Aihe: Matille ja Tepolle Iskelmä-Finlandia !
1 2
Justiina.
31.07.2004 00:12:06
Raimo Henrikson teki mielestäni aivan oikean valinnan, kun luovutti Iskelmä-finlandia palkinnon tänävuonna Matille ja Tepolle. He ovat upeita pitkänlinjan artisteja, joilla on paljon hittejä ja nimenomaan ihan kotimaisia lauluja ( joista ovat valtaosan säveltäneet itse).
Suurinosa esim. Dannyn hiteistä sitävastoin on käännösiskelmiä ( eikä Danny tai Katri- Helena tms. tee itse omia laulujaan ).
Mitä mieltä te olette: Menikö palkinto oikeaan osoitteeseen ?
Ketkä artistit nimeäisit ensivuoden Iskelmä-Finlandia ehdokkaiksi ?
Have
31.07.2004 10:44:52
Comme si comme sa.
Pula-Aho
31.07.2004 11:25:39

1) Mika V
Perustelu: jaksaa kouluttaa morsiammia, jotka pyytelevät bändeiltä hölmöjä. Rakensi banditori.com porttaalin. Juo jaloviinaa miehen lailla.

2) Baron
Perustelu: Jos jaksaa kirjoittaa muusikoiden.nettii 15 viestiä päivässä vuoden ajan, niin onhan se jo ehdokuuden arvoinen suoritus.

3) Jami
Perustelu: En keksinyt ketään muutakaan kolmanneksi, joten menkööt sitten vaikka pohjanmaalainen rumpali. Hähä.
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
DJKaaos
31.07.2004 13:53:17

Latastaas kortit pöytään, eli ensi vuoden ehdokkaat:

Kari "hevosmies" Vepsä
Unelmavävyt (yhdessä ja jokainen erikseen, eritoten kanttori)
Mikko Kilkkinen
Anita Hirvonen
Kikka
Haluan ostaa uudet putket aivoihini, tarjoa!
Kukko
01.08.2004 00:39:49

Latastaas kortit pöytään, eli ensi vuoden ehdokkaat:

Kari "hevosmies" Vepsä
Unelmavävyt (yhdessä ja jokainen erikseen, eritoten kanttori)
Mikko Kilkkinen
Anita Hirvonen
Kikka

Mun mielestä aika huonoja ehdokkaita, eikä siihen voi osallistua bändit vaan solistit HOKS HOKS!
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
DJKaaos
01.08.2004 00:50:40
Mun mielestä aika huonoja ehdokkaita, eikä siihen voi osallistua bändit vaan solistit HOKS HOKS!

no mun mielestä parhaat saa osallistua, ja noi on parhaat!
Haluan ostaa uudet putket aivoihini, tarjoa!
isojussi
01.08.2004 23:34:29
Näin se kesäloma toimii.....
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
klapiton
02.08.2004 21:48:32
Raimo Henrikson teki mielestäni aivan oikean valinnan, kun luovutti Iskelmä-finlandia palkinnon tänävuonna Matille ja Tepolle. He ovat upeita pitkänlinjan artisteja, joilla on paljon hittejä ja nimenomaan ihan kotimaisia lauluja ( joista ovat valtaosan säveltäneet itse).
Suurinosa esim. Dannyn hiteistä sitävastoin on käännösiskelmiä ( eikä Danny tai Katri- Helena tms. tee itse omia laulujaan ).
Mitä mieltä te olette: Menikö palkinto oikeaan osoitteeseen ?

Ei mennyt,aina niin helvetin ärsyttävät Turkulaiset Matti ja
Teppo.Danny taas on maailman turhin artisti,ei mitäänansioita,Katri.Helena taas ei osaa vieläkään oikein laulaa,Kääriäinen on Elvis-imitaattori....Ketä jäi vielä jäljelle?Kari Tapio olisi pitänyt valita uudestaan,hyvä laulaja ja kunnon repäisijä aina välillä ja kansa antaa anteeksi.Se siitä Suomen iskelmämusiikista.Täyttä paskaa!!
Ukko
02.08.2004 22:29:22

Kari Tapio olisi pitänyt valita uudestaan,hyvä laulaja ja kunnon repäisijä aina välillä ja kansa antaa anteeksi.Se siitä Suomen iskelmämusiikista.Täyttä paskaa!!
Kuuntelin ( en katsonut ) hiljattain jotain musiikki ohjelmaa telkusta ja kysyin eukolta että kuka siellä oikein laulaa niin viimeisen päälle äitelän imelällä äänellä. Se oli Kari Tapio :(
Sandy
02.08.2004 22:32:26
Ei mennyt,aina niin helvetin ärsyttävät Turkulaiset Matti ja
Teppo.Danny taas on maailman turhin artisti,ei mitäänansioita,Katri.Helena taas ei osaa vieläkään oikein laulaa,Kääriäinen on Elvis-imitaattori....Ketä jäi vielä jäljelle?Kari Tapio olisi pitänyt valita uudestaan,hyvä laulaja ja kunnon repäisijä aina välillä ja kansa antaa anteeksi.Se siitä Suomen iskelmämusiikista.Täyttä paskaa!!

Eipäs kun tuostahan jäi jäljelle Eija Kantola... Iskelmä-Finlandia ei taida kuitenkaan perustua ihan pelkkään laulutaitoon, vaan katsotaan koko uraa ja saavutuksia?! Mun mielestä Katri Helena olis ansainnut tosta porukasta palkinnon. Tosin Matti ja Teppo olivat ehkä eniten sen kymppitonnin tarpeessa..
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
isojussi
02.08.2004 23:58:16 (muokattu 03.08.2004 00:00:23)
Eiks Ramilla ollu pääkriteerinä Ruohosten tuotannon kotimaisuusaste? Taitaa olla hyvin likelle 100%

Mikä on reippaasti enemmän, kuin muilla ehdokkailla.

EDIT: Pärkkele, Jutsiinahan sen jo mainitsikin....
Rantsu
03.08.2004 21:52:52
Iskelmä-Finlandia ei taida kuitenkaan perustua ihan pelkkään laulutaitoon, vaan katsotaan koko uraa ja saavutuksia?!

Niin, tuota noin... kukas se taas olikaan, tämä ensimmäinen palkittu? :)
Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn.
Sandy
03.08.2004 22:02:14
Niin, tuota noin... kukas se taas olikaan, tämä ensimmäinen palkittu? :)

Krhm, hyvä huomio! Ehkä se on sitten vaan sen valitsijan mielivaltainen päätös perustuen milloin mihinkin?!
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
Qsine
14.08.2004 23:23:29

Jostain kuulin huhun, että Matti olisi kertonut itkeneensä läpi palkinnon saamispäivän jälkeisen yön.

Vai oliko tuo sittenkin ollut Seppo?
"Liikennevaloissa lapselle sanotaan merkitsevästi 'Noni!', vaikka jalankulkuvalo ei vielä ole vaihtunut vihreäksi!"
isojussi
16.08.2004 10:41:36
... Vai oliko tuo sittenkin ollut Seppo?

Vai sittenkin "Däni"
Jäärä
16.08.2004 10:54:46
Jostain kuulin huhun, että Matti olisi kertonut itkeneensä läpi palkinnon saamispäivän jälkeisen yön.

Ei mikään yllätys, sama valitus ja nyyhkytys paistaa myös M&T koko tuotannosta, mukaan on tietty eksynyt pari yltiöpositiivista viritelmää, ikäänkuin pakosta.

Jos minulta oltaisiin kysytty ja olisin saannut päättää jostain Finlandia-iskelmäpalkinnosta, niin artisti joka vääntää tuotoksia tyyliin "Et voi tulla rajan taa", "Äiti" ym. ym. on oikeutettu korkeintaan ruoskintaan julkisesti Finlandia-talon rappusilla.
Suomen Hiihtoliiton luvalla.
isojussi
16.08.2004 11:06:13
...Jos minulta oltaisiin kysytty ja olisin saannut päättää jostain Finlandia-iskelmäpalkinnosta, niin artisti joka vääntää tuotoksia tyyliin "Et voi tulla rajan taa", "Äiti" ym. ym. on oikeutettu korkeintaan ruoskintaan julkisesti Finlandia-talon rappusilla.

Niinpä, mutta kun ei kysytä, niin palkintona on jo ollut melkoinen levymyynti....
baron
16.08.2004 11:11:13 (muokattu 16.08.2004 11:11:30)

Niinpä, mutta kun ei kysytä, niin palkintona on jo ollut melkoinen levymyynti....

Mä oon joskus jossain (olisko telkkarissa?) kuullut, kun Matti ja Teppo vetää tyylikkäästi Simon & Garfunkelia, Everly Brothersia, Beach Boysia etc. eli kyllä ne mun mielestä osaa.

Se, että ne levyttää sellaista kuin tekee, on meidän (eli Suomen kansan) vika, me tykätään ostaa sellaista.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
isojussi
16.08.2004 11:34:07
...Se, että ne levyttää sellaista kuin tekee, on meidän (eli Suomen kansan) vika, me tykätään ostaa sellaista.

Hyvin sanottu. Sitäpaitsi jos pitäisi valita, joutuuko kuuntelemaan Charlie'sin, Mattilan sisarusten vaiko Rouhosten tuotantoa, olisi kärsimys ylivoimaisesti vähäisin, "Leukojen" levytyksiä kuunnellessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)