Aihe: Gimmel hajoaa..
1 2 3 4 5 6
Tympee Huttunen
30.07.2004 17:22:11
Kaikkihan sen tiesi heti, että ihan sesonkituotteesta oli kyse. Sama juttu tulee tapahtumaan myös seuraavalle bändille. Surullista seurattavaa tulee olemaan Hanna Pakarisen ja kumppaneiden yritys musiikkimaailmassa. Levy-yhtiön panostus loppuu heihinkin seuraavan idols-kisan jälkeen uumoilisin.
"Macro, sillä on huonot vitsit ja se näyttää Jeesukselta."
ten
30.07.2004 17:24:24
No voi itku...
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
HeavyMan
30.07.2004 17:54:57

Jess!!! Löin siskon kanssa vetoa 50 eurosta että gimmel hajoaa ennen vuotta 2005.
Rahat Tänne!
Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen? Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa (Zakk Wylde)
Tellervo
30.07.2004 18:04:31
KAIKKI, aivan KAIKKI joutuvat kuuntelemaan komissioni ratifioimaa itse tehtyä, OIKEATA musiikkia!!!!

Jumala varjelkoon meitä moiselta kohtalolta ainakin minun elinaikani ajan. Hoho.
Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä.
MrQ
30.07.2004 18:08:31
Jumala varjelkoon meitä moiselta kohtalolta ainakin minun elinaikani ajan. Hoho.

Käys epäuskoinen katsomassa minun artistilistaani... ja tohtinetko todeta sen olevan muuta kuin jumalan sanaa?

Sillä niin on oleva, että tein listan ja näin että lista on hyvä.
Mika Antero
30.07.2004 18:10:47 (muokattu 30.07.2004 18:18:41)
Musiikki saa olla paskaa, mutta jumalauta sen pitää olla itsetehtyä.

Ei se nyt ihan noinkaan ole. Esim. bluesäijät ovat iät kaiket soitelleet traditionaalisia muilta oppimiaan biisejä (ja tietysti pistäneet niitä surutta myös omiin nimiinsä), eikä se yhtään vähennä heidän merkitystään/arvostustaan. Enkä minä nyt esim. Motownin tähtien suuruutta menisi kiistämään vaikka siellä ammattisäveltäjät tekivätkin suurimman osan (tai osan) hiteistä. Jne. Esimerkkejä on lukuisia.

Musiikki saa olla kenen tahansa tekemää kunhan se jumalauta on hyvää.
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Raipe
30.07.2004 18:17:46
Mitä väliä... vai onko teillä kaikilla koko levytetty tuotanto hyllyssä ja kaipailette siihen täydennystä:)

on.
"Ei muuta kuin lisää paskaa housuun!" -Klunssila
MrQ
30.07.2004 18:22:25
Ei se nyt ihan noinkaan ole. Esim. bluesäijät ovat iät kaiket soitelleet traditionaalisia muilta oppimiaan biisejä (ja tietysti pistäneet niitä surutta myös omiin nimiinsä), eikä se yhtään vähennä heidän merkitystään/arvostustaan. Enkä minä nyt esim. Motownin tähtien suuruutta menisi kiistämään vaikka siellä ammattisäveltäjät tekivätkin suurimman osan (tai osan) hiteistä. Jne. Esimerkkejä on lukuisia.

Musiikki saa olla kenen tahansa tekemää kunhan se jumalauta on hyvää.

Taas intät....

Juurimusiikki on mun mielestäni hiukka toinen juttu, se on kuitenkin niin selkeesti tulkintaa ja tunteen paloa se meininki siinä, enemmän ainakin kuin missään muussa musiikissa soulia kenties lukuunottamatta.

Kun katsoo esim. Motownin lähtöasetelmaa ja vertaa Gimmeliin niin voi olla että olen ainoa, mutta menisin takuuseen siitä että näen siinä helvetisti eroa.
Mika Antero
30.07.2004 18:29:09 (muokattu 30.07.2004 18:29:32)
Taas intät....

Eikös jumalansanaa pidä vastustaa jo ihan periaatteesta...

Juurimusiikki on mun mielestäni hiukka toinen juttu, se on kuitenkin niin selkeesti tulkintaa ja tunteen paloa se meininki siinä, enemmän ainakin kuin missään muussa musiikissa soulia kenties lukuunottamatta.

Näinhän se on. Piti vaan päästä pätemään.

Kun katsoo esim. Motownin lähtöasetelmaa ja vertaa Gimmeliin niin voi olla että olen ainoa, mutta menisin takuuseen siitä että näen siinä helvetisti eroa.

Tiedän, että kohta tulee meiksille lunta tupaan ja tunti turpaan, mutta väitän nyt sitten vaikka näin perjantai-illan ratoksi, että ihan samat kaupalliset päämäärät ne oli Holland-Dozier-Hollandilla kuin Asikainen-Vainiollakin. Tietysti sillä erotuksella, että H-D-H onnistui tekemään sielukasta ja kestävää musiikkia ja esiintyjätkin olivat vähän toista tasoa.

Ok. Unohtakaa koko juttu, puhuin paskaa. MrQ on oikeassa. Heil MrQ!
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
MrQ
30.07.2004 18:37:25
Eikös jumalansanaa pidä vastustaa jo ihan periaatteesta...

No se on kyllä totta.

Tiedän, että kohta tulee meiksille lunta tupaan ja tunti turpaan, mutta väitän nyt sitten vaikka näin perjantai-illan ratoksi, että ihan samat kaupalliset päämäärät ne oli Holland-Dozier-Hollandilla kuin Asikainen-Vainiollakin. Tietysti sillä erotuksella, että H-D-H onnistui tekemään sielukasta ja kestävää musiikkia ja esiintyjätkin olivat vähän toista tasoa.

ja siinähän se ero onkin; Hollandin ja poikain tuotoksia kuuntelee, vaikkei mulle se juttu olekaan, mielellään pienissä annoksissa edelleen yhä ja aina, ja jos motwn sattuu telsusta tulemaan niin mielelläänhän sitä katsoo, kun taas jos telkusta tulis Gimmeliä, niin se olisi kuin katsoisi autokolaria; liian järkyttynyt kääntymään pois vaikkei haluakkaan tietää mitä kamalaa tapahtuu seuraavaks...

Ok. Unohtakaa koko juttu, puhuin paskaa. MrQ on oikeassa. Heil MrQ!

Nimen omaan!
PoLFus
30.07.2004 18:37:43

no voi ei.
"polfus, eipä tuolla väittämällä sun sanomana ole pohjaa eikä merkitystä" - Tianzi
Heavy Metal Machine
30.07.2004 18:43:03 (muokattu 30.07.2004 18:43:24)
LOISTAVA UUTINEN!!! Toivon niin kaikkea pahaa ja vastoinkäymisiä näille rahastus idolsseille ja popstaarseille!!

Edit: HAH HAH HAAAA!!!!
with the sugar sickness you spy the kidnap kid
Nimismies
30.07.2004 19:25:15
Jess!!! Löin siskon kanssa vetoa 50 eurosta että gimmel hajoaa ennen vuotta 2005.
Rahat Tänne!

Helppoa rahaa.

Yllättävän kauan tuo ehti pystyssä pysyä, ja ehdinpä nähdä vielä livenä ennen hajoamista. Ihq.
Kaikista eniten ottaa kuitenkin pannuun, että mua ja Turboa sanotaan häiriköiksi. Mielestäni häirikkö on sellanen floodaaja, jolla ei ole mitään asiaa ja ainut missio on häiritä muiden keskustelua. - Mahe
Walrus
30.07.2004 20:15:22 (muokattu 30.07.2004 20:16:32)
Ootko muuten koskaan kuullu livenä? Siinä on laulutaito kaukana. Eikä ne oo ees nättejä... No, mut eiköhän sieltä edes yks rahastussoololevy tuu.

Suskin olen nähnyt soolokeikalla ihka oikean bändin kanssa Tampereella Henkassa ja täytyy sanoa että kyllä tyttö ihan hyvin lauloi ja oli kaunis. Lauloi mm. Jefferson Airplane:a ja muita ikivihreitä. Ushma taisi olla laulutaidoiltaan se bändin heikoin leinkki mutta onneksi neiti on ilmeisesti lahjakas näyttelijä ku teakkiin meni kertaheitolla.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
Johannes_t
30.07.2004 20:42:05

LOISTAVA UUTINEN!!! Toivon niin kaikkea pahaa ja vastoinkäymisiä näille rahastus idolsseille ja popstaarseille!!

Edit: HAH HAH HAAAA!!!!

Minkä ihmeen takia?
Heavy Metal Machine
30.07.2004 20:49:46
Minkä ihmeen takia?

Siksi koska nämä idolsit ja postaarrssit eivät ole oikeita artisteja vaan rahantekovälineitä.
with the sugar sickness you spy the kidnap kid
Johannes_t
30.07.2004 21:32:12

Siksi koska nämä idolsit ja postaarrssit eivät ole oikeita artisteja vaan rahantekovälineitä.

Mitäs sitten? Kaikki kaupallinen musiikki on olemassa rahan tekemistä varten. Ja mitä Gimmeliin yms. tulee, niin antaa teinien tykätä (ja kimpaantua). Ei kai sitä "kaikkea pahaa" ja "vastoinkäymisiä" kannata toivoa kenellekään.
Gypsy
30.07.2004 21:38:59 (muokattu 30.07.2004 21:47:13)
MrQ: Musiikki saa olla paskaa, mutta jumalauta sen pitää olla itsetehtyä.

Eikä pidä, Chinese Rocks nyt vaikka esimerkkinä.

Korjaus: Ai olihan siellä myöhemmin korjattu/tarkennettu, mutta älä kuitenkaan jauha paskaa, kyllä Chinese Rocks potkii kovempaa kun yhenkään bändin biisi m.netin demopalstalla nyt tai koskaan. Tosin siihen taitaa yltää se kimmelikin.
KooAa
30.07.2004 21:52:41
Eihän se Gimmel mikään turha bändi ollut koska saa näin paljon kirjoituksia aikaiseksi. Voittaa Tehosekoittimen mennen tullen.
Ei kunnon rokkarit prodea tee mut mää oonki kaappihumppaaja ...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)