elikkäs kun aiemmista topiceistakaan ei juttua löydy niin aloitetaanpa uusi keskustelu: avediksen medium thin crashille pitäs löytää vähän tumma- ja lyhytpuheisempi kaveri.. haluasin itselleni crashin jonka ääni ois sellainen aika "trashy"(jos niin vois sanoa) oisko k-custom sitten hyvä siihen tarkoitukseen. Sitä pitäisi pystyä myös silloin tällöin komppamaan, pääsäntöisesti ihan krässinä sitä kuitenkin käyttäisin, rokkia ja jotain raskaampaa tulee soiteltua, kestääkö? kokoa aattelin siihen 16"-18" paikkeille.. t-kaupassa luki jotain että "speks quickly and then dies" kuinka nopeasti se sitten sammuu kokemuksia?? |
afro 28.07.2004 18:53:48 | |
---|
Ei ehkä paras valinta, jos aiot siihen komppailla ja soitat raskaampaa musiikkia. Toki ovat todella hyväsoundisia, mutta melko ohkaisia ja "jazzeja" (ei oikein "trash"-soundisia, enemmän musikaalisia), joten raskaammalla puolella voi olla vähän kestävyysongelmia (?). Jos nyt kuitenkin tällaista olet ajatellut, mielestäni 17" dark crash on yksi parhaista kyseisen sarjan krässeistä. Toinen varteenotettava vaihto ehto voisi olla perus K-sarja, sieltä löytyy ehkä enemmänkin rokkipeltejä. Myöskin Meinlin Byzance (ei henk.koht. kokemuksia) voisi kuulopuheiden mukaan olla oiva valinta. Siitä vain testailemaan! :) Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
Bacchus 28.07.2004 23:51:37 | |
---|
Ei ehkä paras valinta, jos aiot siihen komppailla ja soitat raskaampaa musiikkia. Toki ovat todella hyväsoundisia, mutta melko ohkaisia ja "jazzeja" (ei oikein "trash"-soundisia... Kaverilla tuli käytetyn setin mukana K-Customin joku Rock Crash, ja on niin perskeleen paksu että huhhuh. K-Customin kuiva ja tumma soundi yhdistettynä paksuun peltirakenteeseen, lopputulos ei oo mikään hyvän kuuloinen. Pelti ei soi yhtään ja dynamiikka on ihan paska. Mutta niin... Ei kannata ehkä K-sarjalaisia hankkia raskaampaan musaan komppaukseen. Tai no, käyttäähän se Hahtokin mm. K:ta... Mitä jos hankkisit vaikka Zildjianin Oriental China Trashin? Siinä olis ainakin roskaisuutta...=) Sekavaa, juu. pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain) |
Pacifig 29.07.2004 07:59:41 (muokattu 29.07.2004 08:01:04) | |
---|
Itseltä löytyy Avedis thin crash ja etsin itsekin siihen kaveriksi toista peltiä. Meinasin kokeilla A-custom, A-custom fast crash tai sitten perus K:n medium dark Itse suosisin kokoja väliltä 14-16" ...liikkeeseen mars -> |
moderndrummer88 29.07.2004 11:54:45 (muokattu 29.07.2004 11:56:00) | |
---|
no pittääpä tsiigailla mitä löytyy ihan perus K-sarjalaisista... mutta miten oon saanu semmosen käsityksen, että customit on yleensä sitä jykevämpää tekoa, ainakin a sarjalaisissa??? aattelin että jos niitä K:n peltejä hommailisinkin niin ne ois jotain medium paksusia. pitää lähtee tässä joku päivä kuopiossa käymään, jospa siellä sitten olis jonkinäkösiä että vähän pääsis kopaisemaan... se oriental on kyllä ostoslistalla, mutta vasta joskus hamassa tulevaisuudessa. se komppaaminen mitä siihen tapahtuisi olisi kyllä aika harvinaista. että tämmöstä tällä kertaa... |
Bacchus 29.07.2004 12:47:31 | |
---|
se komppaaminen mitä siihen tapahtuisi olisi kyllä aika harvinaista. Miksikäs näin? Treeniksellä meillä on 22" Oriental China Trash, ja hyvin siihen sopii kompata. Kunhan ei vaan hakkaa ihan olan takaa, toisaalta ei tarvitsekaan kun on sen verran herkkä pelti. pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain) |
Joku vaa 29.07.2004 12:52:33 | |
---|
mutta miten oon saanu semmosen käsityksen, että customit on yleensä sitä jykevämpää tekoa, ainakin a sarjalaisissa??? Ei pidä paikkaansa. Nimen omaan niin että ne custom sarjat on ohuempia, varsinkin a sarjalaisissa... Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |
moderndrummer88 29.07.2004 13:45:56 | |
---|
Ei pidä paikkaansa. Nimen omaan niin että ne custom sarjat on ohuempia, varsinkin a sarjalaisissa... no voi minua... no onneksi joku tietää paremmin, niin tuli tuokin aukko tiedossani paikattua, hmm... pitääpä katella jos sieltä a.customeista tosiaan löytyis joku hyvä krässi että tämmöstä tällä kertaa... |
moderndrummer88 29.07.2004 13:48:23 | |
---|
Miksikäs näin? Treeniksellä meillä on 22" Oriental China Trash, ja hyvin siihen sopii kompata. Kunhan ei vaan hakkaa ihan olan takaa, toisaalta ei tarvitsekaan kun on sen verran herkkä pelti. niin tai siis lähinnä tuolla komppaamisella tarkoitin sitä kakkos crashia ei sitä chinaa. Ei voi mitään kun en selvää tekstiä osaa kirjoitaa... =) että tämmöstä tällä kertaa... |
Bacchus 29.07.2004 16:34:15 | |
---|
niin tai siis lähinnä tuolla komppaamisella tarkoitin sitä kakkos crashia ei sitä chinaa. Ei voi mitään kun en selvää tekstiä osaa kirjoitaa... =) Aivan, juu... =) A-customeista vois joku tuommoinen isompikokoinen Projection Crash toimia siinä käytössä. Tämä on sitten puhdasta mutua...=) pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain) |
moderndrummer88 29.07.2004 18:41:06 | |
---|
onkos nuo projectionit jotain customeitten paksumpaa malli vai onko minua jälleen johdatte harhaan että tämmöstä tällä kertaa... |
Katiska 29.07.2004 21:10:25 (muokattu 29.07.2004 21:21:09) | |
---|
onkos nuo projectionit jotain customeitten paksumpaa malli vai onko minua jälleen johdatte harhaanon turhaa whineäMiksei tämmösiä faktoja voi itse katsoa netistä? www.zildjian.com, sieltä löytää peltien paksuudet. Virallisilla sivuilla on yleensä luotettavaa tietoa. Kun foorumeilta kysyy niin voi saada mutua... /turhaa whineä |