Aihe: Korg Trinity
1 2
Snow_Soul
19.07.2004 22:58:59

Olisin ostamassa korg trinityä lähiaikoina. Ja haluaisin kovasti kuulla teidän mielipiteitä kyseisestä soittimesta. Mitä hyviä puolia ja mitä huonoja puolia? Luultavasti se on hyvä soitin, mutta en ole itse testannu enkä haluaisi pettyä ostokseeni.
Kiitos jo etukäteen:)
ps.Voitte muuten lähettää mulle tarjouksia korg trinitystä jos vain haluaisitte myydä:)
HK
19.07.2004 23:35:38
Itselläni on kokemusta Trinityn räkkiversiosta, ja kovasti tykkään kyllä miltä vehje kuulostaa.

Muustakuin soundeista en voikaan sanoa mitään kun en ole kosketinversiota omistanut. :)
Peltikorva puupäässä.
Mertsi
20.07.2004 23:13:41
Itselläni on nyt ollut Trinity 61 reilun vuoden. Aivan mahtava koskettimisto, harvoissa vehkeissä on parempi tuntuma. Kosketusnäyttö on loistava varuste, eikä ole mitään ongelmia sen kanssa ollut.

Käyttöliittymä on todella simppeli, Soundien muokkaaminen on kanssa ihan kohtalaisen helppoa (suosittelen ohjeisiin tutustumista).

Soundimaailmasta: Loistavia jousia, leadeja mattoja, rhodeseja yms. Urkusounditkin kuullostaa mun korvaan ihan mukavilta. En vain tajua miten voi olla niin surkea pianosaundi tuon luokan vehkeessä. Mutta Trinityhaven esimerkiksi saa ihan kelvollisia pianosounduje.

Trinity on yllätävän ikävä roudata, 14kg plus kova case, mun tapauksessa paino nousee n. 24 kiloon. Ei kiva. Mutta kyllä sen kestää ja soitin on kyllä tyylikäs ja kestävä. Ei ongelmia luotettavuuden kanssa.

Osta ihmeessä, on ihan mahtava peli!
Kiittää pitää!
ajs
20.07.2004 23:30:14
Itselläni on Korg Trinity Rack, jonka heitän ikkunasta ulos, jollen pikapuoliin saa hankittua sen kaveriksi Trinityn kosketinversiota - käyttö ilman sitä on melkein mahdotonta, mutta äänenlaatu on mielestäni lähes täydellinen.
"Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero
pikkumikko
22.07.2004 15:25:31
Ostin keväällä käytetyn Trinity pro:n ja tähän astiset kokemukset ovat aika positiiviset. Käyttöliittymä on erinomainen kosketusnäyttöineen (tähän herkkuun totuin jo edellisen i30:n aikana enkä pois antaisi) ja koskettimiston tatsi ehdottomasti syntikoiden kärkipäätä. Tykkään myös synan yleisestä olemuksesta, kone on tukevan tuntuinen keikkamiehen työkalu jota uskaltaa kuskata keikoilla. Pelko kosketusnäytön hajoamisesta on kokolailla turha, samoja näyttöyksiköitä kun käytetään todella paljon mm. erilaisissa teollisuuden työstökoneissa, ja taatusti hankalissa olosuhteissa.

Se mikä ko. vehkeen kanssa ottaa pannuun on tosi paskat pianosaoundit, i30:ssa oli paljon paremmat. Jos jollain on vaikka kohtuullista korvausta vastaan tarjota tuohon kunnon pianosamplet (tehtaan sampleista en usko kunnon pianoa saatavan aikaiseksi vaikka kuinka vääntäisi) ilmoittautukoon heti!
Snow_Soul
23.07.2004 22:39:02

kumpikohan olisi parempi ostos korg triton le 61 uutena vai korg trinity v3 käytettynä? Molemmat on varmasti hyviä koneita mutta onko triton le sitten parempi?
Mertsi
23.07.2004 23:15:49
Mietin ite ihan samaa kun olin ostopuuhissa. Kokeilin Triton Le:tä ja se on oikeesti tosi muovisen olonen verrattuna trinkkuun. Tatsi on le:ssä mielestäni huono, ainakin Trinityyn verrattuna. En tykännyt yhtä paljoa Le:n käyttöliittymästä. Vähän kankea.
Mulla saattaa olla hitusen puolueellinen mielipide, mutta osta mielummin Trinity kuin Triton Le! Trinity on sitä paitsi paljon siistimmän näkönen :)
Kiittää pitää!
Snow_Soul
24.07.2004 10:13:55

Kuinka paljon muuten trinityssä on suurinpiirtein valmiina soundeja?
ajs
24.07.2004 11:05:20
kumpikohan olisi parempi ostos korg triton le 61 uutena vai korg trinity v3 käytettynä? Molemmat on varmasti hyviä koneita mutta onko triton le sitten parempi?

Jos äänenlaadulla ja koskettimilla on vähänkään mitään väliä, älä edes harkitse LE:tä. Muuten se on varmaan ihan hyvä :)
"Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero
Janus
24.07.2004 12:46:07 (muokattu 24.07.2004 12:50:26)

Ehdottomasti TrinityV3, jos toi nyt siis sisältää vakiona sen MOSS-laajennuksen. Oon omistanut ja käyttänyt sekä Trinity- että Triton-sarjan laitteita, ja mun mielestä ainoat "parannukset" Tritonien HI-enginessä Trinityjen ACCESS-engineen verrattuna olivat isomman polyfonian lisäksi lähinnä erilainen filtteri, portamento-ominaisuus ja enemmän elektro-osaston sampleja - MOSS-laajennus hoitelee mielestäni nuo kaikki ja paljon enemmän.

Sääli ettei MOSSia saa Tr-rackiin.

Kuinka paljon muuten trinityssä on suurinpiirtein valmiina soundeja?

Räkkiversiossa on 4x127 Prog- ja 4x127 Combi-soundia, joista kaikki toimivat myös user-muistipaikkoina (eli koko koneen voi täyttää omilla soundeilla jos tarve on). Muistaakseni kosketinversiossa on saman verran, lisäksi MOSS-laajennuksen soundeja varten oli vielä oma erillinen Prog-pankki.
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
Jafar
30.07.2004 23:29:24
Ehdottomasti TrinityV3, jos toi nyt siis sisältää vakiona sen MOSS-laajennuksen. Oon omistanut ja käyttänyt sekä Trinity- että Triton-sarjan laitteita, ja mun mielestä ainoat "parannukset" Tritonien HI-enginessä Trinityjen ACCESS-engineen verrattuna olivat isomman polyfonian lisäksi lähinnä erilainen filtteri, portamento-ominaisuus ja enemmän elektro-osaston sampleja - MOSS-laajennus hoitelee mielestäni nuo kaikki ja paljon enemmän.

Voiko joku kertoa lyhyesti, mikä on moss- laajennus??
"Älkää suhtautuko liian kevyesti minuun, sillä minun voimani ovat entistä mahtavammat."
Mertsi
01.08.2004 20:33:58
latasin tässä vähän aikasitten koneelleni reason ohjelmaan refillin nimeltä trinity pro refill...tietääkö kukaan onkohan nämä soundit samplattu suoraan trinitystä reasonin sampleriin....siinä oli ainakin tämän nimisiä soundeja:

airpiano( tai joku sen taanen nimi)
deep strings
orch strings
dragons daughter
dist gtr
raw power

onko trinityssä tällaisia soundeja....jos oli niin toivottavasti ne saundaa trinityssä paremmalta kuin reason ohjelmassa...

On noi Trinkun soundeja, tosin melko turhia, löytyy paaaljon parempia kuin nuo. Siis onhan varmasti jossain Kurzweilin lippulaivassa ehdottamasti paremmat soundit jne, mutta hintaluokassaan Trinity on rok!
Kiittää pitää!
keyboardplayer
01.08.2004 23:46:15

niin ne reasonin trinity samplet oli tarkalleen ottaen nämä:

airpiano ens
asian orch
beautyandbeast
bellish man
big perc org
breathoffire
chamber str
deep strings
dist gtr
doubled str
dragons wrld
drg daughter
drk anlg pad
dyna slap bs
euro trance
horny bonus

ja vielä jatkuisi vähän matkaa
ja viimeinen on

who is next

ja saundeja taisi olla 53 (jos laskin oikein)

onko ne trinkussakin tässä järjestyksessä...
keyboardplayer
02.08.2004 14:33:19 (muokattu 02.08.2004 14:34:10)

odotan tässä että saan sen mikseri.net:in rekisteröistymiskoodin...laitan sitten jonkun samplen niistä saundesta mitä reasonin "trinity refillistä" löytyy

toivottavasti ne eivät ole trinkussa niin huonoja kuin reasonin sämpleissä...olen jo pidempään harkinnut trinkun ostamista mutta jos se saundaa näin niin joudun pettymään...

muuten jos joku jolla on trinity tai sen räkki viitsisi nähdä vaivaa...niin jos voisi tehdä ainoastaan trinityn saundeista jonkun samplen ja laittaa nettiin...??? voisin sitten verrata reaonin ja oikean trinkun saundieroa

olisiko joku niin kiltti (anova katse)

tämä on elämän tärkeää...
Välikäsi
02.08.2004 15:41:54
odotan tässä että saan sen mikseri.net:in rekisteröistymiskoodin...laitan sitten jonkun samplen niistä saundesta mitä reasonin "trinity refillistä" löytyy

toivottavasti ne eivät ole trinkussa niin huonoja kuin reasonin sämpleissä...olen jo pidempään harkinnut trinkun ostamista mutta jos se saundaa näin niin joudun pettymään...

muuten jos joku jolla on trinity tai sen räkki viitsisi nähdä vaivaa...niin jos voisi tehdä ainoastaan trinityn saundeista jonkun samplen ja laittaa nettiin...??? voisin sitten verrata reaonin ja oikean trinkun saundieroa

olisiko joku niin kiltti (anova katse)

tämä on elämän tärkeää...

Kallis pamaus tuommonen, kyllähän sen ymmärtää ettei halua ns. paskaa käteen. Mee johonkin musaliikkeeseen testaamaan. Soittele vaikka läpi jokunen että löytyykö vehjettä jolla voi kokeilla.
keyboardplayer
02.08.2004 16:22:16

Kallis pamaus tuommonen, kyllähän sen ymmärtää ettei halua ns. paskaa käteen. Mee johonkin musaliikkeeseen testaamaan. Soittele vaikka läpi jokunen että löytyykö vehjettä jolla voi kokeilla.

olisin kokeillut ajat sitten jos täällä lähistöllä olisi jossain...
mutta ainoa korgin syna taitaa olla 01/w mikä täältä hämeenlinnasta löytyy testattavaksi....
keyboardplayer
05.08.2004 21:27:06 (muokattu 11.08.2004 22:36:33)

tulipa tässä tällanenkin mieleen...?!?

eli kun luin noita sonic staten trinityjen specsejä niin rupes mietityttään kun trinityssä sai jaettau saundit velocitylle ja keyboardille,mutta prossa ei saanu kun keyboardille (jos nyt oon kattonu oikein tai muistan oikein...onkohan noi speksit oikein?)

niin ja joku kehui trinkun koskettimistoa...tarkoittikohan prox:n koskettimia vai näitä kevyempien mallien koskettimia...olisi hankinnassa pro tai prox...en kyllä kauheesti tykkää painoitetuista paitsi tietysti pianon soitossa mutta voihan sitä prox:ää ohjata vanhoilla kevyemmillä koskettimistoilla....vai?

mitä ootte mieltä...kumpi kannattais ostaa...?
keyboardplayer
11.08.2004 22:38:24

mitä ootte mieltä...kumpi kannattais ostaa...?

niin ja oletetaan että olisi tällainen tarjous että molemmat suht saman hintaisia?
keyboardplayer
23.08.2004 22:47:32

täällä ei näköjään moni jaksa enään jankata trinityistä...mutta laitanpa viestin nyt kuitenki...ihan kiusalla...

sanottiin että trinkku v3 mielummin kun triton le...onko siinä le:ssä niin paskat saundit sitten...

niin ja kummassa se koskettimisto nyt on niin hyvä...kevyissä koskettimissa vai prox:ssä

ja sit hieman tyhmä kyssäri...

onkos tolla soolo optiolla ja mossilla kauheestikki eroo?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)