Aihe: soiton nauhoittelu
1 2
MannihilatoR
01.08.2004 16:20:52

hei. mikä on paras (ja halpa) laite kitaran ja tietokoneen välille, jos haluaa nauhoittaa omaa kitaran soittoa jne.

V-Amp2 ??

entä hyvä nauhoitus ohjelma (ilmainen) n-track?

pitäis päästä tekemään biisin raakileet koneelle, että niistä saisi joskus tehtyä demon. hyvät riffit lojuneet päässä ja kassuilla vuosia..

mitään digitaalista raituria en viitsi ostaa vaan haluaisin hyödyntää kotitietokoneen musiikin teossa.
Spez
01.08.2004 16:24:21
Vahvarin mikittäminen biltemasta löytyvällä 5e mikrofonilla on paljon parempi vaihtoehto kuin jollain PODilla tai vastaavalla hökötyksellä nauhoittelu.
Tietty jos panostat sen PODin hinnan (jotain 200e?) mikityssysteemeihin, niin saat jo aikalailla soittotaitoasi kunnioittavat nauhoitusviritykset kasaan.
Jason Becker.
JLM
01.08.2004 16:27:35

Softista kannattaa kokeilla Audacity ja mahdollisesti myös Pro Tools Free.
Jormaz
01.08.2004 16:31:00
Jos tarkoitus on vain saada riffit talteen eikä laadulla ole niin väliä niin helpointa on tietty vetää ihan mikä tahansa mikki äänikortin mikrofonisisääntuloon jos semmonen löytyy, perus-SB:stä on aina löytynyt. N-track on sharewarea, en muista mitä ominaisuuksia rekisteröimättömästä puuttuu, mulla on rekisteröity, kustansi noin $50. Joku on mainostanut täällä jotain täysin ilmaista, olikohan 8-raitainen?
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
Exhausted
02.08.2004 03:11:38

Vahvarin mikittäminen biltemasta löytyvällä 5e mikrofonilla on paljon parempi vaihtoehto kuin jollain PODilla tai vastaavalla hökötyksellä nauhoittelu.

varsinkin jos asuu kerrostalossa ja parhaat inspiraatiot tulevat klo 2 yöllä, ja vahvari on satawattinen pleksimarsu...
Spez
02.08.2004 03:58:17 (muokattu 02.08.2004 04:00:51)
varsinkin jos asuu kerrostalossa ja parhaat inspiraatiot tulevat klo 2 yöllä, ja vahvari on satawattinen pleksimarsu...

Jos ja jos. Entä jos korvat eivät kestä niitä podin tai vastaavan tuottamia äänähtelyjä myöhemmin kuunneltaessa? Ja muutenkin, kuka hankkii sata wattisen pleksimarsun kerrostaloon? Kun ei siitä oteta kunnon soundeja häädöttä mihinkään kellonaikaan.

Edit: Pieni kärjistäminen ei koskaan ketään vahingoita, itseppä aloitit. Mutta tosiaan jos kerta vahvarit ja muut ovat olemassa, niin mikset kaappaisi talteen ilmasta sitä jonka itsekkin kuulet?
Jason Becker.
kulmahiomakone
02.08.2004 09:16:01
Vahvarin mikittäminen biltemasta löytyvällä 5e mikrofonilla on paljon huonompi vaihtoehto kuin jollain PODilla tai vastaavalla hökötyksellä nauhoittelu.

Itse suosittelen DI -boksia ja plugareita. Tulee niin hyvää jälkeä, ettei raudalla saa aikaan.
JuniperThree
02.08.2004 12:27:06
Tietty jos panostat sen PODin hinnan (jotain 200e?) mikityssysteemeihin, niin saat jo aikalailla soittotaitoasi kunnioittavat nauhoitusviritykset kasaan.

Tohon joudun sanomaan eriävän mielipiteen... Kyllä joissakin mallintavissa vermeissä se kaappimallinnuskin toimii... Ja tuollaisen 5e mikin omistajana sanon, että ei todellakaan saa parempia soundeja...
AoA
02.08.2004 12:43:14

no sitten soitetaan ja se on menoa..:)
http://www.stiff-flavor.tk/
AoA
02.08.2004 12:43:36
Softista kannattaa kokeilla Audacity

Jep. tämä toimii.
http://www.stiff-flavor.tk/
booster
02.08.2004 12:45:08
Noista plugareista ym. mä en paljoa tiedä, hyviä taitavat olla. Mutta eipä V-AMPiitkaan kovin kalliita ole, parhaimmillaan vaihtavat omistajaa noin satasen hintaan. Minä olen tuollaisella Bebekin kymmenen euron mikillä joskus koittanut kotona nauhoitella, mutta eihän siitä tullut mitään. Toisin kuin esim. V-AMPilla, jolla ääninäytteenikin on nauhoitettu.

Kannattaa kokeilla myös kitaraa suoraan mikrofoni-inputtiin. Kaveri saa yllättävän hyvää jälkeä pistämällä ainoastaan Metal Zonen kitaran ja tietokoneen väliin.
Ostetaan:
- JMP-marshall (tai 1-kanavainen JCM) tai
- THD BiValve
- pedaaleita (delay, overdrive, distortion, fuzz, EQ)
Exhausted
02.08.2004 13:04:02

en nyt riitaa tässä haastanutkaan, mutta omat kokemukset pod xt:stä ovat vain niin mahdottoman hyviä. vertasin juuri paria koneella tehtyä demobiisiä vuoden takaiseen studionauhoitukseen joka tehtiin 70-lukuisella viritetyllä jmp-marsulla ja podi kuullosti paremmalta. itsekin oikein hämmästyin.

tässä tilanteessa ehkä kannattaisi kysyä threadin tekijältä että millaiset laitteet hänellä on. jos hänellä on joku hyvä vahvistin jolla soittelee kotioloissa niin mikki kannattaa hankkia, mutta jos on vain joku 15w crate niin suosittelisin jotain v-amppia tms
Spez
02.08.2004 14:40:56 (muokattu 02.08.2004 14:44:04)
Joo, no. Se 5e mikrofoni juttu oli ihan puhdasta provosointia. Mutta itse sijoittaisin sen PODin hinnan äänitysvermeisiin. Jollain 200e (PODin hintaisella) mikrofonilla saa varmasti talteen omat riffittelyt paremmin kuin hyvin. Ja todellakin luonnollisena, ettei tarvitse 'mallinnella' mikityksiä. Eikös POD tuollaistakin tee?

Edit: tässä tilanteessa ehkä kannattaisi kysyä threadin tekijältä että millaiset laitteet hänellä on. jos hänellä on joku hyvä vahvistin jolla soittelee kotioloissa niin mikki kannattaa hankkia, mutta jos on vain joku 15w crate niin suosittelisin jotain v-amppia tms

Juu, samaa mieltä. Mutta tietyissä tilanteissa on turha ruveta säätämään mallinnuslootan kanssa, esim. Jos itsellä on ihan hyvä "soundi" ja haluaa sen talteen sellaisenaan.
Jason Becker.
päänahka
03.08.2004 14:37:07
Mä oon käyttäny Goat studio -nimistä, tekstipohjaista, suomalaista freeware-ohjelmaa. Vai oliko se shareware, ihan sama. Heleppoa ja yksinkertasta
Soolot on perseestä. Myy ENGL Thunder/Screamer.
Jucciz
03.08.2004 15:07:02
... freeware-ohjelmaa. Vai oliko se shareware, ihan sama.

Eipäs vaan olekaan. Freeware on oikeasti ilmaista, sharewarea saa käyttää tietyn ajan, jonka jälkeen se pitää rekisteröidä, poistaa tai sitten kräkätä, jos on löyhä omatunto.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
päänahka
04.08.2004 11:55:28
Eipäs vaan olekaan. Freeware on oikeasti ilmaista, sharewarea saa käyttää tietyn ajan, jonka jälkeen se pitää rekisteröidä, poistaa tai sitten kräkätä, jos on löyhä omatunto.

Ahaa. No sitten tuo taitaa olla freewarea, koska se ei mistään rekisteröinnistä muistuttele.

Olen jostain saanut sellaisen käsityksen, että freeware tarkoittaisi sitä, että ohjelmaa saa vapaasti muokata ja levittää edelleen.
Soolot on perseestä. Myy ENGL Thunder/Screamer.
Listen
04.08.2004 12:56:52
Menee kyllä vähän offtopiciksi...

http://www.nordicos.org/open_source/categories/?lang=fi
Playing by heart: "She was a slut." "Hän oli kelkka." -Elokuvien ja TV-sarjojen käännöskukkasia.
huru_ukko
04.08.2004 15:13:30
Kattokaa KRISTAL, mun mielestä aivan loistava, ja ilmainen. Paljon simppelimpi kuin n-track, eli käyttö oli jo pienen ajan jälkeen paljon sujuvampaa. Ja mulla n-track tilttaili muutenkin liian useesti, tuo ei kertaakaan. Lisänä hyvät EQUt ym efektit.

http://www.kreatives.org/kristal/index.php
Yksinkertainen on kaunista! Ei siihen tilutusta tarvita...
Lauri M
04.08.2004 20:11:34 (muokattu 04.08.2004 20:13:47)
Katso mun kirjoitus Behringerin nauhoituskamoista. Sieltä löytyy ääninäytekin.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=15&t=67832&o=0&co=0
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)