Killer J 30.11.2003 12:26:00 | |
---|
Minullapas on kysymys. Minua kiinnostaa tietää, että kuinka vaikeita tsipaleita klassisesta musiikista saatte menemään koskekettimilla/syntikalla? Olisi eri mukavaa jos pistäisitte mukaan myös sen, kauanko olette soitelleet. |
baron 30.11.2003 22:52:17 (muokattu 01.12.2003 17:39:03) | |
---|
Eiks' saa kertoa kuinka helppoja? Für Elise Kuutamosonaatti (- se allegretto furioso) Kuusi Sapelitanssi (tietenkin pianosovitus) PS Ai niin se opiskelu: Aaron kolmonen menossa. Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |
assassin 01.12.2003 17:01:46 | |
---|
Kuusi nyt pääasiassa, kyllähän muitakin "vaikeita" on tullut soitettua, mutta ei mitään nimekkäitä elikkä kaiken maailman etydejä, sonaatteja ja preludeja. Pari vuotta sitten soittelin Valse Lenteä ja Sibeliuksen Etydiä. Niin ja 8. vuotta soittelen musiikkiopistossa. I don't have an attitude problem. You have a perception problem. |
pianistityttö 06.12.2003 11:07:35 (muokattu 17.01.2004 11:08:27) | |
---|
Chopinin etydit op. 10 nro 5 ja op. 25 nro 2. Mozartin pianokonsertto nro. 21 (C-duuri) 1. ja 2. osa Rahmaninovin preludi op. 3 nro 2(tai 2 nro 3, en ikinä muista kummin päin se on..:) no kumminki aika kulunu piisi. mut silti hieno!!) tos ny oli muutama.. niin. oon soittanu 10 vuotta pianoo. |
cermailu 06.12.2003 19:32:35 | |
---|
flight of the bumblebeen eka sivu menee joteski. tiiättekö netissä mitään osotetta mistä sais klassisen musan nuotteja? www.music-scores.comin lisäksi.? |
|
Pimputtaja 03.08.2004 20:45:58 | |
---|
Öö, Sibeliuksen Caprice (op.24/3), Kasken Pankakoski ja Haydnin D-duuri pianokonsertto (Hob.XVII:11). En nyt tiiä onko tuo Haydn nyt ees niin kovin vaikea. Sibelius on kyllä aika kinkkinen.. :D "I only know that in the music itself I found out what the fingers had to do" -Vladimir Horowitz- |
keyboardplayer 03.08.2004 21:30:58 | |
---|
no tosi harvoin klassista soitan mutta mutta...ei nää nyt vaikeitakaan oo mutta: fur elise bumble been pätkä chopsticks bachin minuet american patrol yms. |
ajs 03.08.2004 22:57:47 | |
---|
Olen soittanut noin 14 vuotta ja vetelen niin vaikeita kappaleita, että kukaan ei ole vielä osannut säveltääkään sellaisia. Oikeasti, en minä tiedä. Miten määritellään vaikea kappale? Eikös viuluguru Lajos Garam sanonut, että on vain helppoja ja mahdottomia kappaleita, ja harjoittelu määrää sen kumpaan ryhmään mikin kappale kuuluu? "Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero |
Fuzzy Boner 03.08.2004 22:59:26 (muokattu 03.08.2004 23:00:50) | |
---|
Minullapas on kysymys. Minua kiinnostaa tietää, että kuinka vaikeita tsipaleita klassisesta musiikista saatte menemään koskekettimilla/syntikalla? Olisi eri mukavaa jos pistäisitte mukaan myös sen, kauanko olette soitelleet. http://ameba.lpt.fi/~mantveli/Humppa/3promillen%20Mootfart.mp3 Tässä klassista, viime kesänä nauhoitettu! |
ajs 03.08.2004 23:00:13 | |
---|
Sibelius on kyllä aika kinkkinen.. :D Sibeliuksen pianoteokset ovat usein aika kinkkisiä jo siitä syystä, että Sibelius ei itse ollut kovin loistava pianisti ja kirjoitti usein vaikeammat kohdat pianosävellyksistään tietämättä, mihin se pianistin käsi oikein taipuu. Tietysti tällaiset kappaleet ovat mainiota harjoitusta saada se käsi taipumaan vähän pidemmälle... "Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero |
keyboardplayer 03.08.2004 23:01:02 | |
---|
Eikös viuluguru Lajos Garam sanonut, että on vain helppoja ja mahdottomia kappaleita, ja harjoittelu määrää sen kumpaan ryhmään mikin kappale kuuluu? äijä sanoi pirun hyvin! |
baron 03.08.2004 23:42:29 | |
---|
äijä sanoi pirun hyvin! Harjoitteluksi sanotaan temppua, jolla mahdottomasta kappaleesta tehdään helppo. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
mr.muzak 03.08.2004 23:51:19 | |
---|
Niin...voihan niitä vaikeitakin kappaleita soittaa hyvin tai vielä paremmin, että kun ne nuotit saa soitettua kirjoitetulla tavalla niin musta ollaan vasta puolessa välissä. |
Notefix 04.08.2004 08:16:02 | |
---|
Nykyisessä soittokunnossa tuskin mitään kunnolla. Mutta mä teenkin tällasta semiklassista! My name is Baron, Notefix Baron " |
Petronome 04.08.2004 09:20:31 | |
---|
Sen oikean soittotaidon näkee vain siitä, kuinka nopeasti oppii ja ymmärtää kappaleen. Kuka vain (no ei kuka vain, mutta siis kuitenkin) voi soittaa vaikeitakin kappaleita, pitkällä harjoittelulla. Mutta tosi maestrot soittavat vaikeita kappaleita hetken harjoittelulla. En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! |
pianistityttö 05.08.2004 13:25:46 | |
---|
Päivitystä vähän edellisiin... Nyt myös Chopinin cis-mollietydi (op. 10 nro. 4) menee jotenkuten. Tosin viimeistä sivua oon harjotellut vasta pari päivää..ihan helvetin ärsyttävä.. :D Ja Griegin pianokonserton eka osa menee myös suurin piirtein. Jotain Bachin d-molli preludia ja fuugaa koitan vääntää. Kyllä ne sujuvasti menee, mutta kun tää ei tajua yhtään miten Bachia pitäis soittaa... "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Arthur Rubinstein- |
Fuzzy Boner 05.08.2004 13:29:19 | |
---|
Jotain Bachin d-molli preludia ja fuugaa koitan vääntää. Kyllä ne sujuvasti menee, mutta kun tää ei tajua yhtään miten Bachia pitäis soittaa... Ajattele että instrumenttis on vaikka forte-piano tai cembalo. Soita sillee:) |
pianistityttö 07.08.2004 12:44:38 | |
---|
Ajattele että instrumenttis on vaikka forte-piano tai cembalo. Soita sillee:) Niin just.. helppoa! :) "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Arthur Rubinstein- |
baron 07.08.2004 13:42:49 | |
---|
Niin just.. helppoa! :) Ja vielä "Wohltemperierte" Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |