Aihe: Marsun Jubilee 2553
1
Jusstus
16.12.2002 11:22:55
Tiedän, että aiheesta on keskusteltu jo palstalla, mutta otanpa taas esille... Sori vaan!

Eli näyttäisi siltä, että mun vahvariprojekti saattaa päätyä opiskelijahintaiseen Marsun Jubilee 2553-nuppiin... Noita aina sillon tällön jossain pyörii, ja toi olis vielä ihan kompaktin kokoinenkin. Torillakin näkyy olevan yks myynnissä. Pari kysymystä vielä olis kuitenkin.

Ensinnäkin, onko laite tosiaan hintansa väärti ja kehujensa arvoinen. Simppeli kone kaiketi, mutta silti monipuolinen. Kaikua ei ole, mutta onko efektilenkki? Niissä comboissa (ainakaan 1x12) ei tuota lenkkiä tainnut olla.

Niin joo, ja vielä... Mikäs se "ostajan" hinta tosta laitteesta olis (Kivi huom!)? ;)
"These go to eleven.."
Chemo
16.12.2002 12:23:56

Ensinnäkin, onko laite tosiaan hintansa väärti ja kehujensa arvoinen. Simppeli kone kaiketi, mutta silti monipuolinen.

Riippuu siitä hinnasta ja siitä mitä hakee. Kitarapajalla on tuommoinen hintaan 625,-, ja se tuntuu minusta kalliilta. Hyvä nuppi se on, mulla on moinen ollut matkassa uudesta asti (1988).

Kaikua ei ole, mutta onko efektilenkki? Niissä comboissa (ainakaan 1x12) ei tuota lenkkiä tainnut olla.

On efektilenkki.
manfred
16.12.2002 15:17:22
Tiedän, että aiheesta on keskusteltu jo palstalla, mutta otanpa taas esille... Sori vaan!

Eli näyttäisi siltä, että mun vahvariprojekti saattaa päätyä opiskelijahintaiseen Marsun Jubilee 2553-nuppiin... Noita aina sillon tällön jossain pyörii, ja toi olis vielä ihan kompaktin kokoinenkin. Torillakin näkyy olevan yks myynnissä. Pari kysymystä vielä olis kuitenkin.

Ensinnäkin, onko laite tosiaan hintansa väärti ja kehujensa arvoinen. Simppeli kone kaiketi, mutta silti monipuolinen. Kaikua ei ole, mutta onko efektilenkki? Niissä comboissa (ainakaan 1x12) ei tuota lenkkiä tainnut olla.

Kyllä mun 1x12 2554-combossa ainakin on efektilenkki. Ja on ehdottomasti hintansa väärti. Jos hinta on nupista 450-550 euroo. Ite maksoin combostani 650 sisältäen rahdin ja oon ollu mielettömän tyytyväinen. Ja simppelihän se jtm-45:kin on ja silti kaikki (ok, melkein kaikki) pitää sitä loistavana vahvistimena.
Gibson Marshallin läpi=maailmankaikkeus
manfred
16.12.2002 19:36:55
Juu, itse omistan tuollaisen 2554 combon (1x12") + 2556a (2x12" lisäkaappi):n ja olen kyllä todella tyytyväinen. Rock-musiikkiin vahvistin on loistava ja puhtaat sounditkin on Marshallin parhaimmistoa. Efektilenkki löytyy, mutta kaikua juuei löydy, mutta eipä sitä juurikaan ole kaivannutkaan.. Marshall ei mielestäni kaikua edes kaipaa! Itse maksoin combosta käytettynä 500e (Markun Musiikista huolettuna), ja kaapista 180e käytettynä. Nupille optimihinta olisi varmaan kunnosta riippuen tuossa 400-500e:n hujakoilla. Yli viittäsataa en kyllä ite maksaisi koska noita comboja saa jo siihen hintaan!

Katos vaan, muitakin 2554:n omistajia. Mitä toi lisäkaappi tuo sun mielestä lisää tohon soundiin. Oon itenkin ajatellut, että varmaan jossain vaiheessa pitäis lisäkaappi hommata. Onko suuri ero volumessa/soundissa verrattuna pelkkään comboon? mitkä elementit muuten tossa kaapissa on, Vintaget niinku combossakin?
Gibson Marshallin läpi=maailmankaikkeus
Imper
16.12.2002 21:59:44 (muokattu 16.12.2002 22:01:26)

Katos vaan, muitakin 2554:n omistajia. Mitä toi lisäkaappi tuo sun mielestä lisää tohon soundiin. Oon itenkin ajatellut, että varmaan jossain vaiheessa pitäis lisäkaappi hommata. Onko suuri ero volumessa/soundissa verrattuna pelkkään comboon? mitkä elementit muuten tossa kaapissa on, Vintaget niinku combossakin?

No hommasin itse lisäkaapin noin vuoden combolla soittelun jälkeen, ja voin sanoa että sen hommaaminen paranti kokonaissoundia enemmän kuin esim. yhdenkään efektin hankkiminen!:) Käytän vahvistinta siis bändisoittelussa, high-outputilla, outputmaster noin 7 pinnassa eli siis aika lujalla. Ennen, ilman lisäkaappia, soundi oli kovalla soitettaessa honottava ja bassoa ei ollut juuri nimeksikään, mutta lisäkaappi tuo soundiin aika älyttömästi lisää botnea ja matalaa taajuutta, yleensäkin jykevyyttä lisää! Eli, jos käytät vahvistintasi bändisoitossa tai muuten vaan kovalla, hommaa ihmeessä lisäkaappi! Kotisoittoon siitä ei tosin varmaan juurikaan hyötyä ole.. 2556a:n elementit ovat Celestion G12-70.
Everyone is a per-son
reksa
16.12.2002 23:29:15 (muokattu 16.12.2002 23:31:34)

Mitä arvelette että tällaisesta silver jubilee seriessin 2X12 kaapista kannattaisi maksaa käytettynä.
Itellä lojuu jubilee 2555 nuppi tossa jo kolmatta viikkoa enkä oo kertaakaan päälle laittanut. Pitäs jostain halpa kaappi löytää,tai sitten vähemmän halpa.
Huvittavaa että oon joutunu soittelemaan tollasten karaokevideoiden ja 14 telkkarin läpi. On niissä videoissa sentään echo namiska =
battery
16.12.2002 23:51:00 (muokattu 17.12.2002 00:01:08)
Itellä lojuu jubilee 2555 nuppi tossa jo kolmatta viikkoa enkä oo kertaakaan päälle laittanut. Pitäs jostain halpa kaappi löytää,tai sitten vähemmän halpa.

Tokko vieläkään oo kaappia löytyny?:-)
Enpä mäkään sitä etusta vielä...
Olihan se Espoon poika?
reksa
17.12.2002 00:17:28

Hehe oon juu se, kiillotin siitä marsusta vähän uudemman näkösen =) Sen takaritilän otin ja hion p1000 hiekkapaperilla ja teräsvillalla, tuli kromatun tasosta.

Kaverilla olis joku yamahan 4X10" kaappi hintaan 170 euroa. Vissiin väärän levynenkin tai jotakin.
Jusstus
17.12.2002 11:09:48
Mitä arvelette että tällaisesta silver jubilee seriessin 2X12 kaapista kannattaisi maksaa käytettynä.

Eiks se silver-sarjan kaappi oo vähän kohlo? Siis kun ne elementitkin on silleen lävistäjittäin..? Ja kyllähän kaiketi noita 2X12 -kaappeja on liikkellä aika paljon. DLX:n poistomyynnissä viimeks käydessänikin oli 2 uutta sellasta hintaan 250. Mä en vaan kauheesti noita kaappeja tunne, joten en osaa sanoo, että minkälaisia ovat. AVT-sarjaa taisivat kuitenkin olla, joten viittaako sitten tonne trankkupuolelle (ovatko siis huonompia?)... Elementeistä en tiiä. Kertokaa jos tiedätte.

Itelläkin on vielä 2x12 kaappi hakusessa...
"These go to eleven.."
Chemo
17.12.2002 12:22:43

Eiks se silver-sarjan kaappi oo vähän kohlo?

Joo, no, miten sen nyt ottaa. Saman sarjan nupin kanssa ne kaapit ovat mun mielestäni kyllä ihan passelit, yhden miehen kannettavissa mukavasti. Pienempään tilaan samat elementit voi varmaan kyllä saada mahtumaan.
Jusstus
17.12.2002 12:53:07

Joo, no, miten sen nyt ottaa. Saman sarjan nupin kanssa ne kaapit ovat mun mielestäni kyllä ihan passelit, yhden miehen kannettavissa mukavasti. Pienempään tilaan samat elementit voi varmaan kyllä saada mahtumaan.

Kävin tosiaan eilen korjaamassa kotiin tollasen 2553-nupin. Silver. Hyvältä kuulostaa ja 15-vuotiaaksi on melkoisen hyvässä kunnossakin. Joten Marsu-kantaan on palattu täälläkin taas... Toivottavasti Ossi ei saa lisää harmaita hiuksia tästä... :)
"These go to eleven.."
Chemo
17.12.2002 14:06:20

Kävin tosiaan eilen korjaamassa kotiin tollasen 2553-nupin.

Onnea!

Itse olen tosiaan omastani tykännyt, ja näin äkkiseltään, asiaa tämän tarkemmin tuntematta, uskoisin sinun tehneen hyvän ja pitkäikäisen ostoksen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)