wewwie 26.07.2004 19:26:31 | |
---|
Minun ongelma on tällainen. Kun olen tämmönen klassisempi laulaja ja opetellut klassista ja "oopperamaista" äänenmuodostusta. Mutta laulan myös rockbändissä ja ongelma on siinä, kun bändissä ei jaksais sitä äänenmuodostusta kokoajan miettiä, vaan haluais antaa vaan mennä. Parituntia kurkkulaulua ja sitten ei pariin päivään mitään lauletakkaan. Kun en haluais mitään halpaa nightwish kopiotakaan meidän bändistä väsätä. Mitä teen? Hyppäänkö järveen? Vapaa-aika on yliarvostettua |
Tosca 26.07.2004 19:46:13 | |
---|
Hmph! Itselläni on ollut hiukan samaa ongelmaa, tosin ei bändissä, vaan ihan yleisesti ottaen sellaisissa tilaisuukksissa, missä "tekniikan" käyttäminen ei syystä tai toisesta oo toiminut. Oon sillon vaan koittanut löytää jonkin näköisen tasapainon: hiukan kurkulla ja kuitenkin mahdollisimman kevyesti. Mitä rockin laulamiseen muuten tulee, niin ei oo kyllä hirveen hyvä merkki, jos kunnon jamittelun jälkeen ei ääni enää toimi. "Ajatuksia vastaan vain iho." |
marke- 27.07.2004 16:21:09 | |
---|
hmm. ompas hämmentävää. klasisessa laulussa ei tosin kai opeteta ns. middle voicen käyttöä, jota tämä 'rokkiääni' käytännössä on. ei rokissakaan sen kummemmin 'kurkulla' tarttis laulaa kun sen saa saundaan rokille tällä keskirekisterillä. (Kalkkiutuneimpien klassis-lauluopettajien mielestä ei ole edes olemassa mitään middle voicea.) Kirjatietoa: Middle voice resonoi sekä ylärintakehässä että pään luissa. No chiefs, all indians. |
seitikki 29.07.2004 09:59:59 | |
---|
Oikeaoppista laulutapaa voi soveltaa kaikkiin musiikin lajeihin...tietääkseni? Pistän suhun letkuja ja elän sun kauttas. Oikeesti olen kuollu. |
GuitarMonster 29.07.2004 15:22:15 (muokattu 02.08.2004 20:15:47) | |
---|
Anteeksi. |
d-iivil 29.07.2004 15:57:42 | |
---|
Nojoo. Voisit hypätä järveen. Just... mistä näitä sikiää? |
Waldemar O Toy 29.07.2004 18:50:12 | |
---|
Just... mistä näitä sikiää? näinköhän oli tosissaan? En mie tosta ois loukkaantunut. Alkoholi vaikuttaa oudosti ihmisiin. Miusta tulee aina ihan tuon omakuvan näkönen. |
näinköhän oli tosissaan? En mie tosta ois loukkaantunut. En minäkään tuosta olisi loukkaantunut, mutta aidosti tuppaa ihmetyttämään, miten jollakin riittää viitseliäisyyttä kirjoittaa jotain noin äärettömän turhaa. Ilmeisesti joillakin sitä aikaa on vain IHAN LIIKAA. =) Olen aina oikeassa, paitsi silloin kun olen väärässä. |
kingdom 30.07.2004 19:55:05 | |
---|
En minäkään tuosta olisi loukkaantunut, mutta aidosti tuppaa ihmetyttämään, miten jollakin riittää viitseliäisyyttä kirjoittaa jotain noin äärettömän turhaa. Ilmeisesti joillakin sitä aikaa on vain IHAN LIIKAA. =) Aloittajahan itse kysyi sitä. Vitsi vitsinä. Hey Bungalow Bill, what did you kill? |
wewwie 31.07.2004 00:14:21 | |
---|
ei kun tosissani ajattelin hypätä järveen...just joo. Jos ei kerran ollut mitään sanomista niin ei voi olla hiljaa. En minä tuollaisesta loukkaannu. Vapaa-aika on yliarvostettua |