Aihe: Huono meininki Caribiassa
1 2 3 4
WanhaWetäjä
24.06.2004 14:18:37 (muokattu 24.06.2004 14:23:22)

Oikesti!?!?
WV. Teetsä minimillä noita keikkoja ja jo ties kuinka monetta kymmenettä vuotta!?
Sä kehut että juhannus on 1 ja 1/2xnormaaliliksa? Eli noin noin 160e? Oikeesti kukaan ei tee noilla keikkoja, tai edes mikään bändi missään mä oon ikänä käynyt edes tuuraamassa ei liksat oo noin huonoja, tai no kerran tais olla... 170+päiväraha alkaa oikeesti oleen alalla se minimi. Älkää polkeko hintoja!? Häh?

Joo..28 vuotta tulee siitä kun ekat kapakkaraksutukset tuli tehtyä...toki olen ollut keikkabändeissä ja pitänyt breikkejäkin välillä,ollut työttömänä yms.,mutta kyllä suurin osa on ollut tota raksutusta halpaan hintaan vaan ei alle tariffien...

Mutta meiniki on sama vuodesta toiseen,ei tässä hintoja poljeta,perinteiset kapakkavedot triolla ovat minimiliksalla,mulle jää satku käteen,mikä ei ole edes huono liksa,mulla on olematon veroprosentti,yleensä minimistä jää sellaset 85-90€/keikka.

Minimiliksasta voi kiittää Liittoa,kiiiiitos!!!Mutta jos tota minimiä ei olis niin tod,näk. liksat olis vieläkin huonommat???Lavabändit ja solistien kanssa tehdyt kapakkavedot+bailubändit on ihan eri asia,jokainen voi tarkistaa M-Liiton nettisivuilta nää liksa-asiat...

EDIT eli siis periaatteessa toi minimipalkka on persiistä,ei kai kukaan maksa enempää kuin on tarvis,ja siltikin joku tekee vielä halvemmalla,liittoon kuulumattoman soittajan kun ei tarvi välittää minimeistä,ja palkan voi maksaa jopa kuluina...
baron
24.06.2004 14:41:34

EDIT eli siis periaatteessa toi minimipalkka on persiistä,ei kai kukaan maksa enempää kuin on tarvis,ja siltikin joku tekee vielä halvemmalla,liittoon kuulumattoman soittajan kun ei tarvi välittää minimeistä,ja palkan voi maksaa jopa kuluina...

On sillä ainakin se merkitys, että mä muun alan ammattiyhdistyaktiivina noudatan niitä ollakseni solidaarinen ammattilaisille.
Kuulun Muusikkojen liittoon myös täysin solidaarisuussyistä, harrastelijana mä en sieltä mitään saa enkä kaipaakaan (OK lehden)

Olen kyllä sitä mieltä, että se (minimitaksa) on surkean pieni, hyvä kun saan harrastukseni kulut kustannettua, ei tulisi kuuloonkaan, että sillä eläisin.

Varmaan on harkittu (???, toivottavasti!), että sen nostaminen veisi keikkoja liittoon kuuluvilta.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
M.i.k.key
24.06.2004 15:05:58
Olin yöllä vähän nauttinut tuota kirjoittaessani. En meinannut tunnistaa omakseni, mutta edelleen kyllä samaa mieltä. En ehkä ihan noin kärjistetysti. (tarkoitan sanaa "häh?")
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
KoskPaavo
25.06.2004 14:18:51
Saat sä Baron esim. lakimiesneuvoja ja- apua liitosta jos jotain häikkää tulee soittohommien tiimoilta.(tai ainakin minä olen saanut)
Hammaslääkärikuluja korvataan vuosittain n. 130€, koko ajan on vapaa-ajan vakuutus voimassa.
Sunhan ei tarvitsekaan maksaa täyttä jäsenmaksua jos oot sivutoiminen.
Soittaja selviää aina.
baron
28.06.2004 14:10:34

Saat sä Baron esim. lakimiesneuvoja ja- apua liitosta jos jotain häikkää tulee soittohommien tiimoilta.(tai ainakin minä olen saanut)
Hammaslääkärikuluja korvataan vuosittain n. 130€, koko ajan on vapaa-ajan vakuutus voimassa.
Sunhan ei tarvitsekaan maksaa täyttä jäsenmaksua jos oot sivutoiminen.

Kiitos infosta.
Tietenkin sivutoimisena selviän pienellä jäsenmaksulla ja täysin tietoisena siitä, että oikeudet ovat niukemmat kuin ammattilaisilla, olen halunnut liittyä.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
baron
01.08.2004 03:23:40

En ole ollut kyseisessä paikassa keikalla, mutta sen verran suhteita Turkuun, että riski on saada keikkapyyntö ja sen varalta teemme erikois-Turku-raiderin: Kaksi kuppia kahvia!
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
isojussi
01.08.2004 23:41:12 (muokattu 01.08.2004 23:42:51)
...mutta sen verran suhteita Turkuun, että riski on saada keikkapyyntö...

Kuis susirajanylistys?

EDIT: Eiku ylitys - eikä ylistys...;-)
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)