Aihe: Mitä kyrsii soittaa?
1 2 3 4
pekkajau
22.07.2004 12:37:53
Tosiaankin...on myös sellaisia kappaleita joita ei voi esim. laulaa tai soittaa koska liikuttuu itse niistä niin voimakkaasti. Mulla niitä on useampia ja ne yleensä liittyy asioihin joiden käsittely on vielä kesken. Oma tyttäreni sairasti pienenä paljon ja oli aika tiukka paikka kun yhdessä yhteislaulutilaisuudessa piti laulattaa esim. "Lintu ja Lapsi"! Ei siitä tullut mitään! Ihan meni itkuksi! Ne on monesti outoja nuo laulujen sanoista tulevat mielleyhtymät!
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
isojussi
22.07.2004 12:44:26
...Ei siitä tullut mitään! Ihan meni itkuksi!...

Seon muuten ihan helvetin kova paikka, enkä tiedä sitten, ymmärtääkö sellaiset, joilla ei oo tämmöisestä omakohtaista kokemusta...mutta toisaalta niin isoja juttuja, että jos eivä ymmärrä, niin saavat haistaa pitkän....
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Eddy
22.07.2004 14:39:47
Ei pidä soittaa kappaleita joista ei tykkää.

Ohenisi monella orkesterilla mappi aika radikaalisti.
Koskettelen soittimia...
poppamies
22.07.2004 15:14:19 (muokattu 22.07.2004 15:22:23)

Ohenisi monella orkesterilla mappi aika radikaalisti.

Niin, pitää jossain vaiheessa (ja mielummin aikaisin) päättää onko parempi heittää helmiä sioille, vaiko jakaa sianruokaa kaikille...
Itse olisin sitä mieltä soittajana että on mukavampi nakella helmiä ympäriinsä...
Ei ole kenenkään edunmukaista soittaa paskaa.
"G-strings are for strippers"
baron
22.07.2004 16:15:01

Niin, pitää jossain vaiheessa (ja mielummin aikaisin) päättää onko parempi heittää helmiä sioille, vaiko jakaa sianruokaa kaikille...
Itse olisin sitä mieltä soittajana että on mukavampi nakella helmiä ympäriinsä...

Mut kun ne tykkää....
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
Timi
23.07.2004 16:41:16
Kyllähän se on mielenkiintoista seurata kommentteja noista biiseistä,jotka saa paiseita otsaan.En kehtaa sanoa niitä paskaksi,kun en ymmärrä nuoteista hölkäsen pöläystä,mutta olen samaa mieltä että kaikkea ei tarvitse soittaa ja tai laulaa,jos tökkii,niin tökkii,mikäs siinä.Meille on kanssa tuo hiivatin Lokki ylitsepääsemätön juttu.Asiakkaalle täytyy vain tuoda jollain tavalla ilmi,kohteliaasti,että kyseinen tai kyseiset kappaleet ovet jostain syystä vielä harjoituksen alla.
baron
23.07.2004 20:10:21

.Asiakkaalle täytyy vain tuoda jollain tavalla ilmi,kohteliaasti,että kyseinen tai kyseiset kappaleet ovet jostain syystä vielä harjoituksen alla.

Hyvä, just niin!!!!!

(Oot aika hyvä, kun uskottavasti pystyt kertomaan, että ikivanhat kappaleet ovat vielä treeniksessä mutta kai sä sit lavallakin oot uskottava)
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
Timi
24.07.2004 12:28:10
Kyllähän noita biisejä on kumminkin vuosien varrella hierottu jokunen ja osa on jo unohdettukin,eli pois turha vaatimattomuus,en voi sille mitään että olen hyvä.En varmaan soittajana ja laulajan kummoinenkaan,mutta muuten ovat kovasti keikoilla tykänneet,siis kokonaisuudesta.
Ps.Lokkia en silti suostu vetämään,ampumaan tai esittämään.
Voxauttaja
24.07.2004 18:57:48
Samanlaisia kokemuksia olis täälläkin. Sitäpaitsi vaikka ei arrais ja reharmonisois, vois biisi soittaa kerrankin oikein todella hyvin ja tyylinmukaisesti.

Vitutus biisiä soittaessa = alisuoritus lopputuloiksessa.

WW:nkin kannattais kokeilla positiivisempaa asennetta biisejä kohtaan.

Ja niin muidenkin.

Tässäkään topicissa ei oo mainittu yhtään biisiä, josta ei sais hyvää tekemällä se kunnolla.

Sitäpaitsi Paratiisissa vasta haastetta onkin, jos sen tekee oikein todella originaalin mukaan, eikä rautalankana, niinkuin nykyään valitettavasti yleensä kuulee.

Mielestäni alkuperäinen Paratiisi on yhtälailla rautalankaa. Itse suosin myös sitä alkuperäistä versiota. ... Vai onko tämä Paratiisikin joku käännösiskelmä? Eikö sekään ole suomalaista alkuperää? Joskus hämmentää kuinka vähän todellista alkuperäistä suomi-iskelmää on, ja kuinka paljon on sitä käännöshuttua.
Voxauttaja
24.07.2004 19:01:03
Paskasta EI edellenkään saa konvehtia,se on ihan varma juttu se!Jos biisi on umpipaskaa alusta loppuun,niin ei se siitä parane sovitit,soitit tai lauloit sen miten vaan...vai ei "Jätkän humppa" ole huono,joo tota noin,makunsa kullakin...HUOM!laulubiisiinhän kuuluu olennaisesti myös teksti...

Paratiisin haaste vois olla tosiaan pystyä laulaan se yhtä epävireisesti kuin Pattinki,Tolosen skittasoolon nyt voi jokainen 2 vuotta skittaa soittanut opetella vaikka nuotilleen JOS on korvat...tai tabit?

Kyllä mä nyt toki sen tiedän että mitä vanhempi ohjelmisto=paljon ikikuluneita biisejä, sitä enemmän turakaiset tykkää,mm. viime lauantain keikalla EKAT "sateet"(amatööreille=ablodit)saatiin kun vedettiin humppaa,ei ollut muuten "Jätkis"...

Miten se on joillekkin noin hiton vaikee ymmärtää että jotkut biisit vain kyrsivät enemmän kuin toiset...bändeissä on sitäpaitsi YLEENSÄ enemmän kuin yksi henkilö,siis BÄNDEISSÄ,joten joutuu ihan väkisin vetään sellasia biisejä joita ei itse koskaan missään tilanteessa haluaisi soittaa,saati laulaa;-))

No sen uskallan väittää, ettei pari vuotta kitaraa soittanut kyllä ainakaan korvalla vedä sitä paratiisin sooloa prima vista.
Voxauttaja
24.07.2004 19:01:04 (muokattu 24.07.2004 19:02:15)
Paskasta EI edellenkään saa konvehtia,se on ihan varma juttu se!Jos biisi on umpipaskaa alusta loppuun,niin ei se siitä parane sovitit,soitit tai lauloit sen miten vaan...vai ei "Jätkän humppa" ole huono,joo tota noin,makunsa kullakin...HUOM!laulubiisiinhän kuuluu olennaisesti myös teksti...

Paratiisin haaste vois olla tosiaan pystyä laulaan se yhtä epävireisesti kuin Pattinki,Tolosen skittasoolon nyt voi jokainen 2 vuotta skittaa soittanut opetella vaikka nuotilleen JOS on korvat...tai tabit?

Kyllä mä nyt toki sen tiedän että mitä vanhempi ohjelmisto=paljon ikikuluneita biisejä, sitä enemmän turakaiset tykkää,mm. viime lauantain keikalla EKAT "sateet"(amatööreille=ablodit)saatiin kun vedettiin humppaa,ei ollut muuten "Jätkis"...

Miten se on joillekkin noin hiton vaikee ymmärtää että jotkut biisit vain kyrsivät enemmän kuin toiset...bändeissä on sitäpaitsi YLEENSÄ enemmän kuin yksi henkilö,siis BÄNDEISSÄ,joten joutuu ihan väkisin vetään sellasia biisejä joita ei itse koskaan missään tilanteessa haluaisi soittaa,saati laulaa;-))

No sen uskallan väittää, ettei pari vuotta kitaraa soittanut kyllä ainakaan korvalla vedä sitä paratiisin sooloa prima vista.

EDIT: tai sitten sekoitin akkunaprinssessan sooloon...
Eddy
26.07.2004 11:34:58

Korvalla primavistaa?
Koskettelen soittimia...
R.Syke
26.07.2004 11:40:15
Korvalla primavistaa?

-Heh, pitää olla aika kovakorvainen (ja pieni-)
poppamies
26.07.2004 13:09:48

Korvalla primavistaa?

Niin sitä minäkin. Eikö primavista oo parempi vetää silmällä...
"G-strings are for strippers"
R.Syke
30.07.2004 08:15:38

-Äreiden, krapulaisten peräpukamasoittajien kanssa soitettu swingi kyrsii...
pekkajau
30.07.2004 10:06:10 (muokattu 30.07.2004 10:06:36)
-Äreiden, krapulaisten peräpukamasoittajien kanssa soitettu swingi kyrsii...

Onpa laittamattomasti sanottu! Mikään ei todellakaan vedä vertoja sille jos ja kun pääsee hikisten, krapulaisten ja jatkuvasti ummetuksesta kärsivien istumatyöläisten kanssa vetämään mahtavaa "amatöörijatsia" kunnon huojuvalla "koussikka"- kompilla!

eli: koussikka...koussikka...koussikka...koussikka...
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
c64
31.07.2004 16:37:24
Ja suoraan sanoen mua kyrsii toi rautalankaviritteinen musa yleensäkin VAIKKA olenkin kitaristi alunperin(Agents,M. Mäkeläinen,Yölintu etc.),sitä nyt vaan on liikaa,kuunnelkaa vaikka"Iskelmää"ja sen sangen masentavaa "Iskelmälista"-ohjelmaa...se hemmetin Stratokasteri siellä soi sillä samalla saundilla,samalla tyylillä soitettuna joka toisessa biisissä...pikku-Pulliaisia löytyy kyllä,mutta ei enää Björnisen/Heinän kaltaista sielukasta,melodista vääntöä juuri kuule iskelmissä...

Näin on. Rautalankabändit kun vielä vetää keikoilla ne samat biisit, samat koukut ja jalanheitot tyyliin Pulliainen. Tai ainakin yrittää vetää, kyllä kakkoseksi vielä jäävät. Kiukuttaa tuommonen apinointi....
Bee-äf
31.07.2004 17:06:18
Eikös se pidä ottaa haasteena heittää maailman kuivin ja banaalein biisi hyvin?
Kai Frank Sinatra olisi heittänyt hyvän tulkinnan vaikka ukko Nooasta?
Kukko
01.08.2004 00:38:05

Näin on. Rautalankabändit kun vielä vetää keikoilla ne samat biisit, samat koukut ja jalanheitot tyyliin Pulliainen. Tai ainakin yrittää vetää, kyllä kakkoseksi vielä jäävät. Kiukuttaa tuommonen apinointi....

Joo, myönnetään että soittoa on tullu matkittua...tämähän on iänikuinen peitsentaitto tyyliin :-miksi kaikkien kaupunginorkestereiden viulistit kuulostaa samalta..??.Noh asiaan: Matkia voi, mutta viime keikalla törmäsin bändiin jossa kitaristi todellakin LUULI olevansa pulliainen...Hooo
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)