Aihe: Hartke 3500 kanssa ongelmia
1 2
Karlsson
29.07.2004 08:42:58
Jaaha. Vanha on tuo omakin, muistelen että vuodelta '92. Elementti meni tuhannen päreiksi, mutta saattaa olla ollut rasitettu ennen omia treenejä, jolloin sen havaittin. Oli yhteiskämpällä toisen pändin kaiffari laulanut sen läpi. Jätti oikein lapunkin, että 'säädöt voivat olla vähän pielessä', saatana. Munsta se ei voi tehdä hyvää bassoelementille tuo tuommoinen.

Juuh, väärinkäyttö onki erikseen sitten. Mutta sanotaan, että normaali bassottelussa 4x10XL toimi oikein hyvin. Ja kait toimii edelleen. Onde nykyisenä omistajan kertonee enemmän.
Karlsson
29.07.2004 08:46:23
Mulla on pari kuukautta ollu 3500 nuppi. Mun pasosta taitaa lähteä liian voimakas signaali sille putkipuolelle koska se menee pörinäks gainistä riippumatta ku tempoo menemään oikein kunnolla. Vaikka on passiivipaso ja kytketty aktiivisisääntuloon. Rankkuetuasteella ei onkelmaa ilmene.

Putki hajalla?

3500:lla tuota ongelmaa ei mulla olllu koskaan, mutta jostain syysta mun hotrodattu Presari EMG:n aktiivimikeilä aiheutti sellasen höökin, että Kickbäkki ei sitä handlannu ikuna. Aina muroille. Erillinen Gain olis varmaan auttanut, mutta kun ei ollu sellasta niin ei ollu.

Aktiivi etusella varustetuilla bassoilla tuota ongelmaa ei ollu muuten.
M.Hanski
29.07.2004 10:27:18
Kannattaisi ehkä piruuttaan kokeilla matalagainisempaa putkea kuten esim. mitä tahansa 12AU7-tyyppistä. Tai jos huvittaa testailla, ostaa uuden 12AX7:n ja 12AU7:n. Melko halpojahan nuo ovat, kun ostaa esim. Kankaanpään Mikolta.

www.uraltone.com
Se pittee tietee!
käki
31.07.2004 02:32:59
Kiitti infoista.
Oli miten oli, näin on.
onde
01.08.2004 02:47:19 (muokattu 01.08.2004 02:54:12)
Juuh, väärinkäyttö onki erikseen sitten. Mutta sanotaan, että normaali bassottelussa 4x10XL toimi oikein hyvin. Ja kait toimii edelleen. Onde nykyisenä omistajan kertonee enemmän.

Kyllähän sitä saa kaapin kun kaapin hajalle jos siihen tööttää semmosta alataajuutta hirveellä desibelillä joka menee kaapin refleksi taajuuden alle! (Eve Dingosta varmaan tietää tän kun tööttäs SWR:stä kajarit mäkeen!) Ei bassokaappi mee hajalle jos käyttää alapään leikkuria(olettaisin että low cut olis jossain 35-40 Hz:n kohdalla), tosin liialla teholla saa kelan kyrvähtään. Eli yhteenvetona sanosin että jos vahvarissa on kaiken maailman nappuloita millä saadaan hirveitä alataajuuksia älkää pojjaat käyttäkö niitä jollette tiedä millä taajuuksilla on turvallista soittaa ämyriänne hajottamatta sitä!
ps.kun mennään refleksi taajuuden alle on bassokaiutin ns.vapaassa tilassa jolloin takaa ei tuu vastapainetta! Seuraus - kalvot maata kiertävällä radalla
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
Johannes_t
01.08.2004 02:50:48

Eve Dingosta varmaan tietää tän kun tööttäs SWR:stä kajarit mäkeen!

Jaa se oli Eve, jonka SWR oli Nuuskalla korjauksessa?
onde
01.08.2004 02:55:16 (muokattu 01.08.2004 03:38:27)
Jaa se oli Eve, jonka SWR oli Nuuskalla korjauksessa?

Näin on! Nuuskahan mulle selvitti kuinka kaappi kannattaa suojata ettei käy tälläsiä paukkuja niin ku Evelle!
Ai niin taidettiin mennä vähän otsikon ohi, mutta kyllä mulla oli joskus 3500:n ja ku se oli ollut päällä tunnin verran niin soundi pläsähti muusiks! Luulin että se oli vaan Maanantai versio, mutta yhteis keikalla erään tamperelaisen anonyymin bändin kans (ei nimeä ettei basistille tuu huono mieli ku hänellä taitaa vielä olla sama onneton nuppi) soundsheckissä oli hyvä soundi mutta kun hypättiin lauteille oli soundi sama kun mun 3500:ssa oltuaan päällä enemmän ku tunnin! Tuhrunen!
(No sillon en tiennyt että kyseisessä mallissa oli noin paljon kylmäjuotos ongelmia mikä on käynyt ilmi teidän jutuissanne!)
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
Pallisti
01.08.2004 14:59:40
Olisiko noi juotokset vaikea korjata itse?
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.tk
Karlsson
01.08.2004 16:22:27

Jättäisin ammattilaisen hommaksi... Meinaan jos sen tinan kanssa menee homma ns. vituiksi, niin se siitä faffarista sitten...

Se juotoksien korjaaminen tuskin on kuitenkaan niin kallista, että itse kannattaisi alkaa kokeilemaan. Huttusella muistelen Kickbäkin kolvailun maksaneen aboutti 60 egee.
huihai
05.06.2005 17:58:36
Mun Hartkessa on putkietuaste täysin mykkä.Putki ei hehku eikä lämpene ollenkaan, vaihdoin tilalle JJ:n ECC83S putken,
mutta lopputulos oli sama.Mietin että kannattaako alkaa vikaa korjauttaa, koska transistorietunen toimii normaalisti.
Onko kellään kokemusta vastaavasta viasta ja korjauskustannuksista?
Reddie
05.06.2005 18:26:13
Mun Hartkessa on putkietuaste täysin mykkä.Putki ei hehku eikä lämpene ollenkaan, vaihdoin tilalle JJ:n ECC83S putken,
mutta lopputulos oli sama.Mietin että kannattaako alkaa vikaa korjauttaa, koska transistorietunen toimii normaalisti.
Onko kellään kokemusta vastaavasta viasta ja korjauskustannuksista?

No onko se putkietusen soundi se mitä haluut? Toi Pallisti ainakin mulle joskus sano ettei se sen mielestä paljoa ääntä sävyttänyt... Täs on kyl yks ote 3500sen manuaalista mikä on syytä muistaa:

Note that when both Pre-Amp knobs are used at equal settings, the amplifier will be twice as loud as when only one is used. Avoid setting both Pre-Amp knobs on maximum (“10”), since the result will almost always be undesirable distortion.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
L.Ruoska
06.06.2005 18:15:24 (muokattu 06.06.2005 18:17:07)

Joo kolvauksissa on se ongelma, just korjautin omani ja ne kolvas 8 paikkaa uusiksi. Oma pätki välillä ja parin tunnin soiton jälkeen ääni meni jotenkin puuroksi. Nyt ei oo mitää ongelmaa enään.

Korjautin kanssa omani Soitin Huttusella mitä joku täällä suositteli (Sam Other, perhaps?). Nyt ei rätise olleskaan, siellä oli se jackin liitäntä vähä sökönä kun olin ruoskinu sitä vahvaria. Täytyy olla varovaisempi kamojen kanssa. Paljon noita Hartkeja kuulemma menee just juotosten takia korjaukseen. Itellä oli se sama homma ku kaikilla muillakin, soundi pörisee ja lopulta ei kuulunu mitää.

Hemmetin hyvä vahvari se on, oon ollu tosi tyytyväinen soundeihin , tehoihin ja roudattavuuteen. Hinta oli kova mutta se nyt on maksettu vuosia sitten, olisin käyttäny ne rahat paheisiin kummiskin ;-)

Edit: Huttusella muistelen Kickbäkin kolvailun maksaneen aboutti 60 egee.
40e/tunti. Ainakin mun vahvarin fiksaaminen meni alta tunnissa ja pääsin neljällä kympillä =)
MegaMan Club #016 - Spank Man
Kirjavainen
08.06.2005 11:56:48
Itsche ostin nuorna poikana 1994 (1995?) hartken 3500 -nupin ja transporter 4x10 (ei siis xl) -kaapin, eikä ole mitään vikaa ollut koskaan. Tosin ei niillä mitenkään sairaan monta keikkaa ole soitettu, mutta kyllä niitä on treeneissä luukutettu säännöllisesti ihan kunnolla koko ajan. Edes sulake ei ole palanut koskaan. Ainoa kummallinen pörinä, mikä siitä on lähtenyt, tuli räkin ja nupin resonoidessa keskenään siinä kaapin päällä. "Korjaantui" tunkemalla pieni pala pahvia niiden väliin.

Eli pysyy kunnossa, jos ei riko. (Pätee moniin muihinkin peleihin ja vehkeisiin =)
Se, onko hartke löysä humppavehje vaiko jotain muuta, on sitten ihan eri asia.
JR/Rajah
17.10.2005 08:44:03
Osaako kukaan kertoa, että onko omassa Härtkessani (3500) jotain vikana. Omasta mielestäni se on jotenkin paskana, mutta ei hajuakaan, että mikä mättää ja miksi.

Eli kesken treenien tuntui, että vahvistimesta hävisi tehot. Ja siinä sitten ruuvailin namikoita, niin kyllä siitä sitten ääntä sai, että treenit pystyi soittaa. Huomasin kuitenkin, että master volumea olin ruuvannut reilusti lisää (norm. 2 paikkeilla ja nyt säädin oli jossain 5-6 hyjakoilla).
Eilen tarkistelin vahvistinta uudestaan ja huomasin, että putki ja trankku etuasteen välillä ei juuri ollut eroa kun soitti vain toista käyttäen (eli putki etunen täysillä ja trankku pois täältä ja päinvastoin). Mielestäni nämä ovat ennen kuulostaneet edes hieman erilaisilta. Vai onko tämä vika vain päässä?

Toiseksi huomasin, että jos pistän molempiin etuasteisiin kunnolla tehoa, niin äänenvoimakkuus ei kasva päättärin ollessa vakiona. Normaalistihan äänenvoimakkuuden pitäisi myös kasvaa jos etuasteesta lyö lisää löylyä. Vai mitä håh?

Eli vahvistin toimia tällä hetkellä pelkällä pääteasteella ja ohittaa jotenkin nuo etuasteet vai mistä tämä voi johtua?

Auttakaa tietämätöntä.

Onneksi nupissa on vielä 6 kk takuuta jäljellä, ni voi viedä huoltoon jos siihen on tarvetta. Kukakohan mahtaa tuoda Hartken kamoja Suomeen? Eikö nää pidä yleensä maahantuojalle kiikuttaa jos on vikoja! Ei ole ennen tullut omistettua uusia laitteita, niin en noista takuu jutuista tiedä mitään.
Mitä sitten?
JukkaPena
18.10.2005 13:03:26 (muokattu 18.10.2005 13:09:25)
Mulla ois itelläni nyt nupin ja kaapin hommaus edessä ja mitä Hartkeen tulee...Jos semmosen ostan niin tekisin sille heti ensiksi huollon, jossa juotokset juotettas uudestaan käsin. Mitä luin juttua niin noi Koreassa tehtyjen Hartken vehkeiden juotokset ois tehty KONEELLA eli ne ei todelakaan olisi mitään kestävimpiä. Tohon päätökseen tulin, kun joku tyyppi kerto huollattaneensa Hartken nuppinsa ammattilaisella ja tää ammattilainen oli sanonu, että noista konejuotoksista ei ole mihinkään.

Itselläni ei oo kokemusta kuin Hartken Kickbackeista (12"-15") jotka on aika mainioita pelejä. Ainut ongelma oli 15":sen kanssa, kun soundcheckissä siihen tuli ilmeisesti joku virransyöttöhäiriö ja välillä se toimi 5% teholla ja välillä normaalisti. Mutta se korjaantu hakemalla koulun musaluokasta 15 minuutissa tilalle toinen 12" kickback.

Noista Hartken putkietuasteista on tullut kuultua aika hauskaa juttua...Jotkut oli aukassu Hartken nupin ja olihan siellä se putki -sen läpi ei vaan kulkenut johtoa...
Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti.
okoranta
18.10.2005 14:27:20

Kyllä kannattaa viedä ammattilaiselle, sillä joissakin suht laatuvehkeissä nuo juotokset eivät ole sitä perus tinaa ja ne ei tahdo sulaa normaalilla "talouskolvilla"!
Elämäni on yhtä monoa, vaikka Stereo haaveissa -Yrtti-
JR/Rajah
18.10.2005 15:12:04
Toiseksi huomasin, että jos pistän molempiin etuasteisiin kunnolla tehoa, niin äänenvoimakkuus ei kasva päättärin ollessa vakiona. Normaalistihan äänenvoimakkuuden pitäisi myös kasvaa jos etuasteesta lyö lisää löylyä. Vai mitä håh?

Joo, lueskelin tosta manuaalistakin, niin siellä sanotaan just tota, että volyymi kasvaa jos molemmilla etusilla tööttää. Omassa kapistuksessani ei näin käy.... eli paskanahan se on!

Soitin liikkeeseen, mistä sen ostin ja kyselin, että mitäs nyt? Niin, myyjä väitti, että on ensimmäistä kertaa kuulee, että olisi Hartke mennyt näin rikki. Hehheh! Epäilen suuresti kun katsoo näitä viestejä täällä.

No onneksi laite menee takaisin maahantuojalle huoltoon. Muuten täytyy kyllä olla vahvistimeen tyytyväinen. Hyvä kapistus ja halpa hinta (sen kyllä huomaa kestävyydessä).
Mitä sitten?
Chaka
19.10.2005 13:43:15

Yksi ystäväni osti hartken tuossa parisen vuotta sitten ja siin on ollu suuresti ongelmia juotosten kanssa tai se on juotettu uudestaan muistakseni kaksikin kertaa ja niin paljon olen kuullut huonoa tuosta vahvistimesta, tai lähinnä tota juotos vikaa, mut kuitenkin..!!
saundillisestihan toi vahvistin on mahtava, tai ainakin se miellyttää suuresti minun makuani ja saundia saa kyll muunneltua paljon, kyllähän tuo ilman tuota juotos vikaa varmasti olisi yksi suosikki vahvistimistani..!!!
She carries me through days of apathy She washes over me She saved my life in a manner of speaking When she gave me back the power to believe
sirdickyj
19.10.2005 14:21:42
Onneksi nupissa on vielä 6 kk takuuta jäljellä, ni voi viedä huoltoon jos siihen on tarvetta. Kukakohan mahtaa tuoda Hartken kamoja Suomeen? Eikö nää pidä yleensä maahantuojalle kiikuttaa jos on vikoja! Ei ole ennen tullut omistettua uusia laitteita, niin en noista takuu jutuista tiedä mitään.

Ei pidä kiikuttaa maahantuojalle. Viet sen sinne liikkeeseen, nistä ostit, kysyt koska tulee huollosta, ja sanot olleesi kuluttaja-asiamieheen yhteydessä, joka sanoi, että ostajalle ei saa tulla mitään kuluja takuuaikana rikkoutuneen laitteen toimittamisesta takuuhuoltoon. Sitten lyöt niille vaikkapa matkalaskun, jossa erittelet ne kulut, joita k.o. laitteen huollattamisesta on sinulle kertynyt. Korvaavat ne kyllä, ja muistuta sitä liikettä (joka varmasti alkaa ehdottaa sitä maahantuojalle toimittamista) että et ole ostanut vehjettä maahantuojalta, joten et nytkään ole sinne missään yhteydessä.

Sitten jos homma pykii, niin olet yhteydessä maahantuojaan, jonka kannattaa tämän jälkeen miettiä, tarkentaako vähittäiskaupan ehtoja jälleenmyyjälleen, poistaako k.o. liikkeen jälleenmyyjälistoiltaan vai kenties antaako hommien pikkuhiljaa luisua siihen, että jengi tilaa kamansa Thomannilta, koska mitäpä tuommoista jälleenmyyntiketjua elättämään, jos ei homma toimi.

Siis tämä kaikki vain siinä tapauksessa, että homma alkaa pykiä.
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)