Aihe: Soittajan elämä on yhtä juhlaa
1 2 3 4 5 6
baron
01.08.2004 03:03:56

1. Pääsee hienompiin juhliin, kuin muuten pääsisi.

2. Niissä juhlissa saa huvitella (mulle soittaminen on huvittelua)

3. Kaikki tärkeät jätkät ja hyvännäköiset ämmät heittäytyy tuttavalliseksi, koska niiden imagoon sopii, että ne tuntee jonkun soittajan.

4. Huippu: Mulle tyrkytettiin lähtiäiseksi joku kíukkuinen vaimo kotiinvietäväksi (kyllähän sä soittajana osaat sen rauhoittaa, tietenkin osasin, mutta että siitä maksettiin vielä extraa, tällaista ei tapahdu kuin soittajille.)
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
baron
01.08.2004 10:34:30

"Kiva keskustella itsensä kanssa"

Tällä palstalla jotkut teistä (tai jos arvon kolleegat sallivat "meistä") ovat ilmaisseet, että eivät tykkää

1. Kännisille soittamisesta

2. Kalja-pubi-"räkälöissä" soittamisesta

3. "Tausta/tapetti/hissi"musiikin soittamisesta.

Nää on juuri niitä, joista mä eniten tykkään. Oonks mä erilainen "nuori"? Kuitenkin kaikille näille on sosiaalinen tilaus ja mä hirveän mielelläni toteutan ne.
oizo
01.08.2004 13:33:40
"Kiva keskustella itsensä kanssa"

Tällä palstalla jotkut teistä (tai jos arvon kolleegat sallivat "meistä") ovat ilmaisseet, että eivät tykkää

1. Kännisille soittamisesta

2. Kalja-pubi-"räkälöissä" soittamisesta

3. "Tausta/tapetti/hissi"musiikin soittamisesta.

Nää on juuri niitä, joista mä eniten tykkään. Oonks mä erilainen "nuori"? Kuitenkin kaikille näille on sosiaalinen tilaus ja mä hirveän mielelläni toteutan ne.

Oot tieten erilainen nuori. Itsekkään en tykkää mistään noista. Paitsi hyvällä tavalla kännissä oleville on kiva soittaa jotai rokkia/bilemusaa ku ne yleensä joraavat kunnolla ja sillonhan se on meininki itelläkin katossa kun näkee että yleisö viihtyy... Eiks toi 1. ja 2. oo vähän niinku sama asia?
Kun ei tee töitä ei tule virheitä.
poppamies
01.08.2004 13:35:59

No on se, nimittäin, yhtä juhlaa! Viime perjantain keikasta ei kenties tullut paljon rahaa mutta eräs tuttavani kertoi mulle että joku oli tullut hänelle sanomaan että "tuo basisti (minä) on kaupungin parhaimpia". Kyllä se tekee siitä "yhtä juhlaa".
"G-strings are for strippers"
baron
01.08.2004 13:35:59

... Eiks toi 1. ja 2. oo vähän niinku sama asia?

On, mutta on niitä kännisiä muuallakin.
Timi
01.08.2004 13:57:19
On sitä kaikenlaisissa mestoissa tullut jotai joskus vedettyä,mutta kyllähän se vähän kyrsii heittää "helmiä sioille"jossain kusen polttamassa räkälässä.Tosin niissä on aidompi yleisö ja monta kertaa huomaa,että joku todella kuuntelee mitä bändi esittää.Toisekseen Missään Kalastajatorpalla ei kukaan tule tarjoamaan fyffee siitä,että vetäisee jonkun toivekappaleen.Kerran Cam´ellissä eräskin sanoi,että vetäkää vielä suvivalssi.Sanoin että valomerkki tuli jo.Kundi nakkas donan isotomin päälle,minä kuulutin,että seuraava biisi on sitten suvivalssi.Ravintolapäällikkö raivelissa kiinni,merkki on annettu, ei soittoa.Sen verran sain happea,että sain sen laulettua!`
Tosi on nykyään,että ollaan sitä "smokkiporukkaa"
baron
01.08.2004 13:59:25

No on se, nimittäin, yhtä juhlaa! Viime perjantain keikasta ei kenties tullut paljon rahaa mutta eräs tuttavani kertoi mulle että joku oli tullut hänelle sanomaan että "tuo basisti (minä) on kaupungin parhaimpia". Kyllä se tekee siitä "yhtä juhlaa".

Eipä sen kuuntelemiseen tahdo kyllästyä.
WanhaWetäjä
01.08.2004 21:03:51 (muokattu 01.08.2004 21:56:20)

Juuri viikon kestävältä ravintelikeikalta jotenkin palautuneena uskallan olla eri mieltä...

Ti-to veto 21.45-02.30,pe-la tuntia pidempään...ja yöllä himaan,joka ilta,no reilut 100 km vaan matkaa...

Mä laulan n. 90% biiseistä, on se aika rankkaa,helevetin surkee akustiikka,huono lava,jengi perseestä,ruoka samoin,5 iltaa ja NELJÄNÄ oli jotain makaronijohdannaisia,no selvis se sitten eilen kun katoin roskikseen,siellä oli sellanen helevetin iso Saarioisten makaronilootan kansi,että juhlaa oli,juu...

Nyt jo helpottaa,sauna lämpiää ja kylmää olutta on.NYT on juhlaa vanhalla soittajalla kun tuo piinaviikko on onnellisesti ohi...no tuleehan siitä 500 € rahaa,mulla on 5,5% vero,muut saa paljon vähemmän...

Kyllähän kaikki alalla olleet/olevat tietävät nämä "juhlat",edelleenkin suosittelen elämänkokemuksena mm. Poppamiehelle.......IsoJussille ja miksei muillekkin jotka tykkäävät niin vitusti soittamisesta,hei noilla keikoilla SAA soittaa ja laulaa ;-)))
poppamies
02.08.2004 00:00:48 (muokattu 02.08.2004 00:01:32)

...edelleenkin suosittelen elämänkokemuksena mm. Poppamiehelle.......IsoJussille ja miksei muillekkin jotka tykkäävät niin vitusti soittamisesta,hei noilla keikoilla SAA soittaa ja laulaa ;-)))

Hmmm...siitä huolimatta että mulla saattaa olla sitä "elämänkokemusta" jopa enemmän kuin "wanhallaveturilla" en voi todistaa muuta kun että "soittaminen on edelleen yhtä juhlaa" (en muuten tekisi sitä hetkeäkään).
En ehkä kertonut ihan kaikkea tuosta perjantain keikasta. Kun aamuyöllä kävelin autolle (kaunis nainen kainalossa), minua pysäytti minulle täysin tuntematon mies, tarjosi kätensä ja sanoi " kiitos musiikista, olitte ehdottomasi paras bändi tänään, missä soitatte seuraavaksi?"
En tiedä mutta siinä vaiheessa ei jaksanut yhtään vituttaa että on tullut alettua soittamaan vapaa-aikana.
Olen sanonut tämän ennenkin mutta onko niin että niiden joiden kuuluu soittaa virkansa puolesta eivät pidä siitä yhtään, ja joiden "ei pitäisi soittaa" rakastavat sitä.
isojussi
02.08.2004 00:26:30
Hei poppis!

Ihan turha huudella vastaan nimimerkeille.

Mä ainakin otan jatkossa sen periaatteen.

Jos katsot naamion taa...

...voi Elvis paljastua Kilkkiseksi!

Ja vielä vallan 500 miinus verot tosta. Eikä oo muka harrastustoimintaa? HOHO! Taksikuskinakin sais samoilla kilometreilla paremmat liksat :-)

Sitäpaitsi meikä rykäs just kuluneen kolmen päivän aikana sen verran tuhdin ja monipuolisen työrupeeman, että ei tartte yhtään hävetä muutaman päivän lämpöpukubaarinnurkassamurjottamisputken rinnalla...:-)

Mä en todellakaan ymmärrä, miks ihminen tekee sellasta duunia, josta ei pidä. Jos pitäis määritellä termi "synti", se olis ehkä just malliesimerkki.

Noni. Nyt mä sit kumminkin vastasin palkälle nimimerkille - taas :-)

En siis sulle, poppamies - tai siis kyllähän sä sen heti varmasti haistoitkin.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
WanhaWetäjä
02.08.2004 01:33:07 (muokattu 02.08.2004 02:21:18)

Hei poppis!

Ihan turha huudella vastaan nimimerkeille.

Mä ainakin otan jatkossa sen periaatteen.

Jos katsot naamion taa...

...voi Elvis paljastua Kilkkiseksi!

Ja vielä vallan 500 miinus verot tosta. Eikä oo muka harrastustoimintaa? HOHO! Taksikuskinakin sais samoilla kilometreilla paremmat liksat :-)

Sitäpaitsi meikä rykäs just kuluneen kolmen päivän aikana sen verran tuhdin ja monipuolisen työrupeeman, että ei tartte yhtään hävetä muutaman päivän lämpöpukubaarinnurkassamurjottamisputken rinnalla...:-)

Mä en todellakaan ymmärrä, miks ihminen tekee sellasta duunia, josta ei pidä. Jos pitäis määritellä termi "synti", se olis ehkä just malliesimerkki.

Noni. Nyt mä sit kumminkin vastasin palkälle nimimerkille - taas :-)

En siis sulle, poppamies - tai siis kyllähän sä sen heti varmasti haistoitkin.

Jaahans,oliko tää sun mielestäs jotenkin hauskaa,vai???

Tämä on kapakkasoittajan arkirealismia,mä olen 47 v.mitä muuta mä voisin tehdä??

Miksi vittuilet asioista joista et mitään tiedä,tämä on mun työni???????Mikä SÄ luulet olevas,pelle?????Onko se sun mielestäs jotenkin arvokkaampaa toi sun kuplettiosastosi SEKUTAUSTOILLLA kun se että me vedetään LIVENÄ se kuus settiä???

Mä luulin että sä olet fiksu jätkä mutta enpä luule enää...
R.Syke
02.08.2004 07:05:34
Tämä on kapakkasoittajan arkirealismia,mä olen 47 v.mitä muuta mä voisin tehdä?

-Joo, mä ymmärrän WW:n kannan. Olin kesäduunissa hautausmaalla useana kesänä ja kaivoin jopa lapiolla useita hautoja. Pidin sitä hauskana ja virkistävänä työnä, jossa kunto nousee.

Jostain kumman syystä vakituisesti sitä työtä tekevät vanhemmat miehenköriläät eivät olleet lainkaan kanssani samaa mieltä.
poppamies
02.08.2004 08:36:27

...Tämä on kapakkasoittajan arkirealismia,mä olen 47 v.mitä muuta mä voisin tehdä??...

Ihan oikeesti. Ilman vittuilematta. Ei tuo 47 oo niin hirveen paljon (minun mielestä). Ihminen on, parhaimmassa tapauksessa silloin vasta puolessa välissä :), ja elämässä pitää olla joitain asioita mistä voi nauttia ja mistä saa tyydytystä. Mulle se sattuu olemaan musiikki. Onneksi musiikki ei ole minulle työ. Sattaisin alkaa vihaamaan sitä. Se olisi surullista se. Olisi pakko hankkiutua toiseen duuniin jotta kaikilla olisi mukavempaa.
JK
02.08.2004 10:37:59
Miksi vittuilet asioista joista et mitään tiedä,tämä on mun työni???????Mikä SÄ luulet olevas,pelle?????Onko se sun mielestäs jotenkin arvokkaampaa toi sun kuplettiosastosi SEKUTAUSTOILLLA kun se että me vedetään LIVENÄ se kuus settiä???

WW:lle. Taidat olla juurikin niitä soittohommaan vit****tuneita pitkän linjan miehiä jotka osaa aina kaiken, tietää aina kaiken eikä kukaan muu ole mitään. Juuri niitä, joiden keikkojen jälkeen me harrastushommana tätä tekevät mennään kuuntelemaan samoille keikkapaikoille kuinka ylimielisesti ja alentuvasti bändit kohtelee tanssivaa yleisöä ja paikkojen henkilökuntaa....

Uskomatonta miten joku jaksaa ja viittii.... Ensin itse kaivaa verta nenästään tällä edellisellä kirjoituksella:

Kyllähän kaikki alalla olleet/olevat tietävät nämä "juhlat",edelleenkin suosittelen elämänkokemuksena mm. Poppamiehelle.......IsoJussille ja miksei muillekkin jotka tykkäävät niin vitusti soittamisesta,hei noilla keikoilla SAA soittaa ja laulaa ;-)))

Ja sitten kun saa vastauksia niin vetää herneet kunnolla nenään.

Itse kuulun niihin, jotka tykkäävät vitusti soittamisesta, arvostan niitä jotka siitä hommasta leipänsä ottavat (ainakin suurinta osaa niistä) Itse olen valinnut ammatikseni jotain muuta, käynyt kouluja ammattini saamiseksi ja soittaminen on harrastus jota on mukava tehdä hyvän porukan kanssa. Poppamiehen kanssa samoilla linjoilla, parempi onkin että teen vain harrastuksena.

MUTTA se että teen tätä harrastuksena ei mielestäni tee musta yhtään huonompaa soittajaa tai bändistämme (kaikki harrastajia) yhtään heikompaa ja minkä helkkarin takia tässä pitäis jotain kilpailua järjestää siitä kenen bändi on paras.

No, sallittakoon WW:lle että pääsee tänne purkamaan/kehumaan itseään ja haukkumaan muita jos se oloa helpottaa... itse en tosiaankaan soittamisesta saa mitään agressioita, päinvastoin.

P.S.Mä luulin että sä olet fiksu jätkä mutta enpä luule enää...
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
Fuzzy Boner
02.08.2004 10:54:15
On se juhlaa juu aika usein, mut mä huomaan että tällä alalla ainaki mulla seuraa välillä pieni jännittäminen mikä syö tavattomasti energiaa.. Mulla on kyllä vähentynyt jännitys vuosien aikana jonkun verran mutta kyllä kuitenkin perhoset on vatsan pohjassa jos jotain isompaa keikkaa odottelee..

Toisaalta sitten se laukee (siis jännitys) ku pääsee vetää (musiikkia) ja muuttuu hyvänolontunteeksi.. Energiaa vaan kuluu paljon--->aina nälkä töiden jälkeen varsinkin..

Muuten yhdyn isän mielipiteeseen; soittajan elämä on yhtä juhlaa ainakin silloin kun soitetaan.. Toisaalta tähän duuniin kuuluu paaljon muutakin.

Ei muuta ku jatkakaa!
-FuZ
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
WanhaWetäjä
02.08.2004 12:09:35 (muokattu 02.08.2004 12:15:59)

WW:lle. Taidat olla juurikin niitä soittohommaan vit****tuneita pitkän linjan miehiä jotka osaa aina kaiken, tietää aina kaiken eikä kukaan muu ole mitään. Juuri niitä, joiden keikkojen jälkeen me harrastushommana tätä tekevät mennään kuuntelemaan samoille keikkapaikoille kuinka ylimielisesti ja alentuvasti bändit kohtelee tanssivaa yleisöä ja paikkojen henkilökuntaa....

No, sallittakoon WW:lle että pääsee tänne purkamaan/kehumaan itseään ja haukkumaan muita jos se oloa helpottaa... itse en tosiaankaan soittamisesta saa mitään agressioita, päinvastoin.

P.S.Mä luulin että sä olet fiksu jätkä mutta enpä luule enää...

Olen pahoillani,katson jälleen peiliin...sieltä katsoo vastaan kaksi punertavaa silmää,nyt menee kyllä liikojen saunakaljojen tiliin tuo turha pultinotto,pitäs olla sellanen alkolukko koneessa näköjään mullakin;-)

En mä silti sanojani ota takaisin koskien soiton ihanuutta ja kurjuutta,toki pyydän rehdisti anteeksi IsoJussilta sekä Poppamieheltä,joitka tossa ekassa jutussa mainitsin puhumattakaan tosta toisesta joka oli erittäinkin asiatonta,sorry,IsoJ!

Mitä tulee mun vittuuntumiseeni ne se on tosi pientä eli ns. käsiraha verrattuna joihinkin ammatti/harrastelijasoittajiin jotka joutuu sitä huttua vetään,olen mä niitä nähnyt ihan riittävästi vuosien saatossa,ne on niitä mestareita ne...

Se nyt vaan on se fakta että kuppilasoitto(ammatikseen) on raskasta mun ikäselle äijälle,ja olen huomannut että suuri osa jäljellä olevista tän alan äijistä on jopa mua vanhempia,ja kyllähän tän homman vois lopettaa jo kun tulee se 40 tauluun!

Mä pidän soittamisesta,jos sille on luotu esmes ravintolan puolesta edes kohtuulliset puitteet,vaan näin ei usein ole,ensimmäisenä on tää että joutuu sillä triolla raksuttaan ja pitäs vielä olla monipuolinnen!

Ja yksi asia mikä tässä ammatissa mättää,on ainainen epävarmuus töistä,neuroottinen solisti saattaa antaa kenkälaatikon yhtäkkiä,jopa koko bändille,keikat "elävät"eli niitä peruuntuu tai paikat muuttuu yms.!

Kapakkasoitto triolla ei ole kummosta hommaa,mieluummin olisin lavabändissä,paremmat liksat,lyhyempi soitto,isommat bändit,ihan toisenlaiset mahdollisuudet itseään tyydyttävään lopputulokseen!

Tällä hetkellä mä joudun kaiken lisäksi soittaan kiippareita,se on turhauttavaa,koska olen kuitenkin kitaristi,eli tää ala on sellasta kompromissien tekemistä monessakin suhteessa;-)

PS Mä OLEN harvinaisen fiksu jätkä soittajaksi,mulla on normaali perhe-elämä,en dokaa(yks saunailta viikossa ja sillonkin vaan keppanaa),en polta,tuun hyvin erilaisten ihmisten(vaikeita soittajia/turakaisia on paljon) kanssa toimeen vaikkei uskoisi,siivoan,teen ruokaa,leikin lasten kanssa,pesen pyykkiä,tiskaan,kuljetan muksuja harrastuksiin,itse harrastan mm. valokuvausta,kalastusta eri muodoissaan,teen musaa(opettelen)tietokoneella,jos on aikaa;-)

Lisäksi mä olen tosiaankin tietyiltä ominaisuuksiltani lahjakas,korvat ovat ns. hyvät ja kaali toimii,sen olen huomannut näissä kehissä monen monta kertaa,mutta täällähän ei saa itseään kehua,se on synti jos mikä...
Fuzzy Boner
02.08.2004 12:15:33
...tällä hetkellä mä joudun kaiken lisäksi soittaan kiippareita...

Toi on paha.. :)
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
buntta
02.08.2004 12:29:18
Juuri viikon kestävältä ravintelikeikalta jotenkin palautuneena uskallan olla eri mieltä...

Ti-to veto 21.45-02.30,pe-la tuntia pidempään...ja yöllä himaan,joka ilta,no reilut 100 km vaan matkaa...

Mä laulan n. 90% biiseistä, on se aika rankkaa,helevetin surkee akustiikka,huono lava,jengi perseestä,ruoka samoin,5 iltaa ja NELJÄNÄ oli jotain makaronijohdannaisia,no selvis se sitten eilen kun katoin roskikseen,siellä oli sellanen helevetin iso Saarioisten makaronilootan kansi,että juhlaa oli,juu...

Nyt jo helpottaa,sauna lämpiää ja kylmää olutta on.NYT on juhlaa vanhalla soittajalla kun tuo piinaviikko on onnellisesti ohi...no tuleehan siitä 500 ? rahaa,mulla on 5,5% vero,muut saa paljon vähemmän...

buntta
02.08.2004 12:31:27
Jäi vähän kesken... Niin WW, kannattaiskohan sun hakea syksyn yhteishaussa johonkin kouluun?? Vois meinaan alapaine laskea alle 300:n kun ei tarttis enää keikkailla:-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)