kimple87 03.08.2004 12:38:43 (muokattu 03.08.2004 13:03:52) | |
---|
terve elikkä olen suunnitellut rumpusetin ostamista syksyksi ja tälläinen olisi mielessä: DP(taitaa olla drum percusion, mallia en muista.)ja siihen vaihtaasin noi remon kalvot ja hinta olis yhteensä 400euroa. olisko liikaa ja kuinka kauan noilla soittelis? niin joo ja tomit on 11, 12 ,14 ja basari taitaapi olla 20. suositelkaapa muuuten samalla halpoja tuplapedaaleja ja sitten ostaisin nämä pellit: wuhan 18china, stagg rm 17crash ja stagg 10splash ja telineitä 2kpl plus splashille (mikä lienee joka lyödään tuollaiseen telineeseen kiinni) puomi ja nämä maksaisi 250 euroa yhteensä. onko pahat noista ja hajoaako nuo stagg pellit äkkiä normaalis soitos? ja käykö noi pellit mättöön? ja setin mukana tuloo chamber:in haikka, crash, ja ride(saa noista chamberin pelleistäkin sanoa jos on kokemusta)- edit: kesätyö rahoilla olen hommaas :) viina on viisasten juoma ja sitä teille ei anneta |
tthei 03.08.2004 12:51:55 | |
---|
terve elikkä olen suunnitellut rumpusetin ostamista syksyksi ja tälläinen olisi mielessä: DP(taitaa olla drum percusion, mallia en muista.)ja siihen vaihtaasin noi remon kalvot ja hinta olis yhteensä 400euroa. olisko liikaa ja kuinka kauan noilla soittelis? niin joo ja tomit on 11, 12 ,14 ja basari taitaapi olla 20. suositelkaapa muuuten samalla halpoja tuplapedaaleja ja sitten ostaisin nämä pellit: wuhan 18china, stagg rm 17crash ja stagg 10splash ja telineitä 2kpl plus splashille (mikä lienee joka lyödään tuollaiseen telineeseen kiinni) puomi ja nämä maksaisi 250 euroa yhteensä. onko pahat noista ja hajoaako nuo stagg pellit äkkiä normaalis soitos? ja käykö noi pellit mättöön? ja setin mukana tuloo chamber:in haikka, crash, ja ride(saa noista chamberin pelleistäkin sanoa jos on kokemusta) No ensinnäkin en oo kuullu mistään DP rummuista, ne saattais olla DW (eli drum workshop). Ja tomien koosta niin uskoisin olevan 10", 12", 14" eikä 11", 12", 14". On aika yleinen että pienin on 10", eikä 11". Kyllähän niitä 11" on, mutta harvemmin tollast tomikokoonpanoo näkee. Ja sitten jos aloittelija oot niin toi haikka, crash ja ride riittää ihan hyvin eli et sä nyt aloittelijana oikeastaan tarvii chinaa tai muuta(eli siis jos alottelija oot, niin liian suurel setil tulee vahingossa treenattuu epäolennaista). Eikä noitten Staggien pitäis hajota jos "tavallisesti" soitat, ja on oikea lyöntitekniikka. En tiiä mikä setti siinä on kyseessä mutta uskoisin että ei tuo 400e oo kovin paha hinta jollei mikään aivan halpis setti ole, ja kalvotkin tossa hinnassa on laskettu mukaan. Multa saisit tuplikset melko halvalla. Eli Tama Camco tuplikset ja 120e niistä pyydän. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist |
kimple87 03.08.2004 12:55:41 (muokattu 03.08.2004 12:58:15) | |
---|
No ensinnäkin en oo kuullu mistään DP rummuista, ne saattais olla DW (eli drum workshop). Ja tomien koosta niin uskoisin olevan 10", 12", 14" eikä 11", 12", 14". On aika yleinen että pienin on 10", eikä 11". Kyllähän niitä 11" on, mutta harvemmin tollast tomikokoonpanoo näkee. Ja sitten jos aloittelija oot niin toi haikka, crash ja ride riittää ihan hyvin eli et sä nyt aloittelijana oikeastaan tarvii chinaa tai muuta(eli siis jos alottelija oot, niin liian suurel setil tulee vahingossa treenattuu epäolennaista). Eikä noitten Staggien pitäis hajota jos "tavallisesti" soitat, ja on oikea lyöntitekniikka. En tiiä mikä setti siinä on kyseessä mutta uskoisin että ei tuo 400e oo kovin paha hinta jollei mikään aivan halpis setti ole, ja kalvotkin tossa hinnassa on laskettu mukaan. Multa saisit tuplikset melko halvalla. Eli Tama Camco tuplikset ja 120e niistä pyydän. eihän ne nyt mitkään DW:T voi olla kun nehän maksaa aika ankarasti mutta kiitos noista vastauksista. noh rumpuja oon soitellut ehkä parivuotta säännöllisesti ja vuoden käynyt rumpukoulus. kalvot oli tosin hintaan laskettu mukaan ja se tomi koko oli väärin muuten :P(mä otan pikaviestillä suhun yhteyttä noista pedaaleista) viina on viisasten juoma ja sitä teille ei anneta |
Lapaluu 03.08.2004 13:01:25 (muokattu 03.08.2004 13:06:00) | |
---|
Njoo ei hassummalta setiltä kuulostais.. Luultavasti noilla soittelee pidempäänkin, kalvoja saattaa tietysti mennä mutta no jaa. Ensimmäiseks setiks ei kannata hankkia miljoonia maksavaa niin ihan sopiva lienee. Tuplapedaalien hinnat lähtee sieltä 90eurosta (thomannilta tilattuna) ja halvimmat on aika surkuja.. Suosittelen ostamaan samantien parin huntin tuplat :) esim DW 7002PZ. - lapis over and out. |
kimple87 03.08.2004 13:03:18 | |
---|
Njoo ei hassummalta setiltä kuulostais.. Ensimmäiseks setiks ei kannata hankkia miljoonia maksavaa niin ihan sopiva lienee. Tuplapedaalien hinnat lähtee sieltä 90eurosta (thomannilta tilattuna) ja halvimmat on aika surkuja.. Suosittelen ostamaan samantien parin huntin tuplat :) esim DW 7002PZ onko sinulla kokemusta noista DW:N tuplista? viina on viisasten juoma ja sitä teille ei anneta |
Lapaluu 03.08.2004 13:07:26 | |
---|
Onhan mulla :) ite basaria kuritan niillä pedaaleilla just. - lapis over and out. |
kimple87 03.08.2004 13:08:56 | |
---|
Onhan mulla :) ite basaria kuritan niillä pedaaleilla just. no onkos hyvät?=) ja kerroppas samalla noista säädöistä siinä, että onko moni puoliset? viina on viisasten juoma ja sitä teille ei anneta |
Paas 03.08.2004 13:08:57 | |
---|
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
viina on viisasten juoma ja sitä teille ei anneta |
Lapaluu 03.08.2004 13:13:02 (muokattu 03.08.2004 13:19:37) | |
---|
Juu, hyvät pedaalit tuntuu olevan. Niillä soitellut sellasen vajaan kuukauden ja tykkään. Säätöjä ei ole ainakaan liikaa, mutta hyvä tuntuma on.. Just tota sonorin pedaalia harkitsin kanssa :P Mutta päädyin DW:n speduihin sitten.. - lapis over and out. |
kimple87 03.08.2004 13:22:19 | |
---|
pisti muuten silmään tuo arian setti torilla, hintaa sillä on 150euroa, osaako joku selittää siitä? viina on viisasten juoma ja sitä teille ei anneta |
Paas 03.08.2004 13:22:20 | |
---|
sonorit hmm. jos sonorin rumpuuhin on uskomista niin noi on varmaan hyvät? Näin uskaltaisin kyllä väittää. Omakohtaista kokemusta noista ei kylläkän ole. Mutta en usko että sonor päästäisi markkinoille mitään paskaa. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Jeltz 03.08.2004 13:27:36 (muokattu 03.08.2004 13:29:38) | |
---|
DP(taitaa olla drum percusion, mallia en muista.) Taitaa olla kyseessä DB (en muista mitä tarkoittaa), olen kerran soittanut tuollaisilla, eipä mitkään ihmeelliset, laatu ehkä hiukan Newsoundia ja Milleniumia parempi, mutta aika ala-arvoinen hardware. chamber:in Se on Camber. Oli jotain messinkipeltejä, ihan kelvollisia kyllä, parempia kun nyysaundin pellit. EDIT: Ja niin, nuo sonorin pedaalit on ihan ok. Ei ole pahaa sanottavaa niistä, eipä kyllä erityistä kehuttavaakaan. Pulp |
Youni 03.08.2004 18:21:18 | |
---|
Juu...itse en uskalla neuvoa tuosta setistä mitään, kun en ole kokeillut enkä tunne ko merkkiä. Staggin pellit olen kyllä omassa mielessäni arvioinut hinta-laatusuhteeltaan kärkeen. Kerropas minulle vielä, että mistä sinä aiot tuon Wuhanin 18" chinan ostaa? Minulla on ollut Soitin Laineen kanssa ongelmia tämän Wuhanin toimituksessa. Sen olisi pitänyt tulla yli 2kk sitten. |
kimple87 03.08.2004 18:51:54 (muokattu 03.08.2004 19:19:45) | |
---|
Juu...itse en uskalla neuvoa tuosta setistä mitään, kun en ole kokeillut enkä tunne ko merkkiä. Staggin pellit olen kyllä omassa mielessäni arvioinut hinta-laatusuhteeltaan kärkeen. Kerropas minulle vielä, että mistä sinä aiot tuon Wuhanin 18" chinan ostaa? Minulla on ollut Soitin Laineen kanssa ongelmia tämän Wuhanin toimituksessa. Sen olisi pitänyt tulla yli 2kk sitten. markun musasta...olen muuten tainnu kuulla muiltakin noista wuhanin peltien toimituksen pituudesta soitin-laineelta(huonos mieles) viina on viisasten juoma ja sitä teille ei anneta |
Klooni 03.08.2004 20:05:08 | |
---|
Eikös se niin vähän ole että huonommankin rummun saa soimaan ihan ok oikealla kalvotuksella ;-) "Halpojen" rumpujen suurin ongelma mielestäni on nimenomaan huono hardware, polkimet, telineet, yms ovat lähinnä rautalankaa, kannattaa katsoa vähän niitä "sillä silmällä" ennenkuin ostaa pois ... ei meinaan ole hauskaa jos jokaisen iskun jälkeen crashi makaa telineineen maassa tai kelauksen jälkeen tomit ovat 5 cm alempana kuin ennen ... Henkilökohtaisesti ostaisin mielummin käytetyn "merkki" satsin kuin uuden "halpamerkin" mutta kuten sanottu tämä vain henkilökohtainen mielipide. Tuo sonorin pedaali on suorastaan hyvä hintaansa nähden, voi suositella ihan omasta kokemuksesta. Mielettömän hyvää musiikkia mielettömän huonosti soitettuna !
http://kloonin.omaservo.net/ |
Paas 03.08.2004 20:40:26 | |
---|
Henkilökohtaisesti ostaisin mielummin käytetyn "merkki" satsin kuin uuden "halpamerkin" mutta kuten sanottu tämä vain henkilökohtainen mielipide. Joo, tuohan on se järkevin vaihtoehto. Tarttis myös silloin osata katsoa niitä "sillä silmällä" ettei tule kusetetuksi. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Jeltz 03.08.2004 21:07:39 | |
---|
"Halpojen" rumpujen suurin ongelma mielestäni on nimenomaan huono hardware, polkimet, telineet, yms ovat lähinnä rautalankaa, kannattaa katsoa vähän niitä "sillä silmällä" ennenkuin ostaa pois No jos noin ajattelee, niin kannattaa unohtaa nuo (jos on kyseessä sama merkki). Hardware oli suunnilleen semmosta että yhtä tomia ei saanut kiristettyä kunnolla vaan se heilui vähän minne sattui soittaessa. Kokemusta on myös newsoundista ja milleniumista (valitettavasti), ja niissä on hardware toimivampaa. Pulp |
Niskamies 03.08.2004 21:14:50 | |
---|
Mitä symbaaleja ovat Staggin RM:t? En moisesta mallista ole kuullutkaan... Sähköbassossa on kieliä. |
kimple87 03.08.2004 22:56:56 | |
---|
Mitä symbaaleja ovat Staggin RM:t? En moisesta mallista ole kuullutkaan... voi olla että oon pistänyt vahingos väärän mallin, mutta jotain staggin halvempaa-sarjaa oli viina on viisasten juoma ja sitä teille ei anneta |