käsi 22.07.2004 18:37:29 | |
---|
tarvittis ostaa hyvä särkijä. tarvitsen sellaista kotiteollisuus ja niskalaukauksen välimaastoon sopivaa säröä. onko jollakin tietoa minkämerkkinen laita kannattais hommaa? ja tietenkin sen hinta olis kiva tietää. jotain bossin soundtankkei oon testaillu, osa oli todella paskoi ei ne mitään huomaa - katsojat on niin tyhmiä |
Ben_D 22.07.2004 18:39:45 | |
---|
tarvittis ostaa hyvä särkijä. tarvitsen sellaista kotiteollisuus ja niskalaukauksen välimaastoon sopivaa säröä. onko jollakin tietoa minkämerkkinen laita kannattais hommaa? ja tietenkin sen hinta olis kiva tietää. jotain bossin soundtankkei oon testaillu, osa oli todella paskoi Särkijästä en tiedä, mutta Peavey 5150 tai XXX ratkaisis asian ilman säröpurkkeja. Mikäs vahvistin sulla on? |
kalkkuna 22.07.2004 18:44:45 | |
---|
jotain bossin soundtankkei oon testaillu, osa oli todella paskoi Nämä Soundtankithan on Ibanezeja, siis jos niistä muovisista boxeista puhut. Paskojahan ne kieltämättä on. |
käsi 22.07.2004 18:48:59 | |
---|
käytössä on kämpällä oleva kaappi hässäkkä. marsun joku se on, en tutustunu siihen tarkemmin. muuta kuin että siitä en hyvää säröä saanu, tai siis sellaista mitä halusin. kotona soittelen ite peaveylla. siihen olen tyytyväinen, mutta se on niin pieni ja söpö ettei sillä kämpällä juuri mitään tee ei ne mitään huomaa - katsojat on niin tyhmiä |
käsi 22.07.2004 18:50:19 | |
---|
Nämä Soundtankithan on Ibanezeja, siis jos niistä muovisista boxeista puhut. Paskojahan ne kieltämättä on. jeps joo. ibanezejahan ne tais ollakki, muisti palailee pätkittäin tms. ei ne mitään huomaa - katsojat on niin tyhmiä |
Eemil 22.07.2004 18:58:19 | |
---|
Tärkeintä on pitää särön gainin määrä mahdollisimman pienellä, jotta saundi pysyy selkeänä. Parahin särö irtoaa tosiaan jostain putkivahvistimesta. Ibanezin Tonelok-sarjan SM-7 Smashbox on tykki särö. Kannattaa testata. |
Läpistö 26.07.2004 15:52:02 | |
---|
Eikö Hynynen käytä Big Muffia? Ainakin muistan jossai sellaisen nähneeni...En sitten tiedä miten tuo jossain Niskalaakissa toimii (Ei-hevi-)Basistia haetaan Lahdesta päin! Otahan yhteyttä. |
Torniojaws 26.07.2004 15:56:56 | |
---|
Niskalaukauksen soundi tulee nykyään ENGL Powerballista. A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
Ben_D 26.07.2004 17:53:30 | |
---|
Niskalaukauksen soundi tulee nykyään ENGL Powerballista. Jaa, mites mä olin edelleen näkevinäni Tuskassa Triple X:n siellä lavalla... |
Vimpo 26.07.2004 18:00:02 | |
---|
Eikö Hynynen käytä Big Muffia? Ainakin muistan jossai sellaisen nähneeni...En sitten tiedä miten tuo jossain Niskalaakissa toimii Kuulostaa vähän kummalta, mutta ehkäpä... Itse en ole oikein saanut Big muffista millään irti sellaista sähäkkää soundia dempattuna (siis palm mute), vaan Big muff toimii nimensä mukaisesti ja soundi menee vähän muhjuksi. Eikös Kotiteollisuuden biisit vedetä siten että säkeistö palm mutea ja kertosäe ilman ;) |
Antti1 26.07.2004 18:07:17 | |
---|
Jaa, mites mä olin edelleen näkevinäni Tuskassa Triple X:n siellä lavalla... Taitavatten käyttää molempia yhtäaikaisesti. Toki varmaan keikkakohtaisesti saattaa setuppi pikkuisen muuttua. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
JLM 26.07.2004 18:20:52 | |
---|
Ibanez Smashbox, Zoom TriMetal tai joku vastaava hevisärötin vois olla sopiva. Kauppaan testaamaan vaan... |
tuomittu 26.07.2004 18:33:26 | |
---|
Eikös Kotiteollisuuden biisit vedetä siten että säkeistö palm mutea ja kertosäe ilman ;) Silleinhän ne menee. Mutta tosiaan, ainakin joskus on Hynyisellä ollu käytössä tuo Big Muff. Vissiin. Jätkähän näyttää ihan apinalta. No, ei se mitään, ota banaani. |
mongoloidi 26.07.2004 18:49:47 | |
---|
Silleinhän ne menee. Mutta tosiaan, ainakin joskus on Hynyisellä ollu käytössä tuo Big Muff. Vissiin. Voihan se olla mahdollista,että Hynynen boostaa vahvarinsa särökanavaa Muffilla....vai voiko? "The Blues comes from the Great Spirit.The Spirit was here before we got here,and it`ll be here after we`re gone.The Spirit is eternal." -Taj Mahal |
Vimpo 26.07.2004 23:02:48 | |
---|
Voihan se olla mahdollista,että Hynynen boostaa vahvarinsa särökanavaa Muffilla....vai voiko? Mahdollista toki. Ei sitä säröpotikkaa tarvitse kaakkoon vääntää siitä pedaalista, särö ihan minimiasennossa Big muffista saa kivat rosot tone-potikan ja volyymin kanssa pelailemalla. |
Progressiveland 28.07.2004 16:03:19 | |
---|
Niskalaukauksen soundi tulee nykyään ENGL Powerballista. ja peaveyn 5150 ja xxx oli kans kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene |
Kassu 28.07.2004 16:08:54 | |
---|
Turha kuvitellakaan että saa samanlaisen soundin jonkun Behringerin trankkukompon läpi. Voidaan ihan yleisesti lähteä siitä, että jos haluat hyvän heavysoundin niin hommaa putkivahvari ja humbuckerit. Sitten vasta mieti niitä floorapurkkeja. |
Hanok 28.07.2004 16:16:56 (muokattu 28.07.2004 16:21:12) | |
---|
Taitavatten käyttää molempia yhtäaikaisesti. Toki varmaan keikkakohtaisesti saattaa setuppi pikkuisen muuttua. En ehtinyt tutkailla kuka siellä soitti milläkin (oli muuta duunia itse keikan aikana), mutta Niskalaukauksen backline-setissä oli ainakin -Engl Powerball -Peavey XXX -Peavey 5150 (?) -Line6 Flextone III combo Eikös Timppa itse vetele tuolla Flexulla? EDIT: http://netti.nic.fi/~mattlar/niskalaukaus/miehisto.html Petosalmella taisi tosiaan olla yhtä aikaa käytössä XXX ja 5150. Huttusen osalta tuo tieto taitaa olla vanhentunut, hänellä oli tosiaan käytössään Englin nuppi. Rautiainen veteli siis Flexulla. |
Niskalaukaus: petosalmi: triple x ja 5150II huttunen : Engl Powerball Rautianen flextone III Kotiteollisuus: Hynynen vetää 5150 ja musicmanilla ja käytää big muffia,muistaakseni pi malli. Huuto ei auta-Voimaa pitää olla ! |
booster 28.07.2004 21:43:54 | |
---|
Tuo Zoomin Tri-Metal on kyllä omanlaiseensa (äärimmäiseen junttasäröön) todella hyvä. Ja todella laadukas: pedaalista ei tule juuri minkäänlaista kohinaa. Ostetaan:
- JMP-marshall (tai 1-kanavainen JCM) tai
- THD BiValve
- pedaaleita (delay, overdrive, distortion, fuzz, EQ) |