Aihe: Millä levyllä paskat soundit?
1 2 3 4 5 6 7
Phobophile
28.07.2004 19:07:06
Emperor - Anthams to the Welkin at Dusk
Se levy olisi überkilleri jos siitä saisi jotain selvää (nyt se on vaan killeri)

Itse taas pidän tuon levyn soundeista vaikka paikoin aika epäselvää onkin.

Justicella ja St. Angerillä on mun korvaan hyvät saundit.

Justicen soundeista taasen olen samaa mieltä niinkuin olen täällä monasti jo todennut.
Love Subverted, Lust Perverted
Stein
29.07.2004 02:47:25

Ja Emperorilta myös In The Nightside Eclipse -levy (vai mikä se nyt oli) voisi olla ihan hyvää musiikkia, jos olisi miksattu paremmin...
Vain olennainen on tärkeää!!! Puhu Mulle Rakkaudesta vihaan
päänahka
29.07.2004 07:16:55
Kyllä Justicella on bassoraita. Aina välillä, kun oikein pinnistelee, sieltä erottaa semmoista pehmeää pumputusta. Huomaiskohan sen jos ottais bassoraidan pois?

Meinasin tässä haukkua Opethia, mutta antaa olla.
Soolot on perseestä.
leather rebel
29.07.2004 09:17:47
Ja Emperorilta myös In The Nightside Eclipse -levy (vai mikä se nyt oli) voisi olla ihan hyvää musiikkia, jos olisi miksattu paremmin...

Mun mielestä ne tuhnut saundit sopii siihen varsin kivasti.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
sub zero
29.07.2004 10:01:27

Mun mielestä ne tuhnut saundit sopii siihen varsin kivasti.

Joo, sen levyn soundit on AIVAN täydelliset. Siis esim se epäselvin raita "Burning Shadows of Silence" on erittäin vaikuttava.
What's there to live for? Who needs the peace corps?
JuniperThree
29.07.2004 10:04:47
Meillä on ylivoimasesti paskimmat kitarasoundit evernever...
Listen
29.07.2004 13:29:44
Itse en tykkää Hüsker Dü-yhtyeen soundeista, rummut ihan liian pinnassa. Vuosien vieriessä kasarisoundit (virvelissä hehtaarihallikaiku jne.) alkavat kuulostaa jo lähes siedettäviltä. Henk.koht. en oikein välitä nykyajan (mainstream-)levyjen "liian hyvistä" soundeista: kaikki raidat kompressoitu niin tappiin kuin mahdollista, ja lopputulos on ponnetonta, tasapaksua mössöä.
Star Wars - Episode I (piraatti): "May the force be with you!" "Jaa, voimia sulle!" -Elokuvien ja TV-sarjojen käännöskukkasia.
MrFunk
29.07.2004 17:40:51
Myös Napalm Deathin vanhoissa levyissä on aika tunkkainen meininki.
Kielet hauiksen mukaan...
Härski
29.07.2004 17:58:37
Kyseessä ei ole kokonainen albumi, mutta kyllä Lemmyn tuottama Albert Järvinen-ep Countdown on paskinta mitä on EVER kuultu. Ei muuten rajoitu pelkkiin soundeihin tuo huonous, mutta se on jo toinen juttu...

Tässä olen kyllä aika samaa mieltä. Etenkin soundista.
kupteri
29.07.2004 18:29:15

Mun mielestä soundien ei pidäkään olla täydellisen hyvät, menee liian kliiniseksi "studiokikkailun makuiseksi". Siis jos kuvittelee bändiä sitten livenä heittämään samat biisit, niin eihän se kuulosta ollenkaan samalta.

Ja muutenkin nykyisen "ylituottamisen" maailmassa on piristävä kuulla välillä räkäisempiäkin soundeja (siis sellaisia, mitä ei erikseen ole isolla rahalla "räkäisiksi" tehty). Liian kliinisiä/muovisia kitaroita, syntikoita jne. on kuultu jo. Rummuissakin pitäisi olla jotain tätsiä, eikä soundata just samalle miten niitä hakkaa (triggerithän tämän tekee).

Mun mielestä kunnon rokkibändien ei pidäkään kuulostaa liian hifiltä. No ei sitä nyt tietenkään alta lipan saa siltikään mennä (erottelevuutta pitää silti olla).

Eräs mielenkiintoinen ja paljon erilaista materiaalia sisältävä levy on Probot. Se on on Dave Grohlin projekti, jossa itte soittelee (lähes) kaikki soittimet ja joku vierailija sitten laulaa. Sen vierailijan mukaan aina nuo biisit on tehty, eli Lemmyn laulama kuulostaa Motörheadilta jne. No niin, takaisin aiheeseen, eli tässä levyssä soundit on aika räkäiset ja homma toimii. Voisi kuvitella "oikeankin bändin" soittamaan livenä lähes samanlaisilla :-)
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
leather rebel
30.07.2004 08:43:20 (muokattu 30.07.2004 08:48:00)
täällä taas asiantuntijat "tietää" missä on paskat SAUndit... blaa blaa blaa...

Jos opettelisit vaikka kirjoittamaan, herra kitaransoittja.

Kupteri : Mun mielestä kunnon rokkibändien ei pidäkään kuulostaa liian hifiltä. No ei sitä nyt tietenkään alta lipan saa siltikään mennä (erottelevuutta pitää silti olla).

Niin. Jos jotain sinfoniaorkesteria äänitetään niin sitten voi hifistellä, mutta kyllä räkä kuuluu rokkenrolliin.
Dead Star
30.07.2004 10:02:03

CMX:n Rautakanteleella on aika hengettömät rumpusoundit. Ihan kuin Kanniainen muovilusikoilla paukuttelis.

Välillä sitä havahtuu kyseistä levyä kuunnellessa, että "Ai niin, olihan tässä rummutkin."
Dinsdale? IMIK #14
sub zero
30.07.2004 10:15:29
Niin. Jos jotain sinfoniaorkesteria äänitetään niin sitten voi hifistellä, mutta kyllä räkä kuuluu rokkenrolliin.

Niin, en mä tajua miksi rock-bändit nykyään käy kalliissa studioissa kun kerran kotivehkeilläkin saa paremmankuuloista nykyään kuin mitä 60-70-luvun vaihteessa studiossa.
What's there to live for? Who needs the peace corps?
leather rebel
30.07.2004 11:38:38
Niin, en mä tajua miksi rock-bändit nykyään käy kalliissa studioissa kun kerran kotivehkeilläkin saa paremmankuuloista nykyään kuin mitä 60-70-luvun vaihteessa studiossa.

Heh. Niinpä. Eikä himassa tarvi kuunnella jotain muusikkona epäonnistunutta tuottajaa joka tyrkyttää "taiteellisia näkemyksiään".
Aerodactev
30.07.2004 12:02:36
täällä taas asiantuntijat "tietää" missä on paskat SAUndit..

vs.

se joka väittää että rumpusoundit on siinä paskat, ei tajua mistään mitään.

(Täällä taas asiantuntijat "tietää", missä on hyvät SAUndit?)
Long = progressive = good
kingdom
30.07.2004 15:08:49

Usein tulee mietittyä ihan samaa. Panostaisivat musiikkiin eikä soundeihin!
Hey Bungalow Bill, what did you kill?
Margarita
30.07.2004 16:38:54
Mun omalla levyllä, ikävä kyllä. Aikaa oli niin vähän, ei ehtiny tekemään kunnolla... Seuraavasta parempi.
päänahka
02.08.2004 08:16:21
Mun mielestä soundien ei pidäkään olla täydellisen hyvät, menee liian kliiniseksi "studiokikkailun makuiseksi". Siis jos kuvittelee bändiä sitten livenä heittämään samat biisit, niin eihän se kuulosta ollenkaan samalta.

Ei se, että soundit on hyvät, tarkoitakaan sitä, että ne on mahdollisimman puhtaat ja joka puolelta kiiltäväksi hiotut. Mikä kuulostaa hyvältä, se on hyvä. Makuasioitahan nämäkin ovat. Todellakin, paskat soundit voi olla myös liian hifit.

CMX:n Rautakanteleella on aika hengettömät rumpusoundit. Ihan kuin Kanniainen muovilusikoilla paukuttelis.

Cloaca Maximan vihkosessa ne muistaakseni sanoo, että Talviunia-biisissä on parhaat rumpusoundit, mitä ne on levylle saaneet. Ne onkin vähän erilaiset kuin levyn muissa biiseissä.
Soolot on perseestä. Myy ENGL Thunder/Screamer.
leather rebel
02.08.2004 08:45:19
Ei se, että soundit on hyvät, tarkoitakaan sitä, että ne on mahdollisimman puhtaat ja joka puolelta kiiltäväksi hiotut. Mikä kuulostaa hyvältä, se on hyvä. Makuasioitahan nämäkin ovat. Todellakin, paskat soundit voi olla myös liian hifit.

Nappiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)