Miten sen stratocasterin saisi pysymään vireessä kun kampeilee? Ei se mahotonta ole, kun pysyy se henkalla ja ironmaidenin äijilläki OSTETAAN: Digitech WH1, lace sensor Red |
Kassu 28.07.2004 15:59:18 | |
---|
Maidenin ukoilla on kielilukot. Ainakin oli yhdessä musavideossa jota katoin. No älä käännä kampea runkoon asti, eihän tuo mikään floikka ole. |
metropolit 28.07.2004 16:17:25 | |
---|
Maidenin ukoilla on kielilukot. Ainakin oli yhdessä musavideossa jota katoin. No älä käännä kampea runkoon asti, eihän tuo mikään floikka ole. Maidenin äijät käyttää paljon myös floikallisia soittopelejä. Jos haluut koittaa lukkoja ni anna mennä vaan voihan ne jopa auttaakin Mulla vireongelmiin autto kaulan suoristaminen ja sitte paksummat kielet. nykysin soittelen 9 setillä ja kampi on kyllä ruuvattu pois. |
Kassu 28.07.2004 16:38:50 | |
---|
Maidenin äijät käyttää paljon myös floikallisia soittopelejä. Jos haluut koittaa lukkoja ni anna mennä vaan voihan ne jopa auttaakin Mulla vireongelmiin autto kaulan suoristaminen ja sitte paksummat kielet. nykysin soittelen 9 setillä ja kampi on kyllä ruuvattu pois. Mitä ihmettä? Kuis ohuet kielet sulla on sitte joskus ollu? Hei kamaan, ei alle 10-setillä nyt kukaan oikeasti soita? |
Dr. Muff 28.07.2004 16:46:07 | |
---|
Miten sen stratocasterin saisi pysymään vireessä kun kampeilee? Ei se mahotonta ole, kun pysyy se henkalla ja ironmaidenin äijilläki No eipä se kyllä Hendrixillä niin kovin hyvässä vireessä pysynyt :) Kunnolliset kieltenohjaimet ja liukas satula. Satulaksi käy vaikka graphtecin trem-nut. Näin vire pysyy niin hyvin kuin vaan mahdollista. Ei nyt täydellisesti, mutta riittävästi. I Smell Urine |
booster 28.07.2004 16:47:19 | |
---|
Minä tarkistaisin satulan sekä ne kielenohjaimet, ettei varmasti jumita. Kun löysäät kieliä kammella ja jos jumittaa, niin silloinhan kieli ei pääse palaamaan ainakaan heti oikeaan vireeseen. Ostetaan:
- JMP-marshall (tai 1-kanavainen JCM) tai
- THD BiValve
- pedaaleita (delay, overdrive, distortion, fuzz, EQ) |
P2 28.07.2004 16:51:08 (muokattu 28.07.2004 16:51:18) | |
---|
Tallapalat vois myös vaihtaa liukkaampiin, esim. graptechin stringsavereihin, auttaa myös. |
ReBeat 28.07.2004 16:59:19 | |
---|
Kannattaa ehkä laittaa myös jämerät tallajouset ja kiristää ne sen verran tiukalle, että talla pysyy runkoa vasten mutta on kuitenkin kammettavissa. Näin talla palaa varmasti aina samaan asentoon. Tekemällä ei synny musiikkia. |
kivi 28.07.2004 17:23:40 | |
---|
Tuossahan ne ohjeet tulivatkin: -Jousia täysi pakka peliin -Satulaurat kuntoon ja voidella -Tallapalat liukkaampiin -Kieltenohjaimet (lavassa) rissamallisiksi -Kitara kunnolla hienosäätöön Monesta korjauskohdasta selviää myös grafiitilla tai ompelukoneöljyllä, jos ei halua ostaa uusia osia. |
Shaft 28.07.2004 17:57:27 | |
---|
Kannattaa myös tarkistaa, että kielet on venytetty kunnolla ja asetettu viritystappeihin oikein. Kielet eivät saa myöskään tulla satulalle liian jyrkässä kulmassa. Kannattaa myös tarkistaa, etteivät tallalevyn ruuvit ole liian kireällä- neljä keskimmäistä voi jättää hyvinkin löysälle tai ottaa jopa pois kokonaan. Mielestäni kolme jousta on riittävästi, mikäli ei käytä kymppisettiä paksumpia kieliä. |
makoskela 28.07.2004 17:57:32 | |
---|
Monesta korjauskohdasta selviää myös grafiitilla tai ompelukoneöljyllä, jos ei halua ostaa uusia osia. Itse olen käyttänyt lyijykynää satulaurien 'voiteluun'. Toimii hyvin, vaikken tiedäkään onko se kovinkaan ammattimaista touhua... Kaikki on annettu - mitään ei saatu. |
mongoloidi 28.07.2004 18:21:16 | |
---|
Itse olen käyttänyt lyijykynää satulaurien 'voiteluun'. Toimii hyvin, vaikken tiedäkään onko se kovinkaan ammattimaista touhua... Itelläni on toiminut stratossa sama homma. Tallapalat vois vaihtaa liukkaampiin (kuten myös satulan) Tai sitten voi hommata sen floikan. "The Blues comes from the Great Spirit.The Spirit was here before we got here,and it`ll be here after we`re gone.The Spirit is eternal." -Taj Mahal |
Gypsy 28.07.2004 19:50:31 | |
---|
Itse olen käyttänyt lyijykynää satulaurien 'voiteluun'. Lyijykynästä saa just sitä grafiittia. |
zorro 28.07.2004 20:25:36 | |
---|
Jees. Eli olisikohan tuo uusi jousitus prioriteetissä korkeimalla? Jos minä sen ostaisin ensimmäisenä ja sitten pistäisin grafiittia. Mikä on se rissamallinen kielenohjain? Onko sillä englanninkielistä termiä? OSTETAAN: Digitech WH1, lace sensor Red |
Crossroad 28.07.2004 21:08:31 | |
---|
kyllä strato kestää vireessä jos se on säädetty hyvin.olen joskus nähnyt american standardeja joissa pleksi ottaa kiinni tallaan tallan pulttien välistä se voi hieman jumettaa tallaa..floikkatalla ei kuulu stratocasteriin.. |
kivi 28.07.2004 21:25:11 | |
---|
Mikä on se rissamallinen kielenohjain? Onko sillä englanninkielistä termiä? String guide with rollers. Tai miten nyt kukakin tahtoo sanoa. |
Kitaravirtuaali 28.07.2004 21:44:58 | |
---|
|
p130 29.07.2004 08:58:43 | |
---|
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |