aloittelija 30.07.2004 03:34:46 | |
---|
E-------------2^0---------|-------------0---0---0---| B-5-------5-------5-------|---------5-------5---5---| G-----5---------------5---|-----5-----------5---5---| D-------------------------|---------------------------| A-0-----------------------|-0---------------0---2---| E-------------------------|---------------------------| eli kuinka tässä biisissä pitäs soittaa noi kohat joissa on yks nauha välissä jota ei soiteta??..äh vaikee selittää mut tarkotan tota loppu osaa: E---0---0---| B---5---5---| G---5---5---| D------------| A---0---2---| E------------| |
Schnowotski 30.07.2004 07:56:02 | |
---|
Niin, että näppäät niitä yhtäaikaa. esim: A-kieli: peukalolla G-kieli: Etusormella B-kieli: keskisormella E-kieli: Nimettömällä (_minusta_ helpoin sormitus. Siihenhän voi kehitellä omia...en tiedä mikä on virallinen kanta tähän) Tai A-kieli: plektralla G-kieli: keskisormella B-kieli: nimettömällä E-kieli: pikkurillillä Metallica soittaa sen ensimmäisellä tavalla, ja vain harvat taitavat käyttävät plektraa siinä. Post mortem: raamattua ei tule lukea kuin raamattua
Kuolema: kirkkautesi tuo kevään minuun |
tommiot 30.07.2004 10:44:32 | |
---|
Mä soitan sen niin että demppaan etusormella sen D-kielen samalla kun painan A-kieleltä siitä 2. nauhalta. Tai sit niin että peukalolla, etusormella, keskarilla ja nimettömällä näppään kaikki erikseen. |
Schnowotski 30.07.2004 11:14:54 | |
---|
Mä soitan sen niin että demppaan etusormella sen D-kielen samalla kun painan A-kieleltä siitä 2. nauhalta. Minä kokeilin tätäkin, vaan minusta tämä on aika vaikea tapa soittaa. Mutta enpä ole muutenkaan harrastanut tuota väliin jäävien kielten demppailua. Johtunee siitä. Post mortem: raamattua ei tule lukea kuin raamattua
Kuolema: kirkkautesi tuo kevään minuun |
kiitos paljon!täytyy ruvate harjotteleen :) |
Jooba 01.08.2004 14:18:12 | |
---|
mut sit se ei ole soitettu oikein jos sen tekee sillein tempattuna... se pitää soittaa ilman plektraa.. niin sen tekee metallican jannut... silleen se kuullostaa hyvältä... |
tommiot 01.08.2004 14:25:15 | |
---|
mut sit se ei ole soitettu oikein jos sen tekee sillein tempattuna... se pitää soittaa ilman plektraa.. niin sen tekee metallican jannut... silleen se kuullostaa hyvältä... Joo paremmalta kuulostaa sormilla soitettuna, ja se on helpompi soittaa sormilla. |
Härski 01.08.2004 16:07:39 | |
---|
Oikeasti kannattaa tehdä palvelus itselleen ja ympäsitölleen ja jättää tuo opettelematta ja keskittyä oikeisiin asioihin. HOho. |
tommiot 01.08.2004 16:13:09 | |
---|
Oikeasti kannattaa tehdä palvelus itselleen ja ympäsitölleen ja jättää tuo opettelematta ja keskittyä oikeisiin asioihin. Älä ny, mä pääsin jopa musiikkiopistoon soittamalla ton :) |
Härski 01.08.2004 16:18:30 | |
---|
Älä ny, mä pääsin jopa musiikkiopistoon soittamalla ton :) Nohhoh. Oli vissiin hakijoista pula? HOho. |
Jooba 01.08.2004 17:44:50 | |
---|
siis tää biisi on yks parhaista mitä on maan päällä.. mun mielipide niin ei tartte kenenkään valittaa et eikä oo... |
DJ Lattialuukkukoira 01.08.2004 20:45:03 | |
---|
Oikeasti kannattaa tehdä palvelus itselleen ja ympäsitölleen ja jättää tuo opettelematta ja keskittyä oikeisiin asioihin. Komppaan. Lähetään vittuun. Let's go to the fuck.
- Simon Garfunkel |
kiitos 02.08.2004 03:43:16 | |
---|
Oikeasti kannattaa tehdä palvelus itselleen ja ympäsitölleen ja jättää tuo opettelematta ja keskittyä oikeisiin asioihin. sä alat muistuttaa juccizta, noh kieroon kasvoit, minkäs teet.. |
Riik-ka 22.05.2005 17:28:50 | |
---|
Niin, että näppäät niitä yhtäaikaa. esim: A-kieli: peukalolla G-kieli: Etusormella B-kieli: keskisormella E-kieli: Nimettömällä Metallica soittaa sen tällä tavalla, ja vain harvat taitavat käyttävät plektraa siinä. mitenkä siinä sitten se muu biisi. eikö ne käytä plektraa siinä koko biisissä sitten vai miten? mistä ne sen yhtäkkiä sitten siihen taas vetää? |
...And Justice For All 22.05.2005 18:05:55 | |
---|
mitenkä siinä sitten se muu biisi. eikö ne käytä plektraa siinä koko biisissä sitten vai miten? mistä ne sen yhtäkkiä sitten siihen taas vetää? Hoho! Eihän sitä plekua nyt tarvi pitkälle heittää vaikka ei sitä tarviskaan jossain tietyssä kohtaa. Kato, plekua voi pitää vaikka suussa! Kyllä loppubiisissä pleku on. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
Sir Härö 22.05.2005 19:00:17 | |
---|
Soitappa se niin että: E---0---0---| B---5---5---| G---5---5---| D------------| A---0---2---| E------------| 1. Aseta nimetön B-kielen vitosnauhalle ja keskisormi G-kielen vitosnauhalle. 2. pidä keskisormi niin, että sen sivu osuu d-kieleen niin ettei d-kieli pääse soimaan. 3. Seuraavaksi sama homma, mutta asetat etusormen A-kielen kakkosnauhalle niin että se demppaa d-kielen. Pohjoistuuli on aina pirun kylmä, riippumatta siitä, mistä suunnasta se puhaltaa. |
Fortune 23.05.2005 20:01:29 | |
---|
mitenkä siinä sitten se muu biisi. eikö ne käytä plektraa siinä koko biisissä sitten vai miten? mistä ne sen yhtäkkiä sitten siihen taas vetää? Plektran voi jemmata myös kämmeneen. Voi tuntua hankalalta, mutta kun aikasi treenaat, se sujahtaa sinne ja sieltä pois varsin helposti. Älä vastusta demoneitasi!
"Look behind you, a three-necked guitar!" |
Matula 25.05.2005 15:59:41 | |
---|
Itse heitän tuohon kohtaa aina aiolisen mollisoolon, mutta en olekaan mikään eilisen teeren poika.. |
Zuhaz 26.05.2005 15:19:16 | |
---|
Mun käsittääkseni se pitää dempata ni silee se tulis oikeen, mut tietysti kaikilla on oma "tyylinsä" soittaa toi kohta... |
Åke 26.05.2005 19:56:49 | |
---|
Eipä tuo plektra aivan välttämätön ole tässä biisissä. Kannattaa tuota näppäilytyyliä kokeilla myös noissa soolokohdissa. Saa vähän vaihtelua. |