Aihe: Death, Control Denied, Chuck Schuldiner
1 2 3 4 5 6 7
Viceroy
06.07.2004 01:44:26

Millainen Human on soundillisesti ja biisillisesti?(Loistava :D?) Teknisempää vai brutaalimpaa? Ilmestyi hetki sitten eteeni ja jätin tyhmänä ostamatta. Individualista aikaisempaa Deathia en ole kuullut kuin Zombie Ritualin.

Tämä oli ensimmäinen Death-levy, jonka ostin. Nykyään on kasetin rinnalle tullut hommattua CD:kin. Tempo muuten vähän hitaampi jälkimmäisessä (kasetin nauha kai venynyt).

Rumpalina sanoisin, että Reinertin tyylitaju ei oikein vastannut Hoglanin tai Christyn esityksiä. Mies on ilman muuta ilmiömäisen tekninen rumpali, mutta täyttää _kaikki_ kohdat kilistelyillä ja tomirolleilla. Bassarityöskentely nopeaa ja tarkkaa, muutama biisi saa mukavan bensainjektion aina, kun Reinert rykäisee sarjan.

Biiseistä vain instrumentaali Cosmic Sea ei oikein kolahda, muuten Human on erinomainen siltä saralta. Eritoten Secret Face, Lack of Comprehension sekä ehkä Deathin tunnetuin biisi Suicide Machine ovat helmiä. Basisti Steve DiGiorgio on todella kovassa vireessä, vaikka hänen soittonsa onkin miksattu hieman enemmän piiloon kuin Individual Thought Patternsilla.

Kitaristi Paul Masvidalista minulla ei ole sen kummempaa sanottavaa. Mielestäni paras ja sopivin kakkoskitaristi Deathiin oli Individualilla soittanut Andy LaRocque.

Minulle Human on tutuin ja turvallisin Death-levy. Kaikki kolme sen jälkeen ilmestynyttä tosin nokittavat soundiensa ja osittain myös biisiensä ja muiden ominaisuuksiensa osalta sen minun nupissani.
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
marke-
06.07.2004 10:29:33
Kai se on sitten pakko-ostos. Nyt on Death kolahtanut nimittäin oikein kunnolla, eikä loppua näytä tulevan.
No chiefs, all indians.
Lappis
06.07.2004 18:06:19

^^

Mr. Masvidal on ihan käsittämätön kepittäjä. Ne soolot on ihan uskomattomia suorituksia. Jazz-kuvioita veivaa metalliotteella. Niihin sooloihin ei ihan joka poika pysty.
Toki Laroque on kyllä myös erinomainen.
Jos Death-kärpänen on puraissut, kaikki levyt heti vaan ostoon. Ei sieltä heikkoja kohtia löydy mistään.
lxi
06.07.2004 18:57:57
Mr. Masvidal on ihan käsittämätön kepittäjä. Ne soolot on ihan uskomattomia suorituksia. Jazz-kuvioita veivaa metalliotteella. Niihin sooloihin ei ihan joka poika pysty.

Arvatenkin olet myös tutustunut Cynicin ainokaiseen levyyn, jolla Masvidal paahtaa Jason Göbelin kanssa kilpaa? Hieno levy, mielettömiä muusikoita.
Mainostilaa vuokrattavana.
reino
07.07.2004 18:53:18
Arvatenkin olet myös tutustunut Cynicin ainokaiseen levyyn, jolla Masvidal paahtaa Jason Göbelin kanssa kilpaa? Hieno levy, mielettömiä muusikoita.

Jee. Huomenna kolahtaa levy kai postiluukusta. Olen muutaman biisin ladannut ja odotukset ovat niitten perusteella todella korkealla.
W00t?
jigsore
28.07.2004 19:56:06

Se on jo sitä teknisempää Deathia. Loistava levy se on. En ole mikään kovin suuri soundi-hifistelijä, mutta en ainakaan valittamista niistä keksi. Levyllä soittaa rumpuja Cynicin- Sean Reinert. Kannattaa ostaa.

Tästähän vedetään juttu suoraan Cyniciin. Nimittäin Cynicalspheren mukaan Paul Masvidal on tällä hetkellä New Yorkissa remastereoimassa ystävänsä kanssa Focusta. Mukaan tulee myös kolme Portalin biisiä ja ainakin Veil Of Mayan "remix". Remixit "antavat faneille uuden näkökulman levyn biiseihin". Pakettiin tulee myös kuvia Cynicin ajoilta. Ja Roadrunnerhan tätä on julkaisemassa, ehkä jo tänä vuonna! Pidetään peukkuja!
Humania odotellessa..
"Do you have that one with the guy who was in that movie that was out last year?" IHKK #8
gheisari
29.07.2004 01:30:41 (muokattu 29.07.2004 01:31:28)
EI BONUKSII!

Haluan pelkän alkup. levyn! En varsinkaan mitään hiki portalia! Pistetään ne bonukset toiselle levylle! Cyniciltä on kuulemma joskus pukkaamassa jotain DVDeetäkin!
jigsore
29.07.2004 21:51:31

EI BONUKSII!
Haluan pelkän alkup. levyn! En varsinkaan mitään hiki portalia! Pistetään ne bonukset toiselle levylle! Cyniciltä on kuulemma joskus pukkaamassa jotain DVDeetäkin!

Voi olla että tulee tupla, sillä noita remixejä tehdään varmaan sen verran ettei kaikki yhdelle mahdu.
Voithan toki käydä kaupasta ostamassa ihan tavallisen Focuksen, jos ei poonukset kelpaa! Niin, hikiportal on hyvä! Tulis vaan ne loputkin biisit.
DVD:tä aletaan vissiin kasaamaan vasta sitten, kun nähdään miten tuota uutta Focusta alkaa menemään.. Mutta matskua kuulemma löytyy!
"Do you have that one with the guy who was in that movie that was out last year?" IHKK #8
gheisari
29.07.2004 22:16:54
Voithan toki käydä kaupasta ostamassa ihan tavallisen Focuksen, jos ei poonukset kelpaa!

Mulla on se! Se on vaan vähän kulunut, ku sitä on kuunneltu niin paljon! Se on muuten mun toinen levy joka on "kulunut puhki" kuuntelussa! Ostin muuten aikoinaan sen anttilasta hintaan 4.95mk! AIKA HYVÄ DIILI, EIKÖ TOTTA!?
jigsore
29.07.2004 22:22:53 (muokattu 29.07.2004 22:24:27)

Mulla on se! Se on vaan vähän kulunut, ku sitä on kuunneltu niin paljon! Se on muuten mun toinen levy joka on "kulunut puhki" kuuntelussa! Ostin muuten aikoinaan sen anttilasta hintaan 4.95mk! AIKA HYVÄ DIILI, EIKÖ TOTTA!?

Jaa!! Aika hyvä kauppa totta tosiaan!! Olisikohan ollut kuitenkin euroa?! Mullakin kului yks levy puhki ja pitäis ostaa uusi! Ja sehän on tietysti Opethin MAYH!
Eddie
30.07.2004 12:47:25 (muokattu 30.07.2004 12:48:05)

Death on minulle lyhyt tuttavuus kirjastosta lainatun Scream bloody gore-levyn kautta. Muutamia hyviä biisejä löytyy mutta jotenkin tämän ja jonkun toisenkin threadin hehkuteksen jälkeen oli musiikki hienoinen pettymys esim. nerokkaita riffejä ei pahemmin löytynyt ja soitto oli hiukan takkuilevaa.

Onko Death omassa elementissään tällä levyllä vai kannattaako katsastaa vielä joku toinen levy ennen viimeistä tuomiota? Bändistä on kuitenkin kuullut paljon hyvää joten ei kai pidä tuomita sitä ensireaktion perusteella.
"If you like metal, you´re my friend."
Weke
30.07.2004 13:19:24
Onko Death omassa elementissään tällä levyllä vai kannattaako katsastaa vielä joku toinen levy ennen viimeistä tuomiota?

No onhan se siinä elementissään, mutta noi uudemmat tekeleet ovat vaan niin erilaisia verrattuna tohon alkupäähän. Paljon teknisempää ja melodioita on sekotettu sekaan jne. Kyllä suosittelisin kattomaan vielä vaikkapa Symbolicin ja Sound of perseverancen vaikkei toi SBG uppoiskaan.
musta pentagrammi!
lapio
30.07.2004 15:54:23

No onhan se siinä elementissään, mutta noi uudemmat tekeleet ovat vaan niin erilaisia verrattuna tohon alkupäähän. Paljon teknisempää ja melodioita on sekotettu sekaan jne. Kyllä suosittelisin kattomaan vielä vaikkapa Symbolicin ja Sound of perseverancen vaikkei toi SBG uppoiskaan.

Minäkään en hirveästi ole mieltynyt Scream bloody goreen. Minulle kolahtavat juuri nämä Symbolic ja Sound of perseverance. Eli kannattaa tutustua.
Minuun on käytetty poltetun maan taktiikkaa... Mitä tuossa avatarissa tapahtuu?
marke-
30.07.2004 16:19:27
Zombie Ritual on kyllä rautanen kipale, mutta livenä parempi.
Uudempi Death on vanhaa parempaa musiikillisesti ja lyyrisesti. Kannattaa kunnella vanhempaa vasta uudemman jälkeen, jos ei ole tuttu bändi. Hyviä juttuja niissä vanhoissakin on, mutta ne vaatii paljon kuuntelua, että niistä löytää ne. Suoraan avautuvia nyrkillä naamaan hittejäkin siellä tosin on esim. Leprosyn Pull the Plug.

Human tuli tässä hankittua ja sanon että parhaita omistamiani
levyjä.
No chiefs, all indians.
Eddie
02.08.2004 13:05:03

Kiitos vinkeistä. Käyn levykaupan kautta.
leather rebel
02.08.2004 14:10:40
Zombie Ritual on kyllä rautanen kipale...

Ihan päällikkö. "Zombies fucking zombie whores..."
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
Eddie
02.08.2004 18:52:21

Ihan päällikkö. "Zombies fucking zombie whores..."

Noissa vanhoissa biiseissä on kyllä mahtavat lyriikat. Toivottavasti niitä ei ole tehty tosissaan... :)
Buttman
02.08.2004 19:11:44
Kävin ostamassa Humanin ja The Sound of perseverancen ja on kyllä kovaa kamaa. The Sound of perseverancella laulu on mielestäni parempaa kuin humanilla ja muutenkin tykkään ehkä vähän enemmän tuosta The Sound of perseverancesta, mutta molemmat ovat todella hyviä levyjä.
leather rebel
02.08.2004 20:25:02
Noissa vanhoissa biiseissä on kyllä mahtavat lyriikat. Toivottavasti niitä ei ole tehty tosissaan... :)

No enpä usko, kun katsoo Chuckin myöhempiä lyriikoita.

Taitaa nää vanhat olla enemmän sellasta B-luokan kauhuleffa-meininkiä. Eli just sitä, mistä mä tykkään death metallissa.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)