Aihe: Äänikortti vs. Guitar Rig
1
R M
01.08.2004 10:41:54 (muokattu 01.08.2004 10:42:30)
Äänikortti on paketissa mukana tullut, integroitu. Mahtaako olla todennäköistä, että Guitar Rigin kanssa puuhatessa saa aikaan lähinnä pauketta ja rutinaa? ASIO-säätöjä mielestäni ei saa rukattua siinä. Eli, nöyrästikö ensin äänikortin hankintaan?

Kokeilin itse kyseistä softaa kannettavalla jossa on integroitu äänipiiri. Ton kyseisen äänipiirin kanssa oli 46ms latenssi (viive tai miksi sitä nyt kutsutaan) eli soittaminen käytännössä mahdotonta jollei nyt halua maalailla kitarallaan todella ilmavia äänimaisemia. Homma korjaantui samantien kun kytkin kannettavaan ulkoisen äänikorttini (M-Audio 410 Firewire).

Kokeile ekaksi mutta jos ongelmia ilmenee niin kannattaa kokeilla äänikortin vaihtoa, ns. musan tekoon soveltuvaan. Mulla oli tolla peruskortilla myös samantyylisiä latenssiongelmia raitojen välillä cubasen softan kanssa mutta äänikorttilla ratkesi toikin ongelma.

Itse lähtisin ratkaisemaan äänikortin vaihdolla, se mikä on sun tarpeisiin sopiva onkin sitten jo toinen juttu. Täällä sivuilla löytyy varmaa paljon keskustelua siitä mikä on hyvä ja mikä ei.

Softana toi Guitar Rig on aika hauska, toi on tosi kätevä töissä, kun salakuljettaa kitaran toimistoon niin sujuu työpäivätkin tosi rattoisasti, ja työkaverit ihmettelee miten toi isäntä painaa ylitöitä joka päivä ;)

Hauskaa kesää!

R M
tomgron
04.08.2004 03:46:56 (muokattu 04.08.2004 03:48:05)
Joissain äänikorteissa voipi olla sisääntulobufferin koon säätö jossa periaatteena on : mitä pienempi bufferi, sen pienempi latenssi...tosin turhan pienestä bufferista voipi toisinaan ajuri kaatua ja tulee turhia rahinoita ääneen.

Omasta Tascamin US-428sta pystyy säätämään suoraan kontrollipaneelin kautta mutta kannattaa tsekata netistä tai äänikortin valmistajan sivuilta josko tuota voi säätää windowsin registryn kautta tahi jollain apuohjelmalla...

Ainiin ja GuitarRig on kitaristin ehdoton must tietokoneelle...itse en enää katsokaan vahvistinta tai pedaalia päin muuten kuin keikoilla..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)