KitaraKingi 30.07.2004 12:41:50 | |
---|
Elikkä kun oon melko kovasti mieltyny tohon bassoon (slappi soundit jne) ja rahaa ei ole yhtään liikaa, niin kysyisinkin että saako tuohon laitettua aktiivisia mikkejä passiivisten tilalle? vai onko edes järkeä laittaa tuon hintaluokan vermeeseen joitan "huippumikkejä"? 200 euroa ois laittaa rahaa menemään. Pieni ja pyöreä. |
mr.bungle 30.07.2004 14:12:37 | |
---|
Elikkä kun oon melko kovasti mieltyny tohon bassoon (slappi soundit jne) ja rahaa ei ole yhtään liikaa, niin kysyisinkin että saako tuohon laitettua aktiivisia mikkejä passiivisten tilalle? vai onko edes järkeä laittaa tuon hintaluokan vermeeseen joitan "huippumikkejä"? 200 euroa ois laittaa rahaa menemään. Saa siihen laitettua aktiivimikit. Tarkista nyt kuitenkin, että konehuoneessa on tilaa 9v patterille. Mun mielestä kuitenkin kannattais ostaa mielummin passiiviset huippumikit. Selviät halvemmalla (passiivit on pääsääntöisesti halvempia, eikä tartte uusia potikoita), ja mulla on sellanen perstuntuma, että ko. bassoon sopivat passiivit saundillisestikin paremmin. Aktiivielektroniikka on taas asia erikseen. Mulla on hyviä kokemuksia Duncaneista. ja tämä on siis totuus |
ajs 30.07.2004 16:20:38 | |
---|
Siis onko sinulla 200 euroa laittaa mikkeihin vai koko basso ja mikit -settiin? Yamaha RBX370A on muuten täysin sama basso kuin tuo, mutta siinä on aktiivielektroniikka ja soveltuu varmaan tuohon släppäykseenkin aavistuksen paremmin. Se maksaa varmaan jotain 300-350 euroa uutena. "Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero |
KitaraKingi 30.07.2004 17:02:29 | |
---|
Mikkeihin on laittaa 200 euroa. Joo pitää kattoa minkälaista löytyy passiivi mikkien tarjonnasta. Pieni ja pyöreä. |
Elikkä kun oon melko kovasti mieltyny tohon bassoon (slappi soundit jne) ja rahaa ei ole yhtään liikaa, niin kysyisinkin että saako tuohon laitettua aktiivisia mikkejä passiivisten tilalle? vai onko edes järkeä laittaa tuon hintaluokan vermeeseen joitan "huippumikkejä"? 200 euroa ois laittaa rahaa menemään. Kyllähän tohon saa, niinku kaikki onkin jo sanonut. Käy tsekkaan toi mun oma kuva. Siinä o RBX250, johan vaihdettu EMG P-aktiivi eteen ja jälkeenpäin lisätty tallaan EMG:n humbuckeri. Saundia saa mikkivaihtimella vaihdettua laidasta laitaan. Humballa Jaco-päkytystä ja etu-mikillä Reddings-presari-slap-soundi.. Toi P-malli tais maksaa ~600mk ja humbuckerilla hintaa oli aböyt 120e. Tosin enää en varmaankaan itse laita aktiivi-peliä kovin mielellään, patterit kun tuntuu loppuvan aina keikalla.. Kyllähän ne ainakin vuoden kestää, mutta sopimus sanotaan irti aina keikan aikana.. :) Tohon humbuckeriin tosin olen saundin puolesta todella tyytyväinen. "Me hävitään tää peli.." |
KitaraKingi 31.07.2004 13:37:37 | |
---|
Taian kallistua sittenkin nuiden passiivi mikkien puolelle. Tuli tässä mieleen tuohon pattereiden loppumiseen liittyen, että voisikohan siihen viritellä 2 patteria rinnan (vai oliko se sarjaan) no kuitenkin niin että virtaa riittää 2x pitemmäksi aikaa? Ja vielä 1 kysymys, kun tuossa rbx270 tone ja volume potikat pyörii melko herkästi (ei mitään vastusta) niin voisikohan niitä saaha mitenkään kireämmäksi? oon valmis vähän isoompaankin operaatioon, jos on pakko. Pieni ja pyöreä. |