Aihe: Pintakäsittelystä ja sivumerkeistä
1
WT
29.07.2004 18:28:59 (muokattu 29.07.2004 18:30:21)
Kuten edellä on tullut jo todettua, rakentelen nauhatonta bassoa. Body on ihan hyvän näköistä leppää - aihiossa on takapuolella yksi oksankohta, mutta senkin saan bodyn ulkopuolelle, jos siirrän keskiviivan liimasaumasta sivuun (järkevää?). Pintakäsittelyksi ajattelin jotain sinistä petsiä, mutta mitä tuohon pistäisi päälle? Spraykoppiin en taida missään päästä, ja muutenkin pidän öljytyistä vartaloista (ei nyt sitten käsitetä tuota väärin), eli sopiiko petsin päälle joku Tung-öljy tai vastaava? Mitä suosittelette?

En halua itse otelautaan edes nauhaviivoja, mutta sivussahan ne olisi hyvä olla. Mitäs ratkaisua noissa yleensä käytetään?
"In the battle between you and the world, bet on the world."
Juzzu
29.07.2004 18:32:47
En halua itse otelautaan edes nauhaviivoja, mutta sivussahan ne olisi hyvä olla. Mitäs ratkaisua noissa yleensä käytetään?

Löytyyhän tuohon kaiketi ihan virallisiakin muovitankoja, mutta helpolla pääset kun ostat kaupasta mustan tai valkoisen muovisen kamman, jonka piikeistä teet nuo merkit. Eli valkkaat sopivan paksuiset, poraat reiät otelaudan sivuun ja änget piikin niin syvälle kuin menee, varsinkin jos on kartion omainen piikki kammassa. Sitten vain juoksevalla pikaliimalla varmistus perään ja hionta otelaudan tasalle.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
P2
29.07.2004 19:19:10
Millbrook myy tuollaista 2mm halkaisijaltaan olevaa muovitankoa lähes ilmaiseksi, ja yhestä riittää vaikka kuinka moneen keppiin sivuotelautamerkeiksi. Omaan teleen tuleekin MOP-sivuotelautamerkit, abalonea itse otelautaan.
WT
29.07.2004 20:36:36 (muokattu 29.07.2004 20:40:24)
...tarkennetaan vielä, että sivuun on siis tarkoitus tehdä sekä nauhaviivat, että sivupallukat. Pallukat teen varmaan muovipötköstä, mutta nauhaviivat olisi kiva tehdä vähän eri näköiseksi. Tuo kampa voisi olla hauska idea, tai sitten jotain muuta mother-of-toilet-seat -tyyppistä :)

Toinen ratkaisu on tietenkin ostaa jostain MOP-levy otelaudan upotusta varten, ja vedellä siitä reunasta ohut siivu, josta tekee nuo viivat. Ostin vaan jo akaattilevyn (siis kiveä), josta ajattelin upotuksen tehdä, jos sitä saa jotenkin järkevästi leikeltyä.
spyykko
29.07.2004 21:18:17

Voihan ne tehä tummaan otelautaan vaikka vaahteraviilusta tms.

Mä mietiskelin tänään töissä (niin kuin ei olisi ollut parempaa tekemistä) että eikö tohon hommaan olisi aika helppo käyttää (värjättyä) puukittiä. Sopiva reikä poralla/sahalla/jyrsimellä riippuen siitä minkälaista upotusta tekee, kitit perään ja kuivumisen jälkeen tasaiseksi
Ite olis taas tarvinnu tehdä
vrajala
29.07.2004 23:23:13
...Sopiva reikä poralla/sahalla/jyrsimellä riippuen siitä minkälaista upotusta tekee, kitit perään ja kuivumisen jälkeen tasaiseksi

Onnistuuhan se. Siinä käy vaan helposti niin, että reunoista tulee hiukan suttuisen näköiset. Kolon reuna täytyisi saada erittäin siistiksi. Tämähän onnistuu joissain tapauksissa terävällä veitsellä, mutta tuo pyöreä reikä on hiukkasen hankalampi. Toisaalta se suttuisuus ei kovin kaukaa kyllä näy.

Kannattaa silti kokeilla ennemmin itse. En mä tota hommaa niin paljoa ole tehnyt, että tämä mikään yleispätevä lausunto olisi...
Juu, varmast näi, mää kysyi?
WT
30.07.2004 08:51:44 (muokattu 30.07.2004 08:55:03)
Keksin muuten eilen illalla sängyssä maatessani hyvän idean: tulitikun pätkiä! Ei maksa paljon, ja puutahan sekin on :)

...mutta mitenkäs tuo pintakäsittelykysymys?
Juzzu
30.07.2004 17:53:23 (muokattu 30.07.2004 17:53:34)
Keksin muuten eilen illalla sängyssä maatessani hyvän idean: tulitikun pätkiä!

Jätä vielä ne rikkipäät niihin tikkuihin, niin oikein tulisen soolon kruunaa liekehtivä kaula (ja ehkä jopa soittaja).
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)