Härski 31.05.2004 11:43:51 | |
---|
Mä käyn tänään ostamassa Musamaailmasta japsitokain EMG-mikeillä. 1200e huutavat. Kova keissi tulee mukaan. Kitaran varsinainen hinta on 1130e. Paremmalta tämä japsi vaikuttaa kun sama korealainen. Virityskneisto on mm. ainakin huomattavasti parempi. Noin kallis? Tinkaa, hyvä ihminen. |
Asmi 31.05.2004 14:00:14 | |
---|
Joo, ei tokait hajoa käsiin. Ja jos hajoaa ni sitten sillä on yritetty tehä jotain ihan muuta kun soittaa. ...Näin kupin ja lautasen... |
Circlo 31.05.2004 20:01:51 | |
---|
Noin kallis? Tinkaa, hyvä ihminen. No joono. On sielä muitakin japsitokaita, jotka on helvempia, mutta niissä ei oo EMG-mikkejä. Sain sen skeban ja kovan keissin 1200e. Sen keissin hinta olis ollu muuten 126e. Ei paska diili mun mielestä. Isi kiittää. |
KeljuK 31.05.2004 20:25:35 | |
---|
No joono. On sielä muitakin japsitokaita, jotka on helvempia, mutta niissä ei oo EMG-mikkejä. Sain sen skeban ja kovan keissin 1200e. Sen keissin hinta olis ollu muuten 126e. Ei paska diili mun mielestä. Ei mikään diili ole paska jos soitin on sellainen kuin haluaa, ja sitä ei meinaa eteenpäin myydä. Silloin on turha murehtia muutamia kymppejä suuntaan tai toiseen. |
vjvesa 31.05.2004 22:36:57 | |
---|
Tuli tänään ostettua korea tokai. Ihan käypä peli, vaikkei mahonkia ookkaan. Kamalista profiilista |
Juha86 31.05.2004 23:16:09 | |
---|
Tuli tänään ostettua korea tokai. Ihan käypä peli, vaikkei mahonkia ookkaan. Mikähän malli on kyseessä ja mitä maksoi? Ja onko kelvollinen kitara? Kun oon itse ajatellut tuota als-37 m -mallia, niin onmukava kuulla juttuja noista korean tokain kitaroista.. ~totuus ei pala tulessakaan~ |
Dj.Dumbass 01.06.2004 00:11:09 | |
---|
ALS-48 ja rokkaa niin perkeleesti. eihän se gibsonin mittapuussa ole mitään, mutta varsin loistava kitara mun mielestä ainakin itselleni. miellyttävän tuntuinen, kaunis ja soundikin hakkaa kavereiden jacksonit ja epiphonet. nää maksaa musamaailmassa 535e. Eikä ole hajonnut vuodessa mistään kohdasta. "Sehän on ko kirpun nainti; milli pieleen ni se on silmässä." |
vjvesa 01.06.2004 14:39:39 | |
---|
Mikähän malli on kyseessä ja mitä maksoi? Ja onko kelvollinen kitara? Kun oon itse ajatellut tuota als-37 m -mallia, niin onmukava kuulla juttuja noista korean tokain kitaroista.. ALS-48 ja hintaa tuli 500e. On kyllä todella kelvollinen kitara. Kuvakin löytyy tuolta noin.. Kamalista profiilista |
kirves 01.06.2004 16:01:12 | |
---|
Ite en noteetannu tokaita millään lailla mut ku testasin yhtä tokain les paulia, niin se johti siihen et nyt löytyy tokai lc-80 s Emg:een mikeillä varustettuna ja on kyllä pirun hyvä kitara... |
Kimmo72 28.07.2004 14:58:28 | |
---|
Ja mä ostin tänään Tokain LS-85Q. Ihan kelpo peli Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan |
rainmaker 28.07.2004 18:14:06 | |
---|
Pari viikkoa sitten ostin als-50Q- mallisen tokain, ja hyvinhän tuo on tähän asti pelannut. Ainoana miinuksena on todella kiertoherkät mikit. vahvistimen(flextone) ei tarvitse olla ku kakkosella, niin feedbackkiä löytyy vaikka muille jakaa. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Mulla on ollu sama japsiTokai kohta yli kymmenen vuotta ja kitara vaan paranee vanhetessaan. Mikit jouduin tosin vaihtamaan alussa kiertoherkkyyden takia. Suosittelen kyllä JapsiTokaita lämpimästi |
Jii 28.07.2004 22:04:18 | |
---|
Ajattelin ostaa toiseksi kitaraksi Tokain Les Paulin, vaan kun ei ole mitään kokemusta Tokaista. Väri sais olla mielellään musta ja set-neck. Musamaailman kauttahan noita sais kun tietäis, mitä mallia tilata. Hee, olet hankinnoissasi mun syynissä. näihin mä aina vastaan. Olet metallimies, Les Paul sopii hyvinkin erilaiseen musiikkiin. Jos en ole ihan väärin ymmärtänyt, esim. Gibsoneissa Classic olisi vähän räyhäkämpi peli ja Standardit vähän perinteisempiä. Jos sekoilen, korjatkaa pikimmiten! Pointtini oli, mitä haet kakkoskitaraltasi? Toinen kysymys (mikä mua oikeastaan kiinnostaakin) on se, että onko Tokain Les Paul -malleissa muuta eroa, kun laadun parantuminen? Tarkoitan tällä tuota yllämainitsemaani Classic/Standard -eroa. |
striippi 30.11.2004 20:19:08 (muokattu 30.11.2004 20:19:48) | |
---|
Ja mä ostin tänään Tokain LS-85Q. Ihan kelpo peli Multakin löytyy kyseinen peli. Mut onkohan se pulttikaula? Musamaailman sivuil sanotaan et se on Vintage Quilted Maple Top model ´59... Meinaako toi quilted et se on pultattu? |
Gypsy 30.11.2004 20:23:02 (muokattu 30.11.2004 20:25:04) | |
---|
Meinaako toi quilted et se on pultattu? Toi quilted on sen kannen (laminaatin) kuvion nimitys. Ei tarkota pulttikaulaa ja tossa mallissa on liimakaula. Lisäys: Liimakaula=Set neck. |
LaXu 30.11.2004 20:24:08 | |
---|
Toinen kysymys (mikä mua oikeastaan kiinnostaakin) on se, että onko Tokain Les Paul -malleissa muuta eroa, kun laadun parantuminen? Tarkoitan tällä tuota yllämainitsemaani Classic/Standard -eroa. Tokain mallit ovat kaikki joko Standard tai Custom kopioita. Erot japanilaisten ja korealaisten malllien välillä löytyvät materiaaleissa ja työn laadussa sekä tietenkin hinnassa. striippi, se "quilted" viittaa kannessa olevan loimuvaahteraviilun tyyppiin. "Bolted" tai "bolt-on" olisi sitten pulttikaula. Japanilaisissa Tokaissa on kaikissa liimakaula. |
JM 30.11.2004 21:00:34 | |
---|
Itseltäni löytyy ilmeisesti korealainen Tokai Love Rock, josta ei kyllä ole mitään pahaa sanottavaa. Ostin tutulta käytettynä sopuhintaan, mukaan tuli vielä SKB:n kova laukku. Ennen ostoa testailin soitinta useammissakin treeneissä, ja kyllähän se ihan kelpo peli on ollut. Bodykin on "vain" parista palasta tehty, ei mikään parkettia muistuttava puolesta kymmenestä palasta liimailtu lelu. Soundi on sen mukainen, muistuttaa aika lailla kokeilemiani japsi-Love Rockeja. Mutta tässäkin on muistettava, että joka ikinen kitara on yksilö. Löytyy niitä maanantaikappaleita paremmiltakin valmistajilta. |
gator 01.12.2004 00:12:19 (muokattu 01.12.2004 11:55:59) | |
---|
joo. Mitähän meikä hommaa |
p130 01.12.2004 10:49:48 | |
---|
Japanilaisissa Tokaissa on kaikissa liimakaula. Tarkkaillaan nyt sitten hieman pilkkua, ei ole. 90-luvun lopulla tehtiin Japanissa LS-50 ja LS-55 mallinumeroilla pulttikaulaisia Love Rockeja. Vanhemmat 50-sarjalaiset ovat liimakaulalla, kuten esimerkiksi oma '91 LS-55. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Robert 01.12.2004 11:57:33 | |
---|
Anteeksi kun tyhmänä kyselen, mutta mikä olisi sellainen "oikea hinta" jos uutena ostaa liimakaulaista japsi Tokaita? Allekirjoitus |