Meridian 30.07.2004 23:16:52 | |
---|
Voisivatko jotkut ystävälliset selkeästi hahmottaan kyseisen vempaimen käyttö tapaa ja tärkeyttä sähkökitaran soitossa? Ihan perusteellisesti jo joku viitsisi, kaikki mahdollinen. :) Oon soitellut s. kitaraa vasta vuoden ja kertaakaan en ole vipua vielä käytellyt ( eipä ole tosin tullut sellaiseen aihettakaan) mutta sen verran ymmärrän että kielten sävelkorkeutta sillä ilmeisesti nostetaan/lasketaan? Suokaa anteeksi mahdolliset termi virheet. :) |
tommiot 30.07.2004 23:20:43 | |
---|
Sooloissa on ainakin ihan kiva, kuuntele vaikka Van Halenin Eruption. |
No eihän sitä vibraa loppupeleissä tarvitakkaan... Kiva sillä on päästellä kaiken maailman fwiiiiuuu... ääniä, mutta ilmankin kyllä pärjää... opettele kammen käyttö vasta kun se on oikeasti tarpeellista. Tai ellet nyt suoraan liidariks tähtää. Ite olen komppaaja miehiä ja en tarvitte kampea kuin kotona yksin harjoitellessani. Syyttäkää sukuani!
Hulluus on periytyvää! |
Meridian 30.07.2004 23:33:31 | |
---|
Mietityttää vielä semmoinen että jos sillä kammella tulee sitä sävelkorkeutta nostettua niin mistä tiedän että "saan saman sävelkorkeuden" takaisin kammen käytön jälkeen. Olipa epäselvästi selitetty... toivottavasti joku ymmärsi. Ei se tapa. Kuulemma vain vahvistaa. |
Billsner 31.07.2004 00:17:47 | |
---|
Mietityttää vielä semmoinen että jos sillä kammella tulee sitä sävelkorkeutta nostettua niin mistä tiedän että "saan saman sävelkorkeuden" takaisin kammen käytön jälkeen. Olipa epäselvästi selitetty... toivottavasti joku ymmärsi. Taisin ymmärtää. Tallan jouset vetää sen takaisin oikeaan asentoon. You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
DJKaaos 31.07.2004 01:03:02 (muokattu 31.07.2004 01:05:35) | |
---|
Tämä nyt ei varmasti ainoatakaan tämän threadin lukijaa kiinnosta, mutta jos haluaa kuunnella perinteistä taidokasta straton kammen käyttöä, niin Henrik Granön soittoon kannattaa tutustua. Kammen käyttö ja melodian kuljetus on hyviä syitä digata Granön Henkasta. Ai niin, tämäkään tuskin kiinnostaa, mutta jos on mahdollista päästä kuulemaan ja katsomaan kun Pulliaisen Esa vetäisee livenä Mandschurian beatin, niin siinä on myös paljon seurattavaa kampeilunystävillä. Haluan ostaa uudet putket aivoihini, tarjoa! |
Nazareth 31.07.2004 12:49:54 | |
---|
ja eikös The Shadowsin Hank Marvin käyttänyt sitä melko runsaasti. noh, Hendrixistä puhumattakaan "Yks kalja ja yks lapin kulta." |
DJKaaos 31.07.2004 13:44:03 | |
---|
ja eikös The Shadowsin Hank Marvin käyttänyt sitä melko runsaasti. Henkilökohtaisesti mun mielestä esim. Pulliainen käyttää kampea monipuolisemmin ja rennommin, kuin mainitsemasi pokapää, jolla se kampi on lähes liimattuna käteen. Haluan ostaa uudet putket aivoihini, tarjoa! |
Nazareth 31.07.2004 22:03:35 | |
---|
Henkilökohtaisesti mun mielestä esim. Pulliainen käyttää kampea monipuolisemmin ja rennommin, kuin mainitsemasi pokapää, jolla se kampi on lähes liimattuna käteen. niin tosiaan on, Shadowsin kappaleitten kampikättö kuulostaa miustakin ehkä turhan "pikkutarkalta".. "Yks kalja ja yks lapin kulta." |