Chemo 29.07.2004 10:39:00 | |
---|
Moi, Tuossapa tuo kysymys jo olikin. Behringerin MIC100 Tube Ultragainiin ovat käsittääkseni jotkut täällä vaihtaneet putken, ihan hyvillä tuloksilla kaiketi? Minkäpämerkkisia putkia olette laittaneet noihin? Mä olisin kiinnostunut sellaisesta mikä värittäisi soundia orkkisputkea enemmän; nyt tuo tuntuu vähän neutraalilta - ei ongelma sinänsä mutta tekis mieli kokeilla jos tuosta saisi jotain makeempaakin ulos.. Ramalamadingdong. |
nyt tuo tuntuu vähän neutraalilta - ei ongelma sinänsä mutta tekis mieli kokeilla jos tuosta saisi jotain makeempaakin ulos.. Enemmän vai vähemmän säröä? Enemmän säröä tulee hakemalla esim Sovtekin mallistosta niitä gainikkaampia malleja, koodia en muista, mutta 12AX7A-putkea on kolmea eri gain-luokkaa. Vähemmän säröä ja enemmän headroomia saa sitten vaihtamalla 12AT7-putken. Esimerkiksi JJ:tä ja AudioClassicia olen käyttänyt muistaakseni hyvällä menestyksellä vastaavassa tilanteessa, mutta nykyään mulla on enimmäkseen vanhoja saksalaisia museoputkia kokeiluja varten (kiitos Berliinin putkikirppiksen, kaikki putket 1e/kpl). |
Chemo 29.07.2004 10:59:48 | |
---|
Enemmän vai vähemmän säröä? Kaipa se tarkoittaisi että enemmän... vaikka varsinaista säröä en olekaan hakemassa :-) Enemmän säröä tulee hakemalla esim Sovtekin mallistosta niitä gainikkaampia malleja, koodia en muista, mutta 12AX7A-putkea on kolmea eri gain-luokkaa. Thanks, tutkailenpa noita. Voishan sitä ostaa vaikka muutamankin ja kokeilla mikä olis just tuohon soveltuvin... ylijääville tuonmallisille putkille kun on käyttöä muissakin vehkeissä kuin tuossa. Ramalamadingdong. |
kivi 29.07.2004 11:10:36 | |
---|
sitä ostaa vaikka muutamankin ja kokeilla mikä olis just tuohon soveltuvin... ylijääville tuonmallisille putkille kun on käyttöä muissakin vehkeissä kuin tuossa. Noin mäkin ajattelen. |
BenGlenton 31.07.2004 01:53:21 | |
---|
Kuinka suuri työ muuten on vaihtaa putki tuohon kyseiseen värkkiin ? Itseänikin kiinnostaisi kokeilla eri vaihtoehtoja.. http://www.supremecourtband.fi |