitääkin olla. Kyynisyys on asia, josta en oo toistaiseksi löytänyt mitään hyvää. Sitä vastaan kannattaa tapella.
R.Syke
09.08.2004 09:36:37
Kyllä mä ainakin kuolisin, jos en välillä pääsisi soittamaan keikoille ja treenaamaan bändin kanssa. Tää homma on mulle elinehto, vaikkei olekaan elinkeino.
Kyllä soittajana olo on mulle kaikkine lieveilmiöineenkin vahvasti plus-merkkinen asia ja niin sen pitääkin olla. Kyynisyys on asia, josta en oo toistaiseksi löytänyt mitään hyvää. Sitä vastaan kannattaa tapella.

-Rämpytän vahvasti tämän sanoman puolesta.
isojussi
09.08.2004 20:43:43
-Rämpytän vahvasti tämän sanoman puolesta.

Ja minä - jos ette oo jo huomannu!
poppamies
10.08.2004 08:47:29

Ja minä - jos ette oo jo huomannu!

Tästä tulee mahtava komppiryhmä.
Bluesmiehet jääpi vähemmistöön.
"G-strings are for strippers"
isojussi
11.08.2004 00:20:30
...Bluesmiehet jääpi vähemmistöön.

..."Ei vanhat bluesjätkätkään menneet kuistilta minnekään"....
klunssila
11.08.2004 22:47:06
Tuli taas todistetuksi että soittajan elämä on yhtä juhlaa..

Palasin juuri päivätyöni (ei siis soittaminen) 2 päivän työmatkalta Suomen Turusta. Jumalauta, että ottaa koville...
JOS OLET HEIKKOHERMOINEN, HERKÄSSÄ MIELENTILASSA TAI TURKULAINEN, NIIN EI KANNATA LUKEA ETEENPÄIN!!!

Ensinnäkin teet ensin 8 tuntia töitä, palavereja, strategioita, linjauksia. Sitten työpäivän päälle niiden samojen naamojen kanssa menet liikeillalliselle. No mikäs siinä ilmaisessa ruoassa on vikana, moni varmaan ihmettelee?? Ei ruoassa mitään vikaa, mutta kun koko ajan jauhetaan taas työasioista. Sitten johonkin teatteriin tms. sen saman porukan kanssa syömisen jälkeen. Ja taas väliajalla puhutaan työasioista. Teatterin jälkeen terassille, tietysti puhumaan työasioista, sitten baariin drinkeille puhumaan työasioista. Sänkyyn klo 01.00.

Herätys 7.00, aamupala 8.00. Mitäs aamupalalla tehdään? No puhutaan niistä työasiosta. Sitten taas vain(!) 5 tunnin työpäivä, koska pitää palata kotiin. Siis suunta kotia kohti.Yllätys, yllätys, että samaan matkaan tarttuu kollegoja, joten kotimatka (6 tuntia) menee rattoisasti työasioiden merkeissä...

No mikäs ero muusikon päivällä ja tällä minun päivätyölläni sitten on? Muusikko matkustaa paljon, tekee pitkiä päiviä, nauttii alkoholia, nukkuu lyhyitä unia, on poissa paljon kotoa.
Noh antakaas kun kerron: mukana kulkee huumori, hyvä mieli ja lennokkaat sutkaukset. Ei juuri koskaan vituta (mitä nyt joskus roudaus) ja keikan jälkeen on levollinen mieli ja joskus saattaa onnistaa, tiedätte kyllä missä... Kyllä soittajan elämä on yhtä juhlaa!
Viime vuonna mulla oli yksi keikka. Tänä vuonna on sitten ollut vähän vähemmän keikkoja. Turakaisille humppaa!!!
clave
11.08.2004 23:42:36

(mitä nyt joskus roudaus)

Matkustus on alkanut vituuttaan yhtä paljon ellei enemmänkin kuin roudaus. Miksi muuten kosketinhemmot ovat viiiiiiiiiitun hitaita roudaamaan?
"Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt"
baron
11.08.2004 23:43:53

Matkustus on alkanut vituuttaan yhtä paljon ellei enemmänkin kuin roudaus. Miksi muuten kosketinhemmot ovat viiiiiiiiiitun hitaita roudaamaan?

Ne painaa niin pirusti ja herkät pianistin sormet kärsii!
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
isojussi
11.08.2004 23:59:30
Uskotko, Klunssila, jos sanon, että tiedän, mistä puhut.

No mulla oli ihan kivoja duunikavereita (muutama erittäin hyvä tyyppi varsinkin viimosessa), mutta välillä se on just tota...
riff
12.08.2004 04:28:38
. Miksi muuten kosketinhemmot ovat viiiiiiiiiitun hitaita roudaamaan?

En yleistäisi kosketinsoittajiin. Tunnen ainakin 2 rumpalia, jotka on hitaimpia mitä olen koskaan nähnyt.
Eddy
12.08.2004 05:00:20
Miksi muuten kosketinhemmot ovat viiiiiiiiiitun hitaita roudaamaan?

Se ei kato oo meidän hommaa.Jos kosketinsoittaja hyvää hyvyyttään alentuu teidän tavallisten kuolevaisten tasolle osallistumalla roudaukseen,pitäisi siitä olla kiitollinen,ja unohtaa noi negatiiviset kommentit...
Koskettelen soittimia...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)