Aihe: Kotipajalle laajakalvoinen konkka+rumpumikit
1
Heikki T
28.07.2004 14:51:26
Tarkoituksena olisi löytää pop/rock-tyyliseen soitantaan sopivat rumpumikit+laulumikki. Kahdeksan (tai
kymmenen, jos äänikortin omat lasketaan mukaan) sisäänmenoa. Aikaisemmin olen ottanut
basari, snare, tomit (3 tai 2), over (2), ambienssi. Basarissa on tähän asti ollut AKG:n 112 ja
virpassa sm57:n rumpumikkimalli. Muut mikit tilanteesta riippuen. Olisi tarkoitus saada mikit
pelkästään äänityskäyttöön, koska kyseiset mikit ahkerassa keikkakäytössä. Sellaiset mikit olisi
hakusessa, mitä ei ihan heti tarvitsisi vaihtaa, vaikka paja laajenisi.

Basarimikki voisi ehkäpä olla tuo sama, vai parempia ehdotuksia?
Overeiksi olen ajatellut ehkäpä jotain konkkia Rödeltä.

Röden K2:sta olen ajatellut laulumikiksi. En ole kuullut tuosta muuta kuin hyvää.

Pahoittelut, että juttuni varmaankin sivuaa jotain jo aiemmin kirjoitettuja, mutta modeemiyhteyteni
on jostain syystä niin hidas, että sivujen lataamisessa kestää ikuisuus.
SamPpaa
28.07.2004 17:06:30
Budjetista ei ollut puhetta. Laitetaan tälläinen "hyvät kamat, muttei kalleimmat" setti:

Bassari: Shure beta52
Snaretop: Shure beta57
Snarebotton: Shure sm57
Tomit: 2x Sennheiser e604, Sennheiser md421
Hh: Beyerdynamic opus83
Oh: Röde NT-2(ei taideta kyllä myydä enää.. mutta joku korvaava konkka rödeltä)

Ambienssiks vaikka toinen opus83, voi sitten vaikka akustista äänitellä stereoparilla. Lauluunhan tuo NT-2 toimii vallan mainiosti. Nää perustuu suurimmaks osaks mun omiin kokemuksiin ja varmasti joku toinen mikki voi toimia jossain paremmin...
Rock'n roll will never die!!!
Heikki T
29.07.2004 12:48:42 (muokattu 29.07.2004 12:51:50)
Kiitoksia vastauksesta, tuosta on varmasti hyvä lähteä liikkeelle. Budjettipuolesta sen verran, että kerralla sijottasin kunnolla, niin ei heti tarvitsisi parempia hakea "ruokahalun" kasvaessa...

Juu, tottahan se on, että ei "yhtä täydellistä" mikkisettiä ole, hainkin juuri tätä, josko jollain olisi heittää hyväksi havaittu setti
Heikki T
20.08.2004 13:32:53
Vähän lisäkysymystä:

Hyvä etunen olisi hakusessa, kaksikanavainen. Tarkoituksena tulla konkkaparille. Olen katsellut noita SPL:n malleja, ainakin vakuuttavan näköisiä jos ei muuta ;)
Kaveri sanoi Art tube preamp system:iä varsin päteväksi hintaansa nähden (n.270e).

"Kasvuvaraa" saa olla... Sanotaan hintarajaksi nyt vaikka 600e, ei tuokaan mikään ehdoton raja ole.

Olisi mukava kuulla mielipiteitä kun jostain syystä etusen etsintä osoittautui vaikeammaksi kuin mikkien...;)
Mikael
20.08.2004 16:11:51

Omasta kokemuksesta voisin suositella DBX 386 -putkietusta, joka taitaa olla vähän reilut 700€. Mulla on sen isoveli 586 johon olen ollut todella tyytyväinen (T-kaupassa on muuten yksi 586 esittelypeli tarjoushintaan 1155€). Puhdas ja hiljainen etunen jonka saa tarvittaessa kivasti särölle...

Kiinnostava laite on tuo FMR-Audion Really Nice Preamp, mitä en ole itse kokeillut, mutta sitä on paljon kehuttu.
http://www.fmraudio.com/rnp/

SPL:n GoldMike oli myös mulla harkinnassa ennen kuin hankin tuon dbx:n. Senhän saa nykyjään vähän reiluun 400€.

Apex 207 voisi olla myös kiintoisa vaihtoehto...
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)