Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko ääntäsi verrattu julkiseen laulajaan?
1 2 3 4 512 13 14 15 16
jazzy
27.07.2004 22:11:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siinäpä se kysymys onkin: Onko ääntänne verrattu johonkin maaliman laulajatähtöseen?
Ja jos on, niin keneen?
 
Nalle Puh
28.07.2004 00:43:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elvikseen...karaoke baareissakin naiset tulee kyynelsilmissä halaileen :) L.open mukaan ääneni fibra muistuttaa paljon Elvistä sekä Olavi Virtaa Hmm johtunee hyvästä rintatuesta...vaikka Elviksestä tykkäänkin niin olen kaikin puolin nykyään yrittänyt peitellä samantyylistä soundia (paitsi siellä karaokebaareissa kun se fibra tekee naiset villeiksi :) )sillä koen ehkä uraa ajatellen sen rasitteena...liika samanlaisuus koetaan usein apinoinniksi :( ...nauhoitin eräälle ystävälleni Elviksen biisin ja se ei millään erottanut kumpi laulaa, tosin silloin apinoin sen biisin täysin :) :)
 
hirvijo
28.07.2004 08:51:08 (muokattu 28.07.2004 08:52:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun ääntä sanotaan ja luullaan martikaiseks niin usein että rupee jo ärsyttämään. Aluksi se oli tietenkin melko imartelevaa kun tutut ja tuntemattomat luuli levyllä olevia vokaaleita martikaiseksi, koska onhan se aika kurko laulamaan. Nykyään se on jo vähän onneks helpottanu tuo vertailu.
 
EDIT: niin eihän tuo YUP:n Martikainen ole maailmanluokan tähtönen, mutta joskus ollut niin huomattavaa tuo vertaaminen että oli teillekin kerrottava.
 
kostaja
28.07.2004 14:39:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

valon villeen.. otan sen ihan kohteliaisuutena..;)
 
Guitar69
28.07.2004 21:47:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mua verrataan poikkeuksetta Timo Kotipeltoon.Joskus myös Fabio Lioneen. Mutta prkl, ennen kun oli vielä pitkät hiukset, niin meikäläinen näytti vielä (kuulemma) hitosti kotsalta?Liekö syynä sama hiusten väri ja sama harrastus;)
 
Mutta äänestä kun oli kyse niin tosiaan näihin kahteen..
 
seitikki
29.07.2004 09:55:44 (muokattu 07.01.2005 11:40:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun lauloin Ave Marian, niin sain kuulla yhdeltä tyypiltä, et lauloin sen kuulemma ihan samanlaisesti kuin joku ulkomaalainen naislaulaja, jonka nimi ei jostain syystä jäänyt päähäni. Joku klassinen kuiteski.
 
Pistän suhun letkuja ja elän sun kauttas. Oikeesti olen kuollu.
wewwie
31.07.2004 00:19:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joskus olen kuulemma kuulostanut madonnalta...Uusin mitä olen saanut kuulla on, että kun lauleskelen (en siis laula kovaa ja tosissani) kuulostan Siiri Nordinilta. Tiiä häntä.
 
Vapaa-aika on yliarvostettua
Intohimo
01.08.2004 20:52:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun aanta on verrattu Neil Tennanttiin ja Boy Georgeen ainakin.
 
"We all wanted to become stars. But we won't. We're slowly learning that fact..".
kingdom
02.08.2004 01:45:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo ärsyttää kun koko ajan verrataan, Freddie Mercuryyn ja Daniel Gildenlöwiin lähinnä...
 
Totta puhuen, ei oo verrattu ainakaan minun kuullen. Ehkä johonkin Rölliin...
 
Hey Bungalow Bill, what did you kill?
NinnaL
02.08.2004 12:11:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua on verrattu aika usein Suzanne Vegaan ja Alanis Morrisetteen, riippuen siitä mitä laulan.
 
been there, done that, never got enough
Noita
02.08.2004 18:36:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ööh. Maija Vilkkumaahan ja Tarja Turuseen..
 
Learning to fly.
d-iivil
02.08.2004 20:55:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää on taas tämmöinen elvistely-triidi :D
 
No eivaan... joskus kuulee kyllä mitä ihmeellisimpiä vertauksia, mutta osuvimmat ovat olleet varmaankin Kotipeltoon, Sammettiin ja Dickinsoniin vertaaminen, mitkä luonnolisesti joutuu ottamaan silkkana kohteliaisuutena :)
Mohla
03.08.2004 02:08:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua on verrattu Ismo Alankoon, joka aluksi oli kivaa, mutta nyttemin meinaa jo vituttaa, kun ei olisi mitenkään tarkoitus Ismolta kuulostaa. Ilmeisti minulla sitten on aavistuksen samanlainen ääni.
Layne Staleyhyn (Alice In Chains) on kanssa verrattu, ja sen olen ottanut ihan kohteliaisuutena.
 
Todella monet suomalaiset rock-bändien laulajat kuulostavat/yrittävät kuulostaa A.W.Yrjänältä, mikä on joskus ärsyttävää.
 
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
___Ozzy
03.08.2004 12:04:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On, joskus.
 
Kehen, ei kysytty.
 
Kuuntele ja tee oma mielipide.
 
where have all the colours gone?
18is9
03.08.2004 12:14:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo ärsyttää kun koko ajan verrataan, Freddie Mercuryyn
 
Sama homma... no ei vainkaan. Joku on sanonut että kuulostan nuorelta Geddy Leeltä. Tämä ei liene mikään kohteliaisuus :(.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
bluetooth
03.08.2004 15:34:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoho! Naurettavaa, mutta Mariah Careyhin vertasi lukion musanmaikka ääntäni. reps Mutta kyllä ainakin oma ääneni vaihtelee kovastikin musalajin mukaan. Nykyään kun itse lauleskelen (en siis varsinaisesti edes harrasta laulua) lähinnä pop-/rockyhtyeiden tahtiin, joilla on mieslaulaja, niin aika helvetin rumalta se omaan korvaani kuulostaa... miettii naispuolista Teemu Brunilaa tai David Bowieta ja repeää
 
MiniDee
03.08.2004 16:13:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ville Valoon on verrattu. Toisaalta minulla on erittäin laaja ääniala, niin kykenen kyllä monenlaisiin suorituksiin aina klassisesta bassolaulusta Brunila-"homoiluun".
 
Tellervo
03.08.2004 17:51:49 (muokattu 03.08.2004 17:53:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En muista, mutta otin kohteliaisuutena sen, kun tutut muusikot miettivät laulajaa yhteen levytysproggikseensa ja sanoivat että siihen sopisi parhaiten "joko sinä tai Jonna Tervomaa". Tässä ei kyllä ollut välttämättä kyse äänien samankaltaisuudesta. Itse satun diggaamaan Jonnasta, joten olin aika otettu.
 
Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä.
GuitarMonster
03.08.2004 21:13:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On, yhden kerran.
 
Nalle Puh
04.08.2004 00:40:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi todella mielenkiintoista kuunnella minkalaisia lahjakkuuksia täältä löytyy ;) Hmm...eikö ole mitään mahdollisuutta et voitas kuunnella jossain saitilla toistemme tekeleitä :) ????
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 512 13 14 15 16

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «