hynninen 01.08.2004 21:54:41 | |
---|
Moi. Hanuristimme on aikeissa asennuttaa midin haitariin. Millaista soundimodulia kannattaa lähteä hakemaan ko. soittopelin kaveriksi? Nykyiset synamodulit ovat täynnä kaikenmaailman teknosäksätyksiä, joten haussa olisi kone josta löytyy ihan kelposoundit tanssimusiikkiin ja varsinkin midihanuriin. Voiko soittaa kahdella soundilla, eli bassopuolelle jotain jousimattoa ja toiselle sitten pianoa? Kaveri oli kyselly vähän hintoja ja n.1000e asennettuna oli ollu. Onko ylä- vai alakanttiin? Suosituksia asentajista joilta voi odottaa hyvää? -ville |
KoskPaavo 01.08.2004 23:37:38 | |
---|
Solton/Ketronvermeet on tanssimusaan parhaita, uso pois. Soittaja selviää aina. |
toyopet 02.08.2004 08:38:16 | |
---|
Soltonit kuulostaa hyvältä mutta minulla itselläni on jo reippaat kymmenen vuotta vanha Technics SX-KN2000 keyboard, jonka kanssa kävi niin, että midiä ei nyt ole enää tarvinnut. Periaatteessa midihaitarilla voi soittaa kahdella eri puolella oikeastaan jopa kolmella yhtä aikaa semmoisia pikkujuttuja mutta käytännössä se on sitten vähän semmoista... Kari Ahvenainen laittelee olikohan Hyvinkään suunnalla ja vieläköhän se Luomalan Matti Kyy/Kivijärvellä (ei ikinä muista kumpi) minulla on Majaniemen Eskon laittamat mutta tämä mies on käsittääkseni kuollut ja toisekseen ne laitteet ei ole ihan parhaimmasta päästä. Voisin vaihtaa omani päikseen johonkin haitariin missä ei ole mikkejä eikä midejä, mielellään casottoon. Elikkäs jos ei puhuta liikkeiden hinnoilla. Midien muuntaja ei muuten toimi taaskaan mutta viitseliäs tinajaa saanee sen kuntoon. |
Jaskaa pakoon 02.08.2004 19:50:37 | |
---|
Kannattaisiko tsekata Rolandin FR-5 tai FR-7 mallintava haitari. Tosin vain pianoversiona, mutta eikös kaikki soita semmoista? Itsellä toivomuslistalla numerolla 3. |
aces 03.08.2004 07:45:49 | |
---|
Hinta kuullostaa OK:lta --> riippuen tietty onko kysessä lanka(mekaaninen), Magneetti,optinen midi.... Suosittelen lämpimästi magneettimidiä ihan vaan toimintavarmuuden puolesta... Moduleista jo kerran mainostettu Ketron XD3/ vai olikos se 8 uusin... nooh anyway Mutta siihen saa sitten sijoittaa Päälle 10k mummoa. Kylläpä nuo muutkin modulit/koskettimet on "vönyneet" midiletkun perässä ihan hienosti--> vailinta vain soundien puolesta voisi olla tuo Ketron... Kylläpä tuolla "markkinoilla" jotkut soittelee vielä Korgin Oivalla... Ja technicsin malleilla... Perus konfiguraatio kannattaa olla jotain seuraavaa soitettaessa: - Vasemmalle kädelle sointubassolle joko viulumatot/pianot/tms. kappalekohtaisesti/tyylilajikohtaisesti valittuna... - Oikealle kädelle sitten joskus kannattaa käyttää myös Splitpoint juttua --> jakaa yläpuolelle eri soundi kuin alapuolelle... Nooh nopeakätinen kyllä vaihtaa aina soundin tarvittaessa lennosta --> Jalkapolkimet on myös käyttökelpoisia soundien vaihtoon.... Niin ja loppu kommenttina: En suosittele rikkomaan/asennuttamaan soittimen kylkeen sitä soundien vaihtajaa!!!! Kyllä ne voi jaloilla/käsillä tarvittaessa vaihtaa ja pysyy soitin ihan "siistin" näköisenä eikä ala näyttämään venäläiseltä satelliitilta.... |
Jos modulissa ei tarvi olla automaattisäestysosastoo, kannattaa kattoo Rolandin XV-sarja ja Korgin TR-rack. Ja eiks Yammullakin ollu joku motiffiin perustuva moduli... Ja onx kukaan Emuja kokassu? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Jaskaa pakoon 03.08.2004 11:42:12 | |
---|
Jos modulissa ei tarvi olla automaattisäestysosastoo, kannattaa kattoo Rolandin XV-sarja ja Korgin TR-rack. Itselläni on Rolandin XV-2020, puolen unitin vehje, johon saa kaksi SRX-korttia. Ja on kyllä NIIN hyvä laite, että. Jo omilla soundeillaan, saati sitten laajennuskorteilla. |
jenkkamies 03.08.2004 16:47:20 | |
---|
Itselläni on Rolandin XV-2020, puolen unitin vehje, johon saa kaksi SRX-korttia. Ja on kyllä NIIN hyvä laite, että. Jo omilla soundeillaan, saati sitten laajennuskorteilla. Ei se soittaminen laitteista ole kiinni.. |
isojussi 04.08.2004 00:27:18 | |
---|
Itselläni on Rolandin XV-2020, puolen unitin vehje, johon saa kaksi SRX-korttia. Ja on kyllä NIIN hyvä laite, että. Jo omilla soundeillaan, saati sitten laajennuskorteilla. Mulla on sama peli (muun muassa). Mitä kortteja siinä sulla on? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
WanhaWetäjä 04.08.2004 02:15:36 | |
---|
Ei se soittaminen laitteista ole kiinni.. Juu ei...esmes suutaan pystyy soittaan ihan ilman mitään laitteita ;-)))) |
baron 04.08.2004 05:35:23 | |
---|
Ei se soittaminen laitteista ole kiinni.. Sä oot aika hyvä, jos ei oo. Mä oon aika avuton ilman pianoa. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Jaskaa pakoon 04.08.2004 12:32:41 | |
---|
Mitä kortteja siinä sulla on? Miulla on Complete Orchestra ja Big Brass Ensemble! Joitakin tosi käyttökelpoisia soundeja. |
Jaskaa pakoon 05.08.2004 12:56:18 | |
---|
Ei se soittaminen laitteista ole kiinni.. Kyllä se ainakin minulla on paljon soundeista kiinni. Ite pitää naattia, niin sitten naattii toivon mukaan joku muukin. Tosin en tiedä, miten jenkassa... |
Jaskaa pakoon 05.08.2004 12:59:46 (muokattu 05.08.2004 19:17:34) | |
---|
Sä oot aika hyvä, jos ei oo. Mä oon aika avuton ilman pianoa. Sama vika meikäläisellä. Mutta entisen bändini basisti kirjoitteli huvikseen Porin Jazzissa aikoinaan Tony Williamsin basistin soolon lähes reaaliajassa nuottipaperiin. Valitteli, että kun ei muuten oikein millään muista. Sama mies tekaisi keikalla väliajalla kulisseissa taukomusan soidessa parit bändilaput uudesta biisistä muille pojille. Se oli kohtalaisen mukavaa aikaa... |