huru_ukko 30.07.2004 08:58:14 | |
---|
Akustiselle kitaralle olisi tarvetta, teräskieliselle semmoselle. Kitaraa on tullu reilu 10 v soitettua, ja akustisiakin mut lähinnä lainavehkeitä. Haen suht edullista, n. 200 e kitaraa, jossa soitettavuus ja soundi suht ok ja vireessäkin pitäis pysyä. Mitkäköhän olis hyviä tässä hintaluokassa? Älkääkä sanoko että ei ole hyviä, pistä lisää rahaa, koska nyt ei pysty enempää venyyn, mutta tarvetta olis. Kokeilin Ibanezin PF60 (?) mallia ja oli ihan ok, olis saanu 185 euroon. Yamahaa olen enemmän miettinyt, ja joskus aikanaan muutamia kokeillut ja tykännyt + omistamastani yamahan sähköskitasta kun jäi tosi positiivinen kuva. Onks missään pk-seudulla juuri nyt mitään tarjouksia moisista? Kumpi pitää hinnan paremmin yamaha vai ibanez, jos joskus sen meinais myydä ja parempaan vaihtaa? Ai niin, tulee perusballadeihin ja säestykseen ym. Et silleen. Yksinkertainen on kaunista! Ei siihen tilutusta tarvita... |
t1amatti 30.07.2004 09:13:24 | |
---|
Minä ostin tuossa joulun aikoihin Washburnin akustisen, oisko malli ollu D11 tai jotain. Sellanen sininen se on kuitenkin, ja teräskielinen. Hyvä soundi, ja Groverin virittimet (pysyy vireessä). St. Paul's Sound näyttää myyvän ko. vehkeitä 235 euroon, omani ostin Tampereen Soitinkeskuksesta. Ostin kitaran siis uutena, samalla kerralla koitin jotain Ibanezin elektroakustista samassa hintaluokassa, mutta tykästyin Washburniin niin että ostin pois. Ja hyvin on pelannut. no näinhän se on. |
p130 30.07.2004 09:14:20 | |
---|
Squierin SD-3 -malli kannatta ehdottomasti kokeilla (ja SD-6 taitaa olla lähes vastaava, se korvaa 3:n tai sitten toisinpäin...). Hyvä hinta/laatusuhde. Taitaa olla ovh 150 euron lähettyvillä, mutta ainakin alkukesästä oli kohtuullisen hyvät tarjouskampanjat noista. Parilla kaverilla tuollainen on, ja molemmat ovat asiallisila soittimia. Parempaa uutta akustista tuossa hintaluokassa ei tule äkkiseltään mieleen. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Mikael 30.07.2004 11:00:07 | |
---|
miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
Hommasin tos pari päivää sitten tuon Squierin SD-6(120euroo), ja voin lämpimästi suositella. Oli oikein mukava soittotuntuma ja soundi vaikka hinta olikin opiskelijaystävällinen. "Mutta kaikkihan erehtyvät joskus. Miksi lyijykynän päässä muuten olisi kumi?" |
Kassu 30.07.2004 12:29:24 | |
---|
Täytyy suositella, Soitin-Huttusella soitin aivan upeaa, UUTTA mikitettyä Ibanezia. Hinta-laatusuhde oli ainakin soittotuntumalta ja soundilta täysi kymppi. Kullattu koneistokin vielä. 190 euroa. |
Kassu 30.07.2004 12:32:00 | |
---|
Vielä tuosta Yamaha/ibanez-jutusta. Mullon itelläni 3 yamahaa (+ syntikka), ja olen aina kovasti tykännyt. Yamahalla on tosi hyviä soittimia tosi hyvään hintaan, mutta monet molot ajattelee Yamahaa halpiksena. Siksi ehkä sanoisin että Ibanezin jälleenmyyntiarvo olisi ehkä parempi. Mutta kukapa kitaraa pois haluaa myydä, ja ei 200 euron kitarasta saa ku kolmasosan enää kuitenkaan. |
Prowleri 30.07.2004 18:11:02 | |
---|
Jep, tuo Squierin SD-3 oli yllättävän positiivinen ilmestys hintaisekseen. Joulupaketteihin kauppasivat niitä karvan alle satasella. Kyselin Oulun soitintarpeesta moista niin äijä sanoi että on tulossa mutta niissä on kuulemma sellainen catch että maahantuoja myy vain tusinan erissä. Eläkeläiset Euroviisuihin! |
Torniojaws 30.07.2004 20:51:10 | |
---|
Itse pidän omasta Epiphone PR100 Naturalista. Hyvä sustain ja hieno soundi. Hinta oli 158 euroa uutena Thomannilta. A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
Ukko 31.07.2004 10:20:06 | |
---|
Testailin hiljattain H:gin bändikeskuksessa kiinalaista mikitettyä kitaraa. Hintaa 200 ekua. Ja perskules, oli hyvä soitettava, ei löytynyt kaulasta kuolleita kohtia ja soundi oli uudelle kitaralle ihmeen hyvä. |
afr 31.07.2004 13:18:57 | |
---|
Itse hankin tammikuussa Epiphone AJ-10:n Aron Musiikista. Hintapyyntö oli muistaakseni 220€ josta sai tinkastua parikymppiä aika helposti. Itse soittimesta lähtee yllättävän hyvä ääni mitä olen päässyt vertailemaan ja soittotuntumakin tuntuu minulle sopivan. Niin se tosin oman soittimen kohdalla menee varmaan aina... -Aki |
huru_ukko 02.08.2004 12:05:43 | |
---|
No nyt tulikin jo kitara hommattua. Ibanez PF60:n ostin kun oli tarjouksessa levytukussa 129, (ovh 199) pussin kanssa. Ihan kelpo peliltä vaikuttaa. ainakin halvimpiin yamahiin verrattuna vaikutti paremmalta. Yksinkertainen on kaunista! Ei siihen tilutusta tarvita... |
vincent 02.08.2004 21:18:32 | |
---|
monet molot ajattelee Yamahaa halpiksena. Siksi ehkä sanoisin että Ibanezin jälleenmyyntiarvo olisi ehkä parempi. perinteisesti olen näissä keskusteluissa aina suositellut yamahaa ja mitäs me moloista, eikös juu? joka mitään tietää, tietää myös, että yamahan hinta/laatushdetta on vaikea päihittää. hevi määrää... ...mutta ketä? |
p130 03.08.2004 11:33:08 | |
---|
Kyselin Oulun soitintarpeesta moista niin äijä sanoi että on tulossa mutta niissä on kuulemma sellainen catch että maahantuoja myy vain tusinan erissä. Ei pidä paikkaansa (ainakaan enää...). Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
carlos 12.01.2005 19:12:07 | |
---|
Päätin nyt tänne topikkiin oman asiani kirjotella. Eli tarkotus olis tossa kesällä hankkia joku akustinen kitara. Ei todellakaan mitää huippuhyvää tai edes erittäin hyvää akustista oo tarkotus ostaa, mutta ei mitään huonointakaan. Eli sellane "ihan ok" :) Saapi siis ehdotella. Ja miten muuten akustisten hinnat menee, jos vaikka vertaa sähköisiin? Ite en oo siis koskaan missään kattellu noiden hintoja.. Standin' with the fury that they had in '66 |
Kassu 12.01.2005 19:19:42 | |
---|
Päätin nyt tänne topikkiin oman asiani kirjotella. Eli tarkotus olis tossa kesällä hankkia joku akustinen kitara. Ei todellakaan mitää huippuhyvää tai edes erittäin hyvää akustista oo tarkotus ostaa, mutta ei mitään huonointakaan. Eli sellane "ihan ok" :) Saapi siis ehdotella. Ja miten muuten akustisten hinnat menee, jos vaikka vertaa sähköisiin? Ite en oo siis koskaan missään kattellu noiden hintoja.. Ei akustiset niin kalliita todellakaan ole. Sellaisen akustisen jolla haluaa oikeasti soittaa saa jo alle 400 eurolla. Yamahaa kannattaa katsoa. |