marke- 30.07.2004 16:23:09 (muokattu 30.07.2004 16:23:21) | |
---|
kaikki menee mikä kuullostaa hyvältä... eikun enhämmä voikkaa tykätä tästä ku tässä öristään. menee maine tuolla piireissä. enkä mä sit oo enää aito ja original ja vintage. jos sinä otat siitä ongelmaa, niin suahan se haittaa. onneks voin ite pistää carcassin soimaan ja kuunnella että vitsa ku on hienoo. No chiefs, all indians. |
Keppis 30.07.2004 16:48:32 | |
---|
Agressiivisuus ja voima. Huonomuistisilla on vähemmän stressiä. |
Mohla 30.07.2004 17:02:30 | |
---|
Mikä teitä kiehtoo raskaammassa musiikissa?Itse olen täysverinen groove,- ja funk-mies enkä kertakaikkiaan tajua mitä kiksejä voi heavyystä tai metallista saada. Mikä teitä kiehtoo maksalaatikossa?Itse olen täysverinen hernekeitto,- ja makaronilaatikko-mies enkä kertakaikkiaan tajua mitä kiksejä voi maksalaatikosta tai pihveistä saada. Kaikki varmaan tajuaa pointin keskustelun turhuudesta. Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
riimu 30.07.2004 17:09:39 | |
---|
Synkkyys, melankolisuus, aggressiivisuus jne. Let us go in; The fog is rising. |
ajs 30.07.2004 17:30:06 (muokattu 30.07.2004 17:32:23) | |
---|
Äärimetalli, erityisesti nk. tekninen death metal (á la Martyr, Cryptopsy, Decapitated ym.), grindcore johdannaisineen (Carcass!) ja vieläkin "progressiivisempi" meno (Atheist, Pestilence, Aghora ym.) on mielestäni modernin taidemusiikin ohella ehkä kehittyneintä musiikkia, jota nykyään tehdään. Siinä yhdistyvät parhaimmillaan klassiseen musiikkiin verrattava äärimmäinen yhteissoiton kurinalaisuus ja uskomattoman vaativat yksilösuoritukset. Kun tähän yhdistetään usein arvaamattomia, mutta toimivia melodioita, kekseliästä rytmiikan käyttöä ja usein myös älykkäitä sanoituksia (jotka tosin ovat jostain syystä useimmiten parhaimmillaan kansivihosta luettuina...), en voi kuin pitää lopputuloksesta. Tämä musiikki on minusta, uskokaa tai älkää, kaunista. EDIT: Unohtamatta tietysti Dream Theaterin ja Symphony X:n kaltaisia yhtyeitä, jotka yhdistävät edellämainittuihin seikkoihin rakenteellisia ja melodisia vaikutteita klassisesta ja elokuvamusiikista. "Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero |
Caine 30.07.2004 18:57:48 | |
---|
Ainakin viha, energia, (joskus) nopeus...riippuu bändistä (kuuntelen siis paljon myös hidasta/keskitempotavaraa), synkkyys ym. Itse kun en ole mikään maailman iloisin tai positiivisin ihminen niin metallimusiikin tunnelman olen itselleni omaksunut jo 11/12-vuotiaasta lähtien. Pesumerkki taakse. |
ten 30.07.2004 22:28:03 | |
---|
Jotku tykkää muhkummasta. Sait kyllä plussan tosta! :) Plussa on miinuksen negatiivinen puoli. |
Heavymies 30.07.2004 22:53:21 | |
---|
Mulle uppoo enimmäkseen hard rocki ja sankarihevi. Siinä vaan on jotain salaperäistä vetovoimaa ja ne kitarasoolot... =) Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa. |
HeavyMan 30.07.2004 23:08:10 | |
---|
Vanhempaa heviä ja paria muuta bändiä tulee kuunneltua mutta ei tämä deaht,black jne...ei uppoa. Suurin osa kitaresteista joita arvostan ovat soittaneet/soittavat heavy bändeissä ja sen takia niitä on alkanut kuuntelemaan. Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen?
Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa
(Zakk Wylde) |
Sgandalf 30.07.2004 23:09:57 (muokattu 30.07.2004 23:11:01) | |
---|
Energia. Adrenaliini. Aggressiivisuus. Yleensäkin kaikki ns. "negatiiviset" tunteet. Ilman vihaista musiikkia ja masturbaatiota päässäni naksahtaisi varmasti. Bewahret einander vor der Zweisamkeit |
tthei 31.07.2004 01:52:10 | |
---|
Siinä vaan on se joku energisyys tai jokin mikä iskee. Ja älyttömän mahtavan kuuloset kitarariffit on kanssa yksitekijä :D Mutta en ole mikään vannoutunut hevidiggari vaan kuuntelen sitä mikä mun mielestä kuulostaa hyvältä, ja usein miten se musiikki on hardrockin tai metallin puolelta. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist |
Kuulostaa vaan omaan korvaan hyvälle niinkuin mikä tahansa hyvä musiikki. |
Burn 31.07.2004 10:38:48 | |
---|
Hevi on paskimmillaankin parasta. War Ensemble |
Coatl 31.07.2004 11:59:15 | |
---|
Samat asiat hevissä kiehtoo kun missä tahansa muussakin musiikissa, hyvät riffit ja niiden välittämä fiilis. Hevin merkitys itselleni (hyvän musiikin lisäksi) on se että se on helvetin hyvä väylä purkaa kiukkua/vitutusta. Itse kuuntelen hevin lisäksi PALJON justaansa tota threadin aloittajan peräänkuuluttamaa groove meininkiä, funkia, jazzia yms. Sanottakoon se vielä että autostereoissani eniten viihtynyt levy on Interstate '76 (vai mikä vuosiluku olikaan) pelin soundtrack. Loistava! |
reino 31.07.2004 12:39:49 | |
---|
Öö. Paha sanoo mikä siinä kiehtoo. Kuten monet on jo sanonut, että ei sillä genrellä niin väliä kunhan se musiikki on hyvää. Hyvä musiikki kiehtoo aina. Se voi olla heviä tai mitä tahansa muuta. Pentuna kun konahdin heviin niin hienoa siinä oli se raivo ja muu agressiivisuus. Ehkä siinä on vielä sitä samaa vaikutusta. Ihan sama. W00t? |
leather rebel 31.07.2004 16:00:03 | |
---|
VOIMAA!!11 NOPEUTTA!!1111! Ei vaineskaan... Se on kovaäänistä ja energistä rokkia. Tarviiko tota nyt sen kummemmin analysoida? "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
Vimpo 31.07.2004 16:50:23 | |
---|
Kyllä se se energia on tosiaan, ellei ole kyse tällaisesta hitaammasta ja kauniisiin melodioihin pyrkivästä metallista. Funk pistää pyllyn pyörimään, hevi niskan heilumaan. Sama juttu, paitsi eri. Ok. |
Krice 31.07.2004 18:43:17 | |
---|
Hevi "täyttää" äänimaiseman, mitä mikään muu musiikki ei tee. Kun esimerkiksi kuuntelen klassista niin tuntuu kuin jotakin puuttuu, ikäänkuin musiikki tulisi yhtä kapeaa kaistaa pitkin. Hyvä selitys?:) |
Dzouney 01.08.2004 01:03:35 | |
---|
Hevissä on tunnetta. Jotkut blues-, jazz-, funk-, yms. biisit, mitä oon henkilökohtaisesti digannu, on tavallaan ollu sellasia fiilistely/mukava-sormen-napsuttelu-ja-hartioiden-ketkutus, tai tässä-tilassa-on-kiva-leijua-silmät-kiinni -meininkisiä. Mutta se ei aina riitä. Juhlavaan 19 vuoden ikään mennessäki on tullut jo sen verran angstia ja sortamista, että tuntuu tosi hyvältä kuulla metallimiesten sanomaa, tyyliin "Nyt kuuntelette, mitä mulla on sanottavaa!!" Tässä vaiheessa threadin aloittaja luulee, että vain ongelmaiset ihmiset kuuntelevat heviä. Asia ei ole niinkään. En kuuntele heviä siksi, että minulla on ongelmia psyykeni kanssa (huom. on), vaan siksi, että hevistä tulee kiva olo. Se voima, ja energia, mikä joistain bändeistä välittyy. Se, että välillä kiskotaan niin kovaa ja korkealta, kun pystyy; se antaa voimaa. Siinä. Hard to see the dark side is.. < ' ',> |
dora 01.08.2004 16:02:32 | |
---|
voisin kitetyttää sen yhteen sanaan: massiivisuus. Optimistiksi sanotaan ihmistä, joka ajaa ladalla moottoritien ohituskaistalla. |