Aihe: HI-HAT alesis d4 1 | |
---|---|
![]() 16.07.2004 23:59:59 | |
Voisko joku asiasta tietävä hieman valottaa miten saan toimimaan d4:ssa haitsun? Polkimena on Yamahan hh65 ja olen kytkenyt sen siis footswtch inputtiin ja haitsun padin ykkös triggeriin. Mutta ei vaan toimi ei, eli mitäs nyt pitäis tehdä muta kun ottaa ykkös triggerille käyttöön hi-hat pedal. Pitääkö tässä säätää jotain arvoja vai mitä? Laittakaas ohjeet jotta tyhmempikin ymmärtää vai onko mulla vikaa modulissa Wincent | |
![]() 23.07.2004 13:57:15 | |
Siis onko näin että kukaan täällä ei tiedä miten toi homma eteneee??? Poljin on mutta olis kivä myös käyttää sitä............... | |
![]() 23.07.2004 17:24:59 | |
ykkös reikä on haitsulle,ei se tarvii muita kanavia,ilmeisesti sulla ei ole ohjekirjaa? | |
![]() 23.07.2004 17:32:56 | |
Istuin just tallissa tänään,nappasin kaljaa ja koitin lukea ja ymmärtää nelosen ohjeita,melkein pystytin kamat ja aloin etsiä mutta laiskuus voitti.Mä käytän valmiita soundeja eli paria valmista patteria,joista basari ja snare on käytössä akustisissa rummuissa,ei ole enempää triggerimikkejä,olen köyhä soittaja mä vain. | |
![]() 24.07.2004 00:12:02 | |
Juu ohjekirjaa ei tosiaan ole muuta kun sähköisessä muodossa ja kun toi lontoo sujuu huonosti niin ymmärrän tekstiä puolisk =) kyllä siinä haikan asennuksesta jotain kerrotaan mutta empä tajua juuri muuta.............. Jos joku tietää tai luulee tietävänsä niin avautukoon =) tylsää soitella kun ei voi haitsua käyttää kun kiinni tai auki =( | |
![]() 24.07.2004 08:08:17 | |
Mulla on jotenkin suomennettu ohje,käyn jossain valissä tallissa ja koitan laittaa tänne tietoa. | |
![]() 24.07.2004 14:51:47 (muokattu 24.07.2004 14:53:58) | |
kytke hi hat padi ykköseen ja pedaali jalkakytkinsisäänmenoon valitse jalkakytkimelle hi hat pedal toiminto ,mikäli trigger ei laukaise avointa hi hat soundia ,vaitse se paina ext trig kunnes näytössä on footswitch closing note mikäli siinä ei ole valittuna valitse hi hat "polkaisusoundi" näin saat realistisen sulkemissoundin sen sijaan että käytössä olisi vain hi hat auki-kiinni lyöntisoundit paina ext trig kunnes näytössä on footswitch held note,tämä valitsee soundin joka soi kun trigger soitetaan ja hi hat pedaali on alhaalla.valitse tähän suljettu hi hat soundi,mikäli se ei ole jo valittuna Käytä group toimintoa ja aseta kaikki hi hat soundit samaan groupiin,jotta kaksi eri hi hat soundia ei jäisi soimaanyhtä aikaa(eli suljettu haitsu leikkaa avoimen haitsun soundin hännän tieltään pois) Nyt trigger ,yhdessä jalkakytkimen kanssa toimii kuin oikea haitsu säädä gain valitulle triggerille paina ext trig kahdesti päästäksesi sivulle jossaon triggerin numero ja gain parametri sirrä kursori gain arvon alle ja lyö padia,pylvästasomittari osoittaa signaalin voimakkuuden. säädä gain arvo asteittain data kiekolla kunnes kaikkein voimakkaimmat iskut saavat tasomittarin näyttämään täyttä Toivottavasti näistä tiedoista on sulle apua. Terveisin Timi | |
![]() 26.07.2004 11:13:57 | |
Kiitoksia Timi yritän säätää tossa iltasella =) | |
![]() 27.07.2004 01:17:28 | |
No morjens............. Tässä nyt yrittäny säätää kolme tuntia ilman lopputulosta=( Tulipahan vaan mieleen muutama asia 1.onko väliä kun haitsupädi ei ole stereo? 2.mahtaako tuo yamahan hh65 poljin käydä alesiksen modulille? 3.polkimessa on stereo piuha, onko väliä??? En oikein tajua näistä rumpumoduli jutuista, joten jos joku vois vähän vielä valottaaaa Jos kohta ei lähde pelittämään niin olis yksi kappale alesiksen moduleja keltaisessa pörssissä =) Hermonsa menettänyt Wincent | |
![]() 27.07.2004 23:32:36 | |
1.onko väliä kun haitsupädi ei ole stereo? Ei ole väliä. Ei vaikuta polkimen toimintaan. 2.mahtaako tuo yamahan hh65 poljin käydä alesiksen modulille? Saattaa hyvinkin olla, että eivät toimi yhdessä. Nuo haitsupolkimet ymmärtääkseni monesti aiheuttavat ongelmia, jos yhdistellään eri valmistajien moduuleja ja polkimia. Tuo D4 ei tue kuin kahta asentoa haitsussa. Mutta tässähän taisi olla ongelmana se, että pedaali ei tee yhtikäs mitään? 3.polkimessa on stereo piuha, onko väliä??? Tuo Yamahan poljin ainakin vaatii stereon, että se toimisi. I gotta have more cowbell, baby! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)