Aihe: MIDI-koskettimistoista..
1
Avelonz
10.09.2003 19:04:39
Eli tarkoitus olisi ostaa 61 koskettiminen MIDI-koskettimisto, jossa on sopivasti namiskoja softien säätöön. Tärkeintä on tietenkin koskettimiston tuntu, eli missä teidän mielestänne on paras koskettimisto? Haen jotain puolipainotettua ja tukevaa koskettimistoa ammattikäyttöön.

Tällä hetkellä mielessä
- Edirol PCR-80
- M-Audio Radium

Muita? Hinnalla ei ole merkitystä.
Jabbe
10.09.2003 19:40:19 (muokattu 10.09.2003 19:40:44)
Itse kallistuisin tuohon Ediroliin; enemmän namikoita ja paremmin ohjelmoitavissa. Kummankaan soittotuntumasta ei ole kokemusta, joten paha sanoa mitään. Ei varmaan ihan parhaita, mutta softien käyttöön pitäisi välttää.

Tässä vielä kolmas vaihtoehto:
http://www.evolution.co.uk/moreinfo/hardware/pro61c.htm
Tuonkin pitäisi olla ihan laadukas peli ja hyvä vaihtoehto mainitsemillesi laitteille.

Jos kiinnostaa, niin mulla olis piakkoin myynnissä Rolandin D-50 syntikka, jota oon itse käyttäny pitkään midikiipparina. Laitteessa on uskomattoman hyvä tatsi, varmaan paras mihin olen synatatsilla varustetuissa syntikoissa törmännyt. Siihen kun lisäksi joku hyvä midi-ohjain (esim. tällanen: http://www.evolution.co.uk/moreinfo/hardware/uc33.htm ), niin pitäisi olla aika über midikontrolleripaketti. Mulla vaan ei ole varaa tollaseen vaan on pakko myydä tämäkin pois uuden synan alta. Siis ihan vaan jos kiinnostaa.. ;)
Avelonz
12.09.2003 15:58:57
Ostin just tossa Roland Fantom-S:n, eli en tarvitse kyllä enempää noita. Siinä on ihan vakuuttavan oloinen tatsi, mutta muuten laite on aikamoinen pettymys (studiokäyttöön). Kaupassa testaillessani kaikki näytti erinomaiselta, mutta studioläytössä paljastui monta asiaa...Eli polyfonia on ongelma numero yksi. Rolandin tapa rakentaa saundit, on varsin ahnas polyfonian suhteen. Ja ilman efektejä kaikki saundit kuulostaa ihan samanlaisilta..Lisäksi tuon hintaluokan vehkeessä tulisi mielestäni olla jotain "järisyttävää", eli soitellessa pitäisi tulla WAU-elämyksiä ja saundien tulisi inspiroida. Nyt tuntuu samalta, kuin selaisi jotain sämple-CD:tä läpi ilman efektejä ja saundiasetuksia...
Mutta ongelma on ratkaistu, eli saan vaihdettua sen muihin tuotteisiin. Tarkoitus olisi ottaa tilalle Korg Triton RACK + pari expansion korttia ja nimenomaan tuo MIDI-kontrolleri.

-->Miksi en sitten suoraan ota Triton Classicia, no koska siinä on "muovinen tatsi" koskettimistossa ja RACKia saa laajennettua enemmän ja siitä on karsittu minulle täysin turha sekvensseri pois.

Itse olen Edirolin kannalla. Se on kuitenkin periaatteessa Rolandin tuote ja ominaisuudet vaikuttavat hyviltä. En tosin ole sitä vielä päässyt testaamaan. Onhan Fatarilla enemmän pianomaisia koskettimistoja, mutta niissä on pulaa säätimistä=)

Jopas tuli paljon tekstiä tyhjästä, mutta kyllä helpotti! =)
Hara
27.07.2004 00:28:45
Mäkin oon aikonu hankkia tollasen MIDI-koskettimiston, niin voisko joku kertoa tarkemmin mitä noilla namiskoilla ja liukusäätimillä voi kontrolloida? kiitos :D
Välikäsi
27.07.2004 11:55:51
Mäkin oon aikonu hankkia tollasen MIDI-koskettimiston, niin voisko joku kertoa tarkemmin mitä noilla namiskoilla ja liukusäätimillä voi kontrolloida? kiitos :D

Tästähän on tuolla jossain faq:kin... Käytännössä ne voi ohjelmoida ohjaamaan about mitä tahansa, mitä MIDI-äänilähteessä vaan voi säätää. Softasyntikoissa tavallisesti kaikki parametrit ovat ohjattavissa näillä, samoin kaikissa vähääkään tuoreemmissa hardisvehkeissä.
Hara
27.07.2004 14:14:29
Kiitos tuo valaisi asiaa paljon.
Veruon
02.08.2004 14:14:41
Minullakin olisi tarkoitus hankkia tuollainen midi-kontrolleri
DX-7 ohelle, ei siinä, se on ihan hyvä peli, mutta pitäisi
saada 88 painotetut.Itse olin katsomassa aluksi tuota
Kurzweilin PC1x mutta kun selailin nettiä niin suunnilleen
samalla hinnalla saisi K2500X:än käytettynä.
Ongelma onkin siinä että PC1x on 2 midi out ja se on
pienempikokoinen, mutta taas K2500X olisi se ribbon ja
muitakin real-time kontrollererita ja lisäksi sillä voisi myös
koota saundeja aikaiseksi.
Ongelma onkin että onko tuollaiset nettikaupat kuten Ebay
luotettavia? onko kellään kokemuksia?
Välikäsi
02.08.2004 16:00:22
Minullakin olisi tarkoitus hankkia tuollainen midi-kontrolleri
DX-7 ohelle, ei siinä, se on ihan hyvä peli, mutta pitäisi
saada 88 painotetut.Itse olin katsomassa aluksi tuota
Kurzweilin PC1x mutta kun selailin nettiä niin suunnilleen
samalla hinnalla saisi K2500X:än käytettynä.
Ongelma onkin siinä että PC1x on 2 midi out ja se on
pienempikokoinen, mutta taas K2500X olisi se ribbon ja
muitakin real-time kontrollererita ja lisäksi sillä voisi myös
koota saundeja aikaiseksi.
Ongelma onkin että onko tuollaiset nettikaupat kuten Ebay
luotettavia? onko kellään kokemuksia?

Ebayssa homma on kuin huuto.netissä - niin kauan kuin toimit ko. "kauppavälittäjän" sääntöjen mukaisesti, kauppa on laillisesti molempia osapuolia sitova. Itse oon ostanut noista roinaa monella tuhannella eurolla eikä ole ollut mitään ongelmia, mutta mulla onkin tapana vähän katella että ketkä niitä myy - kattelee palautteet ja tämmöset läpi, samoin sen että onko ne joidenkin "oikeiden" ihmisten antamia jne. Vähän varuillaan kun on niin hyvin toimii homma.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)