Aihe: Eka kerta.. Missä ja milloin?
1 2
Antti1997
28.07.2004 18:56:12
Ja koska ollaan rumpupalstalla, kysymys koskee tietty rumpujensoittoa. Eli missä tilanteessa ensimmäistä kertaa kokeilit rumpuja? Tuliko heti sellanen vau-elämys?

Minä kokeilin ekaa kertaa ala-asteella, joskus 10-vuotiaana varmaan. Opettaja jopa kehui että hyvin sujuu! =) Sen jälkeen taisinkin seuraavan kerran soittaa vasta lukiossa, tai ehkä yläasteella kerran pari. Ahaa-elämys tuli noin vuosi sitten että rumpuja pitäis päästä soittamaan oikeen kunnolla!
"Mun pääni on betonia ja maksan paikalle on vaihdettu vuonna kuuskytkuus jääkiekko! Ei muhun pilsnerit pure!"
Super-Jari
28.07.2004 18:59:38
Ala-asteella musiikintunnilla pakotettiin. Opettaja suuttui kun en osannut kolmea cowboyta. Minut oli häväisty.
Nyt myöhemmin minusta on tullut himosoittaja vaikka en osaakkaan.
Kulkunen
28.07.2004 19:22:24
Ala-asteella musiikintunnilla pakotettiin. Opettaja suuttui kun en osannut kolmea cowboyta. Minut oli häväisty.
Nyt myöhemmin minusta on tullut himosoittaja vaikka en osaakkaan.

Missä oot muka ala-asteella rumpuja soittanu? Kusetat.

Yläasteella seiskaluokalla ja sillä tiellä ollaan. Nyt olen tosin jo yläasteen saattanut päätökseen ja omatkin rummut on, mutta noin muuten.
I'm ugly on the inside too
tthei
28.07.2004 19:25:06

Otsikosta tuli mieleen kun näin sen, että mitäs ihmettä täällä nyt aletaan kyselemään ;) :D (vähän kaksimielisesti voi tota ajatella).

No siis kuitenkin, eli varmaankin joskus serkullani joskus 3-4 vuotiaana tai sitten jossain mun isän orkesterin (vai mikä seurakunnan soittokunta olikin:D) niin siellä treenitiloissa soittelin myös joskus tuolloin ekoja kertoja. Ja sitten ala-asteelle tuli joskus kun olin neljännellä rummut. Ja opettaja kehu että oli hyvä rytmitaju ja lähes joka päivä opin jotain uutta kun soittelin välituntisin siellä rumpuja ja siitä innostus sitten lähti ja suostuttelin isän ostamaan mulle rummut :D.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
tom tom
28.07.2004 19:28:51
8 luokka. sitä ennen en edes tiennyt mitä ne rummut oikein ovat.
Käyttäydy! (miten?)
sepeli
28.07.2004 19:41:38
Ala-asteella koulussa. Välissä oli tosin vuosia ennen kuin aloin todella soittamaan.
"Kyllä tuo sormettaminen on ihan ok." -Erkki-Pekka J. Helle, Bees & Honey - palsta Suosikki 7/04
Paas
28.07.2004 19:57:45
6-vuotiaana kun sain maxtonen valkoisen rupusetin enoltani joululahjaksi. Sinä jouluna taisin olla melko onnellinen veitikka. Olin kyllä oikein toivonut rumpuja. Enoni piti siihen aikaan paikallista soitinliikettä ja ihailin aina sitä settiä joka oli näyteikkunassa. Varsinaisen soiton aloitin kyllä vasta sitten ylä-asteella(siis enempi tosissaan).
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Outkast
28.07.2004 20:13:15
Haha. Luin otsikon ja luulin melkein olevani Demin keskustelupalstalla :D

Sitten asiaa. Joskus ala-asteella veljen rumpusettiä opiskeli silloin Sibeliuslukiossa. Sittemmin ylä-asteella aloitin.
anstir
28.07.2004 20:33:07
Varsinaisen soiton aloitin kyllä vasta sitten ylä-asteella(siis enempi tosissaan).
Niinhän se yleensä menee, että aktiivinen harjoitteleminen alkaa vasta yli 10-vuotiaana tai myöhemmin, vaikka instrumentin omistaisi jo 5-vuotiaana..
totomiettinen
28.07.2004 20:40:14
Haha. Luin otsikon ja luulin melkein olevani Demin keskustelupalstalla :D

Äläs nyt. Demin keskustelupalsta on varsin vekkuli paikka.

http://www.hut.fi/~jparkkar/Demi/

Tämän lähetti kaverini s-postiini, ei voi lopettaa nauramista! : )

En tiiä toimiiko linkki...
Antti1997
28.07.2004 20:46:43

Tuo oli hauska tuohon viimeiseen viestiin asti... =(
"Mun pääni on betonia ja maksan paikalle on vaihdettu vuonna kuuskytkuus jääkiekko! Ei muhun pilsnerit pure!"
hollmi-5
28.07.2004 20:54:14
Helmikuun 12. 1978 roudasin pulkalla setin kotiin. Silloin sitten ensimmäisen kerran pääsin kokeilemaan rumpuja ja suoraan omia...
Mika Hollström
Super-Jari
28.07.2004 21:27:54
Missä oot muka ala-asteella rumpuja soittanu? Kusetat.

Myllyojan ala-asteella. En.
kattila
28.07.2004 21:32:47

Ala-asteella, toisella luokalla. Kaikki sai kokeilla rumpuja, sillon ei oikein vielä syttyny, mutta neljännellä luokalla Jumala tuli mun luokse ja sano: "Valtteri soita rumpuja".
Dust to dust
Remo
28.07.2004 21:54:27
Ala-asteella joskus 3-4 luokalla kait. Siitä se sitte pikku hiljaa on kehittynyt.
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
Finnpeak
28.07.2004 22:03:10
Eka kertani tapahtui humalassa kuten useimmilla. Oltiin kaverilla joka omisti rummut ja pari lyöntiä niihin humalaspäissäni löin ja sain ilmeisesti jonkin taudin, kun kutina jota ei voinut raapia jatkui n.3 vuotta kunnes ostin rumpusetin. Ainut kosketus rumpuihin oli siis umpitunnellissa ennenkuin ostin setin itselleni.
Siitä sitä sitten on pikkuhiljaa opeteltu soittamaan.
rakki
28.07.2004 22:21:16
Ala-asteen kutosluokalla piti soittaa perusbiittiä ja se meni päin fiddua. Mikään ei mennyt kohdalleen ja musiikinopettaja painosti ja rääkyi vieressä. Ihmiset kerääntyivät ympärille pällistelemään, kunnes heitin kapulat mäkeen ja vierin itse perässä äärettömän kyrsiintyneenä.

Ja tässä nyt, can´t believe.
love bang crash awakka wakka bam thwok!
methanol88
28.07.2004 22:40:25

Voi jumalauta tää oli hyvä juttu! Nauran vieläkin! Hah!

Mutta joo...ekaa kertaa soitin rumpuja joskus 9 vuotiaana isäni bändikämpällä, silloin se oli vain jotain pauketta, mutta kyllä siinä jotain perää oli. Seuraavan kerran soitin vasta 7. luokalla koulussa musan tunnilla ja silloin tuli se A-HAA-tunne. Nyt olen soittanut rumpuja aktiivisesti vuodesta 2002...tai jotain.
Koko ajan jano!
Bacchus
28.07.2004 23:29:38

Heeehheee, eeexcelleent...=)

Nyt varmaan täytyy sitten hukuttautua, nimittäin NAURUN kyyneliin haahaa!

Juu aiheeseen... Ensimmäisen kerran kokeilin rumpuja muistaakseni noin 5-vuotiaana. Äityliini raahasi rumputunnille kun innokkaana aina revin keittiöstä kaikki kattilat kaapista ja hakkasin niitä. No, pelkäsin sitä maikkaa enkä halunnu jäädä soittelemaan (prkl, oisin varmasti vähintään Virgin Donuts nykyään;). Rumpujensoitto häilyi kuitenkin mielessä ja lopulta sitten sain omat rummut joskus 8-9-vuotiaana. Tosissaan rupesin soittamaan vasta 16-vuotiaana. Saatana, miksen aloittanut kunnolla aiemmin?!
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)