Aihe: Täysin turha slide-aiheinen gallup 1 2 | |
---|---|
![]() 30.07.2004 23:23:53 | |
Kaksi eripituista ja seinämävahvuista Dunlopin lasiputkea mulla on, mutta kummankaan kanssa en ole päässyt oikein sinuiksi. Sitten on läjä itsetehtyjä erilaisia metalliputkia, joista yksikään ei oikein miellytä. Tää on muuten jännä homma, monet ei oo pystynyt tekee itelleen hyvää metalliputkea, tosin kuin esim. lasivärkkejä.. mullakin on pari metallikyhäelmää ja ei niillä oikein tuu mitään älyllistä. Yks vaihtoehto, mikä on myls aika 'blues approved' on socket wrenchit (en tiedä mikä se on suomeksi? niillä millä esim. otetaan tulppia irti) ja kattoo siitä sopivan kokoisen. Massaahan tommoisella on sitten jo aika hyvin .) Kaveri kehui myös todella hyväksi sitä Bigheartin julkaisemaa Robert Johnson Legacy messinkiputkea... täytynee kokeilla. | |
![]() 30.07.2004 23:33:37 (muokattu 30.07.2004 23:36:09) | |
Tää on muuten jännä homma, monet ei oo pystynyt tekee itelleen hyvää metalliputkea Suurin osa mun yritelmistä on ilmeisesti liian ohutseinämäisiä ja keveitä. Yhden ihan kohtuullisen sain tehtyä, se taitaa olla jollakin tapaa pinnoitettua kupariputkea tjsp. Kaupan Dunloppi on kuitenkin melkeinpä parempi. Yks vaihtoehto, mikä on myls aika 'blues approved' on socket wrenchit (en tiedä mikä se on suomeksi? niillä millä esim. otetaan tulppia irti) ja kattoo siitä sopivan kokoisen. Massaahan tommoisella on sitten jo aika hyvin .) Tulppa-avain? Nimim. "reijoteppo" taisi tuon mainita. Täytyykin kaivella työkalupakkia... Kaveri kehui myös todella hyväksi sitä Bigheartin julkaisemaa Robert Johnson Legacy messinkiputkea... täytynee kokeilla. Ok. Hyviä vinkkejä tässä ketjussa on tullutkin. Samoin täytyy jossain vaiheessa yritellä tehdä noita lasiputkia itse tuon pysyvän ketjun ohjeiden perusteella. :-) - It takes booze and blues, Lord, to carry me through - | |
![]() 31.07.2004 11:09:13 | |
EIkös toi manx yritä tehä tommosta bluespopinita fuusioo koko sopasta? Jotain semmosta maailmanbluesia kai, mut mun mielestä kuitenkin senkin parhaat biisit on niitä vanhoja ragoja. Kevin Breitin kanssa se on tehny Jubilee-nimisen levyn jossa on kauttaaltaan aika hyvä meininki. Joo, toi Mohan Veenakan ei taida olla ihan helposti saatavilla täällä ja on varmaan ihan hinnoissa tuolla Japurissakin? :) Eipä oo näkyny tosiaan, mut laita pikaviestiä jos oot kiinostunu ni koitetaan säätää. | |
![]() 31.07.2004 13:15:01 | |
Jotain semmosta maailmanbluesia kai, mut mun mielestä kuitenkin senkin parhaat biisit on niitä vanhoja ragoja. Kevin Breitin kanssa se on tehny Jubilee-nimisen levyn jossa on kauttaaltaan aika hyvä meininki. Joo, toi Breitikin mun on pitänyt pitkään tsekata, kaverin levyt ei vaan oo ihan joka nurkassa myytävänä, ja Fennicaan kun menee niin on aina niin paljon ostettavaa, että tommoinen novelty homma meinaa aina vähän jäädä :). Tolla Breitillä oli muistaakseni oma labeli, Poverty Playlist ... tossa on jo aika asennetta? :) Eipä oo näkyny tosiaan, mut laita pikaviestiä jos oot kiinostunu ni koitetaan säätää. Täytyypi laittaa korvan taakse, jos vaikka vihdoinkin lähtis noille vesille seilaamaan :)... | |
![]() 31.07.2004 13:18:58 | |
Suurin osa mun yritelmistä on ilmeisesti liian ohutseinämäisiä ja keveitä. Yhden ihan kohtuullisen sain tehtyä, se taitaa olla jollakin tapaa pinnoitettua kupariputkea tjsp. Kaupan Dunloppi on kuitenkin melkeinpä parempi. Joo, ja liian ohutseinänen metallislide ei toimi kun joillain .009 kielillä, eli kyllä noillekin käyttöä löytyy... ;). Monesti olen lukenut/kuullut että tuolla rapakon takana jengi on sahanut vanhoista tuoleista missä on metallijalat noita slideja, ja täytyy kyllä tunnustaa muutaman muorin kesätuolisetin tuhonneena, että on joko legendaa tai sitten meillä nää tuolien laadut on ihan scheissee :). Mutta vielä, monien mielestä tommoinen messinkiputki on parasta noihin slide yritelmiin, eli se matksukin vaikuttaa. Tulppa-avain? Nimim. "reijoteppo" taisi tuon mainita. Täytyykin kaivella työkalupakkia... Niinpä tietenkin :). Ois pitänyt miettiä vielä hetken :). Ok. Hyviä vinkkejä tässä ketjussa on tullutkin. Samoin täytyy jossain vaiheessa yritellä tehdä noita lasiputkia itse tuon pysyvän ketjun ohjeiden perusteella. :-) Jep, mun täytyy kanssa päivittää mun menetelmiä, kokeilla sitä lasiveistä :). | |
![]() 01.08.2004 02:04:13 | |
Suurin osa mun yritelmistä on ilmeisesti liian ohutseinämäisiä ja keveitä. Yhden ihan kohtuullisen sain tehtyä, se taitaa olla jollakin tapaa pinnoitettua kupariputkea tjsp. Kaupan Dunloppi on kuitenkin melkeinpä parempi. Kaverin ratkaisu aiheeseen oli varsin isänmaallinen... Puolustusvoimien ampumaleirillä tarttui muutama suurehko hylsy (ITKK?) taskuun ja niitä modifioimalla löytyi mieleinen slide... Mun makuun niissä oli hieman liian huono sustain, mutta kaverin soundilla ja tatsilla homma toimi komeasti... Funk U Too | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)