Aihe: Toivomus tanssimuusikoille tanssi.netistä: enemmän tangoa!
1 2 3 4 512 13 14 15 16 17 18 19
R.W. Piuha
27.03.2004 19:32:00
Tämän Turakaisen kokoelmiin kuuluu myös ko. helmi vuodelta 1974. Soitin sen erään tanssiseuran kokkareilla ja -yllätys yllätys- Turakaiset sen myös tanssivat :-) Mites onnistuu sen soittaminen ?

Turakaiset ny tanssii vaikka heittelis pingispalloja lattialle,kyllähän siitäkin tulee sellasta polyrytmiikkaa,notta!

Tuskin tanssivat muuten kuin kohteliaisuudesta,yli hilseen viuhuvasta Zapan musasta tuskin kukaan mitään ymmärsi??Sen jälkeen kun lauluosuus loppui ja biisi vasta alkoi!!!

Mites onnistuu sen soittaminen,kysyy vastoin parempaa tietoaan naarasturakainen ilmeisen tosissaan??????Ei varmasti yksikään tanssibändi ikinä pysty vetään tota sovitusta "Satumaasta"ei ainakaan Souvarit,kun se on niin huono bändi??Eikä niillä ole edes perkunsoittajaa eikä puhaltajaa eikä kitaristia ??

Ja mun mielestä toi versio ei oikeen toimis Turun T-talolla,olis vähän karun kuulonen pelkällä haitaribändillä?

Jos tämä ei ollut vitsi,niin jälleen kerran saimme hyvän otannan tässä tapauksessa naaraspuolisen turakaisen tajunnan tasosta :O)
R.W. Piuha
27.03.2004 20:08:17
R.W Piuhalla on aina yhtä empaattinen asenne paritanssia harrastavaa väestönosaamme kohtaan!

Kyllä,lähellä sydäntäni ovat aina olleet nuo herttaiset,usein varsin vaarattomat,mutta usein sangen vähälahjaiset luontokappaleet,jotka vaistonsa ajamina yleensä lauantai-iltaisin parveilevat suurin joukoin etsien kaltaisiaan hikisistä tanssiladoista liikehtien hyvin rauhattomasti sinne tänne poukkoillen tuon kammottavan tanssimusiikiksi kutsuttavan metelin riivaamina josta he eivät koskaan tunnu saavan kyllikseen vaan jatkavat tuota loputtomalta tuntuvaa pakonomaista säntäilyään kunnes viimeiset valssit vihdoin vapauttavat heidät tuosta piinasta :€)
tytsy
28.03.2004 11:48:57
Jos tämä ei ollut vitsi,niin jälleen kerran saimme hyvän otannan tässä tapauksessa naaraspuolisen turakaisen tajunnan tasosta :O)

Ei se ollut vitsi se oli vi..uilua :-)
R.W. Piuha
28.03.2004 19:23:47
Ei se ollut vitsi se oli vi..uilua :-)

Vai niin,onhan tuokin yksi tapa osoittaa täydellinen typeryytensä,vittuilua ilman kunnon perusteluja !?
M.i.k.key
28.03.2004 19:29:21
Jaahas, lääkitys taas pielessä
My name is Baron, M.i.k.key Baron
päivis
28.03.2004 23:01:21
Vai niin,onhan tuokin yksi tapa osoittaa täydellinen typeryytensä,vittuilua ilman kunnon perusteluja !?

Sulla on onneks vara sanoa! :)
"Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance." --Peter Saint James
R.W. Piuha
29.03.2004 00:40:45
Sulla on onneks vara sanoa! :)

Tjaah,kenties tuo reilu neljännesvuosisata turakaisten parissa on kuiteskin antanut hieman laajempaa perspektiiviä
tähän alaan jos vertaa sitä jonkun nimeltämainitsemattoman naispuolisen,itseriittoisen jiveturakaisen muutaman vuoden lavatanssiharrastuksen tuomaan "asiantuntemukseen" jota tuntuu riittävän ihan neuvoiksi asti ! ! ! ? ? ?
päivis
29.03.2004 01:17:24
Tjaah,kenties tuo reilu neljännesvuosisata turakaisten parissa on kuiteskin antanut hieman laajempaa perspektiiviä
tähän alaan jos vertaa sitä jonkun nimeltämainitsemattoman naispuolisen,itseriittoisen jiveturakaisen muutaman vuoden lavatanssiharrastuksen tuomaan "asiantuntemukseen" jota tuntuu riittävän ihan neuvoiksi asti ! ! ! ? ? ?

:) Kuinkas pitkä lavatanssikokemus herralla on? Esim. kellolla tai vaikkapa askelkappalemäärällä mitattuna?
"Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance." --Peter Saint James
M.i.k.key
29.03.2004 01:57:38
:) Kuinkas pitkä lavatanssikokemus herralla on? Esim. kellolla tai vaikkapa askelkappalemäärällä mitattuna?

Mun kengänkoko on suunnilleen 43-44. Sustainpedaalia painanut varmaankin noin 1.000.000 kertaa, en uskoisi olevan liioittelua. sen verran kilometrejä takana.
My name is Baron, M.i.k.key Baron
R.W. Piuha
29.03.2004 02:10:29

Mitenkäs sitä kellolla mitataan???Totaaliset tanssitunnit???Entäpä onko sulla joku askelkappalemäärämittari (jive)jaloissa kiinni,vai???Siis minä en ole metriäkään ikinä tanssinut lavoilla enkä varmasti tule tanssimaankaan,olen soittaja,en turakainen ;-D

Mä en onnekseni tunne ainuttakaan soittajaa joka harrastais vapaa-aikanaan lavatansseja,eikös työn vastapainoksi pidä hankkia joku täysin erilainen harrastus,pienet on kuviot jos soittajan pitäis vielä vapailla lähtee tanhuamaan :-)
päivis
29.03.2004 03:07:12
Siis minä en ole metriäkään ikinä tanssinut lavoilla

Ai juu tosiaan, mittanauhavaihtoehto jäi tarjoamatta! :)
Kirstiina
29.03.2004 10:09:27
Aah,tuosta syntyisi jo sellainen nautinto että...turakaiset kääntäisivät komppia kuin lettua ja päät pyörisivät ja varmasti joku esko tulisi sanomaan:"Ettehän te osaa edes soittaa!!!"siihen sitten minä heittäisin:"ettekä te osaa tanssia saati edes laskea kolmeen ja neljään ,notta tasapeli !"

Muistan että nuorena miehenä kun oltiin vielä omasta mielestämme kovia (rock) jätkiä ja katsottiin vähän alta kulmain noita mystisiä turakaisia niin tuo koukkujen viljely oli oikeen kivaa,sitä soitettiin vähän tyyliin "tosta saatte,ja tosta prkele,koitas ny tähän tanssia,s...tanan kuhilas"!Oli siinä Nurmon punottavat kyrmyniskat ihmeissään kun tuli tuplabasarilla filliä "Satumaahan"...oi niitä aikoja(huoh!)

En muista koskaan kuulleeni, että kukaan olisi todella menestynyt asiakkaitaan halveksimalla ja vielä ammatissa jota inhoaa. Kun en tiedä kuka R.W. on todellisessa elämässä, en tiedä voisiko hän osoittaa tämän omalla esimerkillään vääräksi. Jos ei, niin vaikkapa www.positiivarit.fi voisi tehdä hyvää.
Oh lord, it's hard to be humble, when you're perfect in every way....
R.W. Piuha
29.03.2004 12:19:49
Ai juu tosiaan, mittanauhavaihtoehto jäi tarjoamatta! :)

Niin ja voishan siihen vielä nopeusmittarinkin lisätä,tai sitten laskea montako kertaa illassa kiertää sen kehän ulointa reunaa käyttäen,voisi sitten aina ilta illan jälkeen yrittää uutta ennätystä ;)
carevi
29.03.2004 12:36:24
Niin ja voishan siihen vielä nopeusmittarinkin lisätä,tai sitten laskea montako kertaa illassa kiertää sen kehän ulointa reunaa käyttäen,voisi sitten aina ilta illan jälkeen yrittää uutta ennätystä ;)

Jos saisit valita asiakkaasi, olosuhteesi ja saisit soittaa mitä haluat ja miten haluat? Soittaisitko yksin vaiko bändin kanssa, mitä soittaisit ja kuinka? Kuinka yleisön tulisi käyttäytyä luodakseen viihtyisän ilmapiirin? Voisitko ajatella soittavasi ilman korvausta, soittamisen ilosta, tanssivalle yleisölle? Kerro vaikka ihan utopiajuttu ja sitten vaikka semmoinen joskus jossakin, mahdollisesti toteutettavissa oleva vaihtoehto.
R.W. Piuha
29.03.2004 12:57:00
En muista koskaan kuulleeni, että kukaan olisi todella menestynyt asiakkaitaan halveksimalla ja vielä ammatissa jota inhoaa. Kun en tiedä kuka R.W. on todellisessa elämässä, en tiedä voisiko hän osoittaa tämän omalla esimerkillään vääräksi. Jos ei, niin vaikkapa www.positiivarit.fi voisi tehdä hyvää.

Mieleen tulee montakin nimeä,T....i K...a etunenässä joka on joskus varsin avoimesti halveksinut yleisöään ja jopa bändiään----- ja monet muut artistit ja soittajissakin löytyy meitä leipäsoittajia,onhan leipäpappejakin?

Se on katsos Kristiina se Avotakka-osasto, missä se Eila-Petteri esittelee uutta kotiaan, ihan eri maailmaa kuin todellinen elämä,tosi elämässä E-P menee sinne keikalle viime tingassa,ettei tarvi kattella niitä kasvottomiksi muuttuneita ihmisiä yhtään enempää kuin on välttämätöntä!
Ei sitä kiinnosta se alue enää,keikka vedetään rutiinilla tekohymy kasvoilla ja äkkiä pois,sitä se on!

En mä mitään nami-nami soopaa kaipaa,mun turakaiskiintiöni vaan on täynnä,ja mä tekisin varmasti jotain muuta kuin resuaisin huonolla liksalla ympäri Suomea mutta kun mä olen soittaja,enkä muuta osaa.

Ja mä voin vakuuttaa sulle,Kristiina hyvä,että mä ole ollenkaan siitä pahimmasta päästä mitä tulee turakaisten "halveksuntaan"!Onhan sekin jo jotain että mä viittin edes vaivautua teidän kanssa vääntämään,mutta kun se on niin kivaa,kun te ootte niin tosissaan:))

Ja mistähän luulet johtuvan,että monilla suosituilla artisteilla on viina/pilleriongelmia jos tämä kerran on niin hiton hauskaa??Tää on raskas ammatti,mulla on känyt tuuri,viina ei maistu työaikana eikä juuri muutenkaan,mä en ole keikkoja mokaillut kännissä ja olen siitä oikeesti ylpee!

Mutta se mua sylettää kun kaikenlaiset paskahousut juopot nostetaan sankareiksi ja he saavat mokailla vuodesta toiseen,ja kansa tykkää ;-I
Kirstiina
29.03.2004 16:54:53
Mieleen tulee montakin nimeä,T....i K...a etunenässä joka on joskus varsin avoimesti halveksinut yleisöään ja jopa bändiään----- ja monet muut artistit ja soittajissakin löytyy meitä leipäsoittajia,onhan leipäpappejakin?

Ei leipäpappeudessa mitään vikaa ole, eikä leipäsoittamisessakaan jos se on sitä mitä itse haluaa tehdä. Valitettavasti silloin ei vaan välttämättä voi kovin hyvin.

Se on katsos Kristiina se Avotakka-osasto, missä se Eila-Petteri esittelee uutta kotiaan, ihan eri maailmaa kuin todellinen elämä,tosi elämässä E-P menee sinne keikalle viime tingassa,ettei tarvi kattella niitä kasvottomiksi muuttuneita ihmisiä yhtään enempää kuin on välttämätöntä!
Ei sitä kiinnosta se alue enää,keikka vedetään rutiinilla tekohymy kasvoilla ja äkkiä pois,sitä se on!

En mä mitään nami-nami soopaa kaipaa,mun turakaiskiintiöni vaan on täynnä,ja mä tekisin varmasti jotain muuta kuin resuaisin huonolla liksalla ympäri Suomea mutta kun mä olen soittaja,enkä muuta osaa.

Sääliksi käy, eikä tämä ole vittuilua. En ole väittänyt että soittajan ammatti olisi mielestäni helppo, päinvastoin. Varmaankin kaksin verroin rankkaa jos siitä ei edes tykkää.

Vaihdoin itse osittain ammattia kun en vanhassa viihtynyt - suosittelen. Aina sitä jotain töitä löytyy kokeneelle asiakaspalvelijalle. Jos vaikka uudessa duunissa jaksaisit niitä asiakkaitakin paremmin.
Oh lord, it's hard to be humble, when you're perfect in every way....
Tankoprinssi
29.03.2004 19:38:10

Huh huh kylläpäs nyt on "piuha kireellä" joten eiköhän siirrytä nykyaikaisesti langattomiin.

Tosin en itsekään tykkää juoppojen kanssa soittaa ja yksi solisti onkin sen takia meidän bändistä potkittu mäkeen. yleisö saa ja joskus oikeastaan pitääkin olla vähän "hönössä" siitä se fiilis vaan paranee eikä meidän pidä mennä niitä morkkaamaan. T..... K..... toilailut olen nähnyt ihan livenä ja muutenkaan en ole kyseistä jätkää koskaan arvostanut, aina se on ollut niin levee, ettei mahdu normaalikokoisista ovista kulkemaan. Mutta jos tarkoitit paskahousuilla näitä ns. "kansan juoppoja" eli Irwin vainaata ja klabbista, niin niille minäkin nostan hattua on ne vaan olleet ja klabbinen tietysti vieläkin kovia jätkiä. Taustabändeissä soittaneet voivat tietysti olla eri mieltä.
päivis
03.08.2004 17:25:23
isojussi
04.08.2004 00:42:15
Se on taas tapeetilla: http://tanssi.net/keskustelu/70/72062.html#t

Niinkun jotta vähintään kaksi paria tangoa per setti :-)

Se on kyllä hyvin sanottu, että enemmän pitäis vetää vaikka argenttiinalaisia tangoja.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)