Aihe: Hartke 3500 kanssa ongelmia
1 2
Pallisti
28.07.2004 12:26:18
Mun Hartke 3500 -vahvistin rupeaa nykyään pitämään semmosta pirun kovaa pörinää, kun sillä on soitellut semmosen minuutin, tai vähemmän. Mistähän moinen pörinä johtuu?? Treeneissä sillä ei ole niinkään väliä, kun soitetaan täysii, mutta ei sillä kehtaa studioon mennä, eikä hermot kestä hiljaa soittamista. Vahvitin on reilun vuoden vanha.. Voiskohan putki olla loppuunkulunut.. En kyllä siitä tiedä, sillä olen kokeillut laittaa silleen, ettei se putki ole ollenkaan messissä siitä yhdestä namiskasta, ja vika on silti..

Wittu mä en enää ikinä osta mitään missä lukee hartke.
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.tk
Karlsson
28.07.2004 12:29:35
Mun Hartke 3500 -vahvistin rupeaa nykyään pitämään semmosta pirun kovaa pörinää, kun sillä on soitellut semmosen minuutin, tai vähemmän. Mistähän moinen pörinä johtuu?? Treeneissä sillä ei ole niinkään väliä, kun soitetaan täysii, mutta ei sillä kehtaa studioon mennä, eikä hermot kestä hiljaa soittamista. Vahvitin on reilun vuoden vanha.. Voiskohan putki olla loppuunkulunut.. En kyllä siitä tiedä, sillä olen kokeillut laittaa silleen, ettei se putki ole ollenkaan messissä siitä yhdestä namiskasta, ja vika on silti..

Wittu mä en enää ikinä osta mitään missä lukee hartke.

Tosa olen kuullut että Hartkella on noissa faffareiden juotoksissa ollut vähän laatuonkelmaa. Eli klvaukset lähtee irti aikojaan ja osa on kylmiä juotoksia.

Mazakauppiaskorjaaja setä varmaan sopiva korvausta vastaan euttaa sua ongelmassasi.
Kari Runk
28.07.2004 12:53:50
Mulla oli sama ongelma. Ensin se piti sitä pörinää ja sit yksissä treneissä ei enään kuulunut pihaustakaan. Empä tiädä missä piilee vika. Ajattelin kuitenkin kokeilla uutta putkea näin aluksi.
toivoo Kari
pardy
28.07.2004 13:02:10

Mulla oli sama ongelma. Ensin se piti sitä pörinää ja sit yksissä treneissä ei enään kuulunut pihaustakaan. Empä tiädä missä piilee vika. Ajattelin kuitenkin kokeilla uutta putkea näin aluksi.

Ja tähän liittyen: mun tietääkseni noissa Hartkeissa on ainoastaan putkisimulaattori etuasteessa, ei oikeaa etuasteputkea ollenkaan... Vai olenko väärässä?
"Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni
Karlsson
28.07.2004 13:10:39
Ja tähän liittyen: mun tietääkseni noissa Hartkeissa on ainoastaan putkisimulaattori etuasteessa, ei oikeaa etuasteputkea ollenkaan... Vai olenko väärässä?

Kyllä siellä putki on. Eri asia sitten mitä se tekee... vai tekeekö ollenkaan..
pardy
28.07.2004 13:13:32

Kyllä siellä putki on. Eri asia sitten mitä se tekee... vai tekeekö ollenkaan..

Ookei. Jossain yhteydessä kuulin vain jonkun mainitsevan ettei siellä edes olisi oikeasti putkea... Mutta kaipa sielä sitten on... Vai oletko ihan 100% varma että siellä on putki?
poppamies
28.07.2004 13:14:33

Kyllä siellä putki on. Eri asia sitten mitä se tekee...

Varmaa tietoa. Se hehkuu...
"G-strings are for strippers"
Karlsson
28.07.2004 13:15:33
Ookei. Jossain yhteydessä kuulin vain jonkun mainitsevan ettei siellä edes olisi oikeasti putkea... Mutta kaipa sielä sitten on... Vai oletko ihan 100% varma että siellä on putki?

Noh, vaikka tässä tulee nähtyä kaikenmaailman vaaleanpunaisia elefantteja niin silti luotan silmiini. Tuli meinaan yhdessä vaiheessa auottua enemmänkin omaa 3500:sta ku ilmeni semmosta pätkimisongelmaa.
pardy
28.07.2004 13:15:46

Varmaa tietoa. Se hehkuu...

No hyvä. Olen nyt sitten yhden asian verran taas viisaampi.
Pallisti
28.07.2004 13:21:03
Paskan vitut. Mulla menee hermot tommosiin juttuhihin, kun tekee eka vitusti duunia ja ostaa sitten jotain siistiä, niin eikös se ole ihan paska. Jos jaksais ens kevääseen sinnitellä niin voisin heittää hartkella huoraa ja ostaa Ampegin piste ja saaatana.
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.tk
Karlsson
28.07.2004 13:25:14
Paskan vitut. Mulla menee hermot tommosiin juttuhihin, kun tekee eka vitusti duunia ja ostaa sitten jotain siistiä, niin eikös se ole ihan paska. Jos jaksais ens kevääseen sinnitellä niin voisin heittää hartkella huoraa ja ostaa Ampegin piste ja saaatana.

No hei, ei se nyt montaa kympää maksa korjata ja tulee varmasti parempi ku tehtaalta lähtiessään!
käki
28.07.2004 13:40:34
Joo, älkää ostako hartkea(pienellä kirjoitettu). Paska vehje. Joko hajoaa elementti(kokoomusta on) tahi surisee muuten vaan ittekseen.
Oli miten oli, näin on.
Karlsson
28.07.2004 13:42:00
Joo, älkää ostako hartkea(pienellä kirjoitettu). Paska vehje. Joko hajoaa elementti(kokoomusta on) tahi surisee muuten vaan ittekseen.

Tsot tsot. Ikuna ei ollu elementtien tahi muutenkaan kaappien kaa onkelmia. Tosin mulla oli sitä vanhempaa mallistoa...

Se on se faffaripuoli, missä on tullu häikkää enempi.
käki
28.07.2004 13:59:19
Tsot tsot. Ikuna ei ollu elementtien tahi muutenkaan kaappien kaa onkelmia. Tosin mulla oli sitä vanhempaa mallistoa...

Se on se faffaripuoli, missä on tullu häikkää enempi.

Jaaha. Vanha on tuo omakin, muistelen että vuodelta '92. Elementti meni tuhannen päreiksi, mutta saattaa olla ollut rasitettu ennen omia treenejä, jolloin sen havaittin. Oli yhteiskämpällä toisen pändin kaiffari laulanut sen läpi. Jätti oikein lapunkin, että 'säädöt voivat olla vähän pielessä', saatana. Munsta se ei voi tehdä hyvää bassoelementille tuo tuommoinen.
Oli miten oli, näin on.
poko
28.07.2004 14:17:43

Jaaha. Vanha on tuo omakin, muistelen että vuodelta '92. Elementti meni tuhannen päreiksi, mutta saattaa olla ollut rasitettu ennen omia treenejä, jolloin sen havaittin. Oli yhteiskämpällä toisen pändin kaiffari laulanut sen läpi. Jätti oikein lapunkin, että 'säädöt voivat olla vähän pielessä', saatana. Munsta se ei voi tehdä hyvää bassoelementille tuo tuommoinen.

Basso kaappihan on suunniteltu bassosta syntyville taajuuksille, mutta vaikea sanoa kun ei tiedä laulajan laulutyyliä. Ei kai mikään hirveä HC rääkyminen ainakaan hyvää tee.

Kyllähän se usein on niin, että tietyt merkit haukutaan paskoiks ihan omien virheiden takia.

" ihan paskoi noi hartket ku ei kestä edes muutamaa tuopillist kaljaa piirilevyis."

Tottahantoki maanantai kappaleitakin löytyy, mutta miettikää hyvät toverit ensin, että voisiko pörinät, pärinät ym. johtua omasta piittaamattomuudesta.
Basistin kulli / 4 = kitaristin kikkeli
Nelikielipiru
28.07.2004 14:21:11

Joo kolvauksissa on se ongelma, just korjautin omani ja ne kolvas 8 paikkaa uusiksi. Oma pätki välillä ja parin tunnin soiton jälkeen ääni meni jotenkin puuroksi. Nyt ei oo mitää ongelmaa enään.
Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
chief
28.07.2004 14:25:01
Mulla on pari kuukautta ollu 3500 nuppi. Mun pasosta taitaa lähteä liian voimakas signaali sille putkipuolelle koska se menee pörinäks gainistä riippumatta ku tempoo menemään oikein kunnolla. Vaikka on passiivipaso ja kytketty aktiivisisääntuloon. Rankkuetuasteella ei onkelmaa ilmene.
OSTETAAN: SansAmp Bassdriver DI tms. monitoimikone.
käki
28.07.2004 16:05:17 (muokattu 28.07.2004 16:10:13)
Basso kaappihan on suunniteltu bassosta syntyville taajuuksille, mutta vaikea sanoa kun ei tiedä laulajan laulutyyliä. Ei kai mikään hirveä HC rääkyminen ainakaan hyvää tee.

Kyllähän se usein on niin, että tietyt merkit haukutaan paskoiks ihan omien virheiden takia.

" ihan paskoi noi hartket ku ei kestä edes muutamaa tuopillist kaljaa piirilevyis."

Tottahantoki maanantai kappaleitakin löytyy, mutta miettikää hyvät toverit ensin, että voisiko pörinät, pärinät ym. johtua omasta piittaamattomuudesta.

Eikä laulumikin naputtelu nupit kaakossa myöskään tee hyvveä millekään elementille. Vaikea sanoa, mitä tuolla treenikämpällä tuolloin tapahtui, kun en ollut paikanpäällä. Omasta piittaamattomuudesta ei siis tässä tapauksessa ollut kyse, vaan lainaksi ottajan piittaamattomuudesta.

Noh, tuosta takaiskusta on päästy yli jo ajat sitten. Hyvinhän tuo toimii muuten tuolla Celestionin tuutilla, mutta 12 v. vanha putki rohisee. Täytyypä vaihtaa se, vaikka trankkua pelkästään käytänkin.

edit: mitähän tuommoisella 12ax7 -putkella on hintaa, kun sellaista menee ostamaan ?
Oli miten oli, näin on.
isorokko
28.07.2004 22:36:54
edit: mitähän tuommoisella 12ax7 -putkella on hintaa, kun sellaista menee ostamaan ?

Muistaakseni maksoin moisesta jotain 11 euroa... Taisi olla EH:n putki.
PASSO kuuluu...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)